Gå til innhold

Hva slags klær brukte barnet deres når det brukte str 92?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 1,5 bruker str 86 og har fått en søppelsekk med brukte klær i str 92. Vi er vant til å bruke body og joggebukser på han til hverdags men i sekken var det ingen bodyer, en joggebukse og 6 dongeribukser. Setter veldig pris på å få klærne, er fan av gjenbruk og klærne vil bli brukt men vi vil ha litt nye klær og så skal kjøpe noen bodyer og joggebukser. Er nysgjerrig på hva dere andre kledde barna deres i når de brukte str 92, begynte dere å bruke dongeribukser på barnet? Jeg syns at det blir litt stivt å bruke i barnehagen.

Anonymous poster hash: 3436d...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Vår bruker som regel bukse (myk dongeri, eller annen myk bukse) og genser. Har sluttet å kjøpt bodyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bruker 92 nå. Han går som regel i selebukser joggebukser eller andre myke bukser. Kunne ikke falt meg inn og tatt på han en stiv dongeribukse.

Anonymous poster hash: 4e2f9...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det en myk og tynn dongeribukse mens resten var ganske tykke og stive. Stivere enn de fleste dongeribuksene mine. Må ikke ha bodyer men vil ha myke bukser.

TS

Anonymous poster hash: 3436d...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har først nå begynt å bruke litt dongeri. Han er str 98. Bruker det aldri i bhg, men når vi har fri, og skal på besøk e.l.

I bhg blir det som regel ulltøy (body/genser + longs) på vinterstid, og genser + joggebukse ellers. Gjerne med singlett under. På sommeren blir det myke tynne sommerklær av bomull. Har begynt å kutte ut bodyer nå. Rett og slett litt vanskelig å få tak i, pluss at han øver på bleieslutt og body uten bleie er ikke så komfortabelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi arver også videre mange stive bukser, nettopp fordi disse ikke blir brukt og derfor ikke er slitt. De kommer som gave fra besteforeldre, som syntes de ser fine ut.

Anonymous poster hash: 381ff...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker myke bukser som selebukser, dongeri "tights" eller andre myke stoffer på bukser. Har en vanlig jeans som sønnen min har fått i gave men den blir ikke brukt fordi den er stiv og vid nede i beina. Bruker ingen bukser med sleng nede i beina.

Myke lekedresser blir ofte brukt og det er en suksess i bhg, sluttet å kjøpe body etter han gikk stødig i 1 års alderen og nå er hans vokst fra de siste bodyene i størrelse 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være st disse dongeribuksene er lite brukte og gaver, men siden det var kun en joggebukse så kan det hende at barnet brukte mye dongeri. Vi bor ikke samme plass så ser ikke barnet ofte nok til å vite det.

TS

Anonymous poster hash: 3436d...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi brukte bodyer i str 92, mest ullbodyer (liker bodyer fordi man slipper den "glippen" mellom klærne, tenker det blir kaldt.) først nå som hun er over på 98 og vi vurderer bleieslutt at hun har kuttet ut bodyer. Og disse dongeribuksene.. Vi har også arvet en del av dem, de blir aldri brukt. Her er det ullundertøy, joggebukser og evt tights for alle penga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår i 92 bruker ikke body lenger, bruker myke bukser som er lette og gode å bevege seg i. Bruker nesten kun Pierre Robert ullklær for tiden, genser og bukse/stilongs og bukse utenpå igjen.

Anonymous poster hash: 9dccc...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Min er 15 mnd og bruker 92. Bruker body, gensere, myke skjorter, tights, bukser eller kjoler som er fine men som kan lekes i. Ull innerst sånn at skjortene/kjolene kan tas av i barnehagen hvis de blir ubehagelige. Stive klær er kun til besøk ol, og blir tatt av etter kort tid ;)

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 2 år og bruker str 92 - 98. Bruker fortsatt bodyer. Syntes det er mest praktisk enn så lenge, men kommer til å slutte med det i forbindelse med bleieslutt. Ellers går det i joggebukser/myke bomullsbukser/ullbukser, ullgensere/bomullsgensere og strømpebukser eller longs. Han har én dongeribukse fra H&M, men den ble så stiv etter første vask at det nesten ikke gikk an å bevege seg i den, så den er ikke i bruk.



Anonymous poster hash: f59bc...1c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare myke klær.

De bor mye i ull, men ellers økolgisk bomull gjerne.

Tights, tskjorter, hoodies og joggebukser. Er jo så aktive, tenk om man skulle trent i jeans da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår blir 2 år nå og vi bruker tynne baggy jeans fra name it. De er like myke som en joggebukse, men ser MYE penere ut. Strikk i livet er et mest synes jeg, og de skal heller ikke stramme noe sted. Bodyer bruker vi fortsatt fordi ellers blir det fort glipe mellom bukse og genser. De tynne buksene er supre fordi de heller ikke er så varme så man kan ha de utenpå strømpebukse. Synes ikke noe om å fly rundt i stillongsen.

Anonymous poster hash: 37189...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fireåring bruker str.92 nå. Det er 2,5 år siden hun brukte en body. Men vi arver også mye, og det er a¨lltid mengder av olabukser der. Innbiller meg at det erfordi de ikke er så mye brukt, utslitte klær får vi jo ikke...



Anonymous poster hash: d5690...e2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2 åring bruker bodyer enda. Han er mellom 92 og 98 i overkroppen. Syns gensere sklir opp så lett og siden han er såpass aktiv så blir det ofte glipe mellom buksa og genseren. Syns ikke noe om det på vinterhalvåret. Har kjøpt noen singlet-bodyer på H&M som han bruker under gensere, så det ikke blir så varmt med begge deler.

Ellers bruker vi stort sett joggebukser eller tynne myke olabukser (sjeldent i bhg da). Unger skal kunne utfolde seg aktivt og ikke begrenses av stive plagg. Vi har arvet noen stive olabukser med knapp og glidlås helt ned i str 80, det har vi aldri puttet ungen vår oppi. Husker han fikk en bukse som var litt stram i livet en gang, da stønnet og uffet han seg hver gang han satt seg ned. Så det skjønte vi fort at slike plagg var uaktuelt her i gården :fnise:



Anonymous poster hash: f1704...bbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet at Cubus og H&M selger bodyer i str 92, men hver andre av samme type butikker? Kappahl? Lindex?

Det var også mye merkeklær i den sekken, addidas, nike, moods of norway, lacoste osv. Hadde ikke kjøpt sånt selv til sønnen min men nå har han fått sånt da :) Kjøper dere merkeklær til deres små?

TS

Anonymous poster hash: 3436d...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår blir 2 år nå og vi bruker tynne baggy jeans fra name it. De er like myke som en joggebukse, men ser MYE penere ut. Strikk i livet er et mest synes jeg, og de skal heller ikke stramme noe sted. Bodyer bruker vi fortsatt fordi ellers blir det fort glipe mellom bukse og genser. De tynne buksene er supre fordi de heller ikke er så varme så man kan ha de utenpå strømpebukse. Synes ikke noe om å fly rundt i stillongsen.

Anonymous poster hash: 37189...152

Heller ikke i barnehagen, når de skal inn og ut av vinterdress ifb måltid og bleieskift?

Anonymous poster hash: 73831...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår blir 2 år nå og vi bruker tynne baggy jeans fra name it. De er like myke som en joggebukse, men ser MYE penere ut. Strikk i livet er et mest synes jeg, og de skal heller ikke stramme noe sted. Bodyer bruker vi fortsatt fordi ellers blir det fort glipe mellom bukse og genser. De tynne buksene er supre fordi de heller ikke er så varme så man kan ha de utenpå strømpebukse. Synes ikke noe om å fly rundt i stillongsen.

Anonymous poster hash: 37189...152

Hvorfor kan ikke barnet gå i longs?

Anonymous poster hash: 74ce9...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år, str 92. Bruker fortsatt body og kommer til å gjøre det til bleieslutt. Stort sett joggebukseliknende bukser (gjerne sånne i velur med bred strikk i livet), et par dongeribukser type myk og baggy, og så er jeg veldig glad i cordfløyel, som er både pent og behagelig.



Anonymous poster hash: a286b...dc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...