Gå til innhold

HJELP: Skal lage bleiekake - hvilken størrelse på bleiene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage bleiekake til en babyshower og skal nå kjøpe bleier, men jeg aner ikke hvilken størrelse jeg skal kjøpe på bleiene. Og i de oppskriftene jeg har sett på så står det ikke noe om størrelse (skal lage en trehjulssykkel)

Noen som kan hjelpe? :)



Anonymous poster hash: 8c335...03f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, det er jo bare å google ordet bleiekake, så kommer det nok opp hundrevis av bilder og oppskrifter. Går mye kjappere, enn å vente på svar her.



Anonymous poster hash: 2c6a9...46c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, det er jo bare å google ordet bleiekake, så kommer det nok opp hundrevis av bilder og oppskrifter. Går mye kjappere, enn å vente på svar her.

Anonymous poster hash: 2c6a9...46c

Nå ble jeg litt beroliget, og det er jo en pekepinn at tråden ligger på "Barn og familie" og ikke "Mat og drikke".

Jeg tipper TS trenger ganske små bleier siden det åpenbart er snakk om et ganske lite barn, men det tryggeste er vel å spørre foreldrene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg hadde kjøpt en stor bleie, dandert den på et fat, fylt den med sjokoladepudding eller sjokolademousse og skrevet sirlig "Lykke til!" :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte de minste størrelsene. De er billigst og bleiene er ikke noe særlig å bruke uansett etter å ha vært sammenrullet med strikker rundt.

Anonymous poster hash: 90bbb...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt beroliget, og det er jo en pekepinn at tråden ligger på "Barn og familie" og ikke "Mat og drikke".

Jeg tipper TS trenger ganske små bleier siden det åpenbart er snakk om et ganske lite barn, men det tryggeste er vel å spørre foreldrene først.

Bleiekake er noe man gjerne har med seg i en babyshower. Man ruller sammen bleier, og pynter med bånd i farge ettersom det blir gutt eller jente.

F.eks;

wpid-IMAG05011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bedre å bruke store bleier, for da blir kaken høyere og mer kompakt. De små bleiene synker mye sammen, og blir ikke så store når de rulles. Og da har mottakeren god tid på å bruke dem. Ikke sikkert hun vil åpne den med det samme. Har laget masse bleiekaker. Foretrekker coopbleier i stor størrelse. Billige er de også.

Anonymous poster hash: f0af8...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til morkakebleie? Har ikke laget det før, men har hørt det har blitt trendy.



Anonymous poster hash: 2c6a9...46c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit å bruke bleier i ca den størrelsen barnet bruker



Anonymous poster hash: 16481...bed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til morkakebleie? Har ikke laget det før, men har hørt det har blitt trendy.

Anonymous poster hash: 2c6a9...46c

Morkakebleie??

Anonymous poster hash: e2f9d...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit å bruke bleier i ca den størrelsen barnet bruker Anonymous poster hash: 16481...bed

barnet er vel i magen siden det er babyshower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bleiekake er noe man gjerne har med seg i en babyshower. Man ruller sammen bleier, og pynter med bånd i farge ettersom det blir gutt eller jente.

Hm, ja, mitt poeng var at jeg ble beroliget nettopp fordi jeg googlet og fant ut at det dreide seg om dette og ikke noe man skulle spise. Og jeg synes fremdeles det er en god idé å spørre foreldrene om hvor store bleier de vil ha. Ungen klarer nok ikke å svare på det spørsmålet selv.

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de minste størrelsene. De er billigst og bleiene er ikke noe særlig å bruke uansett etter å ha vært sammenrullet med strikker rundt.

Anonymous poster hash: 90bbb...627

Er ikke det litt upraktisk å gi bort bleier som ikke kan brukes etterpå? :klo:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk selv, og har laget flere :) de underste lagene hadde jeg i str 2, de to-tre øverste i str 1 :)

Anonymous poster hash: e4bfe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, ja, mitt poeng var at jeg ble beroliget nettopp fordi jeg googlet og fant ut at det dreide seg om dette og ikke noe man skulle spise. Og jeg synes fremdeles det er en god idé å spørre foreldrene om hvor store bleier de vil ha. Ungen klarer nok ikke å svare på det spørsmålet selv.

Altså, nå er det faktisk meningen at foreldrene (typisk kvinnen) skal bli -overrasket- underveis i graviditeten, med en babyshower hun ikke visste om på forhånd, så nei man skal ikke ringe og spørre.

For øvrig ser det av kaken ut som at bleiene er størst nederst, og så blir mindre for hvert lag.

Anonymous poster hash: 2c6a9...46c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt upraktisk å gi bort bleier som ikke kan brukes etterpå? :klo:

Dere forstår ikke konseptet. Å lage bleiekake er bare noe som gjøres for å kunstnerisk og humoristisk illustrere at det ventes en baby. Litt som når man bruker doruller til å lage brudekjoler på hverandre som tull i utdrikningslag (man skal ikke bruke dorullene etterpå).

Så altså, bleiene brukes kanskje ikke engang. Derfor man stapper leker rundt omkring oppi bleiene, slik som smokker, sokker, kosedyr osv. Så har alle med seg en ordentlig gave, og det lages mat og kaker.

Anonymous poster hash: 2c6a9...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere forstår ikke konseptet. Å lage bleiekake er bare noe som gjøres for å kunstnerisk og humoristisk illustrere at det ventes en baby. Litt som når man bruker doruller til å lage brudekjoler på hverandre som tull i utdrikningslag (man skal ikke bruke dorullene etterpå).

Så altså, bleiene brukes kanskje ikke engang.

Anonymous poster hash: 2c6a9...46c

Du tuller!?

Ja, det er jo en hyggelig gave til den kommende generasjon: et fullstendig unødvendig bidrag til forsøplingen. Håper virkelig dette ikke blir standard for alle de 60 000 babyene som blir født årlig.

Jeg har alltid syntes at slike bleiekaker er litt tullete, men sjarmerende på sitt vis. Men det er lite sjarm over å bidra til den allerede høye ressursbruken vi har her i landet, gitt.

Anonymous poster hash: 01578...fea

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...