Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2015 #1 Del Skrevet 22. mars 2015 Hei! Er det noen som vet hva den norske oversettelsen av "a drowning man will clutch at a straw" er? Altså, ikke den ordrette oversettelsen, men et norsk ordtak som gjenspeiler meningen. På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 22. mars 2015 #2 Del Skrevet 22. mars 2015 i nøden spiser fanden fluer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2015 #3 Del Skrevet 22. mars 2015 i nøden spiser fanden fluer Det var det! Herlighet, jeg satt her som et naut og ikke pokker om jeg skulle klare å komme på det norske uttrykket. Tusen hjertelig takk, mini-mio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Del Skrevet 22. mars 2015 Kan vel og bruke: nød lærer naken kvinne å spinne.Anonymous poster hash: f82eb...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Del Skrevet 22. mars 2015 Klamre seg etter halmstrå kan kanskje også fungere? Anonymous poster hash: 5531c...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2015 #6 Del Skrevet 22. mars 2015 Kan vel og bruke: nød lærer naken kvinne å spinne.Anonymous poster hash: f82eb...19e Tja, jeg tror det er mer i betydningen av "å sette tæring etter næring". Munnhellet jeg brukte betyr at en desperat person vil gripe etter enhver mulighet som kan hjelpe vedkommende ut av den krisesituasjonen han er i, selv om det kun er en lkortsiktig løsning. Litt som å tisse i buksa for å holde varmen når det bikkjekaldt ute. Det varmer riktignok der og da, men så blir det enda kaldere fordi man i tillegg er våt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Del Skrevet 22. mars 2015 Tja, jeg tror det er mer i betydningen av "å sette tæring etter næring". Munnhellet jeg brukte betyr at en desperat person vil gripe etter enhver mulighet som kan hjelpe vedkommende ut av den krisesituasjonen han er i, selv om det kun er en lkortsiktig løsning. Litt som å tisse i buksa for å holde varmen når det bikkjekaldt ute. Det varmer riktignok der og da, men så blir det enda kaldere fordi man i tillegg er våt. Klamre seg til et halmstrå er det rette.Anonymous poster hash: 3b36d...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå