Nettinettet Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Egentlig veldig interessant å se hvordan brukere her inne tolker ting de opplever under datingen så forskjellig og så ser man litt på hva slags temperament de forskjellige brukerne viser seg å ha på måten de svarer, eller responderer på ting. Hvordan man har det med seg selv har virkelig stor betydning for hvordan man oppfatter ting.Jeg skjønner bare ikke hvorfor de som går rundt å er sinte, bitre, og sure ønsker å fortsette å ha det sånn??? Og at de ikke forstår at de ikke får seg kjæreste nettopp fordi de er som de er?? 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det Anonymous poster hash: 7b3fe...11f 1
Knirke Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Skjønner ikke helt spørsmålet... Om man er litt frustrert en dag og føler behov for å ta en utblåsning på KG så betyr jo ikke det at man er gjennomgående sint og bitter resten av tiden. Og alle de som sprer om seg med smileys og oppmuntringer har dårlige dager de også. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Herregud...... Nå driter du deg ut ass. Du forstår virkelig ikke at mange av ytringene dine provoserer noe så til de grader, du?! Du kommer ikke til å lykkes før du forstår at ikke alle er som deg, ei heller vil de være som deg. Anonymous poster hash: f1afd...e83 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 ..og forresten, du er ikke noe bedre enn mange andre når det kommer til respons du heller, på tide å ta en titt i det berømte speilet.Anonymous poster hash: f1afd...e83 2
Gjest Mythic Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Egentlig veldig interessant å se hvordan brukere her inne tolker ting de opplever under datingen så forskjellig og så ser man litt på hva slags temperament de forskjellige brukerne viser seg å ha på måten de svarer, eller responderer på ting. Hvordan man har det med seg selv har virkelig stor betydning for hvordan man oppfatter ting. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de som går rundt å er sinte, bitre, og sure ønsker å fortsette å ha det sånn??? Og at de ikke forstår at de ikke får seg kjæreste nettopp fordi de er som de er?? Du er forundret over at folk er forskjellige? Mennesker er et produkt av arv, miljø, erfaringer, opplevelser og referanser, og vil respondere ut fra dette. En som aldri har opplevd å lykkes på datingmarkedet vil legge dette til grunn når den svarer på en problemstilling, akkurat som en som lykkes vil legge sine erfaringer til grunn. Bitre og sure folk ønsker sikkert ikke å være det, men det er veldig vanskelig å endre på det, hvis man aldri har møtt annet enn motstand og motgang. Vi har alle ulike forutsetninger i livet, og gjør så godt vi kan med det utgangspunktet vi har.
Nettinettet Skrevet 4. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2015 Du er forundret over at folk er forskjellige? Mennesker er et produkt av arv, miljø, erfaringer, opplevelser og referanser, og vil respondere ut fra dette. En som aldri har opplevd å lykkes på datingmarkedet vil legge dette til grunn når den svarer på en problemstilling, akkurat som en som lykkes vil legge sine erfaringer til grunn. Bitre og sure folk ønsker sikkert ikke å være det, men det er veldig vanskelig å endre på det, hvis man aldri har møtt annet enn motstand og motgang. Vi har alle ulike forutsetninger i livet, og gjør så godt vi kan med det utgangspunktet vi har.Nei jeg er ikke forundret, jeg synes det er interessant. Det jeg er forundret over er at enkelte har så liten lyst til å se ting fra andre synsvinkler, når det faktisk kan gi dem det de ønsker seg. Låst fast i spor som bare gir dem resultater som gjør dem enda mer bitre og enda mer sure. Synd. 1
fullførsetningen Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Mennesker er vel da kanskje mer forskjellig enn man tror. De som virkelig låser seg fast, og ikke bare har en dårlig periode, må jo tilhøre ytterpunktene. Men man må vel være åpen for at noen bare er slik (av ulike årsaker) og kommer til å gå rundt å være sure og bitre resten av livet. Synd er det, og man har lyst til å hjelpe dem eller "omvende" dem, men det er ikke sikkert det lar seg gjøre.
