Gå til innhold

Hjalp noen med bachelor, angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Helt seriøst, dette er helt lovlig. Om hun søker i BIBSYS finner hun flere bacheloroppgaver. Hos oss ble alle bedre enn C lagt ut i BIBSYS. Så lenge hun ikke plagierer den (altså skriver av alt), så er dette null stress. Om hun plagierer den er jo det passe dumt siden universitetene etter hvert har gode verktøy til å avdekke dette. Tror de søker gjennom alt av gamle oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, dette er helt lovlig. Om hun søker i BIBSYS finner hun flere bacheloroppgaver. Hos oss ble alle bedre enn C lagt ut i BIBSYS. Så lenge hun ikke plagierer den (altså skriver av alt), så er dette null stress. Om hun plagierer den er jo det passe dumt siden universitetene etter hvert har gode verktøy til å avdekke dette. Tror de søker gjennom alt av gamle oppgaver.

Men hvis hun plagierer så er det henne det går ut over ikke meg, sant?

Anonymous poster hash: 5b704...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hun plagierer så er det henne det går ut over ikke meg, sant?

Anonymous poster hash: 5b704...961

Ja! :) Du kan være helt trygg!

Anonymous poster hash: 3a0ec...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Men hvis hun plagierer så er det henne det går ut over ikke meg, sant?

Anonymous poster hash: 5b704...961

Ja, det er kun henne. Hun er jo fri til å bruke alt av kilder, og vi er frie til å dele slikt. Det viktige er at man ikke binder seg så mye til kilder at det regnes som plagiering. Men du kan jo sende henne en melding om at universitetene i så fall merker det så hun vet om det. Hun kommer garantert til å bli tatt i fusk hvis det er intensjonen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hun plagierer så er det henne det går ut over ikke meg, sant?

Anonymous poster hash: 5b704...961

Tenk litt over det du spør om. Dersom hun bestemmer seg for å plagiere et avsnitt eller tre fra en av pensumbøkene, hvem er det da det går ut over? Forfatteren av boka? Eller hun som faktisk plagierte? Din bacheloroppgave er faktisk akkurat det samme som pensumboka, en kilde til informasjon i faget. Det at din oppgave ikke er pent innbundet og utgitt av et forlag betyr ikke at du er noe mer ansvarlig for hva folk bruker din oppgave til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du til biblioteket på høgskolen du går på vil du finne innbundne bacheloroppgaver der. De er gjerne oppgavene som fikk A.

Om din venninne plagierer din oppgave er det hennes problem. Og om hun gjør det fortjener hun ikke annet enn å bli tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har også gjort noe galt.

Du kan få straff for å hjelpe henne å fjuske.

Forbered deg på å stryke.

Anonymous poster hash: 9cb07...e17

Lol. Nei.

Anonymous poster hash: 1e8f1...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro:) da vi jobbet med vår bachelor fikk vi låne tidligere oppgaver, og ble anbefalt å lese gjennom de. Kan godt hende noen kommer til å lese min oppgave og, siden jeg fikk A og jeg sa det var greit om skolen ville "bruke" den.

Nå har ikke jeg hørt om noen som har sitert fra andres bacheloroppgaver, men hvis man gjør det skal det foregå på samme måte som når man siterer fra bøker. En forfatter av en bok blir jo ikke "tatt" om en student ikke oppfører kilder fra boka hans.

Anonymous poster hash: c3b1f...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro:) da vi jobbet med vår bachelor fikk vi låne tidligere oppgaver, og ble anbefalt å lese gjennom de. Kan godt hende noen kommer til å lese min oppgave og, siden jeg fikk A og jeg sa det var greit om skolen ville "bruke" den.

Nå har ikke jeg hørt om noen som har sitert fra andres bacheloroppgaver, men hvis man gjør det skal det foregå på samme måte som når man siterer fra bøker. En forfatter av en bok blir jo ikke "tatt" om en student ikke oppfører kilder fra boka hans.

Anonymous poster hash: c3b1f...0d1

Man skal vel egentlig ikke bruke bacheloroppgaver som kilde? :) hvis de da ikke har kommet opp med noe helt eget som ikke finnes andre steder og som kun er basert på egne undersøkelser? Ellers er det bedre å benytte seg av primærkilden.

Anonymous poster hash: 3a0ec...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...