Gå til innhold

Dere som bærer babyen


langbein86

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat begynt å bære babyen i bæresele og både jeg og baby trives godt med det nå. Har bare vært på små turer til butikken og sånn, men har lyst til å bære til barselgruppe på hs imorgen.

Hva gjør dere andre bærende mødre med bleier og vårservietter og slikt? Prøvde sekk, men den skled liksom ned pga selene på bæreselen.

Tar man det bare i en pose kanskje? Evnt i store lommer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje skulderveske funker? Du kan ha den under bæreselen :-)

Ja takk for tipset, fant en veske nå som jeg tror passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke redd for å falle på babyen? :P

Anonymous poster hash: d8324...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke redd for å falle på babyen? :P

Anonymous poster hash: d8324...cd5

Nei, dæven, der satte du meg på en fæl tanke ihvertfall 😖

Anonymous poster hash: 10e61...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke redd for å falle på babyen? :PAnonymous poster hash: d8324...cd5

Himmel og hav! Sånn kan man ikke gå rundt og tenke. Folk har jo båret barna på forskjellige måter så lenge mennesket har eksistert.

Da kan man jo ikke trille barnet i en barnevogn heller da, for tenk om vognen blir påkjørt.....

Anonymous poster hash: 867cc...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du ikke redd for å falle på babyen? :P

Anonymous poster hash: d8324...cd5

Haha, what? Hvorfor skulle man være det?

Bruker skulderveske om vi skal til byen eller lignende, sekk om vi er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Man kan jo falle når man bærer baby på armen hjemme også, så ar det er noe man skal tenke på er bare tull.

Enten i store lommer på en jakke, eller i skulderveske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav! Sånn kan man ikke gå rundt og tenke. Folk har jo båret barna på forskjellige måter så lenge mennesket har eksistert.

Da kan man jo ikke trille barnet i en barnevogn heller da, for tenk om vognen blir påkjørt.....Anonymous poster hash: 867cc...14a

Det er større sjanse for å falle...

Anonymous poster hash: d8324...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, what? Hvorfor skulle man være det?

Bruker skulderveske om vi skal til byen eller lignende, sekk om vi er på tur.

Fordi når man går, kan man falle. Har opplevd det mange ganger, jeg. Da jeg bar min baby, så jeg nesten ikke hvor jeg gikk heller.

Anonymous poster hash: d8324...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når man går, kan man falle. Har opplevd det mange ganger, jeg. Da jeg bar min baby, så jeg nesten ikke hvor jeg gikk heller.

Anonymous poster hash: d8324...cd5

Skal man tenke på alt som kan skje bør man kanskje la være å få barn. Man kan falle selv om man bærer baby i bæresele, på armen, triller tur med vogn, bærer ungen i bilstol osv. Krisemaksimering fører bare til veldig kjedelige begrensinger.

Anbefaler forøvrig å løfte hodet og se fremover, selv om babyen nok er veldig søt og fin å se på :) Da får man litt lettere med seg hvor man går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tenke på alt som kan skje bør man kanskje la være å få barn. Man kan falle selv om man bærer baby i bæresele, på armen, triller tur med vogn, bærer ungen i bilstol osv. Krisemaksimering fører bare til veldig kjedelige begrensinger.

Anbefaler forøvrig å løfte hodet og se fremover, selv om babyen nok er veldig søt og fin å se på :) Da får man litt lettere med seg hvor man går.

Det er da ikke noe vanskeligere å gå med baby i bæretøy enn uten. Har du for vane å snuble og falle ellers? Det har ikke jeg. Selvsagt tar man det litt ekstra pent i trapper og der det er glatt, ellers er det da virkelig ingen ting å bekymre seg for.

Til TS sitt spørsmål: Enten skulderveske som allerede foreslått, eller sekk som du kan klipse sammen på brystet. Da sklir den ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke noe vanskeligere å gå med baby i bæretøy enn uten. Har du for vane å snuble og falle ellers? Det har ikke jeg. Selvsagt tar man det litt ekstra pent i trapper og der det er glatt, ellers er det da virkelig ingen ting å bekymre seg for.

Til TS sitt spørsmål: Enten skulderveske som allerede foreslått, eller sekk som du kan klipse sammen på brystet. Da sklir den ikke ned.

Har jeg sagt det? :klo: Er veldig for bæring jeg altså, ser virkelig ikke problemet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt det? :klo: Er veldig for bæring jeg altså, ser virkelig ikke problemet med det.

Nei, unnskyld! Mente å sitere samme anonyme brukeren som du siterte. Vi er helt enige, bæretøy er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt med baby i bæresele. To ganger i vinter på isen. Babyen fikk seg en støkk og ble skremt av plutselig bevegelse, og jeg slo knær og håndflaten grundig, men babyen var ikke i nærheten av å bli skvist.

Man detter ikke som et tre blir felt i hagen.. Selv i et fall har man en smule kontroll. Instinkter tar over også, og Instinkter vil beskytte overkroppen automatiske

Anonymous poster hash: 7c51c...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går du ikke ute når du er gravid heller da siden du er så redd for og falle? :o magen min stakk ca like langt ut som når jeg bærer babyen i sele, kan ikke låse seg inne heller

Anonymous poster hash: 2145b...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt sent ifht TS nå, men: Jeg har foretrukket vesker som bæres skrått over kroppen, og som har lang stropp så det blir plass nok. Evt rumpetaske (jeg tror muligens Ergo lager rumpetasker til sine bæreseler, eller er det Manduca som gjør det?) som festes under bæretøyet. Kan sikkert bruke sånne ment for trening også. Tror kanskje jeg skal skaffe meg noe sånt til tredjemann. :)

Jeg har forøvrig aldri falt i løpet av to lange bæreperioder, ei heller mannen min. Brodder om vinteren, og å se seg godt for hjelper mye. Jeg har dessuten blitt god til å ta meg inn. Vogna vår ser knapt brukt ut etter to barn, så vi bærer mye, både mannen og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, unnskyld! Mente å sitere samme anonyme brukeren som du siterte. Vi er helt enige, bæretøy er bra :)

Regnet med det var en feilsitering :P Bæretøy er gull verdt, forstår ikke hvordan man klarer seg uten :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Det ble veske med lang stropp og det funket supert, ikke falt jeg heller ;)

Ja bæresele er helt fantastisk, sovner på ett blunk, og jeg slipper å drasse med meg vogna inn i heiser og trange ganger :)

Endret av langbein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...