kaffemor Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #1521 Del Skrevet 30. desember 2015 Den 28. desember 2015 at 13.28, FrøkenStrøken skrev: Huff, for ei utrivelig tante.. "Men du, da, du har vel ingen forbiende grunner å skylde på for at du xxx?" Noen ganger hadde det vært så deilig Det hadde vært helt fantastisk Nå er hun tynn som en strek (dessverre?), så måtte ha funnet på et annet morsomt svar akkurat når det kommer til henne da. Hun sier forøvrig mye rart generelt. Er noen sosiale antenner som får inn dårlig signal der gitt! Den 28. desember 2015 at 14.05, Shinigami skrev: Er så morsomt å lese hvor forskjellige svangerskap vi har Men virker som at det er ganske lik aktivitet på guttene våre da Har hørt at rolige barn i magen ofte betyr at de blir rolige når de kommer ut og Også er du litt heldig som lekker råmelk da. Da vet du at kroppen allerede øver seg på det Og tanta di mangler nok kunnskap om graviditet bare. Dette vet du bedre enn henne, og er helt vanlig og sunt å legge på seg som du har gjort når du er tynn fra før av. Det har jeg også hørt! Håper det stemmer Det er rart hvor forskjellig svangerskap kan arte seg ja! Hvor forskjellig kropper reagerer på dette. Synes ikke jeg har det så verst egentlig, så skal ikke klage. Litt leit at jeg ikke får trent bare Men kunne vært ganske mye verre! Den 29. desember 2015 at 11.06, lille_frosk skrev: Jeg lekker masse! Det er ikke akkurat det graviditetstegnet jeg er mest glad i må jeg innrømme ... Men, men - vi satser på at det betyr at vi får masse melk og at ammingen går fint for oss! Jeg har også veldig lyst til å amme. Og den tanten din altså ... *himle med øynene* Selv om man bare må heve seg over det og alt det der er det ganske irriterende likevel! Jeg har også hatt endel mer vann i beina i jula, og er helt enig - det er virkelig noe jeg håper jeg slipper. Utrolig ubehagelig! Opp med beina og drikk masse vann! (Jeg har tro på å rusle turer også jeg da, bevegelse må vel være bra?) EDIT: Og hurra for 1 kg og en klase bananer! Rare sammenligninger i den appen der altså ... Haha nei ikke det mest delikate opplegget Jeg lekker bare på den ene puppen da, det er egentlig litt rart Hvordan går det med vannet for deg nå? For min del har det blitt mye bedre etter at julematen ble lagt på hylla. Men drikker fortsatt vann som en helt og bruker støttestrømper hver dag. Blir fortsatt litt hoven på kvelden, men det er ikke like vondt som det det var for noen dager siden. Bevegelse er også veldig bra ja, prøver derfor å gå turer hver dag Merker at det hjelper også! Den appen er rar Men jeg liker den! Bananklasen min 19 timer siden, murray skrev: Hehe, artig tante! Har fått spørsmål om vekt fra familiemedlemmer et par ganger i jula jeg også. Synes det er en rar ting å spørre om, men svarer for å være høflig Høres ut som puppene dine er klare for action Her lekker det ikke (enda), men satser på at de virker som de skal når ungen er ute. Jaa sånne tanter må man velge å bare le av Går ikke an å ta seg nær av slikt. Du har også blitt utsatt for vekt-nysgjerrigheten ja? Rart det der. Man spør jo ikke folk som ikke er gravide om vekta! Det gjør de nok Blir spennende dette med amming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #1522 Del Skrevet 30. desember 2015 27+2 i dag, og det var igjen tid for ny svangerskapskontroll hos jordmor Sist jeg var der fikk jeg med meg et glass til urinprøven som jeg skulle ha med meg i dag. Og herremin så vanskelig det skal være å tisse i det tynne glasset med stor mage Jeg ser jo ikke tissen min, så måtte bare holde glasset under og satse på at jeg traff Rimelig knotete opplegg Fikk med nytt glass i dag, men tror jeg skal kjøpe på apoteket i steden, da de er litt større. Lettere å treffe Jaja, etter litt søl fikk jeg da noe oppi dette glasset. Alt så heldigvis fint ut på kontrollen blodtrykket var omtrent likt som sist; 105/55. Er det lavt? Vanskelig å finne normalområdet på nettet. Ellers ligger jeg helt øverst i normalområdet på symfysemålet. Redd dette blir en stor gutt Jordmor er ikke like bekymret for det som meg da, hun sa hun tvilte på at jeg får en baby på over 4 kilo siden jeg er så liten selv. Men jeg er litt