Gå til innhold

Er det menneskerettighetsbrudd at mørke mennesker lever i Norden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lys hud har blitt utviklet i det nordlige europa, da det gav høyere overlevelse her. De med lys hud klarte blandt annet å ta opp nok d-vitamin, og holdt seg derfor friskere og mer levedyktige. Det er også mulig at dette gjorde dem mindre utsatt for "vinterdepresjon", da de ikke fikk mangelsykdommer om vinteren. Nord-europeere har også mye høyere melketoleranse enn de andre folkeslagene i verden. Melk er en viktig kilde til vitaminer som hjelper oss med å ta opp d-vitamin på andre måter enn gjennom sola.

Folk med mørk hud må nødvendigvis bli fysisk og psykisk syke av å leve i en såpass mørk del av verden, og atpåtil i et samfunn der vi tilbringer mye tid innendørs.

Er det et menneskerettighetsbrudd at enkelte folk med mørk hud må leve i Norge under forhold som de ikke kan holde seg friske og lykkelige under?

http://www.nrk.no/viten/slik-fikk-europeere-hvit-hud-1.12297406



Anonymous poster hash: 5de7f...d1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jean Valjean

Det er et brudd på menneskerettighetene at folk lever utenfor gaten de vokste opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, den var ny. Jeg har sett mange rare argumenter for hvorfor mørkhudede ikke skal bo i Norge, og de merkeligste påstander om hva som er brudd på menneskerettigheter, men aldri før har jeg sett de to i et slik sammensurium. Jeg må nesten bare applaudere. Det var kreativt, om ikke annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, den var ny. Jeg har sett mange rare argumenter for hvorfor mørkhudede ikke skal bo i Norge, og de merkeligste påstander om hva som er brudd på menneskerettigheter, men aldri før har jeg sett de to i et slik sammensurium. Jeg må nesten bare applaudere. Det var kreativt, om ikke annet.

Har ikke alle rett til å leve under forhold som ikke er helseskadlige for dem?

Anonymous poster hash: 5de7f...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke alle rett til å leve under forhold som ikke er helseskadlige for dem?

Anonymous poster hash: 5de7f...d1e

For du tror at krig er et mindre helseskadelig alternativ..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle rett til å leve under forhold som ikke er helseskadlige for dem?

Anonymous poster hash: 5de7f...d1e

Ikke optimal helsemessig, er ikke det samme som helseskadelig. Dessuten er det ingen som tvinger dem til å bo i Norge. De velger det stort sett selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For du tror at krig er et mindre helseskadelig alternativ..?

Det finnes som regel et land med likt klima som opprinnelseslandet uten krig.

Anonymous poster hash: 5de7f...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk helt vanlig å anbefale tilskudd av vitamin-d til personer med mørk hud på apoteket her i Norge. Det er sant at disse får problemer med å lage dette selv, derfor er det anbefalt. Ellers tull :P



Anonymous poster hash: 67d77...017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys hud har blitt utviklet i det nordlige europa, da det gav høyere overlevelse her. De med lys hud klarte blandt annet å ta opp nok d-vitamin, og holdt seg derfor friskere og mer levedyktige. Det er også mulig at dette gjorde dem mindre utsatt for "vinterdepresjon", da de ikke fikk mangelsykdommer om vinteren. Nord-europeere har også mye høyere melketoleranse enn de andre folkeslagene i verden. Melk er en viktig kilde til vitaminer som hjelper oss med å ta opp d-vitamin på andre måter enn gjennom sola. Folk med mørk hud må nødvendigvis bli fysisk og psykisk syke av å leve i en såpass mørk del av verden, og atpåtil i et samfunn der vi tilbringer mye tid innendørs. Er det et menneskerettighetsbrudd at enkelte folk med mørk hud må leve i Norge under forhold som de ikke kan holde seg friske og lykkelige under? http://www.nrk.no/viten/slik-fikk-europeere-hvit-hud-1.12297406 Anonymous poster hash: 5de7f...d1e

Det er nærmere et brudd på menneskerettighetene at du ikke har fått nok undervisning i biologi til å skjønne at dette kun medfører minimale ulemper som at man f. eks. anbefales å ta kosttilskudd, særlig vitamin D.

Forøvrig er ikke lys hud noe man har utviklet. Da vi hadde pels, beskyttet den mot stråling, og huden var hvit under. Det er med andre ord mye mer "moderne" å være mørk. Pigmentert hud er et mye yngre fenomen en hvit.

Anonymous poster hash: f72d1...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud.

Anonymous poster hash: c9d1e...738

Apropos guder, det er faktisk i strid med bibelen at mørke i huden bor her i Norge.

Anonymous poster hash: 9c1f4...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apropos guder, det er faktisk i strid med bibelen at mørke i huden bor her i Norge. Anonymous poster hash: 9c1f4...f82

Det bibelverset vil jeg vite hvor jeg finner, ellers vil jeg antyde at du lyver.

Kom med bok, kapittel og vers, takk!

Anonymous poster hash: f72d1...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos guder, det er faktisk i strid med bibelen at mørke i huden bor her i Norge.

Anonymous poster hash: 9c1f4...f82

Apropo slavehistorie: Biblen ble brukt til fingerspissene for å rettferdiggjøre å behandle svarte som undermennesker. Så du rører i brungrums her. Anonymous poster hash: 81cc5...d37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...