Gå til innhold

Naivt å sende nakenbilder?


Gothminister

Anbefalte innlegg

Og du var med i barnevakten som lager nettregler for barn. Du føler selv du sitter på den rette kompetanse til å lære barn og unge om dette? Litt betenkelig at den som skal lære unge om dette, selv er blant dem naive.

Jeg er ikke blandt de naive, jeg er en av dem som gir en god faen i hva voksne mennesker ønsker å gjøre med livene sine. Ønsker deg å sende nakenbilder til kjæresten sin så er ikke det min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest hele tråden, men svarer på vegne av meg selv.

I min ungdomstid sendte jeg drøssevis av nakenbilder til gutter jeg kjente. Eller, ikke drøssevis, men en del. Jeg har aldri fått bilder lagt ut på nettet heller! Flaks? Mja, kanskje, eller så er det du (TS) som er litt kjapp i avtrekkeren når det gjelder de guttene som legger ut bilde. Det er ikke alle mannfolk som er bitre ekser som bare mååå ta hevn på eks-dama!

Og når ble nakenhet så jævlig tabu? Altså, lever vi fremdeles på 1950-tallet, liksom? Hva så om den nakne kroppen din havner på nett. De færreste tar slike bilder hvor man er gjenkjennelig. Joda, jeg forstår utmerket godt at det kan være veldig ubehagelig, men jeg mener - vi ser nakne menneskekropper støtt og stadig. Skulle jo tro at det var verdens undergang at andre mennesker så deg naken, liksom...

Moren din har sett deg naken, kjærester, venninner, jenter i klassen på VGS, sikkert menn/kvinner man har ligget med, jordmødre ser nakne kvinnekropper hele tiden, den 13-år gamle gutten som bruker kikkert når du soler deg toppløs, ukjente mennesker i garderoben i svømmehallen... Ja, you name it. Gynekologer ser underlivet ditt hver eneste dag, ser du at de bryr seg? :)

Og nei, jeg syns ikke dermed at det er greit å legge ut slike bilder på nettet uten samtykke! Det er utrolig lavmål. Poenget mitt er: hva så? Havner du på sykehus pga det? Nei. Får du en uhelbredelig sykdom pga det? Nei. Mister du huset ditt i en brann pga det? Nei.

Jeg har latt kjæresten min filme meg, jeg har sendt snapper og har mottatt det samme fra han. Vi er to voksne mennesker som samtykker i øyeblikket, og hadde min kjæreste lagt ut bilder av meg på nett så hadde jeg først og fremst anmeldt det. Men jeg hadde ikke følt at verden gikk under av den grunn :)

Anonymous poster hash: 69aa1...c3a

Kunne ikke vært mer enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte kan dette ødelegge et liv? Altså, det virker nesten som at du mener de som får bildet av seg selv lagt ut, kommer til å slite med PTSD i mange år etterpå. Ved å legge så stor vekt på at det er "verdens undergang" at bilder blir lagt ut, så er det jo klart at folk reagerer!

Du virker veldig gammeldags av deg. Konservativ, kanskje? Jeg vet ikke. Men så lenge folk tenker som deg, så er det klart at det vil være tabu med nakne kropper. Når folk skal skammes over den nakne kroppen sin? Helt absurd, spør du meg.

Og nei, selvfølgelig er det ikke greit å legge ut nakenbilder på nett. Litt idiotisk av deg å mene at de som ikke er enig med deg ikke er voksne mentalt.

Anonymous poster hash: 69aa1...c3a

Hadde folk tenkt som meg, så kunne du lagt ut bilder uten problemer. Men folk tenker ikke som meg. Folk i dette land har en moral som dem kaller det. Nakenbilder og annet som folk skriver eller legger ut, kan ødelegge en fremtidig jobb karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, når jeg leser innleggene fra de mest naive hunkjønnene her inne, så lurer jeg nesten på om det var en lur idè å gi oss stemmerett.... :icon_lol:

Men nå skjønner jeg i det miste hvorfor det er så mye sutring over å ha blitt misbrukt på nett.



Anonymous poster hash: 87e45...f99
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, når jeg leser innleggene fra de mest naive hunkjønnene her inne, så lurer jeg nesten på om det var en lur idè å gi oss stemmerett.... :icon_lol:

Men nå skjønner jeg i det miste hvorfor det er så mye sutring over å ha blitt misbrukt på nett.

Anonymous poster hash: 87e45...f99

Husk KG jentungene er ikke representative for den Norske kvinne. De fleste oppegående kvinner i dag, vet at man ikke sender nakenbilder over SMS og at dem ikke kan stole på andre en seg selv 100 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at det er vanlig å sende slikt til hverandre om dagen.

Jeg har alltid sagt nei og vil fortsette med det. Jeg personlig vil ikke risikere at mine barn får se meg, teknologien er alt for usikker.



Anonymous poster hash: 48688...4df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, når jeg leser innleggene fra de mest naive hunkjønnene her inne, så lurer jeg nesten på om det var en lur idè å gi oss stemmerett.... :icon_lol:

Men nå skjønner jeg i det miste hvorfor det er så mye sutring over å ha blitt misbrukt på nett.

Anonymous poster hash: 87e45...f99

Tonen får sikkert en annen lyd når barna kommer om 10 år og lurer på hvorfor det ligger et bilde på nettet av mamma med en finger i skrevet.

Alle bildene som blir sendt blir lagret og hva skjer når tjenesten blir hacket? da snakker vi ikke om bitre ekser, da snakker vi om kåte tenåringer/voksne som ønsker å dele godsaker med verden.