usikker jeg altså Håper ikke det.. Over 4 kilo blir kanskje litt voldsomt.. Høres vondt ut Symfysemålet trenger jo ikke ha sammenheng med fødselsvekt heller da, og hun sa at lengre ut i svangerskapet kunne hun prøve å kjenne. Men at det var litt vanskelig nå. Og jeg ligger jo innenfor normalområdet.. Bare det at jeg opererer mye med normalområdet selv, og vet hvor bredt dette er Du skal avvike ganske langt fra gjennomsnittet før du er utenfor normalområdet.. Min jordmor er så avslappa på dette med vekt at det var så vidt vi fikk veid meg. Jeg spurte om vi kunne. Haha! Har nå gått opp 9 kilo. Veldig motivert for sukkerfri januar merker jeg Spiser over gjennomsnittet sunt fra før av, og lite godteri, men fint å kutte ut sukker helt uansett Bra for både lillegutt og meg! Har ikke så veldig lyst til å gå opp mer enn 16 kilo, som er på maks av hva som er anbefalt.. Men.. Slanking er heller ikke bra! Så jeg får bare fortsette å spise sunt, og bevege meg så mye som formen tillater. Han er virkelig ikke noe glad i doppleren da Sparket rett i den denne gangen også Søtnosen! Så fikk derfor ikke hørt så mye på hjertet som jeg kanskje ville, men fikk hørt nok til at hun fikk målt. Fikk satt meg opp på fødselsforbredende kurs også. Det blir spennende! Midt på formiddagen da, så nå krysser vi fingrene for at samboer får fri fra jobb slik at han får vært med. Puh.. Dette ble langt! Og kanskje veldig uinteressant for alle andre enn meg Sorry Synes uansett det er greit å ha et sted å oppsummere kontrollene, slik at jeg har det til senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 30. desember 2015 #1523 Del Skrevet 30. desember 2015 Haha, artig å lese at flere sliter med urinprøvene Jeg må legge fra meg all verdighet når jeg skal tisse på det lille glasset, blir sølete hver gang. Ellers drømte jeg i natt om pupper som lakk i alle retninger. Må ha blitt påvirket av å lese her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #1524 Del Skrevet 30. desember 2015 Haha samme her Det er jo umulig å få til uten søl jo! Altfor lite/smalt glass For en drøm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 30. desember 2015 #1525 Del Skrevet 30. desember 2015 Derfor kjøper man plastkopper, tisser i koppen, heller over i prøveglasset og kaster koppen etterpå Å skulle sikte inn på det lille prøveglasset orker jeg ikke tenke på engang, haha! Blodtrykket er veldig fint synes jeg, for meg ville det kanskje vært litt lavt siden mitt normale trykk ligger på 125/70-75, men du merker det om trykket er i lavere sjikte for din del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 30. desember 2015 #1526 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg har kjøpt urinprøveglass på apoteket og greid å treffe (nesten) hver gang Det er godt JM ikke stresser med vekta di, særlig når du lå på det nedre sjiktet før svangerskapet Jeg har gått opp 12kg selv, og er godt over normalvekt ellers, og har fortsatt ikke møtt negativitet annet enn på sykehuset Er spent på å se hva vekta sier når lillemor er ute! Og vekt er jeg lite opptatt av Skal riktignok prøve å bruke hodet litt for å komme ned på et sunnere nivå etter fødsel, men slanking er ikke noe for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #1527 Del Skrevet 30. desember 2015 18 minutter siden, Favole skrev: Derfor kjøper man plastkopper, tisser i koppen, heller over i prøveglasset og kaster koppen etterpå Å skulle sikte inn på det lille prøveglasset orker jeg ikke tenke på engang, haha! Blodtrykket er veldig fint synes jeg, for meg ville det kanskje vært litt lavt siden mitt normale trykk ligger på 125/70-75, men du merker det om trykket er i lavere sjikte for din del. Hvorfor i alle dager har jeg ikke tenkt på det før? Så lurt, greit og egentlig åpenlyst enkelt Det skal jeg gjøre til neste kontroll! De koppene klarer jeg heldigvis greit å treffe I uke 12 lå det på 120/70, så har sunket litt. Men helt likt som på sist kontroll Merker at det kanskje er litt lavt, kan bli svimmel om jeg reiser meg fort, og opplevd 2-3 blodtrykksfall siden jg ble gravid. Men jeg har alltid blitt svimmel om jeg reiser meg raskt, så vet ikke helt 12 minutter siden, FruN skrev: Jeg har kjøpt