Gå til innhold

Mann som "glemmer" ting han har lovet å gjøre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann "glemmer" alt for ofte ting han skal gjøre, og som han har lovet å gjøre.

Det kan være at han f.eks "glemmer" at han skal hente i barnehagen, og så må jeg stresse noe villt for å rekke å være der før stengetid fordi han "ikke kan komme fra" på jobb.

Nå har jeg nettopp vært hjemme med sykt barn i flere dager, og må tilbake på jobb. Om en ukes tid er det planleggingsdag i barnehagen, så en av oss må ha fri for å være hjemme med barn. Siden jeg hadde mye fravær fra jobben når barnet var sykt avtalte vi at han tok fri på planleggingsdagen. Nå har han visst "glemt" å ordne seg fri likevel!

Vi snakker sammen og avtaler, jeg sender han en mail/sms med info om at "husk ditt og datt", og jeg skriver det i kalenderen på kjøkkenet. Likevel husker han det ikke?? Det fører til så mye problemer og ekstraarbeid/frustrasjon for min del at det er helt ille av og til. Han kan ikke skjønne hvorfor jeg reagerer, for det er jo bare "småting". Jeg prøver å si at etter hvert kan de små tingene bli store når det hoper seg opp, men han mener at jeg overreagerer.

Det hadde ikke irritert meg slik hvis han hadde problemer med hukommelsen generelt, men det har han ikke. Regninger er alltid betalt på tiden. Han glemmer aldri en avtale med en kompis, selv om det ikke er skrevet ned noe sted. Han gjør det strålende på jobb. Men avtaler med meg/ting som angår barnet husker han bare ikke?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke å være en masete megge, men det føler jeg at jeg blir i prosessen med å få han til å bidra/gjøre det han har lovet.

Nå blir ting bare gjort om jeg gjør det selv, eller konstant maser/minner ham på det han skal gjøre, og situasjonen tærer på meg.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 9cf69...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Bare småting"?

Det å glemme sitt eget barn i barnehagen er vel gjerne ikke en liten filleting, litt kjipt for ungen hvis ingen kommer og henter den..

Han glemmer det ikke TS, han bare prioriterer det ikke. Han vet jo at du sørger for at ting blir gjort uansett, så han slipper unna. Hvorfor skal han forlate jobb, og kanskje tape litt ansikt for sjefen eller ikke bli ferdig med dagens gjøremål (eller dagens sløving på kontoret etter arbeidstid for alt vi vet) bare for å hente en unge som du uansett kommer til å hente hvis han bare sier at han ikke kommer fra?

Hvis jeg hadde visst hva du skal gjøre hadde jeg ikke hatt en lik mann selv. Han bryr seg hovedsakelig om seg og sitt, og har en lei tendens til å glemme ting som er viktige for meg. Det eneste jeg ser har fungert litt er en skikkelig alvorsprat, jeg fortalte han at jeg hadde gjennomskuet han for evigheter siden og at dette fant jeg meg ikke i, og hvis han ikke snart begynte å ta sin del av familien A/S og ikke bare bry seg om seg selv, så kom jeg til å gå.

Det eneste du aktivt kan gjøre utenom dette er å la vær å redde han gang på gang. Ikke la det gå ut over ungen såklart, men la gjerne mannen tro at det har gjort det..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinnsykt frustrerende at du må være mamma for ham også! Min mann glemmer også, men ikke så store ting som det du nevner her. Min strategi er å la han ta konsekvensene selv, i stedet for at jeg stresser for å redde ham ut av kniper han har satt seg selv i. Da gjør han det aldri igjen! Når han har glemt å ta seg fri så må HAN finne en alternativ løsning for barna, du må jobbe og det er ikke ditt ansvar lenger siden du delegerte det til ham. La han svette litt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han glemmer å ordne seg fri fra jobb for neste ukes planleggingsdag, vel vel. Du har jo heller ikke ordnet deg fri! Så hvorfor av dere to foreldre er det da du som må gjøre det i siste liten? Det bør jo være han. Bare si enkelt at dere har avtalt at han tok pldagen, så får han selv finne utav det med sin jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært hjemme med sykt barn i flere dager, og må tilbake på jobb. Om en ukes tid er det planleggingsdag i barnehagen, så en av oss må ha fri for å være hjemme med barn. Siden jeg hadde mye fravær fra jobben når barnet var sykt avtalte vi at han tok fri på planleggingsdagen. Nå har han visst "glemt" å ordne seg fri likevel!

"Det var jo dumt at du glemte det. Jeg har et viktig møte på jobben den dagen og kan ikke være hjemme. Da ser det ut som om du blir nødt til å skaffe barnepass den dagen hvis du ikke kan ta ungen med på jobb siden du glemte av hele greia." Og så smiler du og går din vei. På planleggingsdagen sørger du for å stå opp i blåotta og dra på jobb i god tid før han våkner. :)

Endret av Estetica
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som glemmer? Det er jo ikke noe nytt! De har jo bare seg selv å tenke på :-) Han jeg bor sammen med glemmer det vi har snakket om så fort jeg snur ryggen. Nå har ikke han gått så langt at han har glemt å hente i barnehagen osv, men alt mulig annet glemmer han. Så du må nok bare leve med det!



Anonymous poster hash: 0333d...92b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...