Gå til innhold

Naivt å sende nakenbilder?


Gothminister

Anbefalte innlegg

Det er helt greit, men du trenger ikke gjenta deg selv flere ganger med at alle jenter er naive og at vi er småjenter som ikke vet bedre. Formuler deg på en måte som ikke er grusomt negativ, så kanskje du hadde fått en annen respons.

Jeg gjentar det jeg selv mener er viktig så mange ganger jeg selv ønsker. Responsen er som forventet. Her på KG er det mange jentunger som ikke ser og forstår det de gjør. Det finner jeg interessant og under meg over hvorfor jenter fortsatt i 2015 er så naive. Det har ikke endret seg siden 80 tallet når jeg var ungdom. Det er av interesse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjentar det jeg selv mener er viktig så mange ganger jeg selv ønsker. Responsen er som forventet. Her på KG er det mange jentunger som ikke ser og forstår det de gjør. Det finner jeg interessant og under meg over hvorfor jenter fortsatt i 2015 er så naive. Det har ikke endret seg siden 80 tallet når jeg var ungdom. Det er av interesse.

Har du inntrykk av at vi som har svart deg her i dette emnet er naive? Jeg kan ærlig innrømme med deg at da jeg var en liten jentunge på 13-14 år, sendte jeg gladelig puppe bilder til internett kjærestene mine, bare for å få oppmerksomhet. Jeg har aldri angret på det. Jeg tenker tilbake på det og tenker "herregud for en oppmerksomhetsyk unge jeg var" men jeg har aldri angret på at jeg har sendt slike bilder. Havner bildene ut på nettet så er det ikke så mye å gjøre med det. Gjort er gjort. Vi har da alle gjort ting som vi ikke skryter over, men det går da an å legge bak seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du inntrykk av at vi som har svart deg her i dette emnet er naive? Jeg kan ærlig innrømme med deg at da jeg var en liten jentunge på 13-14 år, sendte jeg gladelig puppe bilder til internett kjærestene mine, bare for å få oppmerksomhet. Jeg har aldri angret på det. Jeg tenker tilbake på det og tenker "herregud for en oppmerksomhetsyk unge jeg var" men jeg har aldri angret på at jeg har sendt slike bilder. Havner bildene ut på nettet så er det ikke så mye å gjøre med det. Gjort er gjort. Vi har da alle gjort ting som vi ikke skryter over, men det går da an å legge bak seg.

Ja så absolutt er enkelte her veldig naive. Spesielt dem som liksom stoler 100 % på sin kjæreste. Det sier meg at her har vi med svært unge å gjøre. Jeg har selv vært der og sagt det samme. Men det er mange forhold og samboerskap siden. Dessverre er det slik med mange mennesker, man må selv erfare, slik var jeg. En tulling som gikk mine egne veier og ikke hørte på folk med mer fornuft og kunnskap. Men akkurat dette med å ta nakenbilder og sende. Det trodde jeg faktisk de fleste jenter var klar over at man ikke skal gjøre. Dette har jeg også tatt opp med min eldste datter på snart 16. svaret var, pappa jeg er ikke dum og naiv, jeg legger ingen ting ut slik at det kan havne på nett. Det de unge trenger er nettregler, slik vi har fjellregler, svømmeregler osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så absolutt er enkelte her veldig naive. Spesielt dem som liksom stoler 100 % på sin kjæreste. Det sier meg at her har vi med svært unge å gjøre. Jeg har selv vært der og sagt det samme. Men det er mange forhold og samboerskap siden. Dessverre er det slik med mange mennesker, man må selv erfare, slik var jeg. En tulling som gikk mine egne veier og ikke hørte på folk med mer fornuft og kunnskap. Men akkurat dette med å ta nakenbilder og sende. Det trodde jeg faktisk de fleste jenter var klar over at man ikke skal gjøre. Dette har jeg også tatt opp med min eldste datter på snart 16. svaret var, pappa jeg er ikke dum og naiv, jeg legger ingen ting ut slik at det kan havne på nett. Det de unge trenger er nettregler, slik vi har fjellregler, svømmeregler osv.

