Gå til innhold

Hvordan legger dere baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor får hun ikke grøt da? Vil du ikke eller? Hvis du vil at hun skal sovne tidligere må du begynne med rutiner. Hun vil jo ikke være sur for alltid om du kutter siste duppen, kan godt hende det er kun den ene dagen, at hun sover lengre de andre duppene i stede. Du kan vel hvertfall prøve.

Anonymous poster hash: 54256...091

Har prøvd å gi henne grøt i 3 mnd med alle merker og ulike konsistens +++++

Foreløpig spiser hun halv porsjon hipp men ikke så begeistret. Ikke grønnsak mos heller. Hun er vanskelig ;(

Jeh prøvde å la henne ligge i senga etter 3 dupp så gråt oh hun klaget masse fordi hun er ikke trøtt ;( men til hennes leggetid sover hun

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så lett ;/

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å gi henne grøt i 3 mnd med alle merker og ulike konsistens +++++

Foreløpig spiser hun halv porsjon hipp men ikke så begeistret. Ikke grønnsak mos heller. Hun er vanskelig ;(

Jeh prøvde å la henne ligge i senga etter 3 dupp så gråt oh hun klaget masse fordi hun er ikke trøtt ;( men til hennes leggetid sover hun

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Du må bare fortsette og tilby hver kveld, gjør det til en rutine. Hun vil spise mer etter hvert, ingen babyer spiser full porsjon med en gang, det vet jeg alt om! Du lar være og legge henne til dupp og holder henne våken en time halvannen lenger enn da du ville lagt henne til dupp. Altså du kutter ut duppen, ikke la henne ligge lengre i senga etter dupp.

Anonymous poster hash: 54256...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, legger baby ja, jeg leste "lager" jeg :sjenert: Tenkte at jeg hadde noen gode tips å komme med, men den gang ei...



Anonymous poster hash: dbbc5...da6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare fortsette og tilby hver kveld, gjør det til en rutine. Hun vil spise mer etter hvert, ingen babyer spiser full porsjon med en gang, det vet jeg alt om! Du lar være og legge henne til dupp og holder henne våken en time halvannen lenger enn da du ville lagt henne til dupp. Altså du kutter ut duppen, ikke la henne ligge lengre i senga etter dupp.

Anonymous poster hash: 54256...091

Takk for gode råd. Da skal jeg prøve og se hvordsn det går;)

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. Da skal jeg prøve og se hvordsn det går;)

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lykke til :) det blir nok bedre etter hvert skal du se

Anonymous poster hash: 54256...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 mnd gammel her.

Vårt rituale er bad, pysj, mat og opp i senga si. Mat etter stell er fordi hun blir sløv og trøtt av måltidet, men skrur seg opp av å plaske i badet.

Stol ved senga, sitter i mørke med henne til hun sovner. Synger litt, stryker på håret, eller er musestille, alt etter formen. Hun sovner på 5-20 min, 5 er vanligst.

Sovner ca 7 hver kveld. Siste dupp mellom 3 og 4, plussminus en halvtime.

Sover til ca 6 neste morgen, er nattavvent.

Innsovning og bedre nattesøvn kom da vi begynte å bruke sovepose...

Anonymous poster hash: 014b1...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd gammel her.

Vårt rituale er bad, pysj, mat og opp i senga si. Mat etter stell er fordi hun blir sløv og trøtt av måltidet, men skrur seg opp av å plaske i badet.

Stol ved senga, sitter i mørke med henne til hun sovner. Synger litt, stryker på håret, eller er musestille, alt etter formen. Hun sovner på 5-20 min, 5 er vanligst.

Sovner ca 7 hver kveld. Siste dupp mellom 3 og 4, plussminus en halvtime.

Sover til ca 6 neste morgen, er nattavvent.

Innsovning og bedre nattesøvn kom da vi begynte å bruke sovepose...

Anonymous poster hash: 014b1...a3e

Fin rutine....

Siste dupp kl 3-4... Hvor lenge?

Når er første dupp og hvor lenge?

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rutine....

Siste dupp kl 3-4... Hvor lenge?

Når er første dupp og hvor lenge?

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Ops du skrev halv time ca ;p ja hva med første ?:)

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) det blir nok bedre etter hvert skal du se

Anonymous poster hash: 54256...091

Satser på det 😄

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops du skrev halv time ca ;p ja hva med første ?:)

Anonymous poster hash: 77e8d...e26

Iblant tre dupper. Iblant to. Det er som regel alltid tilsammen 2.5 til 3 timer med dagsoving.

det virker som om hun går over til to lurer nå.

Når tre stk, har hun første fra ca 8 til nesten 9.

Anonymous poster hash: 014b1...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er junior 7.5 mnd, jeg gir ham grøt eller grønnsaksmos ca kl. 19, etter det blir det kveldsvask og bleieskift, tar på ham pysj og legger ham i sengen. Sengen hans står ved siden av vår seng. Legger ham ned, gir ham nattasuss, legger favoritt leken ved siden av ham, slår på musikkuroen, slår av lyset og går ut av rommet. han pleier å sovne med en gang.

han får en flaske mme cl. 1, så sover han til 7. Veldig greit:) burde vel prøve å avvenne ham snart, men er ikke så ivrig siden legging går så greit:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...