Gå til innhold

Valg 2015: Hvem får din stemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bifftomat

Før forrige valg var jeg mye enig med Høyre, men nå driver de å tar bit for bit av lokalsykehuset vårt, og til slutt vil nok alle funksjoner flyttes, så definitivt ikke H iallefall.

Valgløftene er jo stort sett bare løgn og fanteri uansett, men må nesten stemme, ellers kan vi ikke klage heller:P

Jo det kan vi! Det er akkurat det vi skulle ha gjort, og ikke funnet oss i at regjeringen overstyrte absolutt alt. For det om politikere sitter og styrer mye, hadde de ikke trengt å styre alt. Enkelte ting burde det ha vært folkeavstemning på, uansett hvem som satt i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Arbeiderpartiet ønsker seg masseinnvandring til Norge, må jeg nok vurdere Frp.



Anonymous poster hash: ffe9f...fcd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Arbeiderpartiet ønsker seg masseinnvandring til Norge, må jeg nok vurdere Frp.

Anonymous poster hash: ffe9f...fcd

Hvor må du det, lokalpolitikerene i din kommune har vell ingenting med masseinnvandringen i Norge å gjøre.

Anonymous poster hash: 3eb7f...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kommune har vært høyrestyrt i årevis. Byen er blitt fin den altså, men ønsker en forandring. AP var nærme forrige valg, så stemmer nok AP i år, mye fordi de ønsker å gjøre mer med kollektivtrafikken i området.



Anonymous poster hash: 0aeb2...5fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor må du det, lokalpolitikerene i din kommune har vell ingenting med masseinnvandringen i Norge å gjøre.

Anonymous poster hash: 3eb7f...f76

Selvsagt har de det ..... Partienes program vedtas av hele partiorganisasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Ville forøvrig ha stemt for folkeavstemning på viktige og store saker, dersom det var mulig.

MDG ønsker mer direktedemokrati og makt til folket med flere folkeavstemninger i viktige saker.

Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG ønsker mer direktedemokrati og makt til folket med flere folkeavstemninger i viktige saker.

Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a

Så mdg vil hq folkeavstemmning om Innvandring,bensinpriser og bomstasjoner? Isåfall tror jeg at jeg må revudere hva jeg skal stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifftomat

MDG ønsker mer direktedemokrati og makt til folket med flere folkeavstemninger i viktige saker.

Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a

Aldri hørt om de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mdg vil hq folkeavstemmning om Innvandring,bensinpriser og bomstasjoner? Isåfall tror jeg at jeg må revudere hva jeg skal stemme.

Ja, ikke umulig. De har villet ha folkeavstemninger om alt fra skulpturparker til kommunesammenslåinger.

Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Vel dette er Kommunestyre- og fylkestingsvalg valg så da blir stemmen min ikke det samme som i Stortingsvalget.

Jeg kommer nok til å stemme Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG vil ødelegge Norsk økonomi, enkelt og greit.

Du må spørre deg selv; Oljeutvinning eller Miljøgærninger?

Hvorfor tror du det? Vi må seriøst få på plass mer landbasert industri så vi ikke går konk på sikt. Oljeprisene går nedover mens vår økonomi nesten bare er tuftet på olja, direkte eller indirekte.

Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å legge med linken fra den borgerlige tenketanken Civita. Det er både negative og positive sider ved folkeavstemninger, og det er viktig å tenke på at det kan ha negative følger også.

https://www.civita.no/2014/02/13/har-flertallet-alltid-rett

"Miljøpartiet De Grønne (MDG) er tilhengere av økt bruk av folkeavstemninger, særlig lokalpolitisk og i de store miljøsakene. Fremskrittspartiets Mazyar Keshvari tok senest (i VG 11/2) til orde for at vi bør ha en folkeavstemning om innvandring, uten å utdype dette i særlig grad. Carl I. Hagen har lenge fremmet ideen om større folkemakt gjennom folkeavstemninger. Men både MDG og Frp er samtidig tilhengere av det representative demokratiet og den etablerte rettsstaten.

En folkeavstemning i Norge kan ikke overprøve lovgivende og dømmende myndigheter. Men er alle klar over dette? Det er store uklarheter knyttet til debatten: Hvilke saker er det snakk om å stemme over? Lokale saker, OL eller andre store begivenheter? Innvandring? Lover? Skal folkeavstemningen være bindende eller rådgivende? Dette er avklart i Norge. Folkeavstemninger kan ikke være bindende."



Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, men nå virker MDG som ekstremister som ikke forstår at slike ting tar tid og at man ikke kan stoppe oljeindustrien med engang man får makt.

http://www.tv2.no/a/5476732

Fylkessekretæren velger å være huleboer, det er ekstremt uansett hvordan du ser på det.

Hæh? Skjønte ikke hva det du linker til der har med saken å gjøre. Jeg vet faktisk hvem hun er gjennom en felles venninne. Det var vel en del av et prosjekt mens hun gikk på folkehøgskole eller noe sånt. Hvis du tror det er en representativ måte for hvordan MDG-folk er, så må du nok sette deg litt mer inn i det. Uansett synes jeg det er kult det hun gjør. Hun er jo ikke så gammel heller, så hun må jo være ganske tøff. Jeg synes hun virker veldig oppegående. :)

Anonymous poster hash: 3bc8c...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...