Gå til innhold

Snille menn får seg ikke dame!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Serr, det å opptre urasjonelt når man blir avvist av den man liker er ikke veldig spesielt og nei jeg tror ikke det har noe med at han omtalte seg selv som "snill". Sett nok av jenter som aldri har omtalt seg selv som snille, men likevel har gjort merkeligere ting og etter verre avvisninger enn "jeg kjente ikke noe gnist" og "sletting av vennskap på facebook".

Som nevnt reagerte jeg mest på at han prøvde å gi med dårlig samvittighet for at jeg dumpet ham. Og at han samtidig brukte det mot meg,at han var jo sååå snill - så hvorfor ville ingen damer ha han...ikke jeg heller..hvorfor ikke???? Det var en sånn type ordlyd han kjørte på med.

Og her var det snakk om etter 2-3 kaffedates - ingen fysisk kontakt hadde funnet sted.

Anonymous poster hash: b9e06...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definerer noen virkelig helt oppriktig seg selv under begrepet "snill"? :klo:

Det er jo tross alt et begrep folk flest bruker om mennesker de ikke har NOE konstruktivt positivt å si om. Folk flest er jo engasjerte, lidenskapelige, morsomme, tøysete, intense, bråkete, snakkesalige, faglig dyktige og slikt. Og det nevner man. Først når vedkommende verken er dyktig, interessant eller har noe som helst ved seg drar en fremmed tomme begreper. Som snill. Faktisk har jeg til nå i livet ikke møtt en eneste person som nevner ordet snill i forbindelse med seg selv som ikke er det motsatte - en real drittsekk.

De er mennesker som soler se i glansen av å "hjelpe" (liker at mennesker står i gjeld til dem). De popper frem når du lider og gnir det inn mens de later som de er medfølende. Flytt deg selv fra kategorien snill. Fort som bare fy. For den som sier om seg selv at han (eller hun) er snill vil oppfattes av andre som å ville dem vondt.

Mitt råd: vær smart. Velkledd. Engasjerende. Lavmælt og lyttende. En real kamerat i nøden. Vær aldri snill.

Jeg styrer generelt klar av menn som ser ned på seg selv. Statistisk sett er de overrepresentert i statistikken over menn som utøver fysisk eller psykisk vold. Akkurat som kvinner i samme kategori. Usikkerhet er farlig.

Anonymous poster hash: a52eb...7cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definerer noen virkelig helt oppriktig seg selv under begrepet "snill"? :klo:

Anonymous poster hash: a52eb...7cc

Dette stusser jeg også på. Hvis "snill" er det beste du kan fronte deg selv med, så går mine alarmer i alle fall av. Jeg forventer som en minstestandard at folk i rundt meg er gjennomsnittlige gode eller snille, hvis ikke er det uaktuelt å ha noe med dem å gjøre. Derfor synes jeg det er særdeles lite attraktivt med menn som beskriver seg som "snill", og i tillegg trekker fram med bitterhet at det aldri har fungert for dem å være snill.

Hvis du skal få deg dame må du være mange andre ting enn snill, og i allefall ikke gå rundt å tro at noen skylder deg å være sammen med deg!

Anonymous poster hash: a789d...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definerer noen virkelig helt oppriktig seg selv under begrepet "snill"? :klo:

Det er jo tross alt et begrep folk flest bruker om mennesker de ikke har NOE konstruktivt positivt å si om. Folk flest er jo engasjerte, lidenskapelige, morsomme, tøysete, intense, bråkete, snakkesalige, faglig dyktige og slikt. Og det nevner man. Først når vedkommende verken er dyktig, interessant eller har noe som helst ved seg drar en fremmed tomme begreper. Som snill. Faktisk har jeg til nå i livet ikke møtt en eneste person som nevner ordet snill i forbindelse med seg selv som ikke er det motsatte - en real drittsekk.

Anonymous poster hash: a52eb...7cc

Jeg bruker "snill" om folk som er snille og ikke fordi jeg ikke mener de har andre positive egenskaper. Enkelte mennesker skiller seg ut som snille, det er noe mer enn bare å ikke være slem.

Tror ikke jeg har møtt en eneste person som har betegnet seg selv som snill, men sjeldent jeg hører folk gi seg selv komplimenter uansett. Men jeg håper jo at de som er snille vet at de blir lagt merke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Snille menn lager ikke tråd på KG der de sutrer over at de ikke får seg dame pga at de er snill og høflig. Snille menn er i forhold med en kvinne de liker. Problemet ditt er at du mener det å være snill og høflig gjør deg fortjent til en belønning. Når ble det vanlig med belønning for helt vanlig oppførsel? Bortsett fra i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min er veldig snill. Når han vil.

Nytter ikke med allverdens snillhet om personligheten er lukket, ordknapp, til tider nedlatende og kolliderende personlighet.



