Gå til innhold

Skulker sønnen min, eller har BI så lang ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 6.4.2015 at 19.16, AnonymBruker skrev:

Sønnen min på 20 kom hjem i påsken, noe jeg syns er fantastisk koselig. Han studerer økonomi og administrasjon i oslo, men han sier at han skal begynne på skolen igjen neste mandag. Jeg mener det er litt merkelig at høgskolen har så lang ferie? Eller hva tenker dere? Jeg får ikke sett studieplanen på BI.no. Noen som vet om disse starter om en uke? Mener dette var fryktelig merkelig... Hvis jeg spør han om dette, så vil han ikke svare meg... Jeg vil også nevne at mannen og jeg har nulltoleranse for løgn da vi betaler husleie for sønnen vår, og vil at han skal få en bra utdannelse. Jeg vil heller ikke hoppe til konklusjon før jeg vet mer.

 

På forhånd takk.

 


Anonymous poster hash: cbc60...c89

 

Innlegget er så sinnsykt representativt for foreldre til NHH- og BI-studenter. Studentene blir pushet av sine foreldre, og eier ikke indre motivasjon. Det eneste som motiverer er penger og status. Så jævlig harry. 

Heldigvis er det disse som ender opp i drittsjobbene som ingen vil ha; BCG, McKinsey og andre store multinasjonale korporasjoner.

Når det gjelder NHH vs. BI-diskusjonen så er svaret at begge skolene er like bra. Karakterinflasjonen er like høy ved begge høyskolene (tilnærmet alle får karakteren A). Miljøet og undervisningsopplegget er temmelig likt. Du finner stort sett uintelligente, kristne og konforme studenter ved både BI og NHH.

De flinkeste økonomene kommer fra universitetene. Der er også studentmassen en helt annen..

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Wednesday, April 08, 2015 at 7.38, Gjest Gjest_Idja skrev:

NHH krever ikke B+, men fordi det er mange søkere blir naturlig nok snittet B+. Om de plutselig får færre søkere slik at snittet faller vil de ikke "kreve" B+. Det er ikke mange år siden snittet var 3,8 for å komme inn på master på NHH (altså en svak B).

 

BI er en god skole, det samme er NHH. De er de to beste skolene innen økonomi vi har i Norge. Men prestisjeskoler er de ikke, og bachelor på BI er så oppnåelig for de fleste at det er laaangt unna prestisje. Men en god skole? Absolutt!

Mette Marit tok jo et fag på NHH. Hun har hverken studie- eller realkompetanse. Hvordan kom hun inn der? 

Sorry TS for avsporing...

Anonymkode: cf42d...c48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mette Marit tok jo et fag på NHH. Hun har hverken studie- eller realkompetanse. Hvordan kom hun inn der? 

Sorry TS for avsporing...

Anonymkode: cf42d...c48

Mette Marit har vel studiekompetanse?

http://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27663&sek=27350

"Kronprinsessen tok artium ved Kristiansand Katedralskole i 1994."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mette Marit tok jo et fag på NHH. Hun har hverken studie- eller realkompetanse. Hvordan kom hun inn der? 

Sorry TS for avsporing...

Anonymkode: cf42d...c48

Nei, de beste økonomene kommer fra universitetene, fortrinnvis UiO og NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mette Marit tok jo et fag på NHH. Hun har hverken studie- eller realkompetanse. Hvordan kom hun inn der? 

Sorry TS for avsporing...

Anonymkode: cf42d...c48

Dere ser at tråden er fra 2015....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...