Gå til innhold

Liker du å trene, sånn egentlig?


Rights

Anbefalte innlegg

Jeg synes stort sett alltid det er ett ork å komme igang med trening.

Samtidig som jeg ELSKER følelsen av å ha trent.

Treningen gir meg også tid til å samle tanker, og når jeg trener boksing, som jeg gjør ganske mye, så får jeg også ut en masse frustrasjon.

Jeg blir ganske rastløs av å ikke trene, og merker at jeg har mer energi og giv etter trening enn når jeg ikke har trent på en stund. Sover bedre gjør jeg også, og er derfor mer uthvilt.

Jeg liker å trene når jeg først er igang, men synes altså jeg selv er vond å dra igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener (løper) for å passe buksene og slippe litt unna ungene. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig populært å trene, men hvor mange av dere som trener liker det, sånn egentlig? Hvem GLEDER seg til å trene? Isåfall: Hvorfor?

Om du ikke liker det, eller er litt ambivalent, hva er motivasjonen din?

Ja, jeg liker å trene. Jeg har alltid trent, alltid vært aktiv. Det er en del av meg. Liker ikke sitte stille for lenge, selv om jeg kan ta meg to dager treningsfri.

Min motivasjon er gjennomtrent kropp. Min motivasjon er å gjøre det bedre hele tiden. Jeg vil komme i bedre form. Min motiavsjon er utfordring. Jeg vil utfordre meg selv, hvis ikke blir det kjedelig.

Følelsen etter trening er ubeskrivelig deilig. Dessuten kan jeg med god samvittighet spise sjokolade i ettertid.

Min motivasjon er å ha minst mulig begrensninger. Jeg går ofte i fjellene og vil ha så få begrensninger som mulig, derfor trener og sykler jeg ofte i motbakker i tillegg til å trene styrke på beina.

Noen dager er trening et ork. Noen dager er jeg sliten. Da kan det være godt for kroppen å stå over en planlagt trening. Samvittighetstrening er trening, men ikke nødvendigvis god trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde egentlig vært helt urelevant for meg om jeg likte å trene eller ei, men det er noe jeg gjør på lik linje som å gå på jobb, rengjør huset, pusse tenner osv.

Å ta vare på kroppen (fysisk OG psykisk) er en selvfølge for meg.



Anonymous poster hash: 5f6f1...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy en sjelden gang, men om jeg kunne tatt en pille og fått samme helseeffekt, så hadde jeg tatt den:P

Det synes jeg er et interessant poeng, egentlig. Hvor mange ville trent dersom selve treningen var alt man fikk ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, kan ikke fordra det. Det er bare enda en ting som må gjøres, omtrent som å pusse tennene og vaske gulv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Liker ikke å trene. Bortsett fra zumba, da føles det ikke som jeg trener, men som om jeg er med i en musikkvideo :) Jeg gikk forøvrig ned 5 kg i vinter pga zumba. Styrketrening og sånt syns jeg er et ork. Men gjør det likevel. Som flere skriver elsker jeg følelsen etter å ha trent, og ikke minst føles dusjen etterpå helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker vel egentlig ikke å trene. Prøver å gjøre det noen ganger i uka da, men er som regel et ork hver gang! Gøy når man ser resultater/framgang i treningen da, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å trene. - Men det har jeg ikke alltid gjort. Før skjønte jeg ikke at folk giddet å trene 3 ganger i uka. Nå trener jeg 6 dager i uka, og må ikke lenger presse meg til å dra på trening, men presse meg til å ta en fridag.

Det begynte med styrketrening 3 dager i uka for noen år siden. Var konsekvent på dette, og da kom resultatene og treningsgleden. Jeg gikk fra å være opptatt av hva jeg veide, til å bli opptatt av hva jeg kunne prestere. - og jeg tror dette er noe av det viktigste for å finne treningsgleden. Istedet for å dømme meg selv og være selvkritisk, begynte jeg å heie på meg selv.

Etter omtrent ett år med styrketrening var formen blitt såppas bra, at det også ble spennende å utfordre meg selv på andre områder. Der jeg tidligere hadde hatt som innstilling at jeg sikkert ville mislykkes uansett hva jeg prøvde, var jeg nå ivrig etter å se hvor god jeg kunne bli. Jeg begynte etterhvert å dra på spinningtimer, step, tabata, klatring ++ og plutselig var det ikke lenger nok dager i uka til alle aktivitetene jeg ville delta på. Jeg har også mange aktive venner, noe som selvsagt hjelper for å opprettholde en slik livsstil.

For 5 år siden ville jeg himlet med øynene over dette innlegget. Men jeg skriver ikke dette for å skryte. Jeg ønsker å være et eksempel på at man ikke trenger å være født i en treningshall for å bli sporty som voksen. Det er aldri for sent! Til og med min mor på over 60 år har blitt smittet av basillen. :fnise:


  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! hater trening. Det føles godt etterpå, ja, men å begynne med det.... :(



Anonymous poster hash: 2ee55...532
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg hadde nok likt å trene hvis det hadde vært tilbud her jeg bor i de treningsformene jeg foretrekker. Vanskelig å like å trene når man blir tvunget til å trene på kjedelige måter pga manglende treningstilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger det. Gleder meg til hver økt, og trener 6-7 dager i uka. Kan planlegge neste økt mens jeg tøyer ut etter forrige. Liker best skikkelig hard cardio HIIT-trening, men liker også godt styrke med vekter.

Nå har jeg blitt litt sånn at trening må til hver dag for at jeg skal føle meg bra.



Anonymous poster hash: 8c2a2...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Trener hver dag, og har ennå ikke funnet noe som har vært verdt å skippe trening for.

Utfordringen for min del er å holde igjen slik at det blir nok restitusjon mellom øktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke trene og absolutt ikke noe jeg gleder meg til. Jeg tenker ikke "jippi, nå skal jeg på gymmet og løfte vekter. Dagens høydepunkt"

Trener fordi jeg vil holde meg i form og passe vekten. Men det er en god følelse etter jeg har hatt en tung økt. Men igjen, ikke noe jeg gleder meg til

Så må jeg legge til at cardio er helt greit, men styrketrening? Ah hater det. Mest fordi det er så kjedelig. Går fint når jeg først kommer i gang. Utfall og knebøy er det verste!

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å trene spinning, og gleder meg regelrett til trening. Annen trening er det litt verre med. Helt greit, men ikke noe mer enn det.

Jeg bruker treningen som utløp for frustrasjon over trassete unger. :fnise: Jeg får også mer overskudd, noe som ikke akkurat er overflod av med småbarn i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanvittig kjedelig. :)



Anonymous poster hash: 8cb51...8ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...