kaffemor Skrevet 20. november 2015 Forfatter #1341 Skrevet 20. november 2015 I dag har vi kjøpt bil!! Veldig stas! Og skummelt. Omtrent alle sparepengene mine! Ikke hver dag man bruker 275 tusen Skal ikke betale den før i januar da, men allikavel! Ååh gleder meg til vi får den Endelig droppe den hersens pendlingen med NSB til jobb Veldig greit i permisjonen også! (Ingen bil smily? Dårlige greier KG! ) 1
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2015 #1342 Skrevet 20. november 2015 Gratulerer! Og så bra at du får hjelp med bekkenet! Håper du får en fin helg!
Kakaoen Skrevet 20. november 2015 #1343 Skrevet 20. november 2015 Weeee grattis med ny bil brukte opp sparepengene på ny bil vi og før mini komÅssen bil??
kaffemor Skrevet 20. november 2015 Forfatter #1344 Skrevet 20. november 2015 Gratulerer! Og så bra at du får hjelp med bekkenet! Håper du får en fin helg!Du fant bilsmily jo!! Kg eksperten Tusen takk!! Ha en strålende helg du også Weeee grattis med ny bil brukte opp sparepengene på ny bil vi og før mini komÅssen bil??Hehe ja, plutselig ble behovet for bil enda større, så da var det bare å kjøre på *høhø* Tusen takk Det ble en Nissan leaf! Den nye som kommer etter jul, for den har mye bedre batteri Greit med bra batteri når man går for elbil Plass til barnevognen i bagasjerommet også! Det var viktig
Gjest Gjest_Idja Skrevet 20. november 2015 #1345 Skrevet 20. november 2015 Grattis med bil! Vi er også på biljakt, vår gamle Toyota yaris passer ikke helt med barnedrømmen. dessverre har vi knøttliten garasje, så vi sliter med å finne en som får plass i garasjen samtidig som det er plass til en unge i bilen.
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2015 #1346 Skrevet 20. november 2015 Leafene er fine! Og praktiske i sentrale strøk Kg-ekspert ja... Har vært her i noen år i hvert fall!
LilleMy1989 Skrevet 20. november 2015 #1347 Skrevet 20. november 2015 Gratulerer med ny bil!! Det er jo veldig nervepirrende men også utrolig spennende!
kaffemor Skrevet 20. november 2015 Forfatter #1348 Skrevet 20. november 2015 Grattis med bil! Vi er også på biljakt, vår gamle Toyota yaris passer ikke helt med barnedrømmen. dessverre har vi knøttliten garasje, så vi sliter med å finne en som får plass i garasjen samtidig som det er plass til en unge i bilen. tusen takk! Hehe ja, tror det er ganske vanlig med gravide damer på bilbutikken plutselig får man litt andre behov. Hmm det med garasjeplassen er jo en utfordring da.. Er jo et must at bilen faktisk passer inn i garasjen Leafene er fine! Og praktiske i sentrale strøk Kg-ekspert ja... Har vært her i noen år i hvert fall! Veldig greit med elbil! Billig, slipper bommen.. Og miljøvennlig Om jeg hadde vært rik hadde det blitt Tesla, men det tar jeg meg ikke råd til Det blir litt for flottesen flott Men Leafen er veldig fin den også Gratulerer med ny bil!! Det er jo veldig nervepirrende men også utrolig spennende! Tusen takk! Gleder meg til vi får den I dag har jeg vært på middag hos noen venner. Hjemme igjen allerede, dro rett etter kl 22 Da orket jeg rett og slett ikke mer. Jeg skulle også kjøre hjem (vi låner bil), og da er det greit å være sånn nogenlunde våken. Veldig god mat og god stemning da Håper jeg holder ut litt lengre neste gang Ellers veide jeg meg i dag.. Jeg er normalvektig, men på grensen til undervektig. Har derfor tenkt at ca 16 kilo er en fin vektoppgang, da det er anbefalt 12-16 kilo vektøkning om man er normalvektig. Veide meg i dag.. Gått opp 2 kilo på 2 uker Så nå har jeg gått opp 6 kilo. Vet det egentlig er ganske normal vektoppgang, men må innrømme at det ikke var såå veldig gøy Men det betyr jo mest sannsynlig at lillemann har det fint der inne, og vokser og koser seg Jeg kan se det litt i ansiktet at jeg har lagt på meg, men ellers tror jeg det ligger mest på magen. Bruker fortsatt buksene som var stramme i uke 12 i hvertfall. Blir spennende å se hvordan jeg ser ut i mars Og hvor mye jeg går opp i vekt... Det bekkenet mitt gjør jo at jeg ikke har fått trent så mye akkurat.
