Gå til innhold

Å stille et seriøst spørsmål på KG er å gamble


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har merket at dette er noe som kan gå begge veier. Du må forvente mye forskjellig hvis du poster et spørsmål her på forumet. I noen tilfeller går det bra, og uten at tråden eskalerer i feil retning. Andre ganger går det ikke fullt så bra. Da blir man enten mobbet eller så møter man bare på kverulanter eller folk som bare er så seriøse som de selv vil. Noen svarer kanskje ikke direkte usaklig, men er såpass generaliserende og med en useriøs undertone. Enkelte svar er et standard svar på forumet. Skjerp deg, pell deg vekk, skal ikke ditt og datt men slik og slik, ok, skaff deg et liv osv er vanlige fraser på forumet.



Anonymous poster hash: d9983...619
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stringfellow1

""Arguing on the internet is a lot like participating in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er, KG er samlingssted for alle tapere som føler for å kaste litt avføring på andre, uskyldige

Anonymous poster hash: 0711d...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg skal stille ett spørsmål tar jeg det som anonym, har måtte legge fra meg tråder jeg har startet pga hets. fikk en gang masse pepper fordi jeg spurte om noe problemer om lånekassen og betaling, og en gang fordi jeg spurte om tips for økonomiske problemer. 80% av svarene var bare om hvor dum jeg er og at det er min egen feil(noe som selvsagt var opplagt) og hvor enkelt det er å få godt betalt jobb, at jeg måtte skjerpe meg(var derfor jeg spurte om tips) jeg ble altså bare sparket mens jeg allerede lå nede.

så er det mange "kjente" brukere her inne som går innom tråder å legger igjen en setning som er spydig- noe jeg absolutt ikke ser vitsen i.



Anonymous poster hash: a3192...7df
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Mange ganger, snakker ikke om denne tråden nå, er det noe jeg har merket meg. Svaret som kommer etter innlegget har mye å gjøre med hvordan tråden utvikler seg, positivt og negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn det er, KG er samlingssted for alle tapere som føler for å kaste litt avføring på andre, uskyldige

Anonymous poster hash: 0711d...07c

Ja det er vel derfor du er her.

Anonymous poster hash: ec7a0...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger, snakker ikke om denne tråden nå, er det noe jeg har merket meg. Svaret som kommer etter innlegget har mye å gjøre med hvordan tråden utvikler seg, positivt og negativt.

Ja, og desverre er det ofte de som er ute etter kvalme som forter seg å svare noe drit slik at tråden blir ødelagt.

Anonymous poster hash: 6c8f6...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onelinere er best.

Bedre når de kommer som #2.

Enda bedre hvis de er spydige.

Best hvis de er spydige og avsporende og levner minst mulig forståelse til det TS skrev.

Anonymous poster hash: d122f...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er, KG er samlingssted for alle tapere som føler for å kaste litt avføring på andre, uskyldige

Anonymous poster hash: 0711d...07c

Slike som deg?

Anonymous poster hash: 38a4e...5c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket at dette er noe som kan gå begge veier. Du må forvente mye forskjellig hvis du poster et spørsmål her på forumet. I noen tilfeller går det bra, og uten at tråden eskalerer i feil retning. Andre ganger går det ikke fullt så bra. Da blir man enten mobbet eller så møter man bare på kverulanter eller folk som bare er så seriøse som de selv vil. Noen svarer kanskje ikke direkte usaklig, men er såpass generaliserende og med en useriøs undertone. Enkelte svar er et standard svar på forumet. Skjerp deg, pell deg vekk, skal ikke ditt og datt men slik og slik, ok, skaff deg et liv osv er vanlige fraser på forumet.

Anonymous poster hash: d9983...619

Det er derfor jeg sjelden starter en tråd selv på KG om det er noe jeg lurer på. De få gangene jeg faktisk gjør det, får jeg nesten aldri svar. Må være utrolig kjedelige og intetsigende ting jeg spør om siden ingen gidder å be meg skjerpe meg engang. :fnise:

Anonymous poster hash: e0790...cf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Har startet en tråd, som anonym, da jeg var langt nede og trengte råd.

Har aldri opplevd lignende, og vanligvis pleier jeg å drite i hva andre skriver, men akkurat da ble jeg lei meg faktisk.

Så aldri igjen om jeg skal starte en tråd når jeg føler meg nede. Da tar jeg heller det på en tryggere arena.

Etter det fikk jeg et nytt syn på kg, og at dette forumet egentlig bare er underholdning og fjas.

Det er litt gambling ja. Hvis tråden starter med et møkkasvar, så fortsetter den ofte slik også.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe har selv, som en annen skrev over her, spurt om råd ang økonomiske problemer som jeg selv klarte å rote meg opp i. Noe som er litt spesielt er at selv om jeg påpekte i innlegget at jeg var fullt klar over at jeg hadde vært dum, var det ikke måte på hvor mange ganger folk mente det var verdt å minne meg på det. :P

De svarte jo ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt.

