Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Så bra! Jordmødrene pleier heldigvis å ha bedre tid! Min i Trondheim tok seg ofte tid til å ta inn gravide rundt uke 15-16, evt rett etter OUL, for å snakke om følelser rundt det man så osv. Synes sånt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig med en sånn svangerskapskontroll! Jeg tror kanskje at jordmor ofte tar seg bedre tid og faktisk snakker med deg? Håper du får en bedre følelse der, man trenger jo å føle seg ivaretatt!

Hun virket veldig søt og empatisk hun jeg snakket med på telefonen i hvertfall :) Veldig glad for at jeg fikk time. I min bydel tar de egentlig ikke inn noen før uke 24 om man har tatt blodprøvene hos legen. Så glad jeg fikk "mast" meg til en time :) Nå er det jo heller ikke lenge til UL :bond:

Så bra! Jordmødrene pleier heldigvis å ha bedre tid! Min i Trondheim tok seg ofte tid til å ta inn gravide rundt uke 15-16, evt rett etter OUL, for å snakke om følelser rundt det man så osv. Synes sånt er bra!

Ja, det hørtes veldig bra ut! Vi gravide er jo gjerne bekymra og har mange spørsmål. Som jeg sa til hun fra helsestasjonen også; det er skummelt å Google, vil helst snakke med en med kunnskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for helg :bolledeig: Beste følelsen..

Gud for en dustelege.. Jeg blir så sur når jeg hører om sånne leger :kjefte: De skulle ikke fått lov å holde på på det viset.

Veldig bra at du får komme inn til JM tidligere. Det er noe heeelt annet enn hos legen.

Snart UL.. Weee :strix: Hvilken dag skal du i ilden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virket veldig søt og empatisk hun jeg snakket med på telefonen i hvertfall :) Veldig glad for at jeg fikk time. I min bydel tar de egentlig ikke inn noen før uke 24 om man har tatt blodprøvene hos legen. Så glad jeg fikk "mast" meg til en time :) Nå er det jo heller ikke lenge til UL :bond:

Så bra! Og jaaa, snart UL for oss begge to!!! Uææ!

Ha en kjempefin helg Kaffemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for helg :bolledeig: Beste følelsen..

Gud for en dustelege.. Jeg blir så sur når jeg hører om sånne leger :kjefte: De skulle ikke fått lov å holde på på det viset.

Veldig bra at du får komme inn til JM tidligere. Det er noe heeelt annet enn hos legen.

Snart UL.. Weee :strix: Hvilken dag skal du i ilden?

Jaa, litt frustrerende med leger som ikke har tid til pasientene sine. Hun ante ikke hvorfor jeg var der heller, til tross for at vi avtalte timen for noen uker siden da jeg var der i forbindelse med noe annet. Vet det kanskje er litt mye å forlange, men jeg er i hvertfall vandt til at legen vet hvorfor man er der når timen starter.

Gleder meg til komme til Jm :) Jeg tror det blir bra :)

UL om en uke i dag :bond:

Så bra! Og jaaa, snart UL for oss begge to!!! Uææ!

Ha en kjempefin helg Kaffemor!

Åh det blir så spennende!

Håper helgen din blir fin Frosken :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ikke ut som en hyggelig legetime du hadde   :dry: Godt du fikk ordnet med time hos jordmor, så får vi håpe det blir bedre :Nikke: Nå er det ikke mange dagene til UL, kaffemor :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som en hyggelig legetime du hadde :dry: Godt du fikk ordnet med time hos jordmor, så får vi håpe det blir bedre :Nikke: Nå er det ikke mange dagene til UL, kaffemor :hoppe:

Jaa, tror jordmortime blir bra :) neei, ikke lenge til i det hele tatt :sjokk: tiden gikk plutselig litt fort! Samtidig som den har gått veldig sakte :ler: under en uke til UL :bond:

11 uker i dag :hoppendeglad: En uke igjen til den magiske 12 ukersgrensen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at legetimen ble sånn, jeg er også en av dem som har bedre erfaring med jordmor enn lege. Legen min er hyggelig han altså, men han er kun opptatt av å måle det han skal og sjekke at den fysiske formen er fin. Var hos lege i uke 12 og syntes det var utrolig lenge å vente før jeg skulle til jordmor i uke 24. Greit at OUL kommer innimellom der, men det er jo i begynnelsen og slutten man har mest behov for oppfølging. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor time blir bra. Bare nesten en uke til jeg skal på første time hos JM. Samme JM som med storebror. Jeg gleder meg veeeeeldig :strix:

Legen min tar seg av det ho skal med målinger og blodprøver. Men lite snakk om følelsene rundt ting og ikke så mye fødselsprat når det nærmet seg slutten. Det var det mye mer av hos JM :nigo:

Og første timen er jo 60 minutter. Gooood tid til mye prat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange leger som er sånn Juliane. De har vel et litt annet fokus! Mens vi gravide gjerne er veldig sultne på informasjon :fnise: Så jeg er enig med deg. Kan forsåvidt bare snakke om starten da, siden jeg aldri har vært gravid før. Jeg har et voldsomt behov for å bli trygget og føle meg ivaretatt. Også har man 1000 spm. Synes ikke alltid KG er det beste stedet å stille de spørsmålene, da det gjerne blir synsing og ikke råd som helsemyndighetene støtter. Greit å høre ordentlig med en fagperson :) Gleder meg veldig til jordmortime, og er veldig takknemlig for at de tok meg inn allikavel, selv om de ikke hadde trengt :)

