Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg barberer i blinde :nigo: Det er faktisk ikke så vanskelig. Er bare å føle seg frem. så mye folder har i hvertfall ikke jeg der nede at det er noe problem :P Spurte mannen sist svangerskap om han ville hjelpe, men nei.. Fikk han til å gå over med saksa på slutten slik at jeg ikke så så mye ut som urwoman :fnise: 

Jeg kan helt ærlig ikke se problemet med å være litt hårete der nede under fødselen jeg da. De er jo vandt til å se sånt. Og de skal jo faktisk se en liten vagina åpne seg opp å bli GIGA for å slippe ut et menneske. Fullt av blod og slim og gørr.. Og kanskje revne litt her og der. Heeelt normalt. Er så mye anna som foregår så jeg tipper de ikke bryr seg om litt hår. Jeg kunne i grunnen ikke gitt mer faen for å være helt ærlig :P 
Men nå er jeg litt sånn at dersom folk ikke liker hvordan jeg ser ut her og der kan de bare dra til helvette for min del :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krydder i hverdagen som krever en nokså stor tillit mellom dere :ler: 

:ler: Jeg spurte, og han hadde veldig lyst sa han :fnise: Så får se da, om jeg tørr :P 

Wax on, wax off :nigo: 

:haar: Au au au! Men ser absolutt nytten! 

Tror nok du klarer å barbere sånn ca ved å føle deg frem :P Eventuelt bruke speil ;) Jeg vil ikke anbefale voksing, mye betente hår, alt går ikke vekk og i tillegg er det VELDIG :opplyser: vondt. Siste mnd skal man vel heller ikke barbere seg.... Kan jo begynne å øve på det?

Jaa det går vel.. Bare redd for å skjære meg :haar: Haha ja, kan begynne å øve meg på 70talls-looken kanskje? :fnise: Det er jo i vinden nå det, har jeg lest :opplyser: 

Hvorfor skal man ikke barbere seg siste måned? Da kommer jeg til å se ut som tidenes bushman på fødestua :P

Er vel noe med fare for infeksjoner eller noe :klo: Mener jeg leste noe om det for et par uker siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.babyverden.no/Nyheter/--Gravide-bor-ikke-vare-intimbarbert/

Ser poenget. Jeg føler for å ta en "stuss" alikevel, må jeg innrømme :P Men så var det å komme til :ler: 

Det står forøvrig at Drammen sykehus skulle komme med samme anbefalingen. Det har ikke jeg hørt noe om. Saken er riktignok fra 2012, men ser ikke at dette skulle vært utdaterte nyheter..

Se der ja! Litt stuss er vel lov :) 

Hehe, har prøvd å få til en skikkelig intimbarbering nå før jeg bare må la det gro fram mot termin, men ser jo ikke hva jeg driver med :P Det får bare bli som det blir. Tror ikke at de på fødestua bryr seg uansett egentlig da :) 

Selv, så får man bare late som at det er 80-tallet,hehe.

Tviler på at de bryr seg nei :jepp: De er jo vandt til å se litt av hvert. Er jo blant annet flere som bæsjer på seg under fødsel, når det er hverdagskost er litt hår ingenting å bry seg om! 

Jeg barberer i blinde :nigo: Det er faktisk ikke så vanskelig. Er bare å føle seg frem. så mye folder har i hvertfall ikke jeg der nede at det er noe problem :P Spurte mannen sist svangerskap om han ville hjelpe, men nei.. Fikk han til å gå over med saksa på slutten slik at jeg ikke så så mye ut som urwoman :fnise: 

Jeg kan helt ærlig ikke se problemet med å være litt hårete der nede under fødselen jeg da. De er jo vandt til å se sånt. Og de skal jo faktisk se en liten vagina åpne seg opp å bli GIGA for å slippe ut et menneske. Fullt av blod og slim og gørr.. Og kanskje revne litt her og der. Heeelt normalt. Er så mye anna som foregår så jeg tipper de ikke bryr seg om litt hår. Jeg kunne i grunnen ikke gitt mer faen for å være helt ærlig :P 
Men nå er jeg litt sånn at dersom folk ikke liker hvordan jeg ser ut her og der kan de bare dra til helvette for min del :hoho: 

Haha!! Nå fikk jeg "digge" bilder i hodet mitt :hoho: Du har så levende beskrivelser av ting :skratte: Herlig innstilling du har! Det er mitt mål også. Men jeg er ikke heelt der enda merker jeg :sjenert: 

Jeg gir pokker i hvordan det ser ut der jeg og, evt frisering blir for egen komfort :fnise:

:jepp: Bra innstilling! 

I dag er jeg syyyyk :trist: Kjedelige greier! Ligger i sengen og synes synd på meg selv, samtidig som jeg har voldsomt lyst på burger fra maccern :fnise: Virker ikke som om lillemann blir påvirket nevneverdig av min dårlige form heldigvis, han har hatt party opp til flere ganger i dag allerede :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser bare, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det, ingen kommentarer fra noen på det! Og ja, det er pga. infeksjonsfare :jepp: 

(Bare så ingen får litt TMI midt i kaffen sin eller noe, ikke bilder altså)

Bæsjet litt på meg under

siste fødsel også, og dama bare "Jaja, ikke tenk på det, jeg tørker bare litt her jeg". Det var min verste frykt før fødsel, sånn skikkelig, men der og da var det liksom bare noe mer gørr som kom ut :hoho: 

Mmm... burger :sikle: 

God bedring :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel… bare vent til du har født den ungen. Da er du er steg nærmere gi faen tilværelsen :hoho: 

Jeg har f.eks alltid vært veldig ukomfertabel med å kle av meg foran andre. Liker ikke egen kropp, vil ikke vise frem. You know the drill ;) Men når ungen var ute og jeg styret med amming og såre brystvorter gikk jeg rundt inne på rommet mitt i en sånn giganettingtruse med gigableie oppi og sykehusskjorta.. åpen.. Ingen bh.. ingenting.. Barnepleiere kom og gikk og jeg ga så totalt faen. Jeg var varm og det var noe himla styr å ha klær på. Kunne gått toppløs :hoho: Og jeg har aldri i mitt liv gått toppløs. Men da hadde jeg jo 1-2 dager før blotta ei blodig mus for folk. Vet ikke hvem som så sdet jeg. 3 stk kanskje?? Så litt pupp og en slapp bolledeigmage full av strekkmerker var da ingenting. Tror mannen var mer flau enn hva jeg var :P
Han bare: Kakaoen.. Vi får besøk, gidder du lukke skjorta og ta på deg ei bukse??
Jeg: Argh.. :kjefte: 

Håper formen din kommer seg fort. Har vært forkjøla ei uke nå. Såååå lei. Ekstreme hostekuler gjør meg våt i trusa.. Og ikke sånn gøy våt :hoho: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha liker at du tok på "spoiler alert" på det Tekola :nigo: Men ja, kan tenke meg at det er slike ting man tenker over og bekymrer seg over før fødsel, også er man midt i det.. Og da driter man i det. Bokstavelig talt :hoho: 

Kakaoen!! :skratte: Jeg ler meg skakk. Du er herlig :hoho: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: For noen flotte beskrivelser av livet under og etter fødsel! :ler: Men ja, det er sånn. Fra jeg gikk inn på fødestua til flere uker etter fødsel var alle hemninger angående kropp og privatliv fullstendig borte. Jordmor, barnepleiere, mannen eller mamma, alle intimgrenser var flyttet et helt annet sted. Husker barnepleierne på barsel spurte om de fikk ta på brystet mitt da vi jobbet med ammingen, og jeg skjønte ikke bæret av hvorfor de spurte. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg bekymret :( Hatt "stikninger" i den ene eggstokken i hele dag, litt som jeg hadde helt i starten av graviditeten. Til tider ganske ubehagelig. Samtidig som at lillemann har vært skkkkelig rolig i dag :( kjent han bare ved noen få anledninger. 

Blææ :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe godt å være bekymret. Har du prøvd det gamle trikset med å drikke et glass kald saft (vann funker også her) og legge deg helt rolig ned på ryggen? Stikninger her og der har jeg titt og ofte forresten, også i eggstokkene, men du vet - ting utvider seg jo enda der nede. Jeg håper du straks kjenner masse liv, og hvis ikke - bedre å ringe en gang for mye enn for lite (har jeg lært). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :hug: Har kjent mer bevegelse nå <3 Så satser på at det bare er hormoner og lillemann/livmor som vokser masse nå som forårsaker stikningene. Håper selvsagt på at han skal sette i gang med party også da, bare for å fjerne all bekymring. Får se om litt fredagstaco gjør nytten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini har en rolig dag her også. Er veldig opp og ned. Igår drakk jeg kald juice til lunsj og da ble fart på henne! Virker litt som hun er rolig når jeg er rolig. Er syk og har vært hjemme idag og nesten bare sovet. Drikk litt cola til tacoen så blir det sikkert god stemning i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har også hatt noen rolige dager innimellom, og det er jo ikke rart man blir bekymret når man leser på nettet. Men har jo gått helt fint :) Så lenge jeg har kjent noe bevegelse under dagen, så roer jeg meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner stadig vekk at det stikker og strekker litt her og der, men det var enda mer i første svangerskap. Men er du bekymret, uansett hva det er, så er det bare å ringe helsestasjonen eller føden for å snakke med jordmor. Som regel er det helt "normalt" ubehag, men man vet jo ikke sikkert. Skader aldri å ta en tlf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kjent han litt mer nå :) Tror han ligger mer inn mot ryggen nå, for bevegelsene er svakere og føles litt lengre unna. Men de er der :jepp: Var litt ekkelt med de stikningene kombinert med at lillemann var rolig. Men jeg tenker at det egentlig var vanlige voksesmerter eller noe annet hormonellt. Så lenge det ikke er noe direkte smertefullt er det kanskje ikke farlig? :klo: Innbiller meg om at om noe er galt så er det vondt, i hvertfall av sånne type "smerter". 

Nå har jeg bygget meg opp i sengen så jeg får ligget litt på magen. Savner så sykt å sove på magen og på ryggen! Våkner opp med vondt i hofta hver dag, for all vekten min blir jo på hofta når jeg sover. Kjenner meg mer og mer gravid for å si det sånn :ler: Har bestilt ny time til kiro nå, tror jeg trenger å knekke opp litt her og der! Har vært plaget av hodepine de siste dagene, og tror det dreier seg om spenningshodepine. Håper det, for da vet jeg at det er mye bedre på mandag etter kiro ;) 

I dag skal jeg bake pepperkaker med nevøer og nieser :rodmer: Det blir superkos! Jeg burde vel egentlig heller vært å kjøpt julepresanger, har nemlig bare ordnet en, men det snakker vi ikke om :plystre: Ordner seg vel.. :daane: 

Ha en fin lørdag alle sammen :nisse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, nå har jo jeg løpt ned lege, legevakt og sykehus i det siste, og det er VELDIG mye smerter som kommer inn under "normalt". Det man skal være skikkelig obs på er smertefulle kynnere som kommer jevnlig, rier, eller sterke uforklarlige magesmerter som ikke går sin vei, sa de til meg. Stikninger tenker jeg er helt normalt, og jeg har i alle fall både hatt og har mye av det. Livmoren fortsetter jo å utvide seg gjennom hele svangerskapet, og det er mye som skal ommøbleres der inne! Men tenker det er kjempeviktig å spørre dersom man blir engstelig, og en telefon er helt greit - særlig når man er så langt på vei som vi er! 

Jeg savner forresten også å ligge på magen, og jeg driver og våkner midt på natten av vondt i bekken og hofter, så ser litt mørkt på hvordan det skal gå resten av tiden. Vi blir jo ikke mindre eller lettere etterhvert som månedene går her! :ler: Kos deg med pepperkakebaking! Så koselig :hjerte: 

(Jeg merker forresten også stor forskjell på hvor sterke sparkene er og hvor tilstedeværende hun er ut fra hvordan hun ligger. Jeg synes de skal holde seg i en posisjon hvor vi kjenner de sterkt og tydelig hele tiden jeg! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten morkaka foran? Da demper det enda mer bevegelse om han sparker i den. Kasper kunne sparke masse uten at jeg kjente det (fikk jeg bekreftet på sparketest på sykehuset da jeg syntes han hadde vært for stille). 

Savner forresten også å sove på magen. Vet det ikke er farlig,men får meg ikke til å gjøre det. Brukte masse puter i senga selv for å kunne få flere stillinger å sove i:). Tenker snart å innføre dette på ny.

Ha en fortsatt flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det. Bedre å ta en telefon i steden for å gå å engste seg mest sannsynlig unødvendig! 

Jeg pleier egentlig alltid å sove enten på ryggen eller på magen. Hat på å sove på siden! Har Doomoo gravidpute da, uten den vet jeg ikke hva jeg hadde gjort :sjokk: Den er veldig god :jepp: 

Jeg har morkaka bak Pyntestøv. Så kan ikke skylde på den.. Men han har vel fortsatt grei plass der inne, og han virker ikke til å være den mest aktive mageboeren akkurat, så det er vel en kombinasjon. 

Masse puter i senga er et must :jepp: Puter og en stor pølsepute av en gravidpute! Da går det nogenlunde. Men når jeg allerede sliter med å finne gode stillinger som er gode natten igjennom kjenner jeg at jeg blir skeptisk :daane: Er jo ganske mange uker (og kilo :fnise:) igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...