Gå til innhold

Gravid- men angst for å miste


Tittentei88

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk en positiv test på søndag. Jeg skulle egentlig ikke hatt TR før lørdag som kommer i følge min syklus. Jeg ble derfor sjokkert at en test kunne vise sterkt positivt 6 dager før IKM. Jeg har nok regnet feil, og skulle nok hatt en 28 dagers syklus (ikke 32). Visst det er en 28 dagers syklus skulle jeg hatt TR på mandag, altså dagen etter pos. test.

Så til min bekymring.. Jeg har jo ingen symptomer på graviditet. Er jo litt trøtt og sulten, men ingenting annet! Er i følge kalender i svangerskapsuke 4 nå. Fosteret er 2 uker. Jeg har de siste dagene hatt litt lysebrun utflod og er livredd for SA! Noen som kan berolige meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyt det så lenge det varer, plutselig har du mange symptomer. Det er også like normalt å ha ingen som alle:)

Anonymous poster hash: 290ff...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ELuna

Er ganske vanlig å ha slike bekymringer, men som regel går jo alt greit :) Du er ikke så langt på vei, så symptomene kommer nok skal du se. Kvalmen kom ikke før uke 6 hos meg, tror ikke jeg hadde noe særlig symptomer såpass tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig men normalt sett går det fint! Hr selv mistet men som regel er det noe galt med embryoet.

Anonymous poster hash: 9de44...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt minimalt til ingen symptomer. Kanskje litt trøttere en vanlig rundt uke 7/8 og til uke 11... Var som deg engstelig for å miste, men er i dag 15+3, har sett minien sprelle på tidlig UL og hørt hjerteslagene igår hos jordmor så i de fleste tilfellene går det bra.

Om du ønsker og har råd kan du jo bestille time til tidlig UL, merket at jeg slappet mer av etter det.

Gratulerer så mye med spiren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt minimalt til ingen symptomer. Kanskje litt trøttere en vanlig rundt uke 7/8 og til uke 11... Var som deg engstelig for å miste, men er i dag 15+3, har sett minien sprelle på tidlig UL og hørt hjerteslagene igår hos jordmor så i de fleste tilfellene går det bra.

Om du ønsker og har råd kan du jo bestille time til tidlig UL, merket at jeg slappet mer av etter det.

Gratulerer så mye med spiren :D

Ååå. Det var det mest avslappende svaret jeg har lest på lenge. Håper symptomene kommer om noen uker. 😊 Er to jeg kjenner som nettopp har mistet også, er derfor jeg er litt mer bekymra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske vanlig å ha slike bekymringer, men som regel går jo alt greit :) Du er ikke så langt på vei, så symptomene kommer nok skal du se. Kvalmen kom ikke før uke 6 hos meg, tror ikke jeg hadde noe særlig symptomer såpass tidlig :)

Godt å hørr ELuna. Takk for godt svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det så lenge det varer, plutselig har du mange symptomer. Det er også like normalt å ha ingen som alle:)

Anonymous poster hash: 290ff...8b7

Phu. Lettelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresset du skaper ved å være redd øker sjansen for å miste. Slapp av

Anonymous poster hash: acd37...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå. Det var det mest avslappende svaret jeg har lest på lenge. Håper symptomene kommer om noen uker. Er to jeg kjenner som nettopp har mistet også, er derfor jeg er litt mer bekymra!

Så bra :D Skjønner hva du mener, de første 12 ukene går i snegletempo, men så plutslig går ukene unna på en helt annen måte xD

Et tips er å ikke lese om alt mulig på nettet, tipper en kan bli mer bekymret da. Bare gled deg over lille i magen og ver GLAD for hver dag du får igjen knappen på buksene, :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hadde ikke noe symptoner annet enn ømme brystvorter som gjorde vondt når jeg løp. Så ble jeg kvalm og trøtt i uke 8-12. Først etter uke 16 kom det første dultet og har hatt litt ligamentsmerter og noen få kynnere. Uteover det har jeg ingen symptoner og er nå over halvveis.

Av og til glemmer jeg at jeg er gravid da formen er så fin og jeg lever helt likt som før graviditeten.

Men det gikk sakte frem til uke 12. Men heldigvis så er det stor sjanse for at alt er ok om svangerskapet går som det skal frem til uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresset du skaper ved å være redd øker sjansen for å miste. Slapp av

Anonymous poster hash: acd37...f40

Skal prøve så godt jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D Skjønner hva du mener, de første 12 ukene går i snegletempo, men så plutslig går ukene unna på en helt annen måte xD

Et tips er å ikke lese om alt mulig på nettet, tipper en kan bli mer bekymret da. Bare gled deg over lille i magen og ver GLAD for hver dag du får igjen knappen på buksene, :fnise:

Jeg skal absolutt slutte å lese alt på nettet 😂. Nå skal jeg nyte så langt jeg kan :) Godt det er helg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke noe symptoner annet enn ømme brystvorter som gjorde vondt når jeg løp. Så ble jeg kvalm og trøtt i uke 8-12. Først etter uke 16 kom det første dultet og har hatt litt ligamentsmerter og noen få kynnere. Uteover det har jeg ingen symptoner og er nå over halvveis.

Av og til glemmer jeg at jeg er gravid da formen er så fin og jeg lever helt likt som før graviditeten.

Men det gikk sakte frem til uke 12. Men heldigvis så er det stor sjanse for at alt er ok om svangerskapet går som det skal frem til uke 12 :)

Godt å høre at ikke alle har tusen symptomer! De kommer når de kommer 😃 Takk for gode og beroligende svar folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :) Mest sannsynlig går nok dette veldig bra! Snart sitter du og ser på et bankende hjerte på en skjerm, og små armer og ben som er aktive. Så vokser magen til og tiden flyr - så er du mamma :hjerte: Gled deg over graviditeten og velkommen i klubben :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ca like langt på vei og jeg skjønner godt hva du mener! Jeg er redd selv for å miste... Prøver å ikke tenke på det da! Håper bare det går fort til 12 uker.. Eksamen føles ikke langt unna, men når man tenker svangerskap så føles uka eksamen er veldig lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kom symptomene i uke 7 ca. Var helt fryktelig faktisk, så håper du slipper unna dem. Er nå i uke 17, så her har det gått fint så langt ☺️ Masse lykke til og gratulerer så mye!

Anonymous poster hash: 99181...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :) Mest sannsynlig går nok dette veldig bra! Snart sitter du og ser på et bankende hjerte på en skjerm, og små armer og ben som er aktive. Så vokser magen til og tiden flyr - så er du mamma :hjerte: Gled deg over graviditeten og velkommen i klubben :hug:

Hehe. Nå har skuldrene senket seg mer altså 😊 Skal nyte tiden nå som jeg slipper kvalmen 😊 takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ca like langt på vei og jeg skjønner godt hva du mener! Jeg er redd selv for å miste... Prøver å ikke tenke på det da! Håper bare det går fort til 12 uker.. Eksamen føles ikke langt unna, men når man tenker svangerskap så føles uka eksamen er veldig lenge til!

Gratulerer med spire i magen du også 😊 Vi får krysse fingrene for at det går godt med oss begge to! Det håper jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom symptomene i uke 7 ca. Var helt fryktelig faktisk, så håper du slipper unna dem. Er nå i uke 17, så her har det gått fint så langt ☺️ Masse lykke til og gratulerer så mye!

Anonymous poster hash: 99181...abb

Takk for det. Var meget kvalm tidligere. Mulig jeg innbiller meg symptomer, eller så kommer kanskje kvalmen snart. Skal nyte symptomfri dager så lenge jeg kan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...