Jeg er selv medlem av barnevakten, som tar for seg nettregler for barn og ungdom. Jeg får brosjyrer hjem i posten som er veldig interessante, og har god kontakt med en som holder foredrag om akkurat dette. Er ganske opplyst når det gjelder nettvett regler, og er jo helt enig med deg at dette er noe vi bør lære barn tidlig. Men grunnen til at jeg reagerer så sterkt på dine poster er jo fordi jeg føler du prøver å lære oss, som faktisk er voksne, om dette. Det er ikke slik at jeg har tenkt til å lære lillesøsteren min at det greit å sende nakenbilder, poenget med det hele er at jeg er voksen, jeg bestemmer over mitt eget liv, jeg velger å ta denne risikoen, jeg trenger ikke at en voksen mann i et forum kommer å fortelle meg hvor naiv jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv medlem av barnevakten, som tar for seg nettregler for barn og ungdom. Jeg får brosjyrer hjem i posten som er veldig interessante, og har god kontakt med en som holder foredrag om akkurat dette. Er ganske opplyst når det gjelder nettvett regler, og er jo helt enig med deg at dette er noe vi bør lære barn tidlig. Men grunnen til at jeg reagerer så sterkt på dine poster er jo fordi jeg føler du prøver å lære oss, som faktisk er voksne, om dette. Det er ikke slik at jeg har tenkt til å lære lillesøsteren min at det greit å sende nakenbilder, poenget med det hele er at jeg er voksen, jeg bestemmer over mitt eget liv, jeg velger å ta denne risikoen, jeg trenger ikke at en voksen mann i et forum kommer å fortelle meg hvor naiv jeg er.

Om du er hva du sier, så har du en plikt etter mitt syn og reagere. Nå er det ingen voksne som har skrevet in denne tråden. Selv om man er 20 år og sender nakenbilder til kjæresten sin fordi det gjør han så kåt og glad. Så sier det seg selv, at her har vi ikke med en voksen person å gjøre. Og være voksen handler om ansvar og kunne se litt lengre frem i tid en til i morgen. Så ja, du burde lære opp de unge om du er med der du sier du er.

Men igjen kan vi lande på jenter og hvordan jenter bør læres opp til og ikke være et objekt for mannen. Det og sende nakenbilder er og gjøre seg selv til et objekt. Jeg trodde dette var noe kvinner var opptatt av og få stoppet. Så beklager at jeg tok feil. Jeg ser og forstår at kvinner sliter med en sterk dobbeltmoral her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen kan vi lande på jenter og hvordan jenter bør læres opp til og ikke være et objekt for mannen. Det og sende nakenbilder er og gjøre seg selv til et objekt. Jeg trodde dette var noe kvinner var opptatt av og få stoppet. Så beklager at jeg tok feil. Jeg ser og forstår at kvinner sliter med en sterk dobbeltmoral her.

Kvinnegruppen Ottar, som jeg har null respekt for, som stiller jenter og kvinner i et dårlig lys, ønsker veldig sterkt å få stoppet av kvinner gjør seg selv til et objekt. Gjentatte ganger har Ottar gjort meg flau å være kvinne, og jeg skulle ønske vi hadde andre som kunne representert oss, men jeg skal ikke gå alt for mye inn på dette.

Hvorfor skal vi ikke la jenter lære av sine feil? Alt skal blåses så jævlig opp. Om et naken bilde av deg selv havner på nettet kommer du ALDRI til å få deg jobb. Det er jo bullshit? Da må vi også nekte barna våre og ta tatovering da de er voksne, vi må nekte dem å ta piercinger, vi må nekte dem å endre etternavn etc etc for vi ser jo stadig vekk nyheter om at alle de som faller inn under disse kategoriene ikke får seg jobb. Det er ikke jentene det er noe i veien med, det er samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Det er ikke jentene det er noe i veien med, det er samfunnet.