Mange ganger har jeg fått for det meste seriøse svar, ellers folk som har svart på en hyggelig måte. Men når det er om ting folk har klart å rote seg opp i, som økonomiske problemer, problemer med venner/kjæreste e.l så svarer de fort de som mener at alle burde klare å tenke langsiktige konsekvenser om alt de gjør her i livet, som om det motsatte er personlig ment mot resten av menneskeheten.

Har heldigvis klart å overse de fleste av sånne kommentarer, men noen ganger bare baller det på seg og sånn en av ti av de som er innom trådene gidder å svare på spørsmålet. Resten bare diskuterer ett eller annet dumt som noen andre skrev. :P



Anonymous poster hash: 29e5f...c1d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å starte en tråd her, selv gullfisken min gir bedre råd enn mange her.. oppfører seg bedre gjør den også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

""Arguing on the internet is a lot like participating in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.""

Det er omtrent som når nordmenn bruker engelsk, de er fortsatt norske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer aldri til å starte en tråd her, selv gullfisken min gir bedre råd enn mange her.. oppfører seg bedre gjør den også.

Signerer.

Gullfisker er smarte dyr. De har evnen til å lære.

Noe mange Kg-skribenter ikke har.

Jeg åpnet en tråd her for noen år siden, da jeg først begynte å bruke forumet.

Jeg fikk endel ok svar, men ikke alt ved Kg-brukermassen er sånn at man kan fortelle om alle ting, uten å få hets.

Jeg var ikke klar over på det tidspunktet, at det er enkelte ting man ikke kan fortelle i en tråd, dersom man ikke vil bli uthengt og deretter stalket og få idiotkommentarer fra dine egne personlige haters, for uoverskuelig framtid, etterpå.

Det morsomste er de som har oppført seg normalt ok og derfor forventer cred og ros for å ikke bedrive hets...

Andre plasser gir man ikke medalje for å ikke bedrive hets. Der forventes det at man ikke bedriver hets...

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har selv, som en annen skrev over her, spurt om råd ang økonomiske problemer som jeg selv klarte å rote meg opp i. Noe som er litt spesielt er at selv om jeg påpekte i innlegget at jeg var fullt klar over at jeg hadde vært dum, var det ikke måte på hvor mange ganger folk mente det var verdt å minne meg på det. :P

De svarte jo ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt.

Mange ganger har jeg fått for det meste seriøse svar, ellers folk som har svart på en hyggelig måte. Men når det er om ting folk har klart å rote seg opp i, som økonomiske problemer, problemer med venner/kjæreste e.l så svarer de fort de som mener at alle burde klare å tenke langsiktige konsekvenser om alt de gjør her i livet, som om det motsatte er personlig ment mot resten av menneskeheten.

Har heldigvis klart å overse de fleste av sånne kommentarer, men noen ganger bare baller det på seg og sånn en av ti av de som er innom trådene gidder å svare på spørsmålet. Resten bare diskuterer ett eller annet dumt som noen andre skrev. :P

Anonymous poster hash: 29e5f...c1d

Det er mange her med lav selvtillit, og de vil gjerne hevde seg. Den letteste måten er å rakke ned på noen som har et problem du ikke har. Så om du f.eks. er en person uten venner eller draget på menn/kvinner men du har pengene ok i orden, så kan du hevde deg ved å angripe de som sliter på den fronten du ikke sliter. Eller om du er slank og i form selv om livet ellers er et rot, kan du angripe de overvektige og påpeke hvor late og ubrukelige de er.

Er enig i at det er provoserende når noen åpenbart ikke klarer dy seg. Klok av skade oppretter man tråd med spesifikasjon på hva slags svar man vil ha, og hva slags svar man ikke vil ha - og ABere popper opp med haugevis av uproduktiv drittslenging.

At det finnes mye edder og galle under singelforum eller skråblikk overrasker meg ikke. Men det er irriterende under jus og karriereforum, der det faktisk er en del konkrete spm. som folk vil ha svar på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er et samlested for alle som tror de er noe. Pluss et par stykker som faktisk er greie.



Anonymous poster hash: d9983...619
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Har startet en tråd, som anonym, da jeg var langt nede og trengte råd.

Har aldri opplevd lignende, og vanligvis pleier jeg å drite i hva andre skriver, men akkurat da ble jeg lei meg faktisk.

Så aldri igjen om jeg skal starte en tråd når jeg føler meg nede. Da tar jeg heller det på en tryggere arena.

Etter det fikk jeg et nytt syn på kg, og at dette forumet egentlig bare er underholdning og fjas.

Det er litt gambling ja. Hvis tråden starter med et møkkasvar, så fortsetter den ofte slik også.

Jeg er enig. Jeg merker meg at det er i slike tråder der TS er deprimert eller har blitt voldtatt eller noe det er mest dritt. Folk ELSKER å sparke de som ligger nede. Spesielt voldtektsofre.

Jeg forstår ikke hva folk får ut av å være stygge mot mennesker som ikke har det så bra. Men jeg antar de som gjør slikt sliter litt selv..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...