Gå til innhold

Fikk du det beste fra din mor og far? Både utseende, personlighet og intelligens? Eller trakk du et litt kortere strå?


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Jeg er høyere enn både mamma og pappa (sies at det kan skje + gode oppvekstvilkår gjør at barn ofte blir høyere enn foreldre).

Jeg har heldigvis arvet begges intelligens - pappas praktiske og teoretiske, og mammas teoretiske.

Har arvet mammas kreativitet, og pappas nysgjerrighet.

Mamma øyne, nese og munn, pappas ansiktsform og hårtype.

Føler jeg har vært heldig og fått det beste av dem begge :) Av negative ting har jeg arvet b-menneske av pappa og mammas utålmodighet, og begges stahet :P



Anonymous poster hash: 1c50c...380
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke. Er lav, som min mor - mørke øyne også (skulle gjerne hatt pappas blå). Relativt stor nese, som min far. Tynt hår har de begge, men jeg har tatt det hakket lenger, det er så tynt at jeg blir frustrert av det hver eneste dag. De er i det minste ganske slanke begge to, jeg er også normal til tross for dårlig kosthold. :P

Kort lunte og delvis sinnemestringsproblemer som min far, for å ikke glemme hvor sløve vi er og dårlig hukommelse vi har. Han er virkelig et B-menneske, jeg også (+ søvnsykdom). Blir svært lett stresset som min mor, har lett for å bli depressiv. I tillegg har jeg litt ekstra greier med det psykiske. Både jeg og min mor har rygg- og nakkeproblemer, men jeg vet ikke om det er det samme - jeg vet årsaken til mine plager, tror ikke hun vet hvorfor hun har en del av det.

Men jeg har i det minste ganske oppegående og omsorgsfulle foreldre, føler at jeg har utviklet en del positive egenskaper på grunn av dem også. Men alt i alt fikk jeg langt fra det beste fra begge sider likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet høyden fra dem begge, og er slank som min mor. Er også prikk lik henne, slik hun var på min alder. Noe jeg er glad for. Til tross for at jeg selvfølgelig er misfornøyd med noe. Omsorgen for dyr og mennesker har jeg også arvet av min mor. Sinnet og staheten fra min far. Psykiske problemer som angst er nok fra de begge. Men heldigvis er jeg også veldig sterk psykisk.. Noe jeg har arvet fra mamma igjen :) faktene mine har jeg også fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høyden og størrelsen til min mor og hennes familie:) blir gjerne tung i kroppen, men skarp i hodet og flink i språk og teoretiske ting!

Men jeg har min fars families heftige, langsinte og hissige gemytt, og øyenfarge:)

Har mine foreldres skarpe intelligens. Men er ikke like flink akademisk og faglig som min bror og mine foreldre. Slet på universitetet.

Men er veldig kreativ og liker å skape ting og male ting:) samt lese historie og lære ungene mine om norges konger:) fra harald hårfagre til Olav IV:)

De er litt skuffet over at jeg bare endte opp som "kantine dame" på mental institusjon

og jeg har heller ikke vært heldig med utseende ser ut som en rammet av isfolket, bror min ser mye finere ut en meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig en blanding fra begge sider av familie, hra litt her fra og derfra vis en ser på slektstreet.

Utseendesmessig så har jeg arvet pappas tannstilling(glis), lepper, øyne, tjukt hår og evnen til å bli brun bare jeg gløtter på sola. Jeg har mammas smil og smilehull. Begge foreldrene mine var lange, og nesen min er en mellomting mellom deres.

På den negative siden har jeg stortsett kroppsfasong etter pappas side av familien, brede skuldre, kraftig bygget, tjukk med overaskende tynne ben og armer i forhold til resten- altså nesten som en ball med armer og ben. Store føtter og hender hadde både min mor og far, det dårlige synet kommer også fra begge kanter.

Personlighetsmessig så har jeg arvet mammas empati, omsorgsevne og rettferdighetssans, og pappas stå på vilje, lojalitet og stolthet.

på den negative side har jeg fått pappas brå sinne, og det å ikke slippe andre helt inn, og mammas evene til å være klossete og brutalt ærlig.

Resten av meg kommer fra andre familiemedlemmer, men jeg ser jo at jeg har både positive og negative trekk og egenskaper fra begge sider av familien. Kan jo forøvrig nevne at jeg er en dame ;)



Anonymous poster hash: 40e21...0a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to pene foreldre som holder seg godt og det har jeg heldigvis arvet mye av. Pappas høyde, høye forbrenning, høye kinnben, ovale ansikts form. Av personlighet fikk hans generaliserte angst, humor, nostalgi, sans for fest og moro og den litt snevre måten å tenke på når vi er i "det hjørnet"

Arvet mammas høye panne, mandelformede øyne, munn/lepper og små spisse ører, pene hud men også hennes blå ringer under øynene og genetiske strekkmerker på lår og hofter, hennes form på lår og rumpe men har pappas lange lemmer. Personlighetsmessig hennes høysensitivitet (desverre) og flink pike syndrom og vi får begge ofte høre at vi har høy sosial intelligens og jobber godt med mennesker. Jeg har blå øyne da, mens de har en annen farge så det er litt festlig. Veldig fornøyd alt i alt selv om jeg gledelig kunne vært foruten enkelte ting.

Anonymous poster hash: 5f88c...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...