Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg er elendig på å kjenne igjen dialekter også, jeg da... Spurte ei sørlending hvor i trøndelag hun var fra.... DA hadde jeg lyst til å bare synke i jorden etterpå! :skratte: 

Ikea er gøøøøy :nigo: 

Kos dere i kveld! 

.. :skratte: Høres ut som om du er like talentfull som meg ja :hoho: 

IKEA :hjerte: Tusen takk! 

Hahaha dere er skikkelig gøy med de dialektgreiene. (Jeg visste ikke at det var et fag engang :sprettoy:)

Jeg er så misunnelig på dere som bare kan stikke til Ikea når dere vil! Vi får heldigvis Ikea hit om noen år men det er jo så lenge til!!! :bond:

Blått smør hørtes forresten særdeles spennende ut.

Jeg visste heller ikke at det var et fag :ler: Jaa veldig greit å kunne dra på IKEA når man vil! Kjipt å ikke ha ikea i nærheten :sjokk: 

Enig. Blått smør høres spennende og mystifistisk ut! 

Det ble ikke den ventede, koselige Tv kvelden i går dessverre :( En i familien bestemte seg for å lage drama rett etter at innlegget mitt ble publisert omtrent, så endte opp med å måtte kjøre 45 min hver vei i går kveld for å prøve å ordne opp. Var ikke hjemme før nærmere halv tolv. Litt sliten og skuffa og lei meg i dag. Hjelper heller ikke med alle disse hormonene :bond: Noen ganger skulle jeg ønske at jeg klarte å gi litt mer F, men jeg klarer det ikke :sukk: 

Dagen i dag har forsåvidt vært fin. Fått bakt både knekkebrød og brød i dag, og leiligheten er ren og pen. Deilig! I kveld blir det bakt potet til middag, og gulrotkake til dessert :hjerte: Tenkte å teste ut en lavkarbovariant av kaken, ettersom jeg er glutenfri. Håper den er god, for jeg savner virkelig gulrotkake! Etter gårsdagens strabaser føler jeg det er fortjent med dessert i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg sykemeldt ca 50%.. Sjefen er ikke så veldig blid, og jeg fikk inntrykk av at hun mener at jeg burde ha presset meg litt mer.. :( 

Synes jobb fortiden er bare dritt. Mye vanskelige saker og jeg er helt ødelagt i bekkenet. Gruer meg hver dag til å dra på jobb, og klarer ikke legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Stresser og tenker :( Og griner. 

Blir nok bra for meg å være hjemme litt mer. Kroppen trenger det. Bare så utrolig kjipt med den samvittigheten. Men det går rett og slett ikke lengre. Har begynt å få litt vonde kynnere også. Legen mente det var litt tidlig :/ 

Dumme jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sykemeldt ca 50%.. Sjefen er ikke så veldig blid, og jeg fikk inntrykk av at hun mener at jeg burde ha presset meg litt mer.. :( 

Synes jobb fortiden er bare dritt. Mye vanskelige saker og jeg er helt ødelagt i bekkenet. Gruer meg hver dag til å dra på jobb, og klarer ikke legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Stresser og tenker :( Og griner. 

Blir nok bra for meg å være hjemme litt mer. Kroppen trenger det. Bare så utrolig kjipt med den samvittigheten. Men det går rett og slett ikke lengre. Har begynt å få litt vonde kynnere også. Legen mente det var litt tidlig :/ 

Dumme jobb. 

DUSTESJEF!!!!

Bra du hører på kroppen og hviler. Det er ikke meningen at man skal presse seg når man er gravid. Sa hun virkelig det??

Stress og utslitthet er ikke bra for deg eller baby. Drit i den dårlige samvittigheten, den er det sjefen din som bør ta seg av!

:klem: :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en teit sjef :/ Du er jo sykemeldt for en grunn.

Har hørt at stress kan utløse kynnere, så bare bra at du er sykemeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DUSTESJEF!!!!

Bra du hører på kroppen og hviler. Det er ikke meningen at man skal presse seg når man er gravid. Sa hun virkelig det??

Stress og utslitthet er ikke bra for deg eller baby. Drit i den dårlige samvittigheten, den er det sjefen din som bør ta seg av!

:klem: :strix: 

Hun sa det ikke rett ut, men jeg fikk skikkelig det inntrykket :( 

Prøver å drite i det, og jeg vet jo at det var det riktige.. Kjenner jeg gleder meg til onsdag, for da slipper jeg jobben. 

Tak for gode ord  :klem: 

For en teit sjef :/ Du er jo sykemeldt for en grunn.

Har hørt at stress kan utløse kynnere, så bare bra at du er sykemeldt. 

Ja ikke sant.. Er jo ikke jeg som har valgt det, men legen som har sagt at det er nødvendig. Kjenner jeg er litt oppgitt og skuffa over leder nå :/ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presse deg mer? Slik at du blir 100% sykemeldt da eller? Pft!

Ta vare på deg selv og babyen, det er ingen andre som kan gjøre det for deg. Og ingen, spesielt ikke sjefen, vil takke deg for at du sliter deg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk på sjefen. Husk at sjefens oppgave er å ffå ting til å gå rundt, og de blir aldri blide for at folk blir sykemeldt. Det betyr ikke at sjefen er sur,bare at hun ikketenker på å være sosialt kompetent på akkurat dette området. Du tenker nok mye mer på dette enn sjefen! 

