Gå til innhold

Mannen min forstår ikke hva det innebærer å ha baby.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne mannen hadde jeg ikke forlatt en baby med alene. Stoler du på din svigermor? Send mann og baby på besøk til farmor.



Anonymous poster hash: ea0a5...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes virkelig synd på deg, TS! Ikke rart du er sliten. Er jo ikke bare-bare å få deg alenetid hvis du må være redd for at far skriker til barnet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen hadde jeg ikke forlatt en baby med alene. Stoler du på din svigermor? Send mann og baby på besøk til farmor.

Anonymous poster hash: ea0a5...88e

Dette gjør riktignok så TS får litt fri, men det lærer fortsatt ikke mannen hvor mye arbeid det er med baby, da svigermor vil gjøre alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør riktignok så TS får litt fri, men det lærer fortsatt ikke mannen hvor mye arbeid det er med baby, da svigermor vil gjøre alt.

Om svigermor vil gjøre alt, avhenger jo litt av svigermor. Kanskje TS kunne alliert seg litt med svigermor? Men såklart, det er ikke usannsynelig at svigermor vil gjøre alt, spesielt med tanke på hvor tafatt mannen/sønnen er.

TS trenger fri, men jeg ville ikke forlatt et krevende spedbarn med den mannen der. Da synes jeg et besøk til farmor og farfar kunne vært den nest beste løsningen, selvsagt med far tilstede. Hvis TS er ekstra heldig, vil hans mor kanskje stramme han litt opp.

Anonymous poster hash: ea0a5...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om svigermor vil gjøre alt, avhenger jo litt av svigermor. Kanskje TS kunne alliert seg litt med svigermor? Men såklart, det er ikke usannsynelig at svigermor vil gjøre alt, spesielt med tanke på hvor tafatt mannen/sønnen er.

TS trenger fri, men jeg ville ikke forlatt et krevende spedbarn med den mannen der. Da synes jeg et besøk til farmor og farfar kunne vært den nest beste løsningen, selvsagt med far tilstede. Hvis TS er ekstra heldig, vil hans mor kanskje stramme han litt opp.

Anonymous poster hash: ea0a5...88e

Jada, du har et poeng. Men det kommer veldig an på svigermor. Min hadde glatt tatt helt over, hennes lille prins har aldri trengt å gjøre noe som helst, og det sliter jeg med den dag i dag..

Men TS hadde fått fri en stund, om ikke annet. Så selv om mannen kanskje ikke hadde lært, hadde det hvertfall kommet noe godt ut av det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, TS? Lever du?



Anonymous poster hash: ea0a5...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler strengt tatt mer om at du ikke forstår at han ikke evner å sette seg inn i dine tanker, meninger og din frustrasjon - enten den er rettferdig/berettiget eller ei.

Snakk sammen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg viste mannen min denne tråden i går. Han ble veldig lei seg, spesielt når jeg nevnte at jeg har vurdert å gå fra ham, og sa at han nok ikke hadde forstått eller tatt inn over seg hvor tungt jeg hadde det.

I dag sto han opp med babyen, hun var mett og fornøyd når jeg stod opp. Må innrømme at jeg lå litt "på letten" og hørte etter hvordan det gikk i stua i stedet for å sove. Når jeg stod opp fikk jeg servert frokost mens jeg ammet babyen. Jeg skal ikke være naiv og tro at alt er i skjønneste orden fra og med i dag, men det er en start tenker jeg. Det virker som om at han prøver.

I dag har han lekt med babyen på dagen, og det var også han som la henne i kveld. Han spurte meg til og med om hvordan jeg pleide å gjøre det med legging, så det ikke skulle bli feil for henne. Jeg kjenner at jeg fortsatt er skeptisk, og jeg har luftet det forslaget om familievernkontoret som noen nevnte over her.

Tror bare vi må ta en dag om gangen.



Anonymous poster hash: 862a1...7c2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en lang vei å gå, men nå går dere ihvertfall i riktig retning! Så godt å høre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg viste mannen min denne tråden i går. Han ble veldig lei seg, spesielt når jeg nevnte at jeg har vurdert å gå fra ham, og sa at han nok ikke hadde forstått eller tatt inn over seg hvor tungt jeg hadde det.

I dag sto han opp med babyen, hun var mett og fornøyd når jeg stod opp. Må innrømme at jeg lå litt "på letten" og hørte etter hvordan det gikk i stua i stedet for å sove. Når jeg stod opp fikk jeg servert frokost mens jeg ammet babyen. Jeg skal ikke være naiv og tro at alt er i skjønneste orden fra og med i dag, men det er en start tenker jeg. Det virker som om at han prøver.

I dag har han lekt med babyen på dagen, og det var også han som la henne i kveld. Han spurte meg til og med om hvordan jeg pleide å gjøre det med legging, så det ikke skulle bli feil for henne. Jeg kjenner at jeg fortsatt er skeptisk, og jeg har luftet det forslaget om familievernkontoret som noen nevnte over her.

Tror bare vi må ta en dag om gangen.

Anonymous poster hash: 862a1...7c2

Det var godt å høre! Det er en bra start, og får håpe på det det fortsetter slik også. Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første året er lite å lære å kjenne likevel, litt samvær i løpet av dagen er nok. Og dere kvinner som tror at "jeg passer jo ungen de 8 timene faren er på jobb, så det er jo det samme som å være på jobb" tar skammelig feil. heller 16timer med ungen enn 8 timer på jobb. Dersom det er så krise å ta seg av jobben du har (ta vare på barnet, du har tross alt fri nettop for den grunnen) så begynn å jobbe da, og la mannen få fri fra jobben, så kan du komme hjem og lage mat, rydde, vaske og være med ungen etterpå.....

Anonymous poster hash: 2b2f3...610

HAHA! Gir deg en time sammen med tvillingene mine så skal vi se :D Takker høyere makter for at jeg har hatt en mann som stiller opp og samarbeider med meg i tiden med krevende spedbarn.

Anonymous poster hash: 5a76a...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...