Anonymous poster hash: 48688...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Dere må jo forstå at dere gutter/mannfolk er like naive som oss jenter. Jeg er ihvertfall ikke den som sender Nakenbilder først. Dere mannfolk er er ofre dere som sender bilde av pikken deres. Jeg har fått bilder av mange pikker jeg.. til og med har jeg screenshotta enkelte bilder. Hvorfor er gutter så naive og sender bilder av sine stive pikker til meg som jeg kan vise frem i venninnegjengen ? Jeg fikk til og med et bilde en gang av en unggutt som sendte nakenbilde i speilet der hele ansiktet hans syns og pikken hans. Det eneste han fikk tilbake var noen pupper det ikke er mulig å identifisere at er mine en gang. Hvorfor er mannfolk så naive ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk KG jentungene er ikke representative for den Norske kvinne. De fleste oppegående kvinner i dag, vet at man ikke sender nakenbilder over SMS og at dem ikke kan stole på andre en seg selv 100 %.

Enig! Absolutt ikke representativt å ha slik slepphendt holdning til intime bilder flytende på nettet. Ala : "har 'em ikke sett en naken kropp før eller?".

Man kan ikke ha mye til verdighet om det er ok at sjefen, faren din , BARNA ens potensielt finner bilder av mamma skrevende eller suger pikk på nettet en vakker dag! Er lov å brukt hodet selv i gode dager.

Anonymous poster hash: d7613...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenbilder, prevensjon, drikke for mye, være for stor i kjeften, kjøpe på kreditt, fortelle noe som egentlig er konfidensielt eller hva det nå måtte være. Det handler i bunn og grunn om å ta ansvar for egne handlinger og reflektere en smule over mulige konsekvenser. Det burde gjelde like mye for jenter som for gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken tar eller sender nakenbilder eller film, aldri. Uansett hvor mye jeg måtte stole på kjæresten, så vet man aldri om det blir slutt.. dessuten kan mobiler mistes og snapchat eller lignende kan hackes. Jeg vil ikke gå rundt og bekymre meg for at det kan komme på avveie og når jeg i tillegg ikke føler noe behov for å sende nakenbilder annet enn for å tekkes mottakeren, så blir det en veeeeldig enkel vurdering



Anonymous poster hash: 52427...814
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen, oppegående og fornuftig, men har allikevel sendt nakenbilder til eksen da vi var sammen, og jeg lot han ta bilder av meg. Selvfølgelig stolte jeg på han, og jeg velger fortsatt å stole på at han ikke legger ut bilder av meg på nett. Jeg vet at han fortsatt har bildene, for det leste jeg i en tråd her på KG! (Han har bruker her, fant jeg ut etter at det ble slutt).

Ja, jeg angrer bittert på bildene, og skulle gjerne ha det ugjort, men slik det er nå, må jeg bare håpe at han ikke vil meg så vondt at han legger ut bildene noe sted. Om han hadde gjort det, hadde jeg sikkert ikke funnet det ut en gang, med mindre noen jeg kjenner så dem og fortalte det til meg. Så i dette tilfellet er jeg enig med TS. Man burde absolutt ikke sende nakenbilder av seg selv til noen.



Anonymous poster hash: 02597...902
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen, oppegående og fornuftig, men har allikevel sendt nakenbilder til eksen da vi var sammen, og jeg lot han ta bilder av meg. Selvfølgelig stolte jeg på han, og jeg velger fortsatt å stole på at han ikke legger ut bilder av meg på nett. Jeg vet at han fortsatt har bildene, for det leste jeg i en tråd her på KG! (Han har bruker her, fant jeg ut etter at det ble slutt).

Ja, jeg angrer bittert på bildene, og skulle gjerne ha det ugjort, men slik det er nå, må jeg bare håpe at han ikke vil meg så vondt at han legger ut bildene noe sted. Om han hadde gjort det, hadde jeg sikkert ikke funnet det ut en gang, med mindre noen jeg kjenner så dem og fortalte det til meg. Så i dette tilfellet er jeg enig med TS. Man burde absolutt ikke sende nakenbilder av seg selv til noen.

Anonymous poster hash: 02597...902

Hvis han er så kjip at han legger de ut så hadde jeg anmeldt ham.

Anonymous poster hash: 7c3c4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han er så kjip at han legger de ut så hadde jeg anmeldt ham.

Anonymous poster hash: 7c3c4...815

Ja for da forsvinner bildene plutselig. Så løsningen er og anmelde. Det er smart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for da forsvinner bildene plutselig. Så løsningen er og anmelde. Det er smart det.

Det går jo ut over han. Bildene kan fjernes ved å kontakte blant annet slettmeg.no.

Anonymous poster hash: 7c3c4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ut over han. Bildene kan fjernes ved å kontakte blant annet slettmeg.no.

Anonymous poster hash: 7c3c4...815

Hadde det vært så enkelt, da hadde ikke dette vært et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde det vært så enkelt, da hadde ikke dette vært et problem.

Prøver bare å hjelpe :)

Anonymous poster hash: 7c3c4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare til å slenge ut et der han står med kuken ute da ;)

Det hjelper DEG fint lite.;) Du ligger fortsatt ute å spriker på nettet likssom.:P Vet om flere damer som har blitt lagt ut.:P

Anonymous poster hash: d337f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe bedre at du ligger ute med pikken på vift da ;)?

Som tidligere sagt. Gutter har et litt annet forhold til nakenhet en jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...