Gå til innhold

Hvor ofte bader/dusjer du 3åringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine barn dusjer eller bader hver dag. Også vasker de håret hver dag i ukedagene. Jeg jobber i barnehage og barna blir utsatt for sikkel og snørr fra andre barn og sand, skitt når de er ute. Synes det er heslig og ikke vaske håret etter en barnehage-dag. Vil ikke legge barna mine i senga innsmurt med andres sitt sikkel og snørr.

Vi barnehageansatte legger godt merke til barn som ikke blir vasket nedentil om morgenen etter flere timer med tissebleie på natta. Det lukter helt forferdelig av disse barna.

Ikke gøy å skifte bleie når man får en brekningsfølelse av tilnærmet rekelukt.

Syns det er merkelig at foreldre ikke vasker barna sine nedentil hver morgen og kveld når de bruker bleie.

Anonymous poster hash: fcde8...0ff

Her er det du som er overrenslig. Det er ikke sunt å dusje og vaske håret hver bidige dag.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo verdt å se om ungen blir bedre med mindre bading :)

Anonymous poster hash: 49805...2f8 [/acronym

Ja får sjekke det ut. Takk :)

Anonymous poster hash: 962da...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får sjekke det ut. Takk :)

Anonymous poster hash: 962da...b76

Ja, med mindre de andre barna i barnehagen kliner ungen deres inn med snørr (jmf. en annen post lengre oppe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bader vi guttungen på 2 år minst annenhver dag. Syns han blir utrolig fort skitten og han lukter fort tiss etter å ha ligget med bleie hele natta. Peller seg ofte i håret når han spiser middag osv, så det er like greit å hive han en liten runde i dusjen istedenfor klut. Bading i badekar gjøres max 1 gang i uka.

Prøver å bruke såpe som er beregnet på atopisk hud, for han var litt plaget med det i fjor. Nå har huden blitt mye sterkere og trenger ikke like mye fuktpleie som tidligere.



Anonymous poster hash: c721c...80e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage selv og er enig med den andre "kollegaen" her oppe. Noen foreldre kan godt gjøre en litt bedre innsats når det gjelder hygienen på ungene. Spesielt gammel urinlukt sitter godt i huden og vi merker fort om ungen ikke har blitt vasket skikkelig i underlivet på morgenen. Men jeg tror en del mennesker ikke har like godt utviklet luktesans når de mener det holder å bare skylle underlivet i vann :( Kanskje på babyer men ikke på større barn.

Min egen unge stinker tiss på morgenen, så her må jeg vaske med såpe (mildest mulig da) for at det skal gå vekk.



Anonymous poster hash: c721c...80e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære dere, det er da forskjell på å vaske underlivet og å bade hele ungen hver dag! :roll:

Selvsagt vasker oppegående foreldre underliv og andre utsatte områder hver dag, men en liten unge som ikke svetter er det bare tull å bade hver dag, med mindre de har griset seg til. Det tørker jo bare ut sart barnehud. Her bader to- og fireåringen en gang i uka, ser for meg det blir litt oftere når det blir sommer og mer uteliv i sand og gress.



Anonymous poster hash: b12f3...62a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, med mindre de andre barna i barnehagen kliner ungen deres inn med snørr (jmf. en annen post lengre oppe)

Nope, de går begge hjemme. Sosialiseres fortsatt med andre unger da men.

Anonymous poster hash: 962da...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 3-åring bader vanligvis 3 ganger i uka. Det kommer jo litt an på hvordan barnet ser ut etter barnehagen- er det sand og søle over hele ungen, blir det bading :)

Men er det vinter og snø og lite skitt, blir det kanskje 2 ganger i uka. Man bruker jo vaskeklut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære dere, det er da forskjell på å vaske underlivet og å bade hele ungen hver dag! :roll:

Anonymous poster hash: b12f3...62a

Men det er påfallende mange på KG som bare vasker ungene sine med bare vann, i følge flere tråder her jeg har lest om emnet. Til og med sitt eget underliv... Hvis de tror det lukter nøytralt av det så tar de skammelig feil.

Det er dessuten forskjell på unger også, noen ser jo ikke ut etter en halv dag med lek, spising og snørr de har klint langt oppi håret :)

Anonymous poster hash: c721c...80e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i uka fast, en av de med hårvask. Så tar vi det etter behov ellers - enkelte perioder blir det dusj hver dag, sndre ganger bare de 2. Vasker såklart hender, ansikt og underliv hver dag, men da med klut.

Anonymous poster hash: 2c18b...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage selv og er enig med den andre "kollegaen" her oppe. Noen foreldre kan godt gjøre en litt bedre innsats når det gjelder hygienen på ungene. Spesielt gammel urinlukt sitter godt i huden og vi merker fort om ungen ikke har blitt vasket skikkelig i underlivet på morgenen. Men jeg tror en del mennesker ikke har like godt utviklet luktesans når de mener det holder å bare skylle underlivet i vann :( Kanskje på babyer men ikke på større barn.

Min egen unge stinker tiss på morgenen, så her må jeg vaske med såpe (mildest mulig da) for at det skal gå vekk.

Anonymous poster hash: c721c...80e

Men man kan da fint vaske med såpe hver dag uten å bade!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy

På vinteren var det sånn ca annenhver dag. Resten av året hver dag av den enkle grunn at jeg omtrent ikke kunne se ungen under lag med støv og sand etter endt dag i barnehagen :)

Greit at det går ut over hud men ikke no er som å legge en nybada god og rein unge til kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske med vaskeklut høres veldig uhygienisk ut. Hvorfor ikke bare ta en dusj?

Anonymous poster hash: 40d70...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske med vaskeklut høres veldig uhygienisk ut. Hvorfor ikke bare ta en dusj?

Anonymous poster hash: 40d70...562

Fordi det er mer styr og tar lenger tid. Ikke alle unger elsker å dusje/bade heller. Og som nevnt er det ikke bra å dusje/bade hver dag.

Og hva er uhygienisk med å vaske med en ren klut?

Endret av Harlekin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er mer styr og tar lenger tid. Ikke alle unger elsker å dusje/bade heller. Og som nevnt er det ikke bra å dusje/bade hver dag.

Og hva er uhygienisk med å vaske med en ren klut?

Det renser vel ikke så bra...

Anonymous poster hash: 40d70...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan da fint vaske med såpe hver dag uten å bade!

Det forstår jeg og det er helt ok. Men det finnes folk som ikke bruker såpe heller. Da tar det ikke lang tid før lukta setter seg.

Et eks: en jente i min bhg luktet i dagesvis innmari sterkt hver gang hun hadde tisset på do, så mye at det luktet ut i garderoben og av barnet. Vi tok dette opp med foreldrene for vi var bekymret for mulig infeksjon i underlivet. Prøver ble tatt hos legen men ingenting slo ut. Derimot forsvant lukta ganske umiddelbart etter at vi tok det opp, noe som får meg til å tro at mangelfull vask i underlivet som var årsaken. Ungen var ikke skitten ellers.

Anonymous poster hash: c721c...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart tidligere i tråden at vi kun bader en gang i uka grunnet atopisk hud. Jeg regnet det faktisk som en selvfølge at alle skjønner at vi allikevel vasker ungen hver dag, spesielt godt om morgenen.

Anonymous poster hash: 8e339...1b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...