Gå til innhold

kontaktforbud for å holde skjult utroskap..


jøllis

Anbefalte innlegg

Men er det sånn at jeg har "rett til" å uttale meg før et sånn forbud kommer da?

Du har jo allerede spredt litt til folk rundt henne.

Men det større spørsmålet er: Vil du EGENTLIG ha ei som er slik mot deg i livet ditt? Hun har jo lygd ryggen din full gjennom 2 år, i tillegg til kjæreste (og elsker nr 2) OG bestevenninne...??

En person som holder på slik er ikke til å stole på, og det er tvilsomt om det noengang vil forandre seg. Kutt henne ut og finn deg ei som er rett for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg vil ikke ha henne. Jeg var ferdig for en mnd siden når jeg kontaktet samboeren. En av grunnene til at jeg kontaktet samboeren var jo fordi jeg ville "come clean" med han å beklage. Jeg ønsker ikke mer kontakt med henne. Men jeg har et behov for å fortelle sannheten om hva som har skjedd. Og jeg syns det er utrolig krenkende å evt få et kontaktforbud.

En ting er at hun har spredd falske rykter..det er ille nok i seg selv når dette var ei jente jeg virkelig var glad i. Men det er enda verre om jeg nå får et kontakt og besøksforbud fordi hun ikke vil ting skal komme ut.

Dette er jo nesten psykiatri..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei drittkjærring :(

Beklager, jeg har dessverre ikke noen råd, men de du har fått her høres godt ut. Håper du får ordnet opp og kan glemme saken og denne dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vil ikke ha henne. Jeg var ferdig for en mnd siden når jeg kontaktet samboeren. En av grunnene til at jeg kontaktet samboeren var jo fordi jeg ville "come clean" med han å beklage. Jeg ønsker ikke mer kontakt med henne. Men jeg har et behov for å fortelle sannheten om hva som har skjedd. Og jeg syns det er utrolig krenkende å evt få et kontaktforbud.

En ting er at hun har spredd falske rykter..det er ille nok i seg selv når dette var ei jente jeg virkelig var glad i. Men det er enda verre om jeg nå får et kontakt og besøksforbud fordi hun ikke vil ting skal komme ut.

Dette er jo nesten psykiatri..

Tragisk....

Er i en situasjon som ligner litt, men jeg har valgt å ikke gå til kona med det - enn så lenge.

Har også tatt screenshots av samtaler, der han beskriver at han må finne styrke til å gå fra kona (fordi alle vil dømme ham nord og ned om han gjør det, + økonomiske problemer), har begynt å se på leiligheter, kun meg han kan snakke med i hele verden, beste sex'en i hele sitt liv, etc.

Jeg ble litt utålmodig og presset ham.

Da mistet han plutselig alle følelser - over natten - utenom den seksuelle tenningen da. Mystisk igrunn.

Jeg ble kjempesint på ham og følte meg grundig lurt - og han vet nå at jeg har fortalt om oss til alle mine venner og bekjente. Så kan han gå der og kjenne på angsten for at kona skal få vite.

Han spiller offerrollen og påstår at det ville ta livet av ham om han måtte bryte med kona nå, pga alle konsekvensene for andre enn ham selv. Min empati der er borte vekk, og det vet han.

Grunnen til at jeg enda ikke har fortat noe til kona er rett og slett at det er jeg som vil bli sett på som psycho, dersom jeg gjør det. Så velger å heller spille et psykologisk spill med ham - for jeg merker at det er han som lider nå.

Dog utrolig at de som er utro skal kunne redde ræva si fordi den som evt sier fra til venner og ektefelle helt automatisk blir ansett for å være ustabil og psycho dersom de gjør det.

Jeg har også et behov for å fortelle folk om det, så jeg gjør det - folk som kjenner meg vel og merke.

Men screenshot'ene har jeg som reserve.

Det eneste du kan gjøre nå er å evt vise det du har til politiet, og ellers holde deg langt unna henne fremover.

Anonymous poster hash: 933a9...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en advokat nå som skal skrive en mail til politiet. Han mente at jeg ikke burde levere alle screenshotter osv. Men han skriver at jeg og henne har hatt et forhold, og dette gjør hun for å kneble meg. At jeg er villig til å forklare meg for politiet før et besøksforbud evt.Så jeg kan legge frem min side av saken. Og påpeke at dette er ikke fordi jeg ønsker å ha kontakt med henne, men fordi jeg ikke vil ha belastningen med å ha noe sånn hengende over meg.

Om jeg allikevel skulle fått et besøksforbud, så burde jeg klage det inn for tingretten, slik at det ble opphevet. Da jeg ikke har plaget henne osv. Så kan jeg legge frem alt da.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver over. Og jeg stusser jo på at vi er så dumme og går på sånne ting gang etter gang.. men følelsene våre for den andre parten er sterk.. eller var sterk. Men det er jo hundre bjeller som ringer når det gjelder henne. Og jeg burde sett de og løpt min vei for lenge siden...

Forstår det du mener med psykologisk spill.. og jeg har jo gjort det nå.. fortalt omgangskretsen rundt henne. Helt ærlig så vil jeg alle skal vite hva hun faktisk har gjort mot han og meg.. og hva hun faktisk gjør nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å syns så veldig synd på TS eller anonym #24 i denne tråden.

De må være mulig å skjønne at det ikke kommer noe godt ut av å innlede forhold

til mennsker allerede er i et forhold. Begge parter har en rimlig stor karakterbrist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg er helt enig i det. Selv om jeg gikk inn i et forhold med henne når jeg trodde hun var singel..etter hvert så ble jeg på løfte av at hun skulle gå fra han bare jeg ventet.. jeg kunne gått, men valgte å bli fordi jeg var så glad i henne. Men jeg syns uansett det er over kanten å prøve å fremskaffe et besøks og kontakt forbud, når jeg går ut av forholdet og velger å stå til rette for det jeg har gjort. Da altså kontakte samboeren hennes..

problemet mitt er at hun har løyet om meg på en ondskapsull måte de to årene, samtidig som hun har løyet om det forholdet hun er i... skjønner hun er redd for sannheten skal komme frem... men det får da være måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig i det. Selv om jeg gikk inn i et forhold med henne når jeg trodde hun var singel..etter hvert så ble jeg på løfte av at hun skulle gå fra han bare jeg ventet.. jeg kunne gått, men valgte å bli fordi jeg var så glad i henne. Men jeg syns uansett det er over kanten å prøve å fremskaffe et besøks og kontakt forbud, når jeg går ut av forholdet og velger å stå til rette for det jeg har gjort. Da altså kontakte samboeren hennes..

problemet mitt er at hun har løyet om meg på en ondskapsull måte de to årene, samtidig som hun har løyet om det forholdet hun er i... skjønner hun er redd for sannheten skal komme frem... men det får da være måte på.

Dette er jo bare bullshit. Alle skjønner jo at du gjorde det for å straffe henne. Jeg er sikker på at det ligger mer bak denne historien enn du sier.

Anonymous poster hash: 7c962...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser virkelig at man bør være forsiktig med hvem man stikker pikken inn i, men mannfolk driter jo i det, bare dama ser fin ut :P
Jeg har ikke medlidenhet med noen av dere. Herregud, for en såpeopera! Nå har du jo fått advokathjelp, så da ordner det seg sikkert. Også bør du lære noe av hele greia.



Anonymous poster hash: 081dc...7cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å ha noen formening om hva som er rett i denne saken så lenge vi kun har fått presentert forholdet fra den ene synsvinkelen. Uansett bør hun ha rett til å be om at TS ilegges besøks- og kontaktforbud. Det blir mer problematisk å kreve at TS holder seg på en viss minsteavstand på noen km eller mil fra hennes bolig og arbeidsplass dersom TS bor i samme område og/eller jobber samme sted.



Anonymous poster hash: aa831...757
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke dette for å straffe noen. Jeg valgte til slutt å snakke med han av to grunner. Det ene var min dårlige samvittighet og at jeg ville fortelle det som det var. Vi var to stykker som ble lurt. Hva han valgte å gjøre videre var opp til han.