Nettinettet Skrevet 4. april 2015 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2015 Herregud...... Nå driter du deg ut ass. Du forstår virkelig ikke at mange av ytringene dine provoserer noe så til de grader, du?! Du kommer ikke til å lykkes før du forstår at ikke alle er som deg, ei heller vil de være som deg.Anonymous poster hash: f1afd...e83 Så du mener at jeg vil lykkes som rådgiver når jeg slutter å se på individenes beste, men bare klapper dem på hodet og ber dem fortsette å gjøre de feilene de gjør?Jeg ønsker ikke at alle skal være som meg, men jeg skulle ønske alle kunne blitt like tilfreds med seg selv og livet som jeg er. At de hadde sluttet å gjøre de samme feilene gang på gang og heller innsett at vil du ha en endring så må du gjøre en endring.Det handler ikke om regler eller rett og galt på et papir, det handler om at hver og en må tørre å kanskje gå vekk fra det som føles rett, når det gir galt resultat.Halvparten av de meningene dere har, har dere fordi noen har fortalt dere at det er best å mene som dere gjør. At det setter dere i et bedre lys og vil gi dere det dere ønsker dere, eller bli sett på som bra kvinner. Hvis dere ser dere selv utenfra og tar utgangspunkt i hva dere har oppnådd med den tankegangen vil dere se ting litt annerledes.Gjør det som gjør dere lykkelige, ikke det som prinsipielt er rett!
Nettinettet Skrevet 4. april 2015 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2015 Mennesker er vel da kanskje mer forskjellig enn man tror. De som virkelig låser seg fast, og ikke bare har en dårlig periode, må jo tilhøre ytterpunktene. Men man må vel være åpen for at noen bare er slik (av ulike årsaker) og kommer til å gå rundt å være sure og bitre resten av livet. Synd er det, og man har lyst til å hjelpe dem eller "omvende" dem, men det er ikke sikkert det lar seg gjøre.Absolutt. Og folk må få lov til å være som dem er, men de må også tåle at noen setter spørsmålstegn til hvorfor de fortsetter å være sånn når de samtidig uttrykker mistrivsel.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Absolutt. Og folk må få lov til å være som dem er, men de må også tåle at noen setter spørsmålstegn til hvorfor de fortsetter å være sånn når de samtidig uttrykker mistrivsel. Men du.. det er lettere sagt enn gort da. Jeg er en taper på datingmarkedet, ingen vil ha meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjør for å endre på det. I tillegg har jeg angst for menn pga masse overfall etc. Da er det ikke bare å tenke positivt som du sier her. Jeg forventer at menn behandler meg dårlig og har det ikke bra, derfor er jeg sur og bitter. Anonymous poster hash: c658f...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Nei jeg er ikke forundret, jeg synes det er interessant. Det jeg er forundret over er at enkelte har så liten lyst til å se ting fra andre synsvinkler, når det faktisk kan gi dem det de ønsker seg. Låst fast i spor som bare gir dem resultater som gjør dem enda mer bitre og enda mer sure. Synd. Det virker som du tror at alle som diskuterer med deg i den tråden er bitre og single. Og det stemmer ikke. Flere er i forhold. Anonymous poster hash: 8d261...0a3 4
Gjest O.G. Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Egentlig veldig interessant å se hvordan brukere her inne tolker ting de opplever under datingen så forskjellig og så ser man litt på hva slags temperament de forskjellige brukerne viser seg å ha på måten de svarer, eller responderer på ting. Hvordan man har det med seg selv har virkelig stor betydning for hvordan man oppfatter ting.Jeg skjønner bare ikke hvorfor de som går rundt å er sinte, bitre, og sure ønsker å fortsette å ha det sånn??? Og at de ikke forstår at de ikke får seg kjæreste nettopp fordi de er som de er?? Argumenter for at folk som ikke er enige med deg er sintre, bitre og sure.
Gjest Mythic Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Nei jeg er ikke forundret, jeg synes det er interessant. Det jeg er forundret over er at enkelte har så liten lyst til å se ting fra andre synsvinkler, når det faktisk kan gi dem det de ønsker seg. Låst fast i spor som bare gir dem resultater som gjør dem enda mer bitre og enda mer sure. Synd. Jeg tror at det er enkelt for sånne som deg og meg å tenke at det er enkelt å komme ut av et negativt spor. For min egen del (og kanskje for deg), har livet gitt meg en positiv grunnmur. Jeg hadde en fantastisk barndom, en utrolig god ungdomstid, og det gjør at en får med seg en annen ballast enn de som har hatt det vanskelig. Man blir farget og formet av de erfaringene man gjør tidlig i livet, og uansett hvor mye en ønsker endring, er det lettere sagt enn gjort. For en som meg, som har gode sosiale ferdigheter, har venner, familie og positive erfaringer med veldig mye, er det lettere å lykkes på mange arenaer, enn det er for de som har hatt det motsatt. En som sliter sosialt, bruker veldig mye energi på å finne verktøy for å lykkes. Da har en mindre energi igjen til å jobbe med andre ting. Energiens sum er konstant. Livet har i hvert fall lært meg at ingenting er svart/hvitt, og ingen mennesker er like. Vi har ulike forutsetninger og ulike måter å takle ting på. Da nytter det lite å komme med universelle og enkle løsninger.
Nettinettet Skrevet 4. april 2015 Forfatter #15 Skrevet 4. april 2015 Argumenter for at folk som ikke er enige med deg er sintre, bitre og sure.Det virker som du tror at alle som diskuterer med deg i den tråden er bitre og single. Og det stemmer ikke. Flere er i forhold.Anonymous poster hash: 8d261...0a3 Jeg snakker generelt ut i fra hvordan enkelte responderer i de fleste tråder her inne. Det har ingenting med at noen er uenige med meg.
Uredd Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror at det er enkelt for sånne som deg og meg å tenke at det er enkelt å komme ut av et negativt spor. For min egen del (og kanskje for deg), har livet gitt meg en positiv grunnmur. Jeg hadde en fantastisk barndom, en utrolig god ungdomstid, og det gjør at en får med seg en annen ballast enn de som har hatt det vanskelig. Man blir farget og formet av de erfaringene man gjør tidlig i livet, og uansett hvor mye en ønsker endring, er det lettere sagt enn gjort. For en som meg, som har gode sosiale ferdigheter, har venner, familie og positive erfaringer med veldig mye, er det lettere å lykkes på mange arenaer, enn det er for de som har hatt det motsatt. En som sliter sosialt, bruker veldig mye energi på å finne verktøy for å lykkes. Da har en mindre energi igjen til å jobbe med andre ting. Energiens sum er konstant. Livet har i hvert fall lært meg at ingenting er svart/hvitt, og ingen mennesker er like. Vi har ulike forutsetninger og ulike måter å takle ting på. Da nytter det lite å komme med universelle og enkle løsninger. Du er muligens inne på noe her. Jeg har nok en noenlunde lik oppvekst og jeg tror jeg leser Nettinettet sine postinger noenlunde likt. Jeg ser i alle fall ikke den bitchen flere andre ser ut til å se. Jeg har mistanke om at mange som ber om "råd" her på KG egentlig bare vil høre noe som får dem til å føle seg bedre. Nettinettet forteller hva som skal til for å endre ting litt mer permanent. Det kan ofte være provoserende for den som ikke orker, ser eller vil. 1
Nettinettet Skrevet 4. april 2015 Forfatter #17 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror at det er enkelt for sånne som deg og meg å tenke at det er enkelt å komme ut av et negativt spor. For min egen del (og kanskje for deg), har livet gitt meg en positiv grunnmur. Jeg hadde en fantastisk barndom, en utrolig god ungdomstid, og det gjør at en får med seg en annen ballast enn de som har hatt det vanskelig. Man blir farget og formet av de erfaringene man gjør tidlig i livet, og uansett hvor mye en ønsker endring, er det lettere sagt enn gjort. For en som meg, som har gode sosiale ferdigheter, har venner, familie og positive erfaringer med veldig mye, er det lettere å lykkes på mange arenaer, enn det er for de som har hatt det motsatt. En som sliter sosialt, bruker veldig mye energi på å finne verktøy for å lykkes. Da har en mindre energi igjen til å jobbe med andre ting. Energiens sum er konstant. Livet har i hvert fall lært meg at ingenting er svart/hvitt, og ingen mennesker er like. Vi har ulike forutsetninger og ulike måter å takle ting på. Da nytter det lite å komme med universelle og enkle løsninger.Nettopp. Og jeg er en av de som har hatt det motsatt. Jeg er en av de som ikke har hatt den gode trygge grunnmuren men måtte bygge den opp i voksen alder. Så jeg vet hvor mye jobb det er, men jeg vet også at det ikke er sååå vanskelig som mange skal ha det til. Det krever at man dropper frykten for det man ikke vet, kontra å ta til takke med det man har (når det ikke er tilfredstillende)Veldig ofte når jeg kommer med slike uttalelser så benyttes argumenter om at ikke alt er svart hvitt og at vi har forskjellige utgangspunkt, og det er jeg helt enig i, men en ting er svart hvit og det er at man enten kan velge å være der man er og ha det som man har det, eller man kan gjøre noe med det. Det er bare enten svart eller hvit. Valget man tar er en av de to valgene . Hvordan man kommer seg dit og hvordan man gjør det varierer, men man må gjøre noe det er sikkert og visst.
Nettinettet Skrevet 4. april 2015 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2015 Men du.. det er lettere sagt enn gort da. Jeg er en taper på datingmarkedet, ingen vil ha meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjør for å endre på det. I tillegg har jeg angst for menn pga masse overfall etc. Da er det ikke bare å tenke positivt som du sier her. Jeg forventer at menn behandler meg dårlig og har det ikke bra, derfor er jeg sur og bitter. Anonymous poster hash: c658f...c0e Veldig trist å høre at du har det som du har det Og du har helt rett i at å bare tenke positivt ikke funker. Man må komme dit at man har et positivt fokus med automatikk og det krever mye tiltak. Regner med du har prøvd psykolog? Vet det er mye ventetid osv i det offentlige noe jeg misliker sterkt, men håper at du har fått litt hjelp og hvis ikke, så be om det. For meg hjalp det bare å skifte litt miljø og begynne å henge med mennesker som ikke har hatt de samme opplevelsene eller samme tankegang som meg. Det gav meg ny innsikt i hvordan man kan tenke og ha det. Kanskje det kan hjelpe deg?
Gjest O.G. Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Du er muligens inne på noe her. Jeg har nok en noenlunde lik oppvekst og jeg tror jeg leser Nettinettet sine postinger noenlunde likt. Jeg ser i alle fall ikke den bitchen flere andre ser ut til å se. Jeg har mistanke om at mange som ber om "råd" her på KG egentlig bare vil høre noe som får dem til å føle seg bedre. Nettinettet forteller hva som skal til for å endre ting litt mer permanent. Det kan ofte være provoserende for den som ikke orker, ser eller vil. Vel, jeg synes ikke Netti er noen bitch, men jeg blir alikevel provosert når hun mener folk skal se gjennom fingrene på en knallkamerat når man driver og dater en person, implisitt at den med knallkameraten skal få i både pose og sekk.
Gjest Mythic Skrevet 4. april 2015 #20 Skrevet 4. april 2015 Nettopp. Og jeg er en av de som har hatt det motsatt. Jeg er en av de som ikke har hatt den gode trygge grunnmuren men måtte bygge den opp i voksen alder. Så jeg vet hvor mye jobb det er, men jeg vet også at det ikke er sååå vanskelig som mange skal ha det til. Det krever at man dropper frykten for det man ikke vet, kontra å ta til takke med det man har (når det ikke er tilfredstillende) Veldig ofte når jeg kommer med slike uttalelser så benyttes argumenter om at ikke alt er svart hvitt og at vi har forskjellige utgangspunkt, og det er jeg helt enig i, men en ting er svart hvit og det er at man enten kan velge å være der man er og ha det som man har det, eller man kan gjøre noe med det. Det er bare enten svart eller hvit. Valget man tar er en av de to valgene . Hvordan man kommer seg dit og hvordan man gjør det varierer, men man må gjøre noe det er sikkert og visst. Jeg har jobbet med barn og unge i snart 30 år nå, og vet alt om hvor viktig den grunnmuren er for videre utvikling på alle områder i livet. Det er slettes ikke så enkelt å bygge en ny grunnmur i voksen alder, fordi en mangler stillaset som trengs for å få det til å stå støtt. Det er ikke så enkelt som at man bare må ta et valg. Mange mangler vesentlige ting for å klare å endre atferdsmønstre, tanker, følelser og handlinger. La meg ta et eksempel. Et barn som aldri har fått grunnleggende omsorg, mangler tilknytning til sine nærmeste omsorgspersoner, blir slått, mishandlet og utsatt for grov omsorgssvikt, blir barnehagens og skolens syndebukk fordi han er utagerende, klarer aldri å få ordentlige venner, og mislykkes faglig i tillegg. Hvordan skal en sånn person bare gjøre andre valg, for så å bli et harmonisk og positivt menneske?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå