Gå til innhold

BarnFRI, ikke BarnLØS (kampanje)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefri innebærer at man HAR barn som man har fri fra. Barnefri.

Barnløs er at man ikke har barn. Hvordan kan man har fri fra barn som ikke eksisterer?

Har jeg hundefri om jeg ikke eier en hund? Er en hund herreløs eller herrefri?

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

Har man barn man har fri fra, har man barnefri.

Er man en person uten barn er man barnefri.

Anonymous poster hash: 97d31...c29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det slik: Heter det arbeidsfri eller arbeidsløs?

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

Det kommer jo an på om man ønsker seg en jobb eller ikke, akkurat som med barn.

Ønsker seg barn/jobb = arbeidsløs/barnløs

Ønsker seg ikke barn/jobb = arbeidsfri/barnefri

Anonymous poster hash: 97d31...c29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du det jo for gitt at alle får friske barn. De som ikke gjør det snylter jo mer på samfunnet enn de uten barn.

Anonymous poster hash: 0f54b...9b2

Syns det er forferdelig at du skriver att de som får syke barn snylter på samfunnet! Skal man drepe/abortere alle som er syke? Fordi noe annet er snylting.. Hva med barn som blir syke etter fødsel da? Er det snylting å ikke drepe de med en gang også? Eller ville det vert snylting viss det å drepe de etter fødsel var ett lovlig alternativ?

Har du samme holdning til pensjonister også? Att de er snyltere, fordi de ikke bidrar så mye lengre?

Det er skremmende hvor kyniske og kalde mange i sammfunnet er.

Anonymous poster hash: ed04b...e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er forferdelig at du skriver att de som får syke barn snylter på samfunnet! Skal man drepe/abortere alle som er syke? Fordi noe annet er snylting.. Hva med barn som blir syke etter fødsel da? Er det snylting å ikke drepe de med en gang også? Eller ville det vert snylting viss det å drepe de etter fødsel var ett lovlig alternativ?

Har du samme holdning til pensjonister også? Att de er snyltere, fordi de ikke bidrar så mye lengre?

Det er skremmende hvor kyniske og kalde mange i sammfunnet er.

Anonymous poster hash: ed04b...e9d

Det er jo ikke det jeg skriver, men sammenligningen er jo der. Om barnfrie snylter på samfunnet fordi de ikke vil ha barn gjør jo også de det. Derfor vedkommendes argument ikke holder.

Anonymous poster hash: 0f54b...9b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det jeg skriver, men sammenligningen er jo der. Om barnfrie snylter på samfunnet fordi de ikke vil ha barn gjør jo også de det. Derfor vedkommendes argument ikke holder.

Anonymous poster hash: 0f54b...9b2

Jeg er enig med deg i att det ikke er snylting på sammfunnet å la være å få barn. Det er jo ett personlig valg og det er bra att man velger å lav være viss man ikke er villig til å gjøre de offer det krever å få barn, ikke liker barn, eller hvilken nå grunn man har. Men å skrive at det er snylting på samfunnet å få syke barn er helt forkastelig, og jeg håper dette bare var noe som kom feil ut fra din side.

Anonymous poster hash: ed04b...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre vil si at det er ingenting som gjør dem mer lykkelig enn barna.

Anonymous poster hash: d4441...6f3

Men forsking sier at barnfrie (de som frivillig ikke har barn) er mer lykkelige enn de som har barn. :)

Anonymous poster hash: 6c4f6...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du prøver å si at dem som har barn ikke er " Fri " ?

Ingenting å se her folkens, Bittre trådstrarter som er sur pga hun ikke har barn og vil faktisk prøve å gjøre det negativt å ha barn.

Og hvordan drar dere opp Saudi Arabia her, er du virkelig så bitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man barn man har fri fra, har man barnefri.

Er man en person uten barn er man barnefri.

Anonymous poster hash: 97d31...c29

Det samme argumentet kan bli brukt for barnLØSE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i att det ikke er snylting på sammfunnet å la være å få barn. Det er jo ett personlig valg og det er bra att man velger å lav være viss man ikke er villig til å gjøre de offer det krever å få barn, ikke liker barn, eller hvilken nå grunn man har. Men å skrive at det er snylting på samfunnet å få syke barn er helt forkastelig, og jeg håper dette bare var noe som kom feil ut fra din side.

Anonymous poster hash: ed04b...e9d

Kommentaren var ikke pakket inn nei, men ser jo at jeg og du er enige. Det er like forkastelig å skrive det, som å skrive at barnløse er snyltere på samfunnet fordi de ikke får barn og derfor ikke fortjener noe pleie når de er eldre.

Anonymous poster hash: 0f54b...9b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.4.2015 at 2:17 PM, kjærligbåttur said:

.