Vi er mye enig vi. Ottar ei forferdelig gruppe kvinner. Ja det er noe galt med samfunnet selvsagt. Det kan vi enes om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du tydeligvis ikke forstår eller vil ta inn over deg er at ikke alle menn er som din kompisgjeng. Ingen menn jeg kjenner (av de jeg kjenner godt) ville gjort noe sånt. Toskete guttunger uten respekt for kjæresten sin viser frem sånne bilder/videoer. Og jeg vet at jeg ikke er sammen med en slik en, jeg kjenner han jo tross alt rimelig godt.

Du er naiv!! Jeg er voksen selv (altså over 20) og lærte the bitter way. En mann, når du er sammen med han, er det selvfølgelig vanskelig å forstå at på noen slags måte skulle ydmyke deg ved å legge ut bilder. MEN man vet aldri i ettertid når slutt. brudd er tøffe, grums av følelser dukker opp i bitre sjeler og jeg vil aldri uansett hvor forelsket jeg er sende bilder av meg selv naken. En datakyndig slu eks lagde et helvete for meg ved å legge ut private bilder av meg på div sider,med navn , email osv. Kan du forestille deg hvor ydmykende og sårende.? Jeg oppsøkte advokat , er ulovlig i stat jeg bodde i osv men eks på annet kontinent klarte å få meg til å føle meg som en billig kronidiot. Dette er en usedvanlig velutdannet, korrekt mann som jeg aldri i verden hadde trodd ville skade meg på slikt vis. Aldri igjen tvilsomme bilder fra meg jeg advarer andre jenter/kvinner om å bruke hodet!

Anonymous poster hash: d7613...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere jenter ikke forstår. Er at få gutter ser på det som en drittsekkhandling og legge ut bilder av sin kjæreste. Det er heller ikke galt i en gutts hode å vise henne frem. Jeg har sett filmer tatt av kompiser der de knuller sin kjære. Dette har dem vist på fester med kammerater. Mitt ønske er at ikke flere jenter må oppleve det samme, selv om man stoler på sin kjære 100 %. Det er litt naivt dette. For alle vet at man aldri kan stole 100 % på noen andre en seg selv.

Da regner jeg med du forklarte dem hvilke rasshøl de var?

Anonymous poster hash: c3bb6...78d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med du forklarte dem hvilke rasshøl de var?

Anonymous poster hash: c3bb6...78d

La meg gjette; gjorde han det rette og fortalte kraftig og tydelig hvor usmakelig gjort av kompisene sine? ...eller PUSLING måten -dulle med??. At det går an at voksne folk holder på slikt!

Anonymous poster hash: d7613...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med du forklarte dem hvilke rasshøl de var?

Anonymous poster hash: c3bb6...78d

Den gangen var jeg 17 år, så jeg gjorde nok ikke det. Men samme fyren fikk bank noen år seinere. Han var en gjennomført drittsekk, i dag er han ikke blant oss lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette; gjorde han det rette og fortalte kraftig og tydelig hvor usmakelig gjort av kompisene sine? ...eller PUSLING måten -dulle med??. At det går an at voksne folk holder på slikt!