Så IKKE ha dårlig samvittighet. Når du er tilbake i full jobb en gang har sjefen for lengst glemt at du noenoensinne har vært sykemeldt. Gode ansatte vet å sette grenser og ta vare på helsa. Ingen ville takket deg om du var i full jobb og slet deg ut. 

Len deg tilbake, la jobb være jobb, og slapp av. Du og baby fortjener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg.. Idiotsjef..

Gjør dette med god samvittighet. Skulle du heller ha presset deg i 1 mnd til for å så bli 100%?? Er bedre at du trapper ned synes jeg :nigo: hvordan skal du dele opp dagene dine?

Jobbe dæ ihjæl kan du gjøre senere i livet ;) nå er det ruging som gjelder :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uproft av sjefen. En graviditet er tidsbegrenset og det er snakk om en kort periode i karrieren du er sykemeldt og i permisjon. En venninne av meg ble sykemeldt pga kynnere og hos henne ble det mye bedre når hun fikk roet ned. Håper det gjelder deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ønsker å jobbe og har allerede presset seg altfor langt allerede.  Med slike holdninger de 2.5 dagene du er der fører jo bare til at du blir sykere. Synes det er så ufint av sjefen altså!  :( Akkurat som de tror de kan mer enn en lege med 7 års utdannelse i faget....

Masse god bedring! Legg samvittigheten på hylla og plei deg selv :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig oppførsel av sjefen altså. Men bra du har en lege som ser hva du trenger og har behov for. Det er så vanskelig å innse det selv ... :hug: God bedring og hvil ut - håper det hjelper! Og du? Ikke noe dårlig samvittighet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for støtten jenter! Det hjelper veldig! Har allerede merket at formen har godt av dette. Tror jo også at det vil medføre at jeg faktisk gjør en bedre og mer effektiv jobb når jeg er på jobb også :jepp: 

Tenker å ta fulle dager hjemme Kakaoen. All pendlingen er veldig slitsomt, så tror at det er bedre å gjøre det slik enn å ta reduserte dager.. Men må prøve meg litt frem også tror jeg :) 

Nå er jeg veldig inspirert til å begynne på strikking til lille mageboer da! Jeg er jo skikkelig dårlig på slikt, kan egentlig bare strikke rett :P Men har en søster som er ganske god, så får hjelp av henne :) Tenkte jeg skulle strikke et vognteppe i første omgang.. Har veldig lyst til å strikke skappelgenser også, de er utrolig søte til babyer, og det er jo en enkel oppskrift! 

Ellers skulle jeg gjerne ha strikket sokker og tøfler, men det tror jeg ikke at jeg får til.. Og ikke minst hentesett! Men her tror jeg nok jeg må innse at evnene ikke matcher helt ønsket :fnise: 

Om noen har tips til fine plagg som er enkle å strikke så tar jeg veldig i mot :hoppe: Det er så utrolig koselig med hjemmelaga :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har absolutt godt av det. Det gjør ting mye mindre stressfult for deg også. Du skal ikke slite deg ihjel heller. Sjefen din har ingenting hun skulle sagt altså. Bedre med femti prosent nå enn at du blir helt ødelagt. Du skal jo greie å leve også. Dust av en sjef altså :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre her! Du lager baby nå,  og da er det viktigst. Sjefen kan ta seg en bolle, det gjelder faktisk ikke mange mnd i forhold til et helt arbeidsliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Det tar på å gro bebis! Og det er jo noe i det.. Bedre å jobbe redusert nå og forhåpentligvis kunne jobbe hele veien, enn å jobbe 100% et par uker til for så å bli 100% sykemeldt :P 

Nå kunne jeg se han sparke utenpå magen!! Utrolig kult :strix: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig med det siste du skriver her! Det er jo noe med å slippe å bli 100 % sykmeldt med mindre det er nødvendig, for det er jo veldig mye som er bra med å være litt på jobb også! I hvert fall for meg! Jeg skulle ønske jeg kunne strikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du så spark utenpå magen :)  Gled deg til han blir skikkelig aktiv og magen hopper og spretter rundt, om du ikke har sett det allerede. Er veldig gøy og fascinerende å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med det siste du skriver her! Det er jo noe med å slippe å bli 100 % sykmeldt med mindre det er nødvendig, for det er jo veldig mye som er bra med å være litt på jobb også! I hvert fall for meg! Jeg skulle ønske jeg kunne strikke ...

Ikke sant :jepp: Jeg vil virkelig unngå  bli 100% sykemeldt  da tror jeg at jeg hadde blitt gal.

Jeg skulle også ønske jeg kunne strikke. Jeg er så dårlig :sukk: Jeg kan legge opp masker og strikke rett. Men det stopper liksom der. Det faller ikke naturlig for meg heller, skjønner ikke bæret av selv de enkleste oppskrifter :P "strikk 15 masker, legg så ut to masker på hver side".. Altså.. HÆÆ? :daane: :ler: 

Hvordan går det med hekleteppet ditt? :hoppe: 

Så gøy at du så spark utenpå magen :)  Gled deg til han blir skikkelig aktiv og magen hopper og spretter rundt, om du ikke har sett det allerede. Er veldig gøy og fascinerende å se på :)

Ååh det gleder jeg meg utrolig mye til :hjerte: Begynte å grine når jeg så sparket utenpå :sjenert: Det var jo så gøy! Har ikke sett det siden da, nå sparker han bare ned mot blæra :bond: :ler: 

Jeg trodde forresten jeg hadde svart dere for to dager siden jeg. Hjelpes! Supersløv :daane: Er det noe som heter gravidtåke? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...