Endret av Sylvari
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du prøver å si at dem som har barn ikke er " Fri " ?

Ingenting å se her folkens, Bittre trådstrarter som er sur pga hun ikke har barn og vil faktisk prøve å gjøre det negativt å ha barn.

Og hvordan drar dere opp Saudi Arabia her, er du virkelig så bitter?

Slutt å bruk ordet bitter a.. Er. Så. LEI!!!!!!!

Anonymous poster hash: 45383...0e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forsking sier at barnfrie (de som frivillig ikke har barn) er mer lykkelige enn de som har barn. :)

Anonymous poster hash: 6c4f6...2fa

Dette er irrelevant. Forskning har ingen verdi om man ikke klarer lese den riktig. Mennesker som frivillig ikke har barn er i minoritet i samfunnet generelt. De har tydelig ikke et behov for barn og har det best uten. At de er lykkelige i situasjonen de har valgt har jeg ingen tvil om. Det krever også noe mot å stå imot et samfunnspress og evt. press fra egne foreldre - så de som velger bort barn har antakelig en ganske sterk overbevisning om dette.

Det betyr ikke at det å velge bort barn av en hvilken som helst grunn GIR lykke. Dersom man vil ha barn vil man bli lykkeligere med enn uten. Mange vil ha barn men kan ikke eller finner ikke en partner og opplever det veldig sårt.

At en liten gruppe som ikke vil ha barn og bevisst har valgt det bort er glade for valget sitt og lever bra sier lite om familieplanlegging og lykke generelt.

Anonymous poster hash: dacb1...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sammenligningen var så idiotisk at hvis du ikke ser hvor idiotisk den er selv, skal jeg ikke forsøke å heve IQ-nivået ditt med 20% ved å fortelle deg hvorfor ;)

Barn ER fremtiden. Fullt og helt. Det er investeringen vi gjør for at Norge skal bestå. Det er alle, fornuftige menneskers, interesse at man føder nok barn og oppdrar dem til å bli gode borgere.

At du ikke ønsker å bidra betyr vel igrunn at du kan finne deg en egen, liten øy der du kan spise palmeblader og drikke saltvann. Du ønsker jo ikke å bidra med noe i samfunnet. Lev der i fred og ro i et par år til du svinner hen.

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

100% psykotisk ræl.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ordet "løs" og "u" er jo så triste. Feks så er jo jeg barnløs og ugift, det har en trist klang over seg,stakkars meg liksom,liker heller singel og uten barn.

Ugift er jo litt som ulykke og barnløs blir jo litt som bostedløs, det er bare tristheten man får over bruken av ordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på barn en gang, men må si jeg nyter å være barnfri - spesielt når jeg går hjem fra jobb hver dag og ser alle disse trøtte foreldre med dratte ansikter som sleper et hylende krapyl hjem fra barnehagen :ler:

Anonymous poster hash: 97dfa...eed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lyst på barn en gang, men må si jeg nyter å være barnfri - spesielt når jeg går hjem fra jobb hver dag og ser alle disse trøtte foreldre med dratte ansikter som sleper et hylende krapyl hjem fra barnehagen :ler:

Anonymous poster hash: 97dfa...eed

Ja, men hvordan vet du da at du en gang vil ha barn? :P

Anonymous poster hash: d4441...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller jo ingen rolle for folk med barn hva dere ønsker å kalle dere?

Hvillen kamp er det dere går til? Det er jo ingen motstander.

Anonymous poster hash: 88238...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller jo ingen rolle for folk med barn hva dere ønsker å kalle dere?

Hvillen kamp er det dere går til? Det er jo ingen motstander.Anonymous poster hash: 88238...f92

Det er jo ikke folk med barn som er verken barnfri eller barnløs.

Og det spiller en rolle for de to ordene (barnfri/barnløs) sier noe om hvorfor en ikke har barn. Er en barnløs er en ufrivillig uten barn, er en barnfri er en helt frivillig fri i fra barn. Det definerer hvorfor en ikke har barn.

Anonymous poster hash: b7e18...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG er barnfri, fri i fra å ha barn, har aldri ønsket de, aldri manglet de, aldri savnet de.

Når jeg bruker det utrykket så ligger det noe annet i det enn de som er barnløse som kan være en stor sorg for andre. Og jeg har stor respekt og empati for de som ønsker seg barn men ikke kan få, men det er altså ikke meg. Det er lenge siden jeg begynte å bruke det utrykket og syntes det var helt genialt når jeg hørte om det. Viss jeg skal bruke ordet barnløs om meg selv virker ikke det rett før jeg skriver "frivillig barnløs" og det igjen føles tungvint når barnfri beskriver mye bedre hvordan det er for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...