Så deilig å ha den samme jordmoren som sist Kakaoen :hoppe: I hvertfall hvis du var godt fornøyd sist? Fint med en som man er trygg på :) Ååh jaa, den magiske grensa er virkelig innen synsvidde nå :bond: Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Man leser jo om at babyer har utviklingssprang. Kan fostre også ha det? :hoho: Formen har vært ganske grei siden tirsdag, såpass fin at jeg har tenkt at den verste kvalmen endelig har gitt seg. Men i dag har det vært helt krise. Fosterstilling-kvalm, hodepine og ja. Generelt rævva form. Synes det er litt vanskelig å skille hva som er ev. sykdom og hva som er pga graviditeten. Tror det bare er graviditeten. Andre symptomer har også vært kraftigere i dag, masse stikninger og strekninger i livmoren også :) Nå skal jeg jo i utgangspunktet kunne kjenne livmoren over symfysen også, men vanskelig å vite hva man skal kjenne etter. Tror ikke jeg kjenner den enda :) Jeg blir stadig fascinert over denne kroppen altså! Gleder meg så utrolig mye til å kjenne spark!!

5 dager igjen til UL :bond: Kan ikke tiden fly avsted? Jeg vil se mageboeren :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig fornøyd med JM jeg hadde sist. Så jeg spurte om jeg kunne få henne igjen. Jeg husker så godt den siste timen jeg hadde hos henne. Jeg var hormonell deluxe og gråt meg igjennom hele 40 min hvor vi pratet om fødselen. Ho trodde jeg var kjemperedd, men jeg var ikke det.. Jeg bare gråt :hoho:

Fostere har jo perioder hvor de vokser mer enn andre. Så er nokså logisk at man får perioder hvor man er dårligere. Dessuten har man jo dårligere imunforsvar som gravid, så er lett å bli syk. Jeg har slitt ei uke med forkjølelse. Trodde jeg ble bedre, men i dag er jeg helt skutt :( *syte klage*

Jeg husker fra sist at jeg fikk tilbake masse dritt symptomer når jeg var rundt uke 28. Satt på gulvet og gråt fordi jeg hadde spydd og bomma på doen :plystre: Første og sikkert siste gang mannen min har tørka spyet mitt :fnise:

Disse 5 dagene går nok fort skal du se :) (prøver å være støttende, for vet at de går supersakte :hoho: ) Det er verdt å vente på da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det for meg kakaoen :hoho: Man blir så utrolig hormonell :ler: Utrolog deilig å ha en jordmor man vet er ålreit! Veldig spent på min første time :)

I går var jeg på kino og så Bølgen :hoppe: Sammen med resten av Oslo :ler: Helt utsolgt! Det er gøy. Liker at det er så stor interesse for en norsk film :) Jeg er en av de få (?), kanskje litt sære som faktisk elsker norsk film :hoho: Filmen var veldig bra da! Anbefales :hoppe: Typiske "katastrofe"filmer pleier ikke å være noe for meg, men denne var veldig bra og spennende hele veien!

Det var veldig lenge siden sist jeg var på kino, men det er jo en veldig fin gravidaktivitet tenkte jeg. Det å dra på byen som gravid (og klinkende edru) har jeg hverken ork eller interesse for, men det kan bli litt kjedelig å være hjemme hver lørdag. Tydeligvis mange som tenker som meg, for det var så utrolig mange gravide damer der :hoho: Gleder meg til det synes på meg også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har prøvd å få meg med på Bølgen, men jeg vil ikke nå.. Blir for heftig, tror jeg! Kjente landskap, kjent språk, masse inntrykk.. Ikke nå, har nok med å fordøye nyhetene for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også norsk film!! Og kino er en ypperlig aktivitet som gravid. Det gjør jo at man får litt mer ut av kvelden enn om man bare er hjemme. Håper du har hatt en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du også liker norsk film fridr! Har du en absolutt favoritt? :)

FrøkenStrøken: jeg begynte faktisk ikke å gråte, men alle andre jeg kjenner som har sett den begynte å gråte :P mulig det er jeg som er rar men :ler: Men enig i at nyhetene fortiden er veldig ille :( Jeg tvinger meg selv til å følge med og lese sakene. Det er så lett å stikke hodet i sanden og ikke se. Fordi det blir for vanskelig å forholde seg til. Samtidig trenger de at vi følger med og gjør det vi kan!

Aah nok en arbeidsdag over. Det er utrolig mye å gjøre fortiden. Blir helt utslitt av det, samtidig som at det er bra. Da går tiden til UL litt fortere ;) For noen dager siden gjorde jeg mitt første gravidrelaterte/babyrelaterte kjøp :hoppe: Jeg har allerede endel bekkenplager, så da jeg ble tipset om at Doomoo gravidpute var på salg på Jollyroom, måtte jeg slå til :hoppe: Den kan også brukes til ammepute når mageboeren kommer, så fint å vite at den varer lengre enn disse 6 mnd ;) Uansett. Den kom i dag og den er så DIGG!! Hadde vært verd pengene uansett om man kunne bruke den som ammepute senere eller ikke. Gleder meg allerede til å legge meg så jeg kan bruke den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk film :rodmer:

Da jeg var liten så jeg ihjel Bare skyene beveger stjernene :rodmer:

Og så likte jeg Jernanger veldig godt, av en eller annen grunn! Og De usynlige, De gales hus oooog. Hm. Nei, nå var det lenge siden jeg har sett norsk film!

Jeg gråt etter Bølgen! Og måtte nesten vekke ungene, men klarte å styre meg og bare strøk litt på dem... :sjenert: Og må inn noen ganger i løpet av kvelden, spesielt etter å ha kikket på nettaviser :sukk:

Hurra! Den er visst skikkelig knall, har jeg hørt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...