Gå til innhold

Jeg takler ikke sønnen til kjæresten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjente faktisk at jeg fikk klump i halsen av denne tråden. At noen kan hate et barn på 3 år er helt sykt for meg. Jeg er ikke særlig opptatt av barn og har ikke barn selv, men slike tanker som ts har gjør meg ufattelig trist på en helt uskyldig treåring sine vegne.



Anonymous poster hash: 7707f...7c1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke skitten, men han lukter grusomt vondt. Ikke skittent-vondt, men en ekkel søtlig eim.

Han er ikke uoppdragen eller noe, alt dette sitter i mitt eget hode!

Jeg tror det kan ha noe med moren hans å gjøre. Jeg kan ikke fordra henne! Mens moren til det andre barnet kommer jeg ok overens med.

Og nei, dette er ikke en trolletråd, og jeg prøver så godt jeg kan.

Jeg hjelper til med han, jeg ler og smiler, leker med han og er en ok stemor, på utsiden. Inni meg vil jeg bare kaste opp.

Anonymous poster hash: 7450d...681

I morgen, eller over påske, så ringer du og sender mail til alle private terapeuter i ditt område. Her må du nok koste på deg noen kroner og snakke med en profesjonell. Det føles gjerne som dyrt og som kjipe penger å betale, men dette skylder du guttungen.

Får håpe den søtlige lukten ikke er et tegn på sykdom. Vet du om samboeren din lukter den også? Kommer det fra munnen? Er det tenner?

Anonymous poster hash: 7707f...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hva dere mener med barnehagelukt, men det er ikke det. Han er aldri hos oss etter barnehage, han er her kun i helger.

Han dusjer og får rene klær etc, men han lukter uansett. Jeg har ikke nevnt det for samboeren min, så jeg vet ikke om han merker det. Det er i allefall ikke tenner.

Og til deg som sier at jeg hater han, hvor har du det fra? Jeg hater han virkelig ikke! Jeg ønsker han alt godt, ikke vondt. For en rar tankegang du har.

Og ja, kanskje det å reise til en psykolog/familieterapaut mulig er en idé, jeg skal i allefall tenke på saken. Takk for tips :)

Jeg ønsker som sagt å endre tankemønster. Jeg elsker jo faren til dette barnet, så jeg vil gjerne at det skal fungere.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hva dere mener med barnehagelukt, men det er ikke det. Han er aldri hos oss etter barnehage, han er her kun i helger.

Han dusjer og får rene klær etc, men han lukter uansett. Jeg har ikke nevnt det for samboeren min, så jeg vet ikke om han merker det. Det er i allefall ikke tenner.

Og til deg som sier at jeg hater han, hvor har du det fra? Jeg hater han virkelig ikke! Jeg ønsker han alt godt, ikke vondt. For en rar tankegang du har.

Og ja, kanskje det å reise til en psykolog/familieterapaut mulig er en idé, jeg skal i allefall tenke på saken. Takk for tips :)

Jeg ønsker som sagt å endre tankemønster. Jeg elsker jo faren til dette barnet, så jeg vil gjerne at det skal fungere.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Klarer du å stålsette deg mot lukta? Fordi jeg lover deg at den forsvinner når barnet blir eldre :) en annen ide er slike luftfriskere man putter i kontaktene, de lukter nok til å kamuflere lukten til barnet Om han ikke er helt opp under nesen din

Anonymous poster hash: 64e73...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig, barn lukter sånn. Det er skikkelig ekkelt, jeg får en viss trang til å brekke meg. Ikke at jeg vasker over når de har vært hos meg, men jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig, barn lukter sånn. Det er skikkelig ekkelt, jeg får en viss trang til å brekke meg. Ikke at jeg vasker over når de har vært hos meg, men jeg skjønner hva du mener.

Jeg går faktisk over alle overflater og håndtak de har tatt på med desinfiserende kluter etter barn har dratt fordi jeg synes de er så uhygeniske. Lukten deres klarer jeg derimot å leve med så lenge jeg puster med munnen. Jeg skjønner også godt hva du mener ts

Anonymous poster hash: 64e73...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg har aldri merket slik kult fra mine egne, og det er heller ikke noe lukt fra det andre stebarnet mitt?

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvfølgelig lukt

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvfølgelig lukt

Anonymous poster hash: 7450d...681

Noen mennesker har sterkere kroppslukt enn andre vet du.

Anonymous poster hash: 64e73...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.3.2015 at 7:05 PM, AnonymBruker said:

.

Endret av Sylvari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et aktivt barn? Jeg merker at det lukter søtlig av min sønn, han er veldig aktiv og svetter en del. Han er enda så liten at han ikke får den svettelukta som vi voksne har, men jeg merker godt at det lukter søtlig av han når han kommer inn og er svett i luggen. Jeg liker ikke lukta, men det er litt vanskelig når den kommer selv om han akkurat har dusjet.

Skjønner at du sliter, har selv en stesønn som ikke skjønner poenget med å vaske hendene. Jeg føler at jeg "alltid" ber han om å vaske hendene før han går på kjøkkenet, og han bare sukker, går inn på badet, skyller dem fort under krana (uten å bruke såpe) og tørker seg på håndduken. Både jeg og faren gnager om hygiene, jeg minner også min egen sønn på det. Syns det er ekkelt når gutten sitter og tygger på neglene, spiser snørr, piller seg mellom tærne osv, og deretter går for å hente noe i kjøleskapet, eller tar på dørhåndtak generelt :( Han er over ti år nå, så det burde begynne å gå inn.



Anonymous poster hash: d1855...586
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke veldig aktiv nei, han er aldri svett, med mindre vi er ute.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har aldri merket slik kult fra mine egne, og det er heller ikke noe lukt fra det andre stebarnet mitt?

Anonymous poster hash: 7450d...681

Tror ikke man merker det når man er rundt det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke man merker det når man er rundt det hele tiden.

Men det andre stebarnet mitt er ikke rundt meg hele tiden. Jeg har heller aldri merket denne lukten fra barna til vennene mine.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det andre stebarnet mitt er ikke rundt meg hele tiden. Jeg har heller aldri merket denne lukten fra barna til vennene mine.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Nei, alle merker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg kjenner meg igjen. Stebarnet her luktet også, og dermed dro jeg i gang felles vask (med vårt felles barn) samme dag som barnet kom til oss. Men her var det tydeligvis en ny lukt hos mor, og den satt jo ikke bare i barnet men i bagen med skifteklær, ytterklær m.v. Fikk den aldri vekk, men synes det luktet ille.

Mannen min/faren ble irritert på meg fordi gan ikke luktet noe spesielt / han ikke er så "fisefin" som meg ;-)

Men så har han og jeg en ganske stor forskjell i "standard" også - det er visst greit å plukke seg i nesa flere ganger daglig, lurer ofte på hvor busene blir av.. og, det å vaske seg - med såpe - før man skal ta i/lage mat - nei det er visst helt unødvendig?!?

Det er krevende å være stemor. Synes godt du kan foreslå en felles tur på familievernkontoret for dere begge. Det er en årsak til at du sliter med det ene barnet ig alt ansvaret for det kan jeg love deg at du ikke har alene. Kanskje lar du dine grenser strekkes til det ytterste, uten at du sier i fra/eller der kreves for mye av deg. Som steforeldre så ønsker man gjerne å bidra, uten å bli tatt som en selvfølge. Gjør du det? Blir du sett og respektert. Har dere nok kjærestetid, eller gjør mannen stort sett som han vil??

Ta ikke alt ansvar for dette alene!!

Tvi tvi :-)

Anonymous poster hash: 667f1...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere målt blodsukkeret til barnet? Mennesker med uoppdaget diabetes type 1 produserer ketoner som omdannes til acteton og skilles ut i ånden. Dette lukter søtt og litt fruktaktig.

Ellers har jeg ingen tips å komme med, men syns det som ble skrevet over her om at du skal prøve å mentalt koble sønnen til barnefaren (som du forhåpentligvis elsker) var lurt. Flott at du tar tak i dette og ønsker å forbedre det, lykke til! :)

Anonymous poster hash: 5a38d...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg kjenner meg igjen. Stebarnet her luktet også, og dermed dro jeg i gang felles vask (med vårt felles barn) samme dag som barnet kom til oss. Men her var det tydeligvis en ny lukt hos mor, og den satt jo ikke bare i barnet men i bagen med skifteklær, ytterklær m.v. Fikk den aldri vekk, men synes det luktet ille.

Mannen min/faren ble irritert på meg fordi gan ikke luktet noe spesielt / han ikke er så "fisefin" som meg ;-)

Men så har han og jeg en ganske stor forskjell i "standard" også - det er visst greit å plukke seg i nesa flere ganger daglig, lurer ofte på hvor busene blir av.. og, det å vaske seg - med såpe - før man skal ta i/lage mat - nei det er visst helt unødvendig?!?

Det er krevende å være stemor. Synes godt du kan foreslå en felles tur på familievernkontoret for dere begge. Det er en årsak til at du sliter med det ene barnet ig alt ansvaret for det kan jeg love deg at du ikke har alene. Kanskje lar du dine grenser strekkes til det ytterste, uten at du sier i fra/eller der kreves for mye av deg. Som steforeldre så ønsker man gjerne å bidra, uten å bli tatt som en selvfølge. Gjør du det? Blir du sett og respektert. Har dere nok kjærestetid, eller gjør mannen stort sett som han vil??

Ta ikke alt ansvar for dette alene!!

Tvi tvi :-)

Anonymous poster hash: 667f1...9d3

Altså, takk for forståelsen, men jeg tror at din og min situasjon er litt ulik.

Du trekker jo frem hva som er problemet hos dere. Et barn som "peller seg i nesa" etc. det er jo ekkel oppførsel, så du har jo noe konkret å forholde deg til. (Mener ikke at man skal mislike et barn pga eksempelet jeg tok frem, barn er barn, men dere forstår)

Jeg på min side har ingen grunn til å mislike denne ungen så sterkt. Han er 3!! år gammel, og han har aldri gjort meg noe. Han er ikke skitten eller uoppdragen. Ja, han lukter forferdelig, men det er ikke noe han kan noe for.

Dette problemet sitter kun i mitt hode, og jeg vil så gjerne bli kvitt det.

Tror jeg i kveld har tenkt meg frem til at moren er hovedproblemet her. Det er henne jeg misliker😬 og dessverre går disse følelsen utover barnet.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer jo ikke alltid da

Anonymous poster hash: 084fa...394

Neida. Men de gjemmer seg tydeligvis under en stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere målt blodsukkeret til barnet? Mennesker med uoppdaget diabetes type 1 produserer ketoner som omdannes til acteton og skilles ut i ånden. Dette lukter søtt og litt fruktaktig.

Ellers har jeg ingen tips å komme med, men syns det som ble skrevet over her om at du skal prøve å mentalt koble sønnen til barnefaren (som du forhåpentligvis elsker) var lurt. Flott at du tar tak i dette og ønsker å forbedre det, lykke til! :)

Anonymous poster hash: 5a38d...689

Det er ikke ånden hans som lukter, det er hele barnet. Med en gang han kommer inn så kommer det en sterk lukt.

Anonymous poster hash: 7450d...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...