Gå til innhold

Bør vi få flere kvinnelige piloter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kan heller ta med psykisk helse i allround-helsesjekken til pilotene.

Endret av sukkerspinnn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha de beste pilotene. Ikke avhengig av kjønn.

så lenge de klarer alle opptaksprøver, eksamen og beviser at de er ansvarlige nok til jobben så har det ingenting å si hva de har mellom beina.

Anonymous poster hash: 3daee...3eb

Enig med disse. Hvis det hadde blitt kjønnskvotering, og det var bestemt at.. 20% skulle være hunkjønn. Ville ikke følt meg helt trygg på kvinnlig pilot etter det. Nå vet jeg at de er dyktige alle som flyr (i større eller mindre grad, naturlig nok)

Skal man virkelig bytte ut alle mannlige piloter på grunn av noe som skjer i under en halv prosent av alle flyulykker? Er det realistisk?

Leste et sted at Norwegian hadde en regel om at minst to stykker skal være i cockpiten til enhver tid. Jeg tror det heller er veien å gå, og det er gjennomførbart allerede idag.

Det enkleste er ofte det beste :) Synes det var et bra forslag, og regner med at det vil bli regel i mange selskap etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag har det nok noe for seg å ha flere kvinnelige piloter. Som løsning på "problemet" med piloter som begår selvmord med fullt passasjerfly er det nok like effektivt som å male alle passasjerfly røde med grønne prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at en mannlig pilot tok selvmord, og tok med seg 149 andre mennesker i døden. Ifølge statistikken har kvinner langt lavere risiko for å ta selvmord. Bør vi som samfunn nå prøve å få flere kvinnelige piloter? Kan vi forhindre slike katastrofer i framtiden med kvinnelige piloter bak spakene?

Anonymous poster hash: 62f13...468

JA

Kvinner har mer samvittighet og er mer ansvarsfulle.

Menn er mer egoistiske jevnt over.

Anonymous poster hash: dfb74...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I din egen link står det at det ikke er tatt høyde for kjørte kilometer som gjør hele undersøkelsen og linken din ubrukelig...

Kvinner er dårligere sjåfører:

http://www.an.no/bil/article5437642.ece

Anonymous poster hash: 961ec...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I din egen link står det at det ikke er tatt høyde for kjørte kilometer som gjør hele undersøkelsen og linken din ubrukelig...

Kvinner er dårligere sjåfører:

http://www.an.no/bil/article5437642.ece

Anonymous poster hash: 961ec...7cf

Tråden handler om kvinnelige piloter. Det er det linken min handler om også.

Anonymous poster hash: 46c83...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld nei. Altså..når kvinner har problemer med å lukeparkere en bil...hvordan i huleste tror du det skal gå når de skal manøvre et fly på 60 tonn? Kvinner blir fort stressa i trafikken og det blir ikke akkurat noen mindre stressfaktor når de skal være oppe i lufta bak spakene.

Anonymous poster hash: e6cf1...09d

Det tror jeg ikke blir noe problem. Man trenger ikke lukeparkere flyet, det går tross alt bare fremover. Så lenge ingen finner opp et fly som man kan rygge med, skulle vi være ganske trygge.

Hold dem borte fra helikoptere, så tenker jeg at det går bra, jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler om kvinnelige piloter. Det er det linken min handler om også.

Anonymous poster hash: 46c83...d4c

beklager, feil AB jeg siterte.

Anonymous poster hash: 961ec...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA

Kvinner har mer samvittighet og er mer ansvarsfulle.

Menn er mer egoistiske jevnt over.

Anonymous poster hash: dfb74...592

Selvfølgelig har du rett. Det må imidlertid først utdannes flere kvinnelige piloter. En kan ikke kreve 50% kvinnelige piloter før det finnes tilstrekkelig mange kvalifiserte kvinnelige søkere. En bør ikke fire på utdanningskravet for raskere å oppnå likevekt mellom kjønnene i dette yrket.

Anonymous poster hash: 34812...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, feil AB jeg siterte.

Anonymous poster hash: 961ec...7cf

Helt ok. :)

Anonymous poster hash: 46c83...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan heller ta med psykisk helse i allround-helsesjekken til pilotene.

Jeg ble litt forbauset over at man ikke gjør en psykologisk evaluering av folk som er ansvarlig for hundrevis av menneskeliv hver eneste dag, og som man VET har en ganske stressende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør KG vurdere å stenge/slette fullstendig imbesille tråder?

Det syns jeg var en god ide. Alle med mer enn, la oss si, 35000 innlegg, får begrensede moderator-privilegier, og en "Tøysetråd"-knapp som kan brukes til å stenge tråder en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør KG vurdere å stenge/slette fullstendig imbesille tråder?

Hva mener du?, denne tråden er bra!

Anonymous poster hash: 62f13...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Ikke fordi kvinner er annerledes enn menn. Om det skulle være at det er kvinner som ønsker å være piloter men som ikke tør å leve ut drømmen fordi det eventuelt er mannsdominert, eller av andre grunner kunne vi trenge flere kvinnelige piloter. Det er også enkelte firmaer som ønsker flere piloter: http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/british-airways-targeting-female-pilots-5179518

Jeg tror ikke at flere kvinnene piloter vil føre til mindre selvmord hvor piloten tar med seg passasjerene. Og hvor ofte skjer dette? En av 1000"" ganger? Da kan det vel likeså godt være en kvinne som låser den andre ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?, denne tråden er bra!

Anonymous poster hash: 62f13...468

Det synes jeg også, og det er et relevant tema.

Menn må ha makt overalt, et tema dukker opp som de ikke liker, og så vil de bestemme at tråden skal stenges.

Anonymous poster hash: dfb74...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble litt forbauset over at man ikke gjør en psykologisk evaluering av folk som er ansvarlig for hundrevis av menneskeliv hver eneste dag, og som man VET har en ganske stressende jobb.

Det gjør man. Men den kunne kanskje vært bedre.

Uansett, det ser ut til at man går for en "to personer i cockpit" løsning nå. Det løser hele problemet (så lenge ikke begge to er koko da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nå sjansen større for at menneskelige feil skal være avgjørende enn at noen drar med seg noen ned med vilje. Det viktigste her er at man får de beste pilotene i jobbene.

Er heller vanskelig å forutse at et menneske skal gjøre noe sånt som dette. Det er jo ikke direkte dagligdags.

Det kunne like godt vært en bussjåfør som gjorde noe liknende. Skal man kreve kvinnelige bussjåfører og psykisk sjekk annenhver uke i tilfelle de skulle finne på noe idiotisk.

Faktumet er at vi overlater ansvaret til mennesker å kjøre disse. Flertallet har moralen og egenskapene i orden slik at flest mulig slipper å oppleve noe sånt.

Men det er jo selvfølgelig fint å være etterpåklok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at en mannlig pilot tok selvmord, og tok med seg 149 andre mennesker i døden. Ifølge statistikken har kvinner langt lavere risiko for å ta selvmord. Bør vi som samfunn nå prøve å få flere kvinnelige piloter? Kan vi forhindre slike katastrofer i framtiden med kvinnelige piloter bak spakene?

Er ikke kvinner bak rattet avskrekkende nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger de beste uavhengig av kjønn. :)

Blir rart å kvotere inn kvinnelige piloter uten å kvotere inn mannlige flyvertinner, forresten. Til slutt blir jo hele personalet kun kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...