Det andre var at hun mer og mer ga meg inntrykk av at ting ikke stemte. Jeg ville snakke med han for å få rede på om ting virkelig var som jeg trodde. Og alt jeg mistenkte fikk jeg bekreftet. Han ante ingenting om at hun hadde sagt hun skulle gå fra han, han ante ingenting om at hun hadde et gjensidig forhold til meg. Så både jeg og han har basert de siste to årene på en løgn. Og han og nær omgangskrets hadde fått et bilde av meg som stalker og pågående... Derfor viste jeg han screenshotter som beviste noe annet. Det er klart at jeg ikke ønsker å ha sånn hengende over meg.. kostet meg lite å sende 2 uker gamle screenshotter der det står hvor mye hun elsker meg ... Dette valgte hun selv.

Om det var hevn så var motivet mitt, så hadde det vel også vert et ryddig motiv tenker jeg. Jeg utsatte meg for masse ubehageligheter med å ta denne telefonen. Men jeg angrer ikke på det. Jeg vet hva jeg gjorde galt, og jeg må stå for det. Men jeg vet også hvorfor jeg var i dette forholdet... Det var fordi hun "levde i et samboerforhold uten å være kjærester." og hun "elsket meg" ... og Skulle "snart gå" bare jeg var tålmodig.. Dette forholdet preget meg i to år, og jeg var kjæreste, med ei som levde med en annen mann.. og som planla fremtiden med to menn samtidig.

Jeg mener, og flere av de rundt meg..vennene mine mener at til slutt så må hun stå for det hun har gjort: vert utro, løyet for to menn og vert en sjalu elskerinne. Ikke prøve å få et kontakt forbud for at jeg skal være stille.

Heldigvis har jeg alt av chattelogger og sms og tlf lister osv.. da jeg ikke trenger å skjule noe for en "partner". Så nå advokaten fikk tilgang til alt dette så var det en enkel sak sa han.. vi har hatt et gjensidig forhold i to år. Der ingen har blitt presset til noe som helst.. hverken jeg eller henne.. derfor er et besøksforbud å skyte langt over mål.

Det er klart jeg føler for å hevne meg.. men jeg tror karma fikser dette. Mange har skjønt det var noe, og jeg ser ikke noe grunn til å skjule dette forholdet for vennene mine lenger. Så folk vet.. og jeg bryr meg ikke om at de vet det. Når jeg oppdaget hva hun faktisk har sagt og gjort forsvant siste del av respekten for henne. Så får jeg stå i at folk vet jeg var elskeren...noe som jeg er enig i ikke er noe greit i det hele tatt.. Jeg var stille og løy for de rundt meg i to år, nettopp for å beskytte henne, siden hun hadde samboer.

kommentarer over om hvem og hvor dette er legger jeg meg ikke opp i.. om dere leser i innleggene over så ser dere at jeg har anonymisert ting.. og det fortsetter jeg med. Poenget mitt er ikke om folk vet hvem vi er. Det har ingen her inne noe med.. jeg trenger en plass å lufte meg...og det fant jeg tilfeldigvis her.. Jeg har det vondt, det har sikkert hun også nå. Men hun har tatt valg som har ført oss dit vi er i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder besøks og kontaktforbudet.. nå har ikke jeg vert i kontakt med henne på en mnd. Og vilkårene for dette forbudet viste seg da å ikke være tilstede så vidt jeg har skjønt.. så nei.. det er ikke riktig at man kan bruke rettsvesenet fordi man er redd for at sannheten skal komme frem.. hadde jeg vert pågående og masete på henne..da kan man jo be om noe sånn.. Men det er vanskelig for meg, og andre å forstå at man kan gå til politiet for å forhindre at folk forteller sannheten.

Hva ryktene om oss sier nå, hva vennene mine snakker om og hennes snakker om.. Det bryr jeg meg lite om. Vi bor ikke i samme by. Så det er ikke noe problem å holde seg unna henne.. noe jeg også vil. Som jeg føler det nå så er hun den siste personen jeg vil se. Noe jeg også har gitt klart uttrykk for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - jeg skjønner godt dette med besøksforbud etc er helt over streken, men du valgte selv å være i et langvarig forhold med henne når hun jo dro den eldste løgnen som eksisterer - nemlig "jeg skal snart forlate".

Du hadde all mulighet til å gå ut tidligere, og det er litt usmakelig å sette seg selv i full offerposisjon da.

Du visste om samboeren, hun løy ikke om det. Det var ditt valg å fortsette - og hundre før henne har dratt samme løgn, det er jo ikke akkurat rocket science.

Du vil hevne deg for noe du selv la opp til(dette handler ikke bare om det som skjedde nå, men også at du ikke fikk henne).



Anonymous poster hash: b332f...38f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer med at folk skylder på offeret her? Hadde TS vært en dame hadde han ikke fått annet enn sympati fra TeamGirls. Hyklere alle sammen.

Anonymous poster hash: 74c50...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. hun dro den eldste løgnen i verden.. Jeg har vert fryktelig frustrert fordi jeg følte så sterkt for henne.. Og vi var av og på..men hun hentet meg inn igjen hver gang. I fjor sommer var det ingen kontakt på to mnd..så sendte hun mld og ville møtes igjen.. og svak og teit som jeg var så sa jeg ja..

Ja mitt ansvar, og de som kjenner meg vet jeg står i dette og står til rette for dette. Vi har hatt "brudd" før, uten at jeg har kontaktet han, eller fortalt noen andre. Men valget falt til slutt på det som sagt, når jeg forstod at hun hadde løyet... Da var ikke valget vanskelig lenger.

Jeg er offer på den måten at jeg har trodd på henne, og stolt på det hun sa var rett. Selv om alle tegnene viste motsatt. Og jeg er offer på den måten at hun går til politiet istedenfor å få litt "baller" og stå til rette for samboeren sin..og evt meg.

Men jeg er ikke noe offer fordi jeg har vert i et forhold til ei opptatt jente.. Jeg visste hun var opptatt.. men valgte å tro henne på at de kun bodde sammen fordi det var praktisk økonomisk osv...

Det skal også sies at jeg for lenge siden "krevde " hun skulle snakke med han om at hun ville gå, så han var klar over hvor hun stod.. noe hun sa hun hadde gjort... Meeen.. som ikke stemte da.

Teit men sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg som kan føre til personidentifisering og svar til dette.

Frk.K, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå til politiet med beviser og anmeld henne for å lyve til politiet, noe hun åpenbart har gjort. Kjør henne i grøfta så hardt du kan. Sånne damer fortjener all møkka du får dytta i trynet hennes.



Anonymous poster hash: 40191...615
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokaten sa jeg kunne vurdere å anmelde henne for falsk anmeldelse evt. Men det vil jo bare gi mer bensin på bålet egentlig.

Jeg får masse støtte fra de rundt meg som kjenner meg, og som kjenner saken... Er spent på i morgen om det kommer noen på døren med besøksforbud. Ungene mine er hjemme hele dagen med meg, og det gjør meg trist. Jeg håper bare brevet advokaten sendte politijuristen har kommet frem til rette vedkommende...

Jeg syns helt ærlig ikke jeg fortjener denne belatsningen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet noe. Hverken i posten eller på døren. Har en kompis av meg i politiet som kjenner til forholdet vårt. Han mente keg bare skulle ta det med ro,siden jeg har mitt på det reine. Men jeg burde ta det til retten om det kom noe. Det å bruke besøks forbud kunne være straffbart så lenge det kun var for å forhindre sannheten eller for å sette meg i et dårlig lys. Så ja..betryggende å vite fra de som kjenner hele historien. Men vondt at ei jeg var så inderlig glad i,og som jeg ofret så mye for ikke kan ta ansvar for egne handlinger. .og heller gjøre som dette. Man lærer så lenge man lever tydeligvis. .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...