kaffemor Skrevet 21. november 2015 Forfatter #1349 Skrevet 21. november 2015 Da er babytøy vi har arvet sortert i bokser basert på størrelse Såå kos å gå igjennom Tror egentlig ikke vi trenger å kjøpe inn så mye klær, vi har masse tøy! Deilig Har også fått avtalt med to på Finn i dag, så nå er babycall og vippestol i boks Ellers er leiligheten shinet og klar for middagsgjester i kveld. Nå gjenstår det å handle inn maten, lage den og fikse meg. Rimelig sliten nå, men blir hyggelig med besøk 1
murray Skrevet 22. november 2015 #1350 Skrevet 22. november 2015 Høres ut som vi har samme vekt-utgangspunkt Nå øker vekta fort her også. Registrerer det på kontroll hos jordmor, men prøver å ikke tenke mer på det og ikke veie meg hjemme. Merker det på klærne da, hehe.. Var ute og kjøpte meg mammabukser igår - digg! Ikke så digg å stå i prøverommet i det skarpe lyset. Trener ikke i nærheten av så mye som før og ser jo at det påvirker skrotten. Glad det ikke er bikinisesong nå Gratulerer med ny bil!
kaffemor Skrevet 22. november 2015 Forfatter #1351 Skrevet 22. november 2015 Jeg har ikke vekt hjemme heller jeg. Det er jo til vanlig veldig lite interessant hva jeg veier. Men akkurat nå som gravid er det jo litt greit å følge med Det viktigste er uansett å ha et sunt variert kosthold. Og det har jeg Så får de kiloene som er nødvendig bare komme. Litt kjipt akkurat når man veier seg bare Skulle gjerne ha fått til å trene mer da.. Det hadde jo vært det beste, men jeg får det ikke til. Jeg er utslitt etter jobb og har nok med å komme meg hjem. Også er jo ikke akkurat bekkenet veldig treningsglad fortiden Veldig glad for at det ikke er bikinisesong. Selv om vi har jo forsåvidt bikinisesong ganske rett etter fødsel Jaja! Tusen takk forresten
Gjest BeKind Skrevet 22. november 2015 #1352 Skrevet 22. november 2015 Gratulerer med ny bil dere Det er så deilig med ny bil! Vi blir nødt til å kjøpe ny den gang vi får bebis Til tross for stasjonsvogn med god plass nå har vi bruk for større plass i bagasjerommet i og med at vi har et bilbur til hunden der. Da blir det ingen plass til vogn, og man må jo ha med både bebis og hund når den tid kommer Vi har heller ikke vekt hjemme. Jeg gikk ned 40kg på egenhånd for noen år tilbake, og etter jeg traff målvekta kasta vi vekta Det er jo som du sier et variert og sunt koshold som er viktigst for han i magen. Om du ikke føler deg heelt klar til bikinisesong etter fødselen kan du alltid bære lillemann litt lavt ned foran magen
FruN Skrevet 22. november 2015 #1353 Skrevet 22. november 2015 Vi har vekt nå, men bare fordi svigermor fant en superduppeditt-vekt til gubben i bursdagsgave Jeg har fortsatt ikke gått på den, og kommer ikke til å gjøre det før svangerskapet er over. Tidligst Gratulerer med ny bil! Vi har siklet litt på det selv, litt for plassens del og litt for omgivelsene Nå som vi bor oppi gokk hadde det vært praktisk med 4-hjulstrekk og litt høyde, fremfor forhjulstrekk og fabrikksenket som vi har Men, den er også 4 år gammel, og det er mer enn nok annet vi bør bruke penger på.. (Vi er veldig fornøyd med bilen ellers, altså!)
kaffemor Skrevet 22. november 2015 Forfatter #1354 Skrevet 22. november 2015 Gratulerer med ny bil dere Det er så deilig med ny bil! Vi blir nødt til å kjøpe ny den gang vi får bebis Til tross for stasjonsvogn med god plass nå har vi bruk for større plass i bagasjerommet i og med at vi har et bilbur til hunden der. Da blir det ingen plass til vogn, og man må jo ha med både bebis og hund når den tid kommer Vi har heller ikke vekt hjemme. Jeg gikk ned 40kg på egenhånd for noen år tilbake, og etter jeg traff målvekta kasta vi vekta Det er jo som du sier et variert og sunt koshold som er viktigst for han i magen. Om du ikke føler deg heelt klar til bikinisesong etter fødselen kan du alltid bære lillemann litt lavt ned foran magen Klart dere må ha plass til både hund og bebis Wow!! 40kg! Nå ble jeg imponert! Så flink du er! Haha ja, godt tips Får bære han hele sommeren Bare å gå til innkjøp av bæresjal/sele! Godt plassert foran magen Vi har vekt nå, men bare fordi svigermor fant en superduppeditt-vekt til gubben i bursdagsgave Jeg har fortsatt ikke gått på den, og kommer ikke til å gjøre det før svangerskapet er over. Tidligst Gratulerer med ny bil! Vi har siklet litt på det selv, litt for plassens del og litt for omgivelsene Nå som vi bor oppi gokk hadde det vært praktisk med 4-hjulstrekk og litt høyde, fremfor forhjulstrekk og fabrikksenket som vi har Men, den er også 4 år gammel, og det er mer enn nok annet vi bør bruke penger på.. (Vi er veldig fornøyd med bilen ellers, altså!) Hehe ser den! Også er nybil lukten så fantastisk Hvis jeg hadde vært rik hadde jeg hatt to biler - en med firehjulstrekk og en elbil
Saltsild Skrevet 22. november 2015 #1355 Skrevet 22. november 2015 Dette med vekten er veldig individuelt og du må ikke ta sorgene på forskudd. Jeg gikk opp 19 kilo tilsammen under graviditeten. Nå veier jeg tre kilo mindre enn når jeg startet å være gravid. Gratulerer så mye med ny bil!!
Shinigami Skrevet 23. november 2015 #1356 Skrevet 23. november 2015 Man legger på seg det kroppen mener er riktig for barnet, så stol på kroppen din Har hørt at de aller fleste mister kiloene veldig fort igjen etter fødsel. Spesielt om man ammer.Er også vanlig at man legger på seg veldig mye når man er tynn fra før av. Bare tenk på at det er det beste for barnet.
lille_frosk Skrevet 23. november 2015 #1357 Skrevet 23. november 2015 Til tross for bekkenplager, uren hud og trøtthet så elsker jeg virkelig å være gravid. Synes det er så utrolig koselig å tenke på at jeg har en liten gutt i magen som vokser og utvikler seg Måtte le litt her forleden, da jeg kom på at jeg har en liten penis i magen. Haha barnslig jeg vet, men det er jo superrart å tenke på Det er så koselig med bevegelser og spark. Også er det så koselig å være to. Hele tiden. Har med meg en kompis liksom Jeg setter så utrolig stor pris på denne graviditeten, og det er godt å vite at samboer og jeg er fertile sammen. Det er jo ikke noe automatikk i det, og jeg føler meg veldig veldig heldig. Tenk.. Om ca 4 mnd er jeg mamma Jeg gleder meg så utrolig masse!! Litt kliss er vel lov i egen dagbok vel? Ååh, jeg har akkurat de samme tankene som deg når det gjelder dette. Jeg ELSKER å være gravid. Elsker sparkene og magen og at samboer og jeg er sammen om dette. Til tross for alle plager og alt ... Nei, å være gravid, DET kunne jeg vært mange mange ganger (er litt mer usikker på tiden som kommer etterpå da ). Grattis med ny bil!! Kjempegøy!
