Gå til innhold

Jenter; får dere noe utbytte av å ri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herre....min......GUUUD!

Så du mener altså at det er riv ruskende galt å ville strekke seg lengst mulig for kjærsten sin, samtidig som man har forståelse for at hun kan slite litt med nervøsitet og dårlig selvbilde?

Ble det for mye for deg å lese? Hoppet du over hele poenget og liret av deg dette våset her?

Du leser som du skriver. Nei, man skal respektere at viss faktisk har endelige grenser. Men det har visse her ikke hørt om.

Slutt å tilte.

Anonymous poster hash: 1d2bc...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter

Er du virkelig for lite reflektert til å la være å gjøre disse generaliseringene, eller ser du at det er nedlatende og utrolig lite ydmykt å anta så utrolig mye om totalt fremmede mennesker? Min klitoris er sensitiv på en måte mannlige partnere aldri vil forstå, så at det er vanskelig for noen av dem å gjøre akkurat det som må til for å stimulere riktig uten å påføre smerte eller annet ubehag bør ikke være så overraskende.

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

bmh.gif

bcs.gif

God natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man havner til sengs med en kvinne som er åpen for å prøve og feile, er det absolutt IKKE synd på oss menn. Det er derimot jævelig synd på de mannfolka som havner i seng med en kvinne som ikke gidder å offre en tanke på hva mannen liker og hva hun kan bidra med i senga.

Det er nettopp for deres nytelse at mange rir/har vaginalt samleie/faker orgasme uten å selv få noe særlig ut av det. Det er nettopp det tråden handler om, at mange av oss ikke får noe særlig ut av riding (og gjør det likevel), og du er så selvmedlidende at du snur det om til at menns behov oversees.

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man havner til sengs med en kvinne som er åpen for å prøve og feile, er det absolutt IKKE synd på oss menn. Det er derimot jævelig synd på de mannfolka som havner i seng med en kvinne som ikke gidder å offre en tanke på hva mannen liker og hva hun kan bidra med i senga.

Snakk om å polarisere.

Anonymous poster hash: 1d2bc...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det er nettopp for deres nytelse at mange rir/har vaginalt samleie/faker orgasme uten å selv få noe særlig ut av det. Det er nettopp det tråden handler om, at mange av oss ikke får noe særlig ut av riding (og gjør det likevel), og du er så selvmedlidende at du snur det om til at menns behov oversees.

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

Hvordan kan du kalle meg selvmedlidende når jeg gang på gang uthever hvor mye jeg setter pris på at kvinner gjør ting for meg for min nytelse? Jeg legger jo ut i det vide og breie om hvor mye jeg setter pris på gjensidig ønske om å gi nytelse til sin partner, og du lirer av deg ting helt ut av det blå.....Nå tror jeg faktisk du troller med meg...for så til de grader vanskelig kan det da ikke være å lese en setning sort på hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du kalle meg selvmedlidende når jeg gang på gang uthever hvor mye jeg setter pris på at kvinner gjør ting for meg for min nytelse? Jeg legger jo ut i det vide og breie om hvor mye jeg setter pris på gjensidig ønske om å gi nytelse til sin partner, og du lirer av deg ting helt ut av det blå.....Nå tror jeg faktisk du troller med meg...for så til de grader vanskelig kan det da ikke være å lese en setning sort på hvitt?

Kjære deg, mine innlegg gjennom hele jævla tråden handler om at det ikke nødvendigvis er ønskelig eller mulig for en mann å stimulere en kvinnelig partner til orgasme, og at det heller ikke alltid er så viktig for oss. Jeg skrev tidligere at noen menn har jeg kunnet gjøre noe bedre, men jeg har aldri klart å lære noen opp fra elendig til grei eller god, du tolker dette som en generalisering, jeg gjør narr av deg for å være så defensiv og selvmedlidende at du klarer å gjøre dette spranget, og på kommentaren om at "ja huff, det er så synd på dere" begynner du plutselig å snakke om at det er synd på menn som ender opp med partnere som ikke fokuserer på mannens nytelse - i en tråd hvor mange kvinner, inkludert meg selv, skriver om at vi ikke nødvendigvis fokuserer på egen nytelse, men gjerne rir til tross for at det ikke gir oss noe!

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, mine innlegg gjennom hele jævla tråden handler om at det ikke nødvendigvis er ønskelig eller mulig for en mann å stimulere en kvinnelig partner til orgasme, og at det heller ikke alltid er så viktig for oss. Jeg skrev tidligere at noen menn har jeg kunnet gjøre noe bedre, men jeg har aldri klart å lære noen opp fra elendig til grei eller god, du tolker dette som en generalisering, jeg gjør narr av deg for å være så defensiv og selvmedlidende at du klarer å gjøre dette spranget, og på kommentaren om at "ja huff, det er så synd på dere" begynner du plutselig å snakke om at det er synd på menn som ender opp med partnere som ikke fokuserer på mannens nytelse - i en tråd hvor mange kvinner, inkludert meg selv, skriver om at vi ikke nødvendigvis fokuserer på egen nytelse, men gjerne rir til tross for at det ikke gir oss noe!

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

This.......

Anonymous poster hash: 1d2bc...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du støtt av at menn faktisk ønsker at du skal bidra med noe i senga?

Så når du svarer meg og forsøker å debatere mot meg så er du altså ingen motdebatant? Hvor intelligent er du?

Du er ekkel når vi ikke ønsker å tilfredstilles men heller å tilfredstille uten egen nytelse, og du svarer på dette med å komme med en ekkel kommentar om at kvinner er for egoistiske i senga. Det du kommer med henger ikke på greip, og det virker ikke som om du tenker klart. God natt.

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Kjære deg, mine innlegg gjennom hele jævla tråden handler om at det ikke nødvendigvis er ønskelig eller mulig for en mann å stimulere en kvinnelig partner til orgasme, og at det heller ikke alltid er så viktig for oss. Jeg skrev tidligere at noen menn har jeg kunnet gjøre noe bedre, men jeg har aldri klart å lære noen opp fra elendig til grei eller god, du tolker dette som en generalisering, jeg gjør narr av deg for å være så defensiv og selvmedlidende at du klarer å gjøre dette spranget, og på kommentaren om at "ja huff, det er så synd på dere" begynner du plutselig å snakke om at det er synd på menn som ender opp med partnere som ikke fokuserer på mannens nytelse - i en tråd hvor mange kvinner, inkludert meg selv, skriver om at vi ikke nødvendigvis fokuserer på egen nytelse, men gjerne rir til tross for at det ikke gir oss noe!

Anonymous poster hash: 72a4d...c75

Allt du trenger å vite om mine synspunkter har jeg skrevet tydelig og klart i tidligere poster her inne. Beklager å måtte si det, men dersom du virkelig klarer det kunststykket å vri det jeg har skrevet til at jeg forlanger ditt og datt av kvinner og at jeg er nedlatende mot de som ikke får nytelse og orgasme av diverse stillinger, så er det ikke håp for at jeg skal klare å overbevise deg om hva jeg virkelig mener. Dette er totalt dødfødt. Jeg tar selvkritikk på at jeg ikke klarte å lese det av meningene dine utifra de første postene dine i denne tråden.

God natt og sov godt. Vi blir ikke enige her....avslutter dette nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Vel, først ønsker jeg å svare på hovedinnlegget. Jeg synes at det er helt greit å ri, men det er ikke min favorittstilling. Jeg "kjenner" definitivt noe, men jeg har aldri fått orgasme av det. Når det er sagt, må jeg få klitoris stimulert for å komme. Jeg har aldri fått orgasme av penetrering alene. Klitorisstimulering samtidig som penis er inne (helst "spooning"), kommer jeg hardere enn ved kun fingring.

Så...

Gutter, gutter, gutter. Hvem har dere hatt sex med, egentlig? Hvis samtlige har fått orgasme av å ri dere, har dere enten hatt sex med fryktelig få jenter, eller så har mange faket. Sorry. Alle jenter er forskjellige, og mange kommer ikke av kun penetrering.

Ridning er den eneste stillingen kvinnen jobber i? Hva? Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg er da aktiv i alle stillinger?

Uansett, det er farlig å generalisere når man ikke har et stort nok utvalg. Hvis "alle" du har hatt sex med elsker å ri, betyr det ikke at alle kvinner elsker det. Når så mange kvinner her inne sier at de ikke får noe ut av å ri, vil det ikke gjelde for alle kvinner. Alle er forskjellige!

Anonymous poster hash: 513ad...b9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

Wow... Vel, først ønsker jeg å svare på hovedinnlegget. Jeg synes at det er helt greit å ri, men det er ikke min favorittstilling. Jeg "kjenner" definitivt noe, men jeg har aldri fått orgasme av det. Når det er sagt, må jeg få klitoris stimulert for å komme. Jeg har aldri fått orgasme av penetrering alene. Klitorisstimulering samtidig som penis er inne (helst "spooning"), kommer jeg hardere enn ved kun fingring.

Så...

Gutter, gutter, gutter. Hvem har dere hatt sex med, egentlig? Hvis samtlige har fått orgasme av å ri dere, har dere enten hatt sex med fryktelig få jenter, eller så har mange faket. Sorry. Alle jenter er forskjellige, og mange kommer ikke av kun penetrering.

Ridning er den eneste stillingen kvinnen jobber i? Hva? Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg er da aktiv i alle stillinger?

Uansett, det er farlig å generalisere når man ikke har et stort nok utvalg. Hvis "alle" du har hatt sex med elsker å ri, betyr det ikke at alle kvinner elsker det. Når så mange kvinner her inne sier at de ikke får noe ut av å ri, vil det ikke gjelde for alle kvinner. Alle er forskjellige!

Anonymous poster hash: 513ad...b9b

This!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Joda...jeg vet litt om kvinners anatomi. Jeg engasjerte meg jo i en annen tråd hvor jeg mente at kvinner flest fikk svært liten fysisk nytelse av penetrering i forhold til klitoris stimuli, (Og det bekrefter jo du nå som jeg også vet er fakta. Det er jo slik skjeden er laget.) og der inne ble jeg også sablet ned og kalt for bastant og uvitende om kvinner også! Ble også bedt om å holde kjeft "for jeg er jo ikke kvinne"

Hvorfor er det da slik at mange kvinner FÅR orgasme av å ri? Dersom skjeden universalt sett hos kvinner bare gir gofølse på selve G-punktet, så burde jo absolutt ingen kvinner klart å oppnå orgasme ved å ri? Ja jeg vet utmerket godt at skjeden ikke på langt nær er så følsom som klitoris og området rundt åpningen...det vet jeg utmerket godt! Poenget mitt har bare vært at kanskje dersom man benytter stillingen "riktig" så er det jo mulig å stimulere G-punktet i ridestillingen også? Det er jo faktisk endel kvinner som får det. ;)

Jeg har virkelig fra dag en i denne diskusjonen forsøkt å bare få vite litt om bakgrunnen til hvorfor mange kvinner ikke setter så pris på akkurat denne stillingen. Har selvsagt aldri vært meningen å fremstå som arrogant og fremfarende, men føler det litt som å diskutere med en murvegg, når jeg ønsker dypere svar...i tillegg til at man får diverse beskyldninger mot seg om uvitenhet og "lite ydmyk holdning"

En siste ting......Hvis du ser for deg misjonærstillingen og penetreringsvinkelen penis har inn i skjeden der.....frys bildet og snu mannen rundt på ryggen. Da har man i praksis ridestillingen på et sølvfat. Med ganske lik penetreringsvinkel på penis....Hadde vært gøy å vite da hvorfor det føles så mye bedre for kvinner når mannen ligger oppå? :vetikke:

Pga enkelte kvinner som meg, er utrolig følsomme inni vaginaen, mens andre ikke er det. Vi er ikke like. Jeg får mye mer ut av penetrering enn klitorisstimuli, men de fleste kvinner må ha det for å komme

Ja men vi lurer på hva som er grunnen til at denne stillingen ikke er godt? :) Det at noen er videre enn andre er jo også helt klart. De jeg har vært med har noen kommet i den stillingen, mem de har vært trange å hatt gode muskler der nede. Men det er bare min erfaring. Trenger ikke å være noen fasit. Helt greit hvis noen ikke liker den. Men er litt synd siden denne stillingen er ei stilling der dama kan styre hele showet. Er ikke så mange andre stillinger der dama kan dette. Ellers er det som regel mannen som gjør jobben. Kan også forstå de som ikke får det til i den stillingen. Ofte er jo ikke kvinner vant til å tilfredsstille, men heller bli tilfredsstilt. :)

Anonymous poster hash: 7151d...2d5

Hvem i alle dager er det dere har hatt sex med egentlig? Kvinner kan da jobbe i alle stillinger? Har alltid jobbet mest og jeg er kvinne. Liker å ta styringen og menn kan da vitterlig bare ligge stille i alle stillinger, der kvinnen kan jobbe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Hva faen er det som feiler kvinner her inne?

Blir dere lynende forbanna pga menn som Timza og HarryDotter ØNSKER å tilfredsstille kvinner, og dette tolker dere "som et ulidelig press på kvinner for å få orgasme"?!

Herre.min.skaper. Kvinner er misfornøyde med menn som er dårlige i senga, men dere skal heller ikke ha sex med menn for å BLI tilfredsstilt???!??!?!?!

Hva faen er det dere vil da? Ha sex med menn for at DE skal få orgasme mens en selv ikke skal få noe ut av det?? Er det ikkr dette 99% av alle kvinner støtt og stadig klager over?!?!?

HarryDotter og Timza har da aldri sagt noe annet enn at de ØNSKER å tilfredsstille kvinner i senga og at de ØNSKER å gi henne nytelse?

NÅR I HELVETE BLE DETTE GALT?!?!?@? OG HVORDAN TOLKER DERE DETTE TIL AT DE ER EGOISTISKE OG UEMPATISKE?!?

Hvis sex i det hele tatt gir dere SÅ lite er det kanskje best å finne seg en mann som er aseksuell, heller enn å være destruktive mot de som ØNSKER partneren sin vel i senga?

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. FY FAEN jeg er glad for så jeg ikke er mannfolk og må tilfredsstille dere kravstore prinsesser!!

Endret av Stinky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Hva faen er det som feiler kvinner her inne?

Blir dere lynende forbanna pga menn som Timza og HarryDotter ØNSKER å tilfredsstille kvinner, og dette tolker dere "som et ulidelig press på kvinner for å få orgasme"?!

Herre.min.skaper. Kvinner er misfornøyde med menn som er dårlige i senga, men dere skal heller ikke ha sex med menn for å BLI tilfredsstilt???!??!?!?!

Hva faen er det dere vil da? Ha sex med menn for at DE skal få orgasme mens en selv ikke skal få noe ut av det?? Er det ikkr dette 99% av alle kvinner støtt og stadig klager over?!?!?

HarryDotter og Timza har da aldri sagt noe annet enn at de ØNSKER å tilfredsstille kvinner i senga og at de ØNSKER å gi henne nytelse?

NÅR I HELVETE BLE DETTE GALT?!?!?@? OG HVORDAN TOLKER DERE DETTE TIL AT DE ER EGOISTISKE OG UEMPATISKE?!?

Hvis sex i det hele tatt gir dere SÅ lite er det kanskje best å finne seg en mann som er aseksuell, heller enn å være destruktive mot de som ØNSKER partneren sin vel i senga?

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. FY FAEN jeg er glad for så jeg ikke er mannfolk og må tilfredsstille dere kravstore prinsesser!!

TUSEN TAKK!!!! Godt å vite at det er EN kvinne her inne iallefall som faktisk LESER det vi faktisk skriver og ikke blander inn sine egne fucka synspunkt på at "alle menn er ute etter å utnytte og ødelegge for alle kvinner"

Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg faktisk ble hetset og anklaget for å være uempatisk og egoistisk, fordi jeg ønsker kvinnen jeg har sex med allt godt. Dette er vel den mest grove beskyldningen jeg noensinne har fått tredd ned over hodet.

Jeg syntes det er så ille vanskelig å diskutere med enkelte, at jeg tror ærlig at dersom jeg hadde skrevet en setning som "Jeg elsker melkesjokolade", så ville jeg antagelig bli anklaget for å være rasist her inne...så tåpelig kan det virkelig synke ned på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er utrolig fascinerende at mange i denne tråden ikke kjenner noe når de rir...! Dette er min favorittstilling over alle! Jeg kjenner absolutt ALT i den stillingen, penis kommer i kontakt med g-punktet, jeg kan styre farta, det er en stilling hvor jeg virkelig føler penisen for å si det sånn..! Kanskje dere som ikke liker det, må øve litt mer?



Anonymous poster hash: 3091d...e18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Jeg syntes det er utrolig fascinerende at mange i denne tråden ikke kjenner noe når de rir...! Dette er min favorittstilling over alle! Jeg kjenner absolutt ALT i den stillingen, penis kommer i kontakt med g-punktet, jeg kan styre farta, det er en stilling hvor jeg virkelig føler penisen for å si det sånn..! Kanskje dere som ikke liker det, må øve litt mer?

Anonymous poster hash: 3091d...e18

Evt knipe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter

Wow... Vel, først ønsker jeg å svare på hovedinnlegget. Jeg synes at det er helt greit å ri, men det er ikke min favorittstilling. Jeg "kjenner" definitivt noe, men jeg har aldri fått orgasme av det. Når det er sagt, må jeg få klitoris stimulert for å komme. Jeg har aldri fått orgasme av penetrering alene. Klitorisstimulering samtidig som penis er inne (helst "spooning"), kommer jeg hardere enn ved kun fingring.

Så...

Gutter, gutter, gutter. Hvem har dere hatt sex med, egentlig? Hvis samtlige har fått orgasme av å ri dere, har dere enten hatt sex med fryktelig få jenter, eller så har mange faket. Sorry. Alle jenter er forskjellige, og mange kommer ikke av kun penetrering.

Ridning er den eneste stillingen kvinnen jobber i? Hva? Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg er da aktiv i alle stillinger?

Uansett, det er farlig å generalisere når man ikke har et stort nok utvalg. Hvis "alle" du har hatt sex med elsker å ri, betyr det ikke at alle kvinner elsker det. Når så mange kvinner her inne sier at de ikke får noe ut av å ri, vil det ikke gjelde for alle kvinner. Alle er forskjellige!

Anonymous poster hash: 513ad...b9b

Takker for et veldig godt forklart innlegg!

Jeg har alltid vært av den oppfatningen at kvinner flest trenger så mye mer og bredere stimuli enn bare "inn og ut" for å få orgasme. Ja vitenskapen har jo også konkludert med at det er en svært høy andel kvinner som ikke klarer å få orgasme av penetrering alene. Skjeden ER først og fremst en fødselskanal.....Og den andre store hensikten med den er å få et hulrom hvor penis kan trenge inn for å så frøet som blir til et barn. Dette har jeg visst siden jeg var 12 år gammel. Mye av gleden for mange kvinner ved penetrering er vel følsen av å bli fyllt opp og ha total nærkontakt med ham mens man elsker sammen? Altså den psykiske biten av samleie er antagelig den viktigste faktoren. Også kommer klitorisksimuli og de andre godpunktene på kroppen til gode for å oppnå orgasmen.

Klitoris er HOVEDSTADEN for kvinners nytelse pluss en haug med erogene soner overallt på kroppen. Når jeg faktisk tok opp nettopp dette med at skjeden ikke gir kvinner flest så mye nytelse i en annen tråd der det var tema, ble jeg hudflettet for nettopp det synspunktet. Jeg sitter med et særdeles forvirret inntrykk av hvordan kvinner fungerer og hva de ønsker seg av mannen sin. Jeg har heldigvis de stikk motsatte opplevelsene fra et par veldig gode ærlige damer jeg har hatt bekjentskap med fra år tilbake.

Jeg har aldri personlig brydd meg spesiellt om denne ridestillingen. Det jeg liker med den vinkelen er det faktum at damen kan sitte helt tett opptil kroppen min og ha ansiktet sitt inntil brystet mitt og bare kose og kysse..Jeg kan stryke hendene over ryggen og rumpa og få tilgang til hele kroppen hennes....nærheten der er det jeg bryr meg om. For meg spiller det ingen verdens rolle hvilke stilling hun får orgasme av....bare hun koser seg og nyter er jeg strålende fornøyd! Jeg får plenty av nytelse uansett vinkel jeg får penetrere henne i...Ja jeg får jo rå nytelse av å suge/bli sugd også så meg er det uansett ikke synd på....men jeg ønsker jo at kvinnen skal ha det like godt som meg da. Og når jeg da vet at veldig mange kvinner trenger litt mer enn bare penetrering for å oppnå samme grad av nytelse som oss menn, så gjør jeg jo det jeg kan for at hun også skal få maksimalt ut av dette. Men det er visst galt det også forstår jeg nå...

Og for å få dette skikkelig på plass....verken jeg eller Timza har noensinne sagt at damer som ikke nyter ridestillingen eller hvilke som helst annen stilling, er unormale eller at de må skjerpe seg for å få nytelse av det. Det virker som mange her setter kaffen i vrangstrupen, fordi vi spør et lite simpelt spørsmål som "Har du prøvd variasjoner av stillingen da? Har du prøvd å lene deg bakover mens du blir penetrert slik at penis kan treffe den oppre veggen av skjeden?" Vi spør fordi vi syntes det er bra å vite litt om hvordan kvinner responderer på denne stillingen. Jeg ønsker å vite. Jeg ønsker ikke å dømme....Jeg føler jeg har skrevet dette svært tydelig så mange ganger nå, men gang på gang virker det som at noen bare vil kverlurer for å holde liv i debatten.....Posten din var meget bra og saklig og det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt knipe.

Å være trang er vel ikke helt relevant her? Man får ikke mer følelser eller nerver i skjeden av å knipe. Å ri er en stilling som for mange inneholder også mange psykologiske faktorer som underbevist kan støtte opp om tanken av at "dette liker jeg ikke".

Anonymous poster hash: 6409a...fa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er utrolig fascinerende at mange i denne tråden ikke kjenner noe når de rir...! Dette er min favorittstilling over alle! Jeg kjenner absolutt ALT i den stillingen, penis kommer i kontakt med g-punktet, jeg kan styre farta, det er en stilling hvor jeg virkelig føler penisen for å si det sånn..! Kanskje dere som ikke liker det, må øve litt mer?

Anonymous poster hash: 3091d...e18

Er det fascinerende at vi er ulike...? Var det nytt for deg, liksom?

Evt knipe.

For noen vil det funke, for andre ikke. For meg blir penetrering ubehagelig hvis jeg kniper, spesielt når jeg rir. Faktisk så ubehagelig at jeg blir kvalm bare av å tenke på det.

Anonymous poster hash: e47b9...e23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...