Gå til innhold

Bråtejordet på strømmen!


pingvinis

Anbefalte innlegg

Sjølvsagt, det var jo på skulen der det skjedde, men det er lenge sidan. Men det har liksom ikkje vore så mange døme på vald på skular, og eg kjem frå Romerike, så eg hugsar det jo godt. Men poenget er eigentleg at ingen ville vere redde for å sende ungane sine på skule på Korset, trass i at slikt skjer, medan eg ikkje trur noko like alvarleg har skjedd på Skjetten, sjølv om Skjetten har dårlegare rykte. 

Hvorfor mener du at Skjetten har et dårligere rykte?

Anonymous poster hash: f8919...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor mener du at Skjetten har et dårligere rykte?

Anonymous poster hash: f8919...528

Det har jo det. Blandt oss som ikke bor der 😉

Anonymous poster hash: dfa57...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor mener du at Skjetten har et dårligere rykte?

Anonymous poster hash: f8919...528

 

 

Fordi Skjetten har eit dårlegare rykte, vel. Ein meiner ikkje at noko har eit dårleg rykte eller ikkje, ein opplyser om det, eller orsakar det. Skjetten har eit dårlegare rykte enn Skedsmokorset, det er slik det er. Skjetten er 2013 Getto-Skjetten, Skedsmokorset er svære eineboligar, liksom. Ingen av delane stemmer heilt med sanninga, men eit rykte er eit rykte. Eg har ikkje funne dei på, eg berre refererer dei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Skjetten, har også bodd på Skedsmokorset- Ville vært mer redd av å bo på Skedsmokorset med barn, Korshagen spesielt- en del vold, narkotika osv. 

Her på Skjetten har jeg ikke merket noe farlig enda jeg. 



Anonymous poster hash: be9b4...c34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere noen erfaring med skjetten skole?

 

 

Ja, veldig fornøyde. Dyktige ansatte, høy trivsel og kjempefin skole.

Anonymous poster hash: 8aaba...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig helt utrolig at de 3 (?) eneste lavblokkene på Skjetten er det som definerer stedet når det finnes uendelig mange flere store og dyre eneboliger der.



Anonymous poster hash: 8aaba...fbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Skjetten har eit dårlegare rykte, vel. Ein meiner ikkje at noko har eit dårleg rykte eller ikkje, ein opplyser om det, eller orsakar det. Skjetten har eit dårlegare rykte enn Skedsmokorset, det er slik det er. Skjetten er 2013 Getto-Skjetten, Skedsmokorset er svære eineboligar, liksom. Ingen av delane stemmer heilt med sanninga, men eit rykte er eit rykte. Eg har ikkje funne dei på, eg berre refererer dei. 

Høres ut som om at det er gamle FrP-damer som har sladret om disse ryktene, så de tar jeg bare med en klype salt.

Anonymous poster hash: f8919...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, veldig fornøyde. Dyktige ansatte, høy trivsel og kjempefin skole.

Anonymous poster hash: 8aaba...fbe

 

Godt å høre.

Vet du kanskje noe om den barnehagen som bygges på Bråtejordet. 

Hørt at det er ganske bra barnehagedekning i skedsmo, men det er også mye bolig som bygges overalt.

Håper de blir ferdig med barnehagen i løped av neste år (skulel stå ferdig for lrnge siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om at det er gamle FrP-damer som har sladret om disse ryktene, så de tar jeg bare med en klype salt.

Anonymous poster hash: f8919...528

Det gjer ein vel med alle rykte, håpar eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk vil bo så tett som i Skedsmo i det hele tatt jeg.

Anonymous poster hash: b6f04...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre.

Vet du kanskje noe om den barnehagen som bygges på Bråtejordet.

Hørt at det er ganske bra barnehagedekning i skedsmo, men det er også mye bolig som bygges overalt.

Håper de blir ferdig med barnehagen i løped av neste år (skulel stå ferdig for lrnge siden)

På strømmen er det elendig barnehagedekning, desverre.

Anonymous poster hash: dfa57...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På strømmen er det elendig barnehagedekning, desverre.

Anonymous poster hash: dfa57...74e

Ok. I følge skedsmo kommune så fikk 90% av barn plass i barnehage på ønskelista i fjor, noe som ligger midt på landets gjennomsnittet. 

 

Hvorfor vil folk bo snetralt, spør du. Alle har sine grunner.

For min del vil jeg: Bo ikke alt t for langt fra jobben (som er i sentrum av storby) men ha litt større og luftigere plass. Men også fasilliteter som butikk/skole/gym ikke så langt unna fordi jeg vil ikke jobbe som eskorte service for mine barn eller bruke masse tid i bilen.

 

Jeg skjønner ikke helt folk som flytter langt ut på landet og må bruke flere timer i bilen daglig til/fra jobb. Deretter skal kjøre sine barn på (fotball)trening og se på dem trene, for det er ikke noe vits å dra hjem igjen... Det har sine fordelelr å bo litt tettere, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp på Skjetten. Det ryktet stemmer godt, i hvert fall om man går på Stav ungdomsskole. Ghettoen er mest i alle blokkene, men også rekkehusene. De voksne merker nok ikke så mye til ghettoen, annet enn på Skjettensenteret. Familien min har bodd på Skjetten siden 1970 og sier det alltid har vært dårlig miljø i Skjettenbyen. Sånn har det blitt mange steder med billige, nye boligområder.

Det er ingen av mine venner som ønsker å flytte hjem, heller ikke jeg. For å vokse opp på Skjetten var ikke kult.

Nå er dette et nytt boligområde da, midt i mellom Skjetten og Strømmen. Med ressurssterke foreldre der, så kan det jo hende at det området får et bedre rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det blitt mange steder med billige, nye boligområder.

Nå er dette et nytt boligområde da, midt i mellom Skjetten og Strømmen. Med ressurssterke foreldre der, så kan det jo hende at det området får et bedre rykte.

Ikke noe fare, det bygges slett ikke bilig lenger...

 

Men ryktene har den fine egenskap, at de forblir selv om virkelighetsbildet endrer seg... 

Men akkuratt dette området blir mer en del av strømmen enn skjetten, ser det ut som... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok. I følge skedsmo kommune så fikk 90% av barn plass i barnehage på ønskelista i fjor, noe som ligger midt på landets gjennomsnittet.

..

Skedsmo er stort da.

Det er sprengt barnehagekapasitet på strømmen, selv om det nok er bedre andre steder i Skedsmo.

Anonymous poster hash: dfa57...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skedsmo er stort da.

Det er sprengt barnehagekapasitet på strømmen, selv om det nok er bedre andre steder i Skedsmo.

Anonymous poster hash: dfa57...74e

Er klar over dette. Derfor bygges det ny barnehage ved siden av ungdomskolen. Problemmet er at denne er allerede 2 år forsinka (regner med at av politiske grunner). Har noen hørt noe om denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...