kaffemor Skrevet 23. november 2015 Forfatter #1358 Skrevet 23. november 2015 Dette med vekten er veldig individuelt og du må ikke ta sorgene på forskudd. Jeg gikk opp 19 kilo tilsammen under graviditeten. Nå veier jeg tre kilo mindre enn når jeg startet å være gravid. Gratulerer så mye med ny bil!!Man legger på seg det kroppen mener er riktig for barnet, så stol på kroppen din Har hørt at de aller fleste mister kiloene veldig fort igjen etter fødsel. Spesielt om man ammer.Er også vanlig at man legger på seg veldig mye når man er tynn fra før av. Bare tenk på at det er det beste for barnet.Klart det Bebis har behov for at jeg legger på meg! Stresser ikke med det i det hele tatt altså, ser at det kanskje så sånn ut i innlegget. Bare rart akkurat når man veier seg, men så kommer man jo på at det er en naturlig del av det å være preggers Jeg har et veldig sunt kosthold, så jeg tenker at det jeg legger på meg, er det som kroppen og lillemann trenger. Akkurat nå tror jeg det meste ligger på magen og puppene da Altså.. Syke greier hvor store de puppene mine har blitt! Jeg nyter det så lenge det varer, har alltid ønsket meg større pupper Ååh, jeg har akkurat de samme tankene som deg når det gjelder dette. Jeg ELSKER å være gravid. Elsker sparkene og magen og at samboer og jeg er sammen om dette. Til tross for alle plager og alt ... Nei, å være gravid, DET kunne jeg vært mange mange ganger (er litt mer usikker på tiden som kommer etterpå da ). Det er virkelig superkos! Det er så utrolig koselig med disse sparkene altså Grattis med ny bil!! Kjempegøy!
kaffemor Skrevet 23. november 2015 Forfatter #1359 Skrevet 23. november 2015 Ser det ble litt rart med siteringen Tusen takk for grattis for ny bil Frosken Veldig stas!
kaffemor Skrevet 23. november 2015 Forfatter #1360 Skrevet 23. november 2015 I dag er jeg 22 uker og lillemann er på størrelse med en maiskolbe Han blir stadig mer aktiv nå, kjenner han hver dag og oftere for hver dag som går Det er så stas! Ved et par anledninger har jeg sett sparkene utenpå magen også. Det er utrolig fascinerende. Samboer kjenner ofte spark nå også, selv om mageboer har en tendens til å stilne når han legger hånden sin på magen min Det er vel ganske så typisk har jeg skjønt Magen vokser og vokser, føler til tider at den kommer til å sprenge Må få tatt et nytt magebilde snart Jeg smører og smører som en gal da, samtidig som jeg krysser fingrene for at jeg er en av de heldige jævlene som ikke får strekkmerker. Lite å gjøre noe med da, og ikke verdens undergang å få, men lov å håpe, er det ikke? Jeg har ingen fra før, og mamma har ingen. Så håper jeg har arvet hennes gener der altså Tiden går så fort nå! Begynner å tenke mer og mer på barnerommet. Han skal jo sove inne hos oss en god stund, men tenker det er greit å gjøre barnerommet i stand før han kommer. Etter at han er ute tenker jeg det blir mer styr enn stas å fikse det, mens nå blir det nok bare kos Fortsatt ikke helt bestemt om vi skal ha lyseblått eller en grønnaktig farge på rommet da. Valgets kval Det vi kaller i-landsproblemer, er det ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå