Gå til innhold

BarnFRI, ikke BarnLØS (kampanje)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en aldri så liten kampanje for å få folk til å begynne å si barnfri i stedet for barnløs. Jeg har lagt merke til at mange allerede bruker barnfri, og det er bra. Gi innlegget en pluss dersom du er enig.



Anonymous poster hash: d4441...6f3
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må begynne å respektere de barnfrie. Ideen om at kvinners verdi er grunnet i reproduksjon hører ikke hjemme i Norge, men i Saudi-Arabia.



Anonymous poster hash: d4441...6f3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefri innebærer at man HAR barn som man har fri fra. Barnefri.

Barnløs er at man ikke har barn. Hvordan kan man har fri fra barn som ikke eksisterer?

Har jeg hundefri om jeg ikke eier en hund? Er en hund herreløs eller herrefri?



Anonymous poster hash: 5fadb...6e8
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefri innebærer at man HAR barn som man har fri fra. Barnefri.

Barnløs er at man ikke har barn. Hvordan kan man har fri fra barn som ikke eksisterer?

Har jeg hundefri om jeg ikke eier en hund? Er en hund herreløs eller herrefri?

Så du mener at et sukkerfritt kosthold innebærer at du spiser sukker, bare ikke mellom måltidene?

Anonymous poster hash: d4441...6f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo barnløs. Blir som å gå på nav; bidrar ikke til samfunnet.

Ikke noe å skryte av, men er man syk så er man syk og det er jo ikke noe gøy.

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at et sukkerfritt kosthold innebærer at du spiser sukker, bare ikke mellom måltidene?

Anonymous poster hash: d4441...6f3

Sukkerfritt kosthold er at sukker ikke opphører å eksistere eller aldri har eksistert, men at jeg har fri fra det. På samme måte som at barnefri er at barna opphører ikke å eksistere eller aldri har eksistert, men at man har fri fra dem.

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnefri innebærer at man HAR barn som man har fri fra. Barnefri.

Barnløs er at man ikke har barn. Hvordan kan man har fri fra barn som ikke eksisterer?

Har jeg hundefri om jeg ikke eier en hund? Er en hund herreløs eller herrefri?

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

To forskjellige uttrykk:

- Jeg har barnefri idag.

- Jeg er barnfri.

Å være herre over en hund er forhåpentlig et begrep som hører fortiden til. Usmakelig.

Anonymous poster hash: 9ee51...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo barnløs. Blir som å gå på nav; bidrar ikke til samfunnet.

Ikke noe å skryte av, men er man syk så er man syk og det er jo ikke noe gøy.

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

Gjør man da for faen vel! Det er vel snarere de med barn som går på nav, som mottar barnetrygd, subsidierte barnehage- og skoleplasser og andre goder.Betalt av de barnfrie! Barnfrie jobber mer og har i snitt mindre sykefravær. Å kalle de barnfrie navere er helt bak mål.

Anonymous poster hash: d4441...6f3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man da for faen vel! Det er vel snarere de med barn som går på nav, som mottar barnetrygd, subsidierte barnehage- og skoleplasser og andre goder.Betalt av de barnfrie! Barnfrie jobber mer og har i snitt mindre sykefravær. Å kalle de barnfrie navere er helt bak mål. Anonymous poster hash: d4441...6f3

Nei, man bidrar til stagnering av utviklingen i samfunnet. Uten barn, ingen fremtid. Det er foreldrene som sørger for Norges fremtid, barnLØSE skal bare snylte på alt vi opparbeider oss og bidrar med. Skamme seg!

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfritt kosthold er at sukker ikke opphører å eksistere eller aldri har eksistert, men at jeg har fri fra det. På samme måte som at barnefri er at barna opphører ikke å eksistere eller aldri har eksistert, men at man har fri fra dem.

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

Barn eksisterer selv om ikke akkurat DU har barn. Akkurat som at sukker eksisterer selv om akkurat DU ikke spiser sukker.

Anonymous poster hash: d4441...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lykkelig? Hilsen en som har barn og nok en gang må innse at påskeferie er mer slitsomt en jobb....... Savner tiden hvor ferie betydde FRI fra andre

Anonymous poster hash: 0d610...a3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man bidrar til stagnering av utviklingen i samfunnet. Uten barn, ingen fremtid.

Uten mat, ingen fremtid. Men det betyr ikke at ALLE må bli bønder.

Anonymous poster hash: d4441...6f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfritt kosthold er at sukker ikke opphører å eksistere eller aldri har eksistert, men at jeg har fri fra det. På samme måte som at barnefri er at barna opphører ikke å eksistere eller aldri har eksistert, men at man har fri fra dem.

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

Dette var ikke særlig logisk.

Barn eksisterer selv om jeg er barnfri/barnløs. Sukker eksisterer selv om jeg har et sukkerfritt kosthold. Gjeld eksisterer selv om jeg er gjeldfri. Jeg er ikke bare gjeldfri hvis jeg får noen andre til å passe gjelden min en periode, jeg er alltid gjeldfri så lenge jeg ikke har gjeld.

Anonymous poster hash: 9ee51...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være herre over en hund er forhåpentlig et begrep som hører fortiden til. Usmakelig.

Det er ikke usmakelig å respektere de barnfrie. Forskning.no er blant de som har tatt begrepet i bruk.

http://forskning.no/barn-og-ungdom-kjonn-og-samfunn-sosiale-relasjoner/2009/01/vanskeligere-vaere-barnfri

Anonymous poster hash: d4441...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man bidrar til stagnering av utviklingen i samfunnet. Uten barn, ingen fremtid. Det er foreldrene som sørger for Norges fremtid, barnLØSE skal bare snylte på alt vi opparbeider oss og bidrar med. Skamme seg!

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

Da tar du det jo for gitt at alle får friske barn. De som ikke gjør det snylter jo mer på samfunnet enn de uten barn.

Anonymous poster hash: 0f54b...9b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke særlig logisk.

Barn eksisterer selv om jeg er barnfri/barnløs. Sukker eksisterer selv om jeg har et sukkerfritt kosthold. Gjeld eksisterer selv om jeg er gjeldfri. Jeg er ikke bare gjeldfri hvis jeg får noen andre til å passe gjelden min en periode, jeg er alltid gjeldfri så lenge jeg ikke har gjeld.

Anonymous poster hash: 9ee51...12d

For å si det slik: Heter det arbeidsfri eller arbeidsløs?

Anonymous poster hash: 5fadb...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke usmakelig å respektere de barnfrie. Forskning.no er blant de som har tatt begrepet i bruk.

http://forskning.no/barn-og-ungdom-kjonn-og-samfunn-sosiale-relasjoner/2009/01/vanskeligere-vaere-barnfri

Anonymous poster hash: d4441...6f3

:klo: Hva i alle dager? Nei, det er som sagt begrepet å være herre over en hund som er usmakelig.

Anonymous poster hash: 9ee51...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten mat, ingen fremtid. Men det betyr ikke at ALLE må bli bønder. Anonymous poster hash: d4441...6f3

Den sammenligningen var så idiotisk at hvis du ikke ser hvor idiotisk den er selv, skal jeg ikke forsøke å heve IQ-nivået ditt med 20% ved å fortelle deg hvorfor ;)

Barn ER fremtiden. Fullt og helt. Det er investeringen vi gjør for at Norge skal bestå. Det er alle, fornuftige menneskers, interesse at man føder nok barn og oppdrar dem til å bli gode borgere.

At du ikke ønsker å bidra betyr vel igrunn at du kan finne deg en egen, liten øy der du kan spise palmeblader og drikke saltvann. Du ønsker jo ikke å bidra med noe i samfunnet. Lev der i fred og ro i et par år til du svinner hen.

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du det jo for gitt at alle får friske barn. De som ikke gjør det snylter jo mer på samfunnet enn de uten barn. Anonymous poster hash: 0f54b...9b2

Har du noensinne studert andelen friske/syke nyfødte i Norge? Ikke det, nei? Hvorfor uttaler du deg da?

Anonymous poster hash: 6d1f7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lykkelig? Hilsen en som har barn og nok en gang må innse at påskeferie er mer slitsomt en jobb....... Savner tiden hvor ferie betydde FRI fra andre

Anonymous poster hash: 0d610...a3e

Mange foreldre vil si at det er ingenting som gjør dem mer lykkelig enn barna.

Anonymous poster hash: d4441...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...