Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk du bilde? :)

Så bra at alt så fint ut! Dette blir spennende å følge med på :)

Jaa, fikk 6 bilder :strix: Får se om jeg får lagt ut her etterhvert :hjerte:

:strix: :strix: Ååh, for en gladnyhet kaffemor :klem:

Åh jaa det er så fiiiint :strix:

Så bra at ultralyden gikk bra :) Nå kan du puste lettet ut over at alt er bra og bare slappe av framover og glede deg til OUL :)

Det er så fantastisk deilig å kunne puste mer ut :) Merker at jeg nå begynner å bli veldig spent på hvem som gjemmer seg der inne. Om det er en gutt eller jente :hoppe:

Så bra at ultralyden gikk fint!!  :hjerte:

:hoppe::danse::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk blomst12. Det var så utrolig deilig å se liv der inne :hjerte: Veldig kult og veldig rart :) Føler at jeg nå virkelig kan begynne å glede meg. Og det er veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende med UL, det er helt magisk å se den lille! :hjerte:

Og helt enig med resten her, det bekkenet må du få gjort noe med umiddelbart! Husk at du skal være gravid i mange måneder til, og det er ikke stas hverken å bli sengeliggende halve svangerskapet eller å få kroniske bekkenplager senere. Jeg har god erfaring med kiropraktor, men jeg hadde aldri problemer med å stå/gå (bortsett fra de første par skrittene etter å ha ligget), og jeg var mye lenger på vei da det begynte å bli skikkelig vondt...

Uff ja, det er veldig sant. Må få snakket med jordmor på tirsdag :) Legen i dag anbefalte et bekkenbelte, men ser det er litt varierende anbefalinger på det. Får høre litt med jordmor hva jeg skal gjøre. Synes det er så mye forskjellig på nettet. Noen steder står det at det er viktig og bevege seg og gå mest mulig. Andre steder står det at det er viktig å lytte til kroppen og hvile om det gjør vondt :bond: Blir gal :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag!! :strix:

På mandag skal jeg fortelle sjefen at jeg er gravid. Veldig spent på reaksjonen. Det har vært veldig mange gravide på kontoret den siste tiden, så jeg er litt redd for at sjefen blir sur og oppgitt. Men håper ikke det :) Jeg kan jo ikke la vær/ vente med barn når vi er klare, bare fordi det var mange andre på jobben som også var klare nå nettopp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere :strix:

Fortsatt ikke fått innkalling til OUL murray, så usikker på om de har fått brevet fra legen :klo: To uker siden jeg var der på onsdag. Tenkte å ringe de til uken om jeg ikke får innkalling snart :) Ser at det er vanlig å få den senest en uke etter legetimen. Håper jeg får den snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :strix:

Fortsatt ikke fått innkalling til OUL murray, så usikker på om de har fått brevet fra legen :klo: To uker siden jeg var der på onsdag. Tenkte å ringe de til uken om jeg ikke får innkalling snart :) Ser at det er vanlig å få den senest en uke etter legetimen. Håper jeg får den snart :)

Jeg fikk brev 14 dager etter legen sendte inn :) Du får nok i posten de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev 14 dager etter legen sendte inn :) Du får nok i posten de nærmeste dagene.

Bor du i Oslo/Akershus? :) Virker som alle på termingruppen fikk innkalling veldig raskt, men de færreste bor i Oslo. Ser for meg at ting tar lengre tid her, siden vi er så mange :ler: Men da venter jeg noen dager med å ringe å høre :) Fortsatt lenge til uke 18, så er jo egentlig ingen hast. Er bare så spent :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du har passert uke 12 :) Nå kan du virkelig slappe av, for dette går jo kjempefint :)

Også er du nesten i andre trimester allerede! Tiden flyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har passert uke 12 :) Nå kan du virkelig slappe av, for dette går jo kjempefint :)

Også er du nesten i andre trimester allerede! Tiden flyr :)

Håper tiden går fort nå ja :hoppe: Utrolig deilig å ha kommet til den "magiske" grensen! :hjerte: Når begynner egentlig andre trimester? :klo: uke 14? Jeg har alltid trodd at det var til uke 12, men skjønte etter at jeg ble gravid at det stemte jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett ikke lenge til nå nei :strix:

Nå begynner fler og fler å vite at jeg er preggers. Det er veldig koselig, men også litt skummelt. Og ikke minst rart!

Det er mulig det er jeg som er veldig rar, men av en eller annen grunn blir jeg veldig flau og ukomfortabel når jeg forteller folk at jeg er gravid?? :klo: Det er veldig merkelig. Jeg er egentlig en veldig åpen person, og trodde at jeg skulle elske å fortelle folk at jeg er gravid. Men jeg blir helt flau og rar :sjenert::ler: Forstår meg ikke helt på meg selv altså :fnise: Til og med når jeg skulle fortelle det til broren og faren min ble jeg helt rar :hoho: Noen andre som har hatt det sånn? Eller er det bare jeg som er veldig rar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett ikke lenge til nå nei :strix:

Nå begynner fler og fler å vite at jeg er preggers. Det er veldig koselig, men også litt skummelt. Og ikke minst rart!

Det er mulig det er jeg som er veldig rar, men av en eller annen grunn blir jeg veldig flau og ukomfortabel når jeg forteller folk at jeg er gravid?? :klo: Det er veldig merkelig. Jeg er egentlig en veldig åpen person, og trodde at jeg skulle elske å fortelle folk at jeg er gravid. Men jeg blir helt flau og rar :sjenert::ler: Forstår meg ikke helt på meg selv altså :fnise: Til og med når jeg skulle fortelle det til broren og faren min ble jeg helt rar :hoho: Noen andre som har hatt det sånn? Eller er det bare jeg som er veldig rar?

jippi for 12 uker :hoppendeglad: Så bra alt er bra med mageboeren :hjerte:

Jeg har det akkurat på samme måte :fnise: Det er helt merkelig! Har veldig lyst til at alle skal vite det. Men akkurat når det kommer til å fortelle det, så føles det som om jeg snakker om noe som jeg ikke egentlig skal fortelle :P Kan jo ha noe med å gjøre at hele prosessen før den lille i magen ble til har vært veldig personlig, og noe man ikke har fortalt, og at det føles som man skal fortelle noe veldig intimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi for 12 uker :hoppendeglad: Så bra alt er bra med mageboeren :hjerte:

Jeg har det akkurat på samme måte :fnise: Det er helt merkelig! Har veldig lyst til at alle skal vite det. Men akkurat når det kommer til å fortelle det, så føles det som om jeg snakker om noe som jeg ikke egentlig skal fortelle :P Kan jo ha noe med å gjøre at hele prosessen før den lille i magen ble til har vært veldig personlig, og noe man ikke har fortalt, og at det føles som man skal fortelle noe veldig intimt.

Du sier noe der. Det har jo vært (og forsåvidt fortsatt er) en veldig intim greie. De første 12 ukene er jo preget av mye bekymring og usikkerhet også. Det har vel ikke helt sluppet taket enda. Kommer kanskje aldri til å gjøre det heller? Og da oppleves det litt skummelt å endelig skulle fortelle hemmeligheten man har båret på lenge.. For tenk om noe går galt? Jeg tenker det ligger mye der egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dritnervøs første gang jeg skulle fortelle det. Tror jeg sa det så fort til mamma at det knapt var forståelig. Haha.. Jeg mistet jo da, så når jeg ble gravid på nytt igjen, og denne graviditeten, så har det vært mye enklere og fortelle det. Hvis jeg skulle få et tredje barn tror jeg ikke jeg vil være ukomfortabel i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...