Gå til innhold

Daten kan ikke de fire evangelistene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er dette tegn på uvitenhet? Snakket om mest vanlige guttenavn gitt til nyfødte i fjor, og jeg nevnte det var en av de fire. Og han klarte ikke liste dem opp en gang! Lukas er svaret, for øvrig. Ville dere ha stusset litt over at slik barnelærdom ikke ble plukket opp? Ingen av oss er kristne, men likevel. Vi er i slutten av 20-årene.

Anonymous poster hash: 16b8e...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er de 4 evangelistene?

Vet ikke hva en evangelist er en gang.

Endret av Andreas_B
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tegn på uvitenhet? Snakket om mest vanlige guttenavn gitt til nyfødte i fjor, og jeg nevnte det var en av de fire. Og han klarte ikke liste dem opp en gang! Lukas er svaret, for øvrig. Ville dere ha stusset litt over at slik barnelærdom ikke ble plukket opp? Ingen av oss er kristne, men likevel. Vi er i slutten av 20-årene.

Jeg kan ikke navnet på noen av dem og ser ikke poenget med å huske de navnene? Hvorfor spør du om dette? For meg er det der IKKE allmennkunnskap!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan visst bare to, tror jeg.. Lukas og Matheus....?

Anonymous poster hash: b0687...582
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næsj, det er ikke viktig. Husker bare et par av dem selv. Lukas, Matteus og ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i slutten av 20-årene har man hatt faget "påtvungen kristen indoktrinering" på barneskolen, og burde da vite dette. På en annen side; det er lett å glemme ting man ikke har brukt for...

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus og Johannes var det visst. Jaja. Har aldri tenkt på Markus som særlig kristent ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

noe så idiotisk å henge seg opp i...

Anonymous poster hash: 7423e...911
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Matteus, Markus, Lukas og Johannes. Men jeg måtte dobbeltsjekke. Tror jeg heller lærte det på "flanellografen" på søndagsskolen enn på vanlig skole.

Anonymous poster hash: 63fea...1f1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas, Markus, Matteus og Johannes. Var det i alle fall den gangen jeg lærte om evangelistene.

Jeg hadde stussa hvis en voksen mann ikke kunne dette.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde stussa hvis en voksen mann ikke kunne dette.

Ja, nettopp det jeg gjorde. Men ser jo av en del svar i denne tråden at det later til at du og jeg er blant de ytterst få som faktisk fulgte med på skolen..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt med religion har rett og slett falt ut av hodet mitt, og det syns jeg er helt greit, har ingen bruk for den kunnskapen.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke nødvendigvis stusset eller hengt meg opp i det, selv om jeg kan navnene selv og tenker at det inngår i det man kaller allmennkunskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dårlig allmennkunnskap.

Generelt sett er dårlig allmennkunnskap turn-off for meg.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, nettopp det jeg gjorde. Men ser jo av en del svar i denne tråden at det later til at du og jeg er blant de ytterst få som faktisk fulgte med på skolen..

Ingen husker ALT man har lært på skolen. Alt det som er ubrukelig faller automatisk bort.

Anonymous poster hash: 16f64...49f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg tror det er Mattheus, Markus, Lukas og Johannes. Og jeg er kristen! Man kan ikke forvente at dette er noe alle kan. Jeg vet ikke engang om han som er min samboer kan det. Og du spør om det til en date?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også stusset litt. Bibelen er kulturhistorie, og de som tror den er uvesentlig fordi "all religion er uvesentlig" har misforstått ganske mye om kulturarven vår, i tillegg til at de går glipp av veldig mye i billedkunst, arkitektur, litteratur, musikk og scenekunst.

Anonymous poster hash: c5c04...655

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om noen ville droppet meg for at jeg ikke kunne noe så irrelevant som 4 evangelister, så hadde jeg gladlig kommet dem i forkjøpet og droppet meg selv ut av forholdet.

Anonymous poster hash: d28a6...640
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...