Gå til innhold

Hvor ofte bader/dusjer du 3åringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi dusjer hver kveld. Hun er ikke tørr og eg smører godt.. Snakket med naboen og hun dusjer 3 åringen sin 2-3 dager i uka, vasker selvfølgelig godt de andre dagene. Helt ubetydelig som egentlig, jeg bare lurer på hva som er normalt egentlig?

Anonymous poster hash: 3a816...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 gang i uka... Om ikke de vil selv da, da får de selvsagt dusje/bade så mye de vil. Ellers vask med klut.
Jeg har vokst opp med dusj en gang i uka, lever enda ;)



Anonymous poster hash: 24088...fb7
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vokst opp med bad/dusj 1-2 ganger i uka, og ellers vask med klut.

Jeg behøvde aldri fuktighetskrem som barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Trur ikke det er sunt å dusje hver eneste dag. Det fjerner det naturlige fettlaget på huden. Annen hver dag trur jeg er mer rett, sikkert sjeldnere også.

Selv dusjer jeg annen hver dag, og etter behov. Hvis jeg er ute en glovarm sommerdag og blir svett, så vasker jeg så klart kroppen, men ikke håret (hvis det ikke trengs).

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall annenhver dag:) syns håret hennes trenger det for ikke å se litt skittent ut. Hun liker å bade, og det er godt å få den rolige halvtimen før kveldsmat, både for henne og oss;) Bruker litt "babyshampo" i håret hennes, ellers ingen såpe. Smører henne ikke.

Anonymous poster hash: 3e018...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fullt tre enda her, men snart 2,5. Hun har hatt tørr, på grensen til atopisk hud siden hun var baby så vi har kun badet én gang i uka. Nå er huden mye bedre enn tidligere, så hvis hun spør om å få bade får hun det. :)

Anonymous poster hash: 8e339...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger i uka.

På søndager bader ungene, lenge og vel. De elsker det. Og midtveis i uka en gang dusjer vi dem. De andre dagene vaskes de med vaskeklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke mer enn en gang i uken.

Ikke har de mensen og ikke svetter de hinsides. Hvorfor dusje de i stykker?

Endret av duplexx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Stort sett en gang i uka, men vil han bade oftere får han selvsagt lov til det! Deilig med badekar når man har små barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren 1 gang i uken, på sommeren blir det ofte litt oftere fordi han kommer hjem fra bhg med håret fullt av sand osv. Jeg er opptatt av miljøperspektivet; vi trenger ikke bruke så vannvittige mengder vann som vi gjør her i Norge.



Anonymous poster hash: 12271...b84
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par ganger i uken, og vask hver dag. Bader oftere ved behov. F.eks. hvis de har "svømt" i sandkassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er ikke 3 lenger, men vi har fortsatt samme rutine: Dusje og vaske håret en gang i uken, med mindre hun er ekstra skitten. Vask morgen og kveld hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter er fire, og i utgangspunktet dusjer hun 1-2 dager i uken. Vaskes hver dag med klut andre steder. Av og til plasserer jeg henne i dusjen for å vaske henne ekstra nedentil, hender det kommer noen dråper iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i uka, oftere på sommeren.

Anonymous poster hash: 6ba82...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen bader ungen hver dag. Og ungen har irritert hud. Ingen er 3 år. Burde jeg begynte fruen roe ned på badingen?

Anonymous poster hash: 962da...b76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine barn dusjer eller bader hver dag. Også vasker de håret hver dag i ukedagene. Jeg jobber i barnehage og barna blir utsatt for sikkel og snørr fra andre barn og sand, skitt når de er ute. Synes det er heslig og ikke vaske håret etter en barnehage-dag. Vil ikke legge barna mine i senga innsmurt med andres sitt sikkel og snørr.

Vi barnehageansatte legger godt merke til barn som ikke blir vasket nedentil om morgenen etter flere timer med tissebleie på natta. Det lukter helt forferdelig av disse barna.

Ikke gøy å skifte bleie når man får en brekningsfølelse av tilnærmet rekelukt.

Syns det er merkelig at foreldre ikke vasker barna sine nedentil hver morgen og kveld når de bruker bleie.

Anonymous poster hash: fcde8...0ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen bader ungen hver dag. Og ungen har irritert hud. Ingen er 3 år. Burde jeg begynte fruen roe ned på badingen?

Anonymous poster hash: 962da...b76

Er jo verdt å se om ungen blir bedre med mindre bading :)

Anonymous poster hash: 49805...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i uka. Har begynt å pushe på 6 åringen litt nå, og mener annenhver dag er en god idé når han begynner på skolen.

Anonymous poster hash: c7321...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...