Gå til innhold

Praha

Carmen_

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg til Praha med en venninne i okt.

Noen som vil dele sine erfaringer fra stedet med meg?

Vi drar mest for shoppingens skyld (billig billig, sant?) og for å se... har hørt det er kjempe fint der.

Noe man absolutt MÅ se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en utrolig vakker by! Hele sentrum er som å komme tilbake til middelalderen, med trange smug og brosteinslagte gater (Husk gode sko!!).

Anbefaler å starte en sightseeingtur oppe ved slottet, gå inn i St, Vitus katedtalen og videre ned over Karlsbroen og inn i Gamlebyen til Rådhusplassen. Like ved Rådhusplassen finner du det kjente Astronomiske uret. Det slår en gang i timen, og er verdt å få med seg. Rådhusplassen er nydelig, særlig på kvelden da alle lysene kommer på.

Det er billig å handle skinn, sko og krystall. Vi var blant annet inne i en 6 etasjers skobutikk (har skodilla...). Måtte også