Gå til innhold

Samboer vil i utdrikningslag kort tid etter termin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det pengene eller laget som er det egentlige problemet her? :vetikke:

Dere har ikke termin, du har termin.

Du skal alltid komme med slikt bittert oppgulp.

Det er klart det er hun som har termin, men det er DE som får barn..

Anonymous poster hash: d571d...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det pengene eller laget som er det egentlige problemet her? :vetikke:

Dere har ikke termin, du har termin.

Men begge skal ha et barn. Men hun er den som må igjennom smertene. Jeg syns det er rart at han ikke ser selv at det er aktuelt. Man må bare regne med sånt når man får barn.

Mannen min måtte takke nei til noe rett før termin sist, hadde han dratt på det hadde han gått glipp av fødselen faktisk! Og han er så utrolig glad for at han ikke dro. Du får ikke igjen den tiden eller øyeblikket.

Anonymous poster hash: 91986...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men begge skal ha et barn. Men hun er den som må igjennom smertene. Jeg syns det er rart at han ikke ser selv at det er aktuelt. Man må bare regne med sånt når man får barn.

Mannen min måtte takke nei til noe rett før termin sist, hadde han dratt på det hadde han gått glipp av fødselen faktisk! Og han er så utrolig glad for at han ikke dro. Du får ikke igjen den tiden eller øyeblikket.

Anonymous poster hash: 91986...d0d

Mener uaktuelt.

Anonymous poster hash: 91986...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal alltid komme med slikt bittert oppgulp.

Det er klart det er hun som har termin, men det er DE som får barn..

Anonymous poster hash: d571d...52e

Er det et bittert oppgult å:

-stille et spørsmål?

-poengtere noe til og med du(hvem du nå enn er som bruker) var helt enig i?

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men begge skal ha et barn. Men hun er den som må igjennom smertene. Jeg syns det er rart at han ikke ser selv at det er aktuelt. Man må bare regne med sånt når man får barn.

Mannen min måtte takke nei til noe rett før termin sist, hadde han dratt på det hadde han gått glipp av fødselen faktisk! Og han er så utrolig glad for at han ikke dro. Du får ikke igjen den tiden eller øyeblikket.

Anonymous poster hash: 91986...d0d

På grunn av at kvinner ikler seg offerrollen så skal menn la seg styre av det, som en slags sympati-erklæring avstå fra hendelser som kan inntreffe utenfor bleier, smokk, såre brystvorter, vugging, gulp og rap? Er det hva du mener?

Selvsagt skal ikke en vordende far bli med noe som gjør at han går glipp av fødselen. Det var ikke det denne diskusjonen handlet om. Er dere usaklige med vilje? Gravide hele gjengen? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! =) Godt å se at det ikke er meg som er kjip, men at flere tenker det samme som meg. Snakker med samboer når han kommer hjem. Så tipper jeg han er enig når jeg forklarer hvorfor jeg synes han ikke kan binde seg endelig til dette ennå (hvis ikke får jeg vise han denne tråden, hehe :fnise: )

Ts.

Anonymous poster hash: 9c313...088

Problemet her er jo pengene. Jeg ville faktisk sagt til han at det er ok, men da må prisen ned. Siden dere venter barn, så kan du jo få han til å høre om kameratene hans kan være behjelpelige med å spleise litt for han? Er de 10 stykker, så hjelper det mye om hver av dem legger inn 50-100kr ekstra for å sikre at han får bli med. Om du føder til feil tid eller får problemer i ettertid, så blir han selvfølgelig ikke med, og dere mister ikke hele 2000 kr. Om alt går bra, så vil han jo få muligheten til å oppleve noe med vennene sine.

TLDR: Det er ikke ok med prisen på 2000 kr. Men det er ok hvis han får forhandlet en ordning med kameratene sine.

På den måten er du løsningsorientert, og ikke er ei som stikker noen kjepper i hjulene på noe som kan være en engangshendelse i livet hans. Hadde det vært i min kameratgjeng og en fyr som ventet barn, så hadde vi vært behjelpelig med noe slikt uten problemer for å få en god kamerat til å få muligheten til å være med. Om det så er 50-50 sjanse for om han blir med eller ikke grunnet situasjonen med deg og hvordan det går.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av at kvinner ikler seg offerrollen så skal menn la seg styre av det, som en slags sympati-erklæring avstå fra hendelser som kan inntreffe utenfor bleier, smokk, såre brystvorter, vugging, gulp og rap? Er det hva du mener?

Selvsagt skal ikke en vordende far bli med noe som gjør at han går glipp av fødselen. Det var ikke det denne diskusjonen handlet om. Er dere usaklige med vilje? Gravide hele gjengen? :sjokkert:

Det er ikke snakk om noen sympatierklæring, men om at de begge får barn - derfor kan man godt si at DE har termin. Noe annet blir bare semantikk og kverulering.

Hadde det vært slik at det hadde vært mulig å avlyse uten å gå tape pengene dersom mannen av en eller annen grunn ikke kan dra, hadde jeg sagt ja med forbehold. Men siden det ikke går an, gir jo svaret egentlig seg selv.

Endret av Harlekin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

På grunn av at kvinner ikler seg offerrollen så skal menn la seg styre av det, som en slags sympati-erklæring avstå fra hendelser som kan inntreffe utenfor bleier, smokk, såre brystvorter, vugging, gulp og rap? Er det hva du mener?

Selvsagt skal ikke en vordende far bli med noe som gjør at han går glipp av fødselen. Det var ikke det denne diskusjonen handlet om. Er dere usaklige med vilje? Gravide hele gjengen? :sjokkert:

Er du far selv? Vet du hvor avhengig man er av pappaen om det blir ett hastesnitt? Man har mye lenger helingstid ved ks, og detter noe som kan bli bestemt veldig brått, da er det kjipere å miste de 2000 enn å si nei. Dessuten handler det om tilknytting til barnet og det å komme inn i greie rutiner. Jeg hadde ikke klart meg uten mannen min, han mater med flaske så jeg kan få sovet litt, han byttet bleier de to første dagene fordi jeg ikke turte å bære barnet vårt etter snittet. Dette er selvfølgelig worst case, men vi hadde IKKE sett for oss dette og ble tatt veldig på senga

Det handler ikke om bitterhet, men man er to og man bør ta høyde for at det verste kan skje, og heller bli positivt overrasket. Den første uken har vært ukjent, tøff og vanvittig koselig, men uten mannen hadde det vært et marertt, mest pga smertene etter snittet, men også pga søvnmangel. vi koser oss, og det gjør nok de fleste, men å sende vekk mannen rundt termin og første måneden, nei, det hadde jeg ikke gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene her, men jeg hadde sagt nei. Jeg fødte en dag før terminen og alt gikk bra, likevel var jeg veldig avhengig av samboeren den første tiden. Barseltårene kom for fullt seks dager etter fødselen, og jeg gikk lenge i en slags boble hvor jeg følte meg ekstremt utrygg og sårbar. Jeg skvatt ved den minste lille lyd og hadde det generelt ikke helt topp, da var sambo veldig god å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...