Gå til innhold

Tidlig sykmeldt i svangerskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg utrolig dum som allerede er sykmeldt, ble det for to uker siden, og er nå i uke 12. Jeg har hatt mye kvalme, oppkast og svimmelhelt. Det går bedre nå, men må flere ganger om dagen legge meg nedpå, er svimmel, sliten og litt kvalm. Sykemeldingen ble forlenget, og arbeidsgiver spurte og gravde, følte jeg måtte bare si det som det er. Har jeg rett at noen tåler alt dette og biter tenna sammen og går på jobb? Hvordan klarer dere det?

Kan jo si at min jobb er ofte stressende og krevende med psykisk syke folk som trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 08e58...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykemeldt etter 7-8 uker pga kvalme, jobbet ikke fullt igjen før uke 18-19 (husker ikke helt). Det er viktig at du lytter til kroppen og legen. Ingen svangerskap er like, så ikke sammenligne deg med andre.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt etter 7-8 uker pga kvalme, jobbet ikke fullt igjen før uke 18-19 (husker ikke helt). Det er viktig at du lytter til kroppen og legen. Ingen svangerskap er like, så ikke sammenligne deg med andre.

God bedring! :)

Tusen takk! :)

Litt kjedelig dette, er ikke så mye nytte i meg på hjemmebane heller....

TS

Anonymous poster hash: 08e58...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Litt kjedelig dette, er ikke så mye nytte i meg på hjemmebane heller....

TSAnonymous poster hash: 08e58...039

Vet hvordan du har det! Men det er bare å innfinne seg med at sånn er det en periode, det hjelper ikke å presse seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette har jo mye med jobb og jobbsituasjon å gjøre også. Jeg jobber på en rolig kontorjobb. Hadde jeg blitt sliten eller kvalm, så kunne jeg legge meg på sofaen og slappe av. Sitter stort sett stille også, så skulle nok lart litt bekkenplager også. Men som du sier du har en slitsom jobb og jobber med mennesker, da er det klart at du i din stilling har mye lettere for å bli sykemeldt enn meg for eksempel...



Anonymous poster hash: 56db0...e2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også tidlig sykemeldt fra jobb, men kom tilbake etterhvert. Jeg har også en krevende jobb med 24-timer på og slet med kvalme og svimmelhet. Jeg kastet opp og besvimte flere ganger på jobb og det er svært uheldig fordi vi jobber alene og må være tilstede de 24 timene.

Anonymous poster hash: 3c643...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på 60% sykemelding fra uke 8 og ble 100% fra og med uke 10. Kvalm, svimmel, trøtt, ubrukelig energi, oppkast osv. Hadde ingen sjangs til å klare meg i jobben. Har fysisk krevende jobb samt skiftarbeid og passer dårlig med min form. Er enda 100% sykemeldt selvom formen er bedre. Det skal ikke mer enn en time med fysisk aktivitet til før jeg må ha pause å sove eller slappr av. Helt fryktelig kjedelig og føler meg helt sykt lat og sytete men får bare bite tennene sammen.

Anonymous poster hash: a655e...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemeldt i uke 5 pga hyperemesis og var det frem til permisjonsstart... Utrolig kjedelig men til meg og babyens beste.. Hold ut:)

Anonymous poster hash: 49d9f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber foresten også i helsevesenet, valgte å si det veldig tidlig til sjefen med tanke på at jeg kom til å trenge en del tilrettelegging om jeg kom meg tilbake på jobb.

Anonymous poster hash: 49d9f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber også i helsevesenet, selvstendig med egne pasienter. Ble sykmeldt i uke 12, burde kanskje oppsøkt lege tidligere, for da hadde jeg virkelig presset meg maks.

Ikke så gøy, men sånn er det bare. Husk, noen merker lite til graviditeten, andre blir så syke som de aldri har vært før. Noen har jobber hvor det går fint å hvile/spy/ta småpauser. Andre ikke.

Jeg orker ikke ha dårlig samvittighet for dette, er en begrenset periode i livet.

God bedring!

Anonymous poster hash: 870bb...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 100% sykmeldt fra uke 8 til uke 22. Først da var jeg helt sikker på at det gikk bra å jobbe igjen. Arbeidsgiver og familie prøvde å få meg til å prøve å jobbe tidligere, men jeg nekta for det ville vært så nedtur om det ikke gikk, og jeg følte at det var for tidlig. Jeg var ganske langt nede en periode, og følte meg mislykka siden jeg var sykmeldt så lenge. Men når jeg først begynte å jobbe igjen så har det gått over all forventning. Går straks ut i permisjon, og er stolt av meg selv nå. Så la det ta den tiden det trenger, det er mitt beste tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 100% sykmeldt fra uke 8 til uke 22. Først da var jeg helt sikker på at det gikk bra å jobbe igjen. Arbeidsgiver og familie prøvde å få meg til å prøve å jobbe tidligere, men jeg nekta for det ville vært så nedtur om det ikke gikk, og jeg følte at det var for tidlig. Jeg var ganske langt nede en periode, og følte meg mislykka siden jeg var sykmeldt så lenge. Men når jeg først begynte å jobbe igjen så har det gått over all forventning. Går straks ut i permisjon, og er stolt av meg selv nå. Så la det ta den tiden det trenger, det er mitt beste tips:)

Kjenner meg igjen i situasjonen din. Føler familie prøver å presse litt på meg også men viser dem gang på gang at kroppen ikke er klar for å ut i jobb enda.

Satser på at formen snart er på topp!

Kos deg i permisjon da ☺️

Anonymous poster hash: a655e...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Lytt til kroppen og formen.

Jeg har en kontorjobb så da kvalmen var som verst så kunne jeg sitte i kroken min med Pesi Max og bare plukke mail i ro og fred og jobbe i eget tempo. Hadde aldri klart å jobbe i den formen om jeg hadde hatt en fysisk krevende jobb da jeg kastet opp hver kveld så fikk i snitt i meg kun frokost og lunsj i en lang periode.

Har også hatt noen anfall med blodtrykkfall som har slått meg ut og da har jeg vært sykemeldt her og der i 2-3 dager. Men alt i alt så har formen vært super og jeg satser på å jobbe 100% frem til permisjon :)

Men ikke la noen presse deg til noe. Om du har sykemelding fra lege så har ingen noe med å si noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble sykemeldt i uke 6-7 og er det enda. Var så utrolig dårlig form fram til uke 12 at du vil ikke tro det. Ble formelig suicidal av den jævla kvalmen og slet meg helt ut av å bare ligge på sofaen så jeg sov omtrent 18-20 timer i døgnet. Den perioden er nesten fortrengt.

Hadde en svært aktiv og fysisk jobb med sykt tidspress på meg, så hadde aldri i verden klart å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...