Anonymous poster hash: d7613...3d0

Jeg har aldri opplevd at voksne mennesker viser bilder eller film av sine koner nakne. Dette er ungdom og unge voksne vil jeg tro og håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er naiv!! Jeg er voksen selv (altså over 20) og lærte the bitter way. En mann, når du er sammen med han, er det selvfølgelig vanskelig å forstå at på noen slags måte skulle ydmyke deg ved å legge ut bilder. MEN man vet aldri i ettertid når slutt. brudd er tøffe, grums av følelser dukker opp i bitre sjeler og jeg vil aldri uansett hvor forelsket jeg er sende bilder av meg selv naken. En datakyndig slu eks lagde et helvete for meg ved å legge ut private bilder av meg på div sider,med navn , email osv. Kan du forestille deg hvor ydmykende og sårende.? Jeg oppsøkte advokat , er ulovlig i stat jeg bodde i osv men eks på annet kontinent klarte å få meg til å føle meg som en billig kronidiot. Dette er en usedvanlig velutdannet, korrekt mann som jeg aldri i verden hadde trodd ville skade meg på slikt vis. Aldri igjen tvilsomme bilder fra meg jeg advarer andre jenter/kvinner om å bruke hodet!

Anonymous poster hash: d7613...3d0

Et godt innlegg som forhåpentligvis de naive jentene vil lese og forstå. Selv om jeg ikke tror det. Dessverre er det slik at de fleste må erfare selv for og ta til lærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er naiv!! Jeg er voksen selv (altså over 20) og lærte the bitter way. En mann, når du er sammen med han, er det selvfølgelig vanskelig å forstå at på noen slags måte skulle ydmyke deg ved å legge ut bilder. MEN man vet aldri i ettertid når slutt. brudd er tøffe, grums av følelser dukker opp i bitre sjeler og jeg vil aldri uansett hvor forelsket jeg er sende bilder av meg selv naken. En datakyndig slu eks lagde et helvete for meg ved å legge ut private bilder av meg på div sider,med navn , email osv. Kan du forestille deg hvor ydmykende og sårende.? Jeg oppsøkte advokat , er ulovlig i stat jeg bodde i osv men eks på annet kontinent klarte å få meg til å føle meg som en billig kronidiot. Dette er en usedvanlig velutdannet, korrekt mann som jeg aldri i verden hadde trodd ville skade meg på slikt vis. Aldri igjen tvilsomme bilder fra meg jeg advarer andre jenter/kvinner om å bruke hodet!

Anonymous poster hash: d7613...3d0

Hvis du hadde lest alle svarene mine hadde du ikke trengt å svare meg slik.

Igjen; jeg er ikke 16 år og nyforelsket, og jeg stoler på kjæresten min. Så er vi ferdige med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest alle svarene mine hadde du ikke trengt å svare meg slik.

Igjen; jeg er ikke 16 år og nyforelsket, og jeg stoler på kjæresten min. Så er vi ferdige med det!

Og som sagt. Det er utrolig naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er naivt å sende nakenbilder? JA!
Hvis du synes det er ok at de blir lagt ut på nett eller vist frem til vennegjengen, så kjør på! Men tro _aldri_ at ingen andre vil få se dem.
Som Gothminister sier, bilder og videosnutter blir vist/sendt rundt til kompiser. Selv oppi 40 årene holder de på sånn.



Anonymous poster hash: 7c114...078
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Og når man blir voksen. Så forstår man at man aldri sender slike bilder, selv om man stoler på et menneske der og da. For alle vet at uken etter, så kan man ikke lengre stole på personen.

Er du 16 år og nyforelsket? Første forhold? Når man har levd en stund. Noen samlivsbrudd bak seg. Da vet og forstår man hva jeg sier.

Det finnes de som oppfører seg som voksne mennesker og har gjensidig respekt for hverandre til tross for brudd serdu. Om du har vært uheldig å bare opplevd problemer rundt slikt, betyr ikke at alle andre blir sure etter brudd og ønsker hevn. Er man 16 år gammel kan man være barnslig nok til å finne på slikt tull! Godt voksne med sund fornuft driver ikke på med slikt. Uansett utfall av et samlivsbrudd ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting; er det lov å poste nakenbilder på dette forumet....?



Anonymous poster hash: 9397c...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å prøve det....



Anonymous poster hash: 9397c...72b

post-37809-0-79152100-1427455812_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...