Anonymous poster hash: a5d71...041
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Grunnen til at du ikke får deg dame er ikke fordi du er snill og høflig, det er heller det at du er kjedelig, teit, lite attraktiv og en dust.

Dårligste unnskyldningen jeg har hørt.

Jeg er kjempesmell jeg, dessuten er jeg kjekk, morsom og kul.

Humor er

en viktig faktor for å få seg dame, da jenter elsker å le. Du er sikkert kjedelig, lite pen og feit...og har tragisk humor.

Sorry at jeg er ærlig og ufin, men du er bare nødt til å se realiteten.

Post et bilde av deg da, et lite bilde sier mer enn 1000 ord.

Anonymous poster hash: d6abe...5b5

:fnise:

Du kan tro han har lyst å poste bilde av seg til spott og spe når du nettopp har malt et så fantastisk bilde av ham som du gjør her.

...forresten...kjenner du TS siden du tar deg friheten til å beskrive ham med slik sikkerhet? :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Definèr snill.

Nå sier jeg ikke at TS er sånn, men jeg har bare ordet snill langt oppi halsen.

Så du blir irritert når gubben din henter en øl til deg mens du ligger som et slakt i sofaen etter endt spinningtime? :fnise::nigo: (Han er jo per definisjon "snill" da?)

Hehehe...sorry...dårlig humor. Er så trøtt at jeg legger meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg spør igjen: dere sier dere er så snille... hva er det som gjør at dere mener dere er snille da, karer?

Jeg sier ikke at jeg er snill.....for det er jeg nok ikke, men jeg definerer kompiser av meg som er fantastisk snille som menn som ser behov hos andre enten det kommer til å hjelpe til med snekring av garasje eller å bidra med noe positivt når en annen trenger hjelp...uansett hva det skulle være. Ja og en som også kan trøste når noen sliter. Gi gode råd når man trenger det. En som setter sine venners behov foran sine egne behov. En person med empati for å si det kort. Hmmm...vanskelig definisjon egentlig...

Menn som er evneveike...som ikke står opp for seg selv og ikke gidder å ha egne meninger ville jeg uansett ikke karakterisere som snille.

Endret av HarryDotter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Ikke første gang, og sikkert ikke siste gang denne diskusjonen dukker opp :)

Jeg tror det er sant som en del sier her, om at personer som sier de er snille, ikke nødvendigvis er det.

Og det tror jeg gjelder om andre begreper også. Mennesker som var opptatt av å si hvor tøffe/sterke de var på barneskolen, var som regel veldig opptatt av at andre skulle se på dem som tøffe/sterke, uten at de nødvendigvis var det. Sånn for å ta ett eksempel.

Samtidig er det nok noen gutter/menn som føler seg litt "lurt" ved at de gjennom barndommen/ungdommen har sett filmer der det alltid ordner seg for den snille gutten til slutt. Og at eet holder å være snill. Og that's it.

Jeg tror temaet i seg selv kan være intressant å diskutere i forhold til hva det fatisk innebærer å være snill. Men desverre så startes nesten alltid disse trådene av en bitter ung mann, som har blitt dumpa.

Jeg tror jeg en snill og hyggelig mann selv forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Og i forhold til overskriften, om at snille menn ikke får seg dame.

Jeg kunne forsåvidt ha skrevet under denne selv. Jeg blei dumpa for ett halvt år siden, og dama endte opp med en som jeg ser på som en idiot/bad boy.

Og kunne vel lett ha gravd meg ned å sutra over skjebnen til oss snille gode menn.

Men i løpet av dette halve året så har jo jeg dumpa ei, pluss at jeg har tre damer som jeg ganske sikkert kunne fått til noe mer med, hvis jeg hadde vært intressert nok i dem.

Men desverre tenner jeg mer på slike sluts som hun som dumpa meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet tror jeg, er at en del ikke lykkes på datingmarkedet, av hundre forskjellige grunner. Og så tror noen at å være snill er det samme som å undergrave seg selv og sine behov og fullstendig legge seg flat for damene. Dette er jo oppførsel svært få liker og da tolker disse mennene det som at jenter vil ha den ekstreme motsatsen "slem".

Hallo, det er mye i mellom her, i tillegg til at noen har misforstått begrepet snill. Og slem(bad) for den del.

Anonymous poster hash: 2d61e...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selverklærte "snille" menn har en spesiell tankegang om tjenester/gjentjenester.

"Jeg lot være å prøve meg på deg da du var drita full, og derfor forventer jeg at du ligger med meg nå, når du er edru. Og gjør du ikke det, hater du snille menn"-tankegangen er ganske så utbredt hos denne gruppen.

Og så tror de at alle som ikke har denne tankegangen er "bad-boys"...



