Gå til innhold

Slutte med vittigheter i seriøse tråder ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Enele i.i

Jeg begynner å se meg lei på dette og syns det blir mer og mer av det: At en opprinnelig seriøs tråd, enten det gjelder tanker, filosofering eller konkrete spørsmål, blir mer eller mindre ødelagt av avsporinger av brukere som bare MÅ legge inn en morsomhet som ikke omhandler temaet i det hele tatt.

Så følger gjerne flere brukere opp og tråden sporer helt av og til slutt er man usikker på hva tråden i utgangspunktet handlet om.

Hva med å holde seg til tema ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro meg, du er ikke den eneste som er lei av dette. Dette er noe jeg har sett har blitt tatt opp på ros,ris.., og det ser ut til at moderatorene har blitt flinkere til å rydde opp i slike tråder, mens det er stort sett de samme brukerne som stadig snikk snakker ihjel tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fort gjort å spore av litt innimellom. Jeg har gjort det flere ganger uten å tenke meg om. Ikke vondt ment i det hele tatt og litt må man vel tåle...

Jeg innrømmer at jeg blir irritert noen ganger, men siden jeg er så flink til å spore av selv så kan jeg ikke klage :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Ja og så kan enkelte slutte å forfølge personer og ødelegge deres tråder med tull.

Ja, forfølgelser vet vår lille hvite venn mye om :ironitullefjesing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig bør man kunne ha det morsomt av og til, det ønsker vel alle. Takhøyde og toleranse er også fine ting.

Det jeg tror trådstarter sikter til er tråder som fullstendig sklir ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å se meg lei på dette og syns det blir mer og mer av det: At en opprinnelig seriøs tråd, enten det gjelder tanker, filosofering eller konkrete spørsmål, blir mer eller mindre ødelagt av avsporinger av brukere som bare MÅ legge inn en morsomhet som ikke omhandler temaet i det hele tatt.

Så følger gjerne flere brukere opp og tråden sporer helt av og til slutt er man usikker på hva tråden i utgangspunktet handlet om.

Hva med å holde seg til tema ?

Har ikke seriøse tråder plass til humor?? Hvilken tråd er så seriøs, at det ikke er plass til humor?

Nå mener jeg humor og ikke pervertert sarkasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tråder har selvsagt plass til humor. Tror Enele (og andre) mener at når et tema blir drøftet i to sider og det er påfølgende fire sider med snikk-snakk mellom noen få brukere - vel, da tar det litt av og det blir vanskelig å hanke tråden inn igjen.

Ja, vi prøver å være flinke til å rydde, men noen ganger skjer dette fort og vi er ikke her absolutt hele tiden. Så litt selvkontroll kan nok være på sin plass her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært innom et par andre forum hvor alle trådene er veldig saklige hele tiden, og der kjeder jeg meg. Har vært der et par ganger, men gidder ikke. Trådene handler om det samme som her, det er mange av de samme brukerne, men det er lite humor.

Nei - frem for små avsporinger og humoristiske synsvinkler innimellom...

.. selv om jeg heller ikke liker tendensen til et par av de gamle faste her inne, som stadig spretter inn og ødelegger tråder med bare fjas, rett og slett fordi de selv ikke tar startinnlegget alvorlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har skrevet om råd og vink på enkelte steder på debattene.OG prssisert at jeg vil ha SERIØSE svar.Når det da kommer vittigheter og "spydigheter",da er det visse brukere skulle vært tatt ut.Vi er ikke ute for og ha det morsomt da.Dette gjør meg betenkt til tider og lurer på alderen her inne.Synd men sant.Humor har jeg i massevis og kan holde på andre steder med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner å se meg lei på dette og syns det blir mer og mer av det: At en opprinnelig seriøs tråd, enten det gjelder tanker, filosofering eller konkrete spørsmål, blir mer eller mindre ødelagt av avsporinger av brukere som bare MÅ legge inn en morsomhet som ikke omhandler temaet i det hele tatt.

Så følger gjerne flere brukere opp og tråden sporer helt av og til slutt er man usikker på hva tråden i utgangspunktet handlet om.

Hva med å holde seg til tema ?

Sant nok at det blir dumt når det blir avsporinger,

men litt moro må man ha det eller så gidder ingen

diskutere hvis det bare skal være bånn seriøst.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...