Gå til innhold

Noen arbeidsløse lærere her?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg synes utviklingen er fryktelig synd, selv har jeg veldig lyst til å bli lærer. Men ikke minst er det ille at barna får færre lærere, noe som resulterer i at barna mister retten på ordentlig kompetanse og får mindre hjelp. Det blir vanskelig å fange opp de barna som virkelig trenger hjelp. Nei, dette er virkelig synd synes jeg! :(

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det blir vanskelig å fange opp de barna som virkelig trenger hjelp.

Man kan også spørre seg om det faktisk er slik at man i dag bruker for mye ressurser på dem som på ulikt vis er diagnostisert som hjelpetrengende, og om dette i sin tur går på bekostning av undervisningen til dem som har potensiale.

Men det er ikke PK, så jeg lar det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også spørre seg om det faktisk er slik at man i dag bruker for mye ressurser på dem som på ulikt vis er diagnostisert som hjelpetrengende, og om dette i sin tur går på bekostning av undervisningen til dem som har potensiale.

Men det er ikke PK, så jeg lar det ligge.

Klarer ikke å la det ligge, beklager :roll: .

Skoleelev selv(går siste året nå på vgs) og jeg ser at klassene blir bare større og større, og færre og færre lærere. Spesielt merket vi som elever det på barneskolen og ungdomskolen, det var for få lærere til å fange opp disse barna som trenger hjelp, spesielt innvandrer barn som kunne dårlig norsk. Min inntrykk som elev er at det ikke er for mange lærere, snarere tvert imot. Tror også at elevenes nivå vil høynes.

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på både grendaskole og vanlig skole. På den vanlige skolen var jeg en middels elev med liten interesse for skolen. På skolen med 5 elever på ungdomskoletrinnet lærte jeg mye mer, jeg fikk opp interessen for skolen og karakterene mine ble deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...