Gå til innhold

Er det "in" for menn i 20 åra å date ca. 10 år eldre damer?


finewine

Anbefalte innlegg

Er ikke noe galt i at kvinner blir med en yngre mann. Slik jeg ser det er det kun positivt. Alltid skal man høre om at eldre menn er sammen med yngre kvinner. Virker som at det er mer akseptert enn motsatt. Merkelig fenomen. Mange på KG ser også ut til å mene at det er bedre den ene retningen kontra den andre. Enkelte damer er dobbeltmoralske på dette området.

Å bryte tradisjoner og fordommer...å sjokkere hadde bare vært morsomt egentlig så jeg synes også det er positivt. I min situasjon er det "hans skyld"...jeg hadde ikke han på radaren før han sa hei og diverse andre ting småting som gjør at du blir oppmerksom på personen. Da jeg fant ut hvor gammel han var tenkte jeg bare NEEEI! og case closed...

Men jeg prøver å undersøke fakta og slik jeg ser det(eller vil se) så er menn på 25 ikke så kresne når det kommer til alder.

Men jeg har også en del formue for å si det sånn...så jeg vet hverken bak eller fram(som vanlig)...intensjoner er et stort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så utrolig irriterende for oss yngre menn at vi er uaktuelle bare fordi vi er 5 år yngre. Nevner 5 år siden jeg var uaktuell i fjor sommer fordi jeg var 5 år yngre enn henne. Er ganske sikker på at hun var interessert tilbake!

Anonymous poster hash: 19b05...56a

Hvis hun er som meg så er hun det:-)

Hadde en bare visst hadde det vært utrolig mye enklere...

Det er ikke alle som tør å gjøre noe "uvanlig"...TENK HVA DE ANDRE SIER...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mer "in" for menn å like eldre kvinner, men det har vel blitt mer akseptert de siste årene så flere, både kvinner og menn, tør å faktisk gå inn i forhold hvor hun er eldre.

Personlig faller jeg ofte for kvinner som er 5-12 år eldre enn meg selv. De kvinnene jeg faller for er ofte modne, reflekterte og ganske "dype" personer som har gjort seg noen erfaringer i livet. De beste og mest stabile forholdene jeg har levd i var med kvinner som var eldre enn meg selv.

M38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg om hva alle andre sier? Du gjør vel dine valg for at du skal bli lykkelig, ikke for å tekkes alle andre i samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mer "in" for menn å like eldre kvinner, men det har vel blitt mer akseptert de siste årene så flere, både kvinner og menn, tør å faktisk gå inn i forhold hvor hun er eldre.

Personlig faller jeg ofte for kvinner som er 5-12 år eldre enn meg selv. De kvinnene jeg faller for er ofte modne, reflekterte og ganske "dype" personer som har gjort seg noen erfaringer i livet. De beste og mest stabile forholdene jeg har levd i var med kvinner som var eldre enn meg selv.

M38

Musikk for mine ører:-)

Men jeg har også fått det samme inntrykket men prøver å forstå hvorfor, liksom "fleip eller fakta"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg om hva alle andre sier? Du gjør vel dine valg for at du skal bli lykkelig, ikke for å tekkes alle andre i samfunnet?

jeg er helt enig men mange tør ikke å gå mot strømmen...

Personlig kunne jeg gjort det bare for å provosere og sjokkere..

Men jeg hadde garantert fått hørt: Du må ikke tro at han er genuint interessert i deg! Han vil bare bli en erfaring rikere,ha en gratis plass å bo,noe å skryte om til kompisene. Tror du virkelig han velger deg fremfor en ung og stram kropp! + et lass med dømmende hånlige blikk...

Som den 10 år eldre kvinnen hadde det vært mest slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musikk for mine ører:-)

Men jeg har også fått det samme inntrykket men prøver å forstå hvorfor, liksom "fleip eller fakta"...

Tror det blir vanskelig med "fleip eller fakta" i denne sammenhengen, det er jo tross alt mennesker og relasjoner det er snakk om. Personlig har jeg aldri prøvd å sjekke opp eldre kvinner for å bli "en erfaring rikere", jeg faller rett og slett lettere for kvinner som er eldre enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig men mange tør ikke å gå mot strømmen...

Personlig kunne jeg gjort det bare for å provosere og sjokkere..

Men jeg hadde garantert fått hørt: Du må ikke tro at han er genuint interessert i deg! Han vil bare bli en erfaring rikere,ha en gratis plass å bo,noe å skryte om til kompisene. Tror du virkelig han velger deg fremfor en ung og stram kropp! + et lass med dømmende hånlige blikk...

Som den 10 år eldre kvinnen hadde det vært mest slitsomt...

Jeg var i et lengre forhold med en kvinne som var 10+ år eldre enn meg selv, vi hadde det bra sammen lenge. I begynnelsen fikk vi noen reaksjoner fra venner og familie, men det tok slutt når de så hvor bra vi hadde det sammen.

Ikke gå inn i et forhold med en yngre mann for å sjokkere eller provosere, det er bare umodent. Men, du skal heller ikke vegre deg for å gå inn i et forhold med en yngre mann dersom det føles rett for dere begge :-) Da skal du ikke la andre styre deg og dine valg, modne mennesker lever sitt liv på egne premisser og lar ingen utenforstående bestemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faller ofte for yngre menn! Jeg både ser og føler meg mye yngre, så ingen gubbe på meg takk! ;)

Husk også at damer ofte lever lenger.



Anonymous poster hash: e4759...2a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en yngre mann! Min siste crush var 6 år yngre enn meg, noe jeg ikke visste før jeg hørte det ved en tilfeldighet. Hadde mine mistanker dog, og følte meg egentlig bare fæl fordi jeg hadde klart å forelske meg i en som garantert var noen år yngre enn meg. Over 20, heldigvis, men ikke mye...



Anonymous poster hash: a0c15...a87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir vanskelig med "fleip eller fakta" i denne sammenhengen, det er jo tross alt mennesker og relasjoner det er snakk om. Personlig har jeg aldri prøvd å sjekke opp eldre kvinner for å bli "en erfaring rikere", jeg faller rett og slett lettere for kvinner som er eldre enn meg...

Det er noen som deg og takk og pris for det:-)

Med fleip er ment på de som er useriøse.

Fakta er (etter hva jeg har observert på dating sider) at flere menn ikke har noe imot kvinner som er en del eldre enn dem selv.

Det var det jeg mente med det utrykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en yngre mann! Min siste crush var 6 år yngre enn meg, noe jeg ikke visste før jeg hørte det ved en tilfeldighet. Hadde mine mistanker dog, og følte meg egentlig bare fæl fordi jeg hadde klart å forelske meg i en som garantert var noen år yngre enn meg. Over 20, heldigvis, men ikke mye...

Anonymous poster hash: a0c15...a87

Ja selv om en tror at en selv ikke har fordommer så blir en vel automatisk mer mistenksom og skeptisk...

Ble det noe av dere to da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faller ofte for yngre menn! Jeg både ser og føler meg mye yngre, så ingen gubbe på meg takk! ;)

Husk også at damer ofte lever lenger.

Anonymous poster hash: e4759...2a9

Jeg har respekt for sånne som deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et lengre forhold med en kvinne som var 10+ år eldre enn meg selv, vi hadde det bra sammen lenge. I begynnelsen fikk vi noen reaksjoner fra venner og familie, men det tok slutt når de så hvor bra vi hadde det sammen.

Ikke gå inn i et forhold med en yngre mann for å sjokkere eller provosere, det er bare umodent. Men, du skal heller ikke vegre deg for å gå inn i et forhold med en yngre mann dersom det føles rett for dere begge :-) Da skal du ikke la andre styre deg og dine valg, modne mennesker lever sitt liv på egne premisser og lar ingen utenforstående bestemme...

ja det er de som får det til å fungere og det synes jeg absolutt bare er bra:-)

Jeg hadde ikke involvert en annen person bare for å sjokkere og provosere.

Respekt for andre mennesker er noe jeg setter veldig høyt.

Det hadde liksom vært en "bonus" ...

I en startfase er det utrolig komplisert da...skepsisen og tvilen blir større og en blir mer mistenksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selv om en tror at en selv ikke har fordommer så blir en vel automatisk mer mistenksom og skeptisk...

Ble det noe av dere to da?

Det er sant! Disse fordommene sitter godt. Det ble ikke noe av oss, jeg 'led i stillhet', hvis det går an å si det på den måten... haha.

Anonymous poster hash: a0c15...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Disse fordommene sitter godt. Det ble ikke noe av oss, jeg 'led i stillhet', hvis det går an å si det på den måten... haha.

Anonymous poster hash: a0c15...a87

ja å lide is stillhet vet jeg alt om akuratt nå...men lurer på om jeg en dag sprekker:-)

Synd du aldri fikk vite, det er det som er så dumt.

Av og til er det best å ikke vite men dog også det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Godjente

Det har vel alltid vært slik, at yngre menn tenner på eldre damer, men det er mer akseptabelt nå .

Derfor vil man se det mer på det åpne markedet også.

Og det er på tide at menn og kvinner likestilles når det gjelder aldersforskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel alltid vært slik, at yngre menn tenner på eldre damer, men det er mer akseptabelt nå .

Derfor vil man se det mer på det åpne markedet også.

Og det er på tide at menn og kvinner likestilles når det gjelder aldersforskjell

Enig at det bør likestilles, og jeg håper at markedet holder seg sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig irriterende for oss yngre menn at vi er uaktuelle bare fordi vi er 5 år yngre. Nevner 5 år siden jeg var uaktuell i fjor sommer fordi jeg var 5 år yngre enn henne. Er ganske sikker på at hun var interessert tilbake!

Anonymous poster hash: 19b05...56a

En ung mann spurte meg om råd til å få dame. Og jeg sa:

Vær deg selv

Ta tiden til hjelp (til man blir litt mer markert i ffjeset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...