Anonymous poster hash: 8e156...b61
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

Selverklærte "snille" menn har en spesiell tankegang om tjenester/gjentjenester. "Jeg lot være å prøve meg på deg da du var drita full, og derfor forventer jeg at du ligger med meg nå, når du er edru. Og gjør du ikke det, hater du snille menn"-tankegangen er ganske så utbredt hos denne gruppen. Og så tror de at alle som ikke har denne tankegangen er "bad-boys"... Anonymous poster hash: 8e156...b61

Hva med en tankegang som dette: "Jeg vil ikke ligge med deg i det hele tatt, fordi jeg vet at du har følelser for meg. Og det er følelser jeg ikke kan gjengjelde. Så for å ikke såre deg, så vil jeg ikke ligge med deg"

Sånn tenkte jeg i tenåra. Jeg trodde det var snilt og edelt av meg, men det ga meg kun ett rykte om at jeg var homo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en tankegang som dette: "Jeg vil ikke ligge med deg i det hele tatt, fordi jeg vet at du har følelser for meg. Og det er følelser jeg ikke kan gjengjelde. Så for å ikke såre deg, så vil jeg ikke ligge med deg"

Sånn tenkte jeg i tenåra. Jeg trodde det var snilt og edelt av meg, men det ga meg kun ett rykte om at jeg var homo....

Det er noe helt annet.

I mitt tilfelle spiller gutten/mannen martyr.

Du var genuint snill, og avsto ikke fra sex for å oppnå fordeler ved et senere tidspunkt.

To totalt ulike situasjoner.

(Og bare for å

Anonymous poster hash: 8e156...b61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt annet.

I mitt tilfelle spiller gutten/mannen martyr.

Du var genuint snill, og avsto ikke fra sex for å oppnå fordeler ved et senere tidspunkt.

To totalt ulike situasjoner.

(Og bare for å si det. Genuint snille menn får vanligvis snille kvinner også, selv om jenter, på lik linje med gutter, kan være slemme)

Anonymous poster hash: 8e156...b61

Anonymous poster hash: 8e156...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selverklærte "snille" menn har en spesiell tankegang om tjenester/gjentjenester

Anonymous poster hash: 8e156...b61

Dette. Menn som omtaler seg selv som snille er ofte de som legger seg flate, streber så mye etter å please dama/damer, gjør alt de ber om og ikke ber om osv. Det blir rett og slett for mye av det gode, ingen vil være i en slik skjeiv relasjon. Og da tror disse mennene at den eneste løsningen er å være motsatt,, såkalt slem. Hadde de bare skjønt at det beste er å være seg selv, stå for den personen man er, ha selvrespekt, integreret og samtidig respekt og empati for andre (rett og slett være en trygg og stødig person) uten å prøve så hardt å tekkes damer, ja se der, da vil nok damene være med dere. Hvertfall de damene som selv er trygge og stødige.

Anonymous poster hash: 2d61e...f8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som mener de er for "snille" for å få seg dame faller litt i samme kategori som kvinner som mener de er for "intelligente" eller "suksessrike" til å få seg mann.

Selv om ekstreme versjoner av begge deler utvilsomt er et problem - menn som er dumsnille og uten ryggrad og kvinner som er arrogante og ovenpå - er som regel hovedproblemet et annet;

- du er ikke så snill/intelligent som du tror

- det er et noe annet mindre attraktivt ved deg du ikke vil erkjenne og du konkluderer i stedet for at du har "for mye av det gode" og andre klarer simpelthen ikke sette pris på det

Hvis du mener at en udelt positivt side av deg selv "skremmer bort" folk er antakelig saken den at du ikke eier selvinnsikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til venninna mi var utro hver gang han var lei seg/de hadde kranglet og var fysisk og psykisk voldelig. På nettdating skrev han "anser meg selv som en snill og rolig fyr". :fnise:



Anonymous poster hash: bc7ce...ea9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stusser jeg også på. Hvis "snill" er det beste du kan fronte deg selv med, så går mine alarmer i alle fall av. Jeg forventer som en minstestandard at folk i rundt meg er gjennomsnittlige gode eller snille, hvis ikke er det uaktuelt å ha noe med dem å gjøre. Derfor synes jeg det er særdeles lite attraktivt med menn som beskriver seg som "snill", og i tillegg trekker fram med bitterhet at det aldri har fungert for dem å være snill.

Anonymous poster hash: a789d...ab2

Slik tror jeg de fleste reagerer. "Snill" er et ord som er relativt overfladisk og ikke trenger altfor mye oppbacking. Du smiler når du hilser på folk og en gang for tre uker siden hjalp du noen med å flytte - ergo er du "snill". Noen bruker det t.o.m. som et begrep som bare betegner fravær av ondskap.

Dersom du faktisk er utdannet innen et felt der store deler av din ekspertise går til å hjelpe mennesker rundt om i verdenen og du er innflytelsesrik i ditt arbeid så er ikke "snill" ordet du bruker mest - selv om det er essensen av det hele. Du har antakelig et titalls positive karakteristikker du kan bruke innen "snill" kommer opp som et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...