urinprøveglass på apoteket og greid å treffe (nesten) hver gang Det er godt JM ikke stresser med vekta di, særlig når du lå på det nedre sjiktet før svangerskapet Jeg har gått opp 12kg selv, og er godt over normalvekt ellers, og har fortsatt ikke møtt negativitet annet enn på sykehuset Er spent på å se hva vekta sier når lillemor er ute! Og vekt er jeg lite opptatt av Skal riktignok prøve å bruke hodet litt for å komme ned på et sunnere nivå etter fødsel, men slanking er ikke noe for meg Ja, de på apoteket er litt bredere Jeg er litt både og når det kommer til vektoppgangen min. Min rasjonelle side sier at jeg driter i det så lenge bebis har det fint, og kroppen min fungerer. Og det synes jo omtrent ikke at jeg har gått opp i vekt engang. Samtidig som jeg må innrømme at jeg til tider stresser litt med det og er redd for å gå opp masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 30. desember 2015 #1528 Del Skrevet 30. desember 2015 Det er jo greit å passe på at man ikke går opp for mye, sånt som å ikke spise ustoppelig. Det er greit man spiser for to, men det betyr ikke at man skal spise som to, f.eks. Å spise så normalt som mulig, er jo det beste. Så lenge man har et ganske gjennomsnittlig svangerskap, vil jeg tro det er noe de fleste klarer Har man ikke det, så må man jo ta det derfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #1529 Del Skrevet 30. desember 2015 Ja ikke sant. Spise sunt, variert og ikke for mye sukker. Og bevege seg om man får til det. Føler jeg gjør det, så sånn sett litt overrasket over at jeg har gått opp så "mye" som jeg har. Det ligger vel i bevegelsen.. Har jo slitt mye med bekkenet, så har ikke fått trent like mye som jeg hadde håpet. Menmen! 9 kilo høres så mye ut, men jeg skjønner ikke helt hvor de har lagt seg Litt bredere over rumpa er jeg jo, men ikke så veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 30. desember 2015 #1530 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Jeg lå laaaaangt over normalområdet (symfysemål). Så langt over at jeg var på to vekstestimeringer. Vel, ut kom en gutt på 3.8 kg og 55 cm, så lang og tynn. Jeg fikk 8 dager over termin i tillegg, så store symfysemål har som regel lite å si har jeg forstått i etterkant Endret 30. desember 2015 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. desember 2015 #1531 Del Skrevet 31. desember 2015 Oppsummeringer er veldig greit! At jeg ikke har tenkt på den metoden der før Favole! Ok... Om jeg skal ha nummer tre, da! Håper du får en fin feiring i kveld Kaffemor! Tenk, neste nyttårsfeiring har du baby i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #1532 Del Skrevet 1. januar 2016 Den 30. desember 2015 at 20.38, Pyntestøv skrev: Jeg lå laaaaangt over normalområdet (symfysemål). Så langt over at jeg var på to vekstestimeringer. Vel, ut kom en gutt på 3.8 kg og 55 cm, så lang og tynn. Jeg fikk 8 dager over termin i tillegg, så store symfysemål har som regel lite å si har jeg forstått i etterkant Det var veldig betryggende å høre. Skulle ønske jeg også fikk vekstestimering, men jeg ligger jo akkurat innenfor normalområdet.. I følge flere på termingruppen på Facebook er det mange steder nå som har begynt med en ekstra UL i uke 32 til alle gravide. Er det lov å være veldig misunnelig? Synes det er så forskjell på hvor mye oppfølging man får :/ flere der som er mye oftere hos jordmor også. Oslo har vel ikke tid til sånt Den 31. desember 2015 at 10.24, Tekola skrev: Oppsummeringer er veldig greit! At jeg ikke har tenkt på den metoden der før Favole! Ok... Om jeg skal ha nummer tre, da! Håper du får en fin feiring i kveld Kaffemor! Tenk, neste nyttårsfeiring har du baby i hus! Hehe ja godt vi har Favole, som har så gode triks. Hadde ikke falt meg inn engang Så takk til deg Favole!! Tusen takk, og det samme til deg! Hadde du en fin kveld? Helt utrolig at lillemann er med neste år Gleder meg sånn!! Godt nytt år alle sammen Håper dere hadde en fin feiring i går alle mann! Selv var jeg på fest og skålte i eplemost Litt stolt over at jeg klarte å holde ut på festen til klokken ble 02:30. Da måtte jeg kaste inn håndkle. Sliten i dag! Det ble en hyggelig feiring da, og det gjorde meg ingenting å ikke drikke. Trodde jeg skulle savne det der mer egentlig. Men det gjør jeg altså ikke! Etter gårsdagens strabaser blir første dagen i det nye året tilbrunget som den pleier å gjøre; store deler i senga- resten foran TVen Å 2016 blir et vanvittig spennende år. Året lillemann blir født Gleder meg sånn til å møte han!! Hvem gjemmer seg inni magen? Hvem likner han på? Under 3 mnd igjen til termin nå Må vel begynne å ordne barnerommet snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. januar 2016 #1533 Del Skrevet 1. januar 2016 Imponert over at du holdt ut så lenge! Vi hadde en rolig, men hyggelig feiring her hjemme, helt fornøyd med det Oi, oi! Så gøy med fiksing av barnerom! Har du store planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #1534 Del Skrevet 1. januar 2016 Rolig og hyggelig feiring hørtes helt nydelig ut! Er det jeg satser på for neste år Veldig gøy med barnerommet! Har ikke heelt bestemt meg for om jeg vil male det lyseblått eller en grønnaktig farge. Ender vel opp med lyseblått Rommet er ikke så veldig stort, så grenser for hva man kan gjøre. Men i første omgang skal vi male og kjøpe kommode. Kommode blir bra, slik at vi får litt mer orden i klærne hans. Akkurat nå ligger de i poser Vi har jo mengder med klær som vi har arvet, så greit å få litt mer oversikt Etter at vi har gjort det tenker jeg å tråle ebay og etsy for fint interiørstasj. Han skal jo sove inne hos oss den første tiden, så tror ikke vi kommer til å kjøpe seng og sånn enda. Vi har bedsidecrib til å ha inne hos oss. Blir uansett stas å inntrede! Synes sånt er veldig gøy fra før av, og barnerom er jo ekstra gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 1. januar 2016 #1535 Del Skrevet 1. januar 2016 Godt nyttår Så koselig å innrede barnerom! Her brukes ekstrarommet vårt som kontor frem til sambo er ferdig med masteren, så er en stund til jeg kan begynne å pusle med det. Men hun sover inne hos oss de første månedene uansett. Litt usikker på når de flyttes over på eget rom. Mye å lære her i gården Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 1. januar 2016 #1536 Del Skrevet 1. januar 2016 Vær så god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 2. januar 2016 #1537 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg måtte le av urinprøveglassfrustrasjonene ... Jeg har også vært gjennom et par noe ydmykende toalettbesøk i det siste! Problemet er jo at jeg hele tiden glemmer å kjøpe engangskopper i plast, og jeg må jo liksom ha de urinprøvene når jeg må ha de - vanskelig å utsette! Men det er et godt tips! Vannet går litt opp og ned her, men å drikke masse, spise litt mindre salt mat og å bevege seg det man kan hjelper jo absolutt. Jeg er litt stresset for vektoppgangen selv med tanke på at jeg også har ganske redusert bevegelighet for tiden, og det blir vel ikke bedre. Men kosthold er tross alt viktigst! Og det er jo såå mye som er både sunt og godt - jeg ELSKER salater, grønnsaker og frukt, så jeg fråtser i det. Så koselig med innredning av barnerom, det gleder jeg meg også masse til. Vi må bare bygge rommet først! Håper du får en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #1538 Del Skrevet 2. januar 2016 Den 1. januar 2016 at 12.55, murray skrev: Godt nyttår Så koselig å innrede barnerom! Her brukes ekstrarommet vårt som kontor frem til sambo er ferdig med masteren, så er en stund til jeg kan begynne å pusle med det. Men hun sover inne hos oss de første månedene uansett. Litt usikker på når de flyttes over på eget rom. Mye å lære her i gården Godt nytt år Det er jeg også litt usikker på. Tror det er veldig forskjellig hva folk gjør egentlig. Jeg tenker vel egentlig at han skal ligge inne hos oss i hvertfall det første halve året, og at han godt kan ligge der lengre også. Men må nesten se an litt Noen bebiser sover jo mye bedre på eget rom, og da er det ikke noe i veien for å flytte han inn tidligere. Men om han er som meg trives han sikkert best inne hos oss Jeg hater nemlig å sove alene Er jo mest praktisk å ha han hos oss mens jeg ammer på natten også da. Får bare se an ungen tenker jeg Kommer i hvertfall ikke til å stresse med å flytte han over på eget rom. Den 1. januar 2016 at 13.38, Favole skrev: Vær så god! 3 timer siden, lille_frosk skrev: Jeg måtte le av urinprøveglassfrustrasjonene ... Jeg har også vært gjennom et par noe ydmykende toalettbesøk i det siste! Problemet er jo at jeg hele tiden glemmer å kjøpe engangskopper i plast, og jeg må jo liksom ha de urinprøvene når jeg må ha de - vanskelig å utsette! Men det er et godt tips! Vannet går litt opp og ned her, men å drikke masse, spise litt mindre salt mat og å bevege seg det man kan hjelper jo absolutt. Jeg er litt stresset for vektoppgangen selv med tanke på at jeg også har ganske redusert bevegelighet for tiden, og det blir vel ikke bedre. Men kosthold er tross alt viktigst! Og det er jo såå mye som er både sunt og godt - jeg ELSKER salater, grønnsaker og frukt, så jeg fråtser i det. Så koselig med innredning av barnerom, det gleder jeg meg også masse til. Vi må bare bygge rommet først! Håper du får en fin lørdag! Jeg har faktisk ikke hatt noe problem med vann i kroppen etter at julematen var ferdig. Tror det var den som var kilden til problemet. Til vanlig spiser jeg omtrent ikke salt, lager jo all mat fra bunnen av, og tilsetter ikke så mye salt. Så det hjalp heldigvis at julen var over rett og slett Jaa de sier jo at kosthold teller rundt 70% om man skal ned i vekt. Nå skal jeg jo ikke ned i vekt, men det sier jo litt om hvor viktig det er Skal bli deilig med sukkerfri januar. Kjøper jo aldri godteri ellers uansett, så merker vel ikke så mye forskjell Men synes at det har blitt mye usunt nå i julen. Og på jobben er det jo kake heele tiden, så blir mest der jeg kommer til å merke det tror jeg Jeg elsker også sunn mat. Masse grønnsaker, frukt, fisk og fugl Aldri vært noe problem å få i seg de berømte 5 om dagen her i huset Føler meg heldig sånn! Vokst opp med en mor som alltid har vært opptatt av et sunt kosthold, og jeg er takknemlig som har med meg de gode, sunne vanene hjemmefra. Fisk minst 3 ganger i uken f.eks. Fant først ut som "voksen" at det ikke er så mange som har den regelen Trodde alle spiste fisk 3 ganger i uken når jeg var liten Lørdagen har vært veldig fin Håper det samme gjelder for deg! ------------- Etter alt snakket om barnerom måtte jeg bare ut for å handle maling i dag Ble så ivrig! Har ikke fått begynt i dag da, da utflukten plutselig ble utvidet til flere butikkbesøk, samt et besøk hos broren min. Plutselig var timene gått og klokken var 19. Litt sent å begynne på det da. Nå har vi i hvertfall alt vi trenger til å sette i gang Så da er det bare å begynne når ånden kommer over oss igjen Gleder meg! Fargevalget ble så originalt og spennende som lyseblått Jeg driver å tar nycoplus sitt multivitamin for gravide som heter "mamma". Synes det er greit å vite at jeg får i meg det jeg trenger MEN!! Hva i alle dager skjer med at det er utsolgt overalt, hele tiden?! De siste ukene har jeg vært innom ca 6 apotek- og alle er utsolgt. Dette har vært gjennomgående i hele graviditeten, når jeg har kjøpt har jeg gjerne kjøpt den siste pakken de har. Nå har jeg bare igjen til i dag og i morgen, men får ikke tak i det noe sted. Skjønner ikke greia Siden det gjelder alle apotek over en periode på kanskje 6 mnd kan jo ikke problemet ligge hos de som gjør innkjøp for apoteket heller. Veldig irriterende altså Nesten så jeg sender produsenten en mail snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #1539 Del Skrevet 2. januar 2016 Føler jeg skriver lange avhandlinger hver gang jeg skriver her inne Sa noen skravlesjuk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. januar 2016 #1540 Del Skrevet 2. januar 2016 Det blir sånn! Jeg er i hvert fall av typen om skriver meg varm, i hert fall på pc, for jeg er så vant til å skrive mye på pc etter å ha blogget i over ti år (riktignok veldig av og på ) og så fire år med akademia (med litt permisjon som stykker opp årene). Og lange tekster er jeg også godt vant med, så jeg legger faktisk ikke merke til det når andre har munntastaturdiaré Så gøy med maling da Begge ungene har sovet på rommet vårt til de har vært pluss/minus året, det funket for oss, selv om jeg savnet litt å lese på sengen, eller kunne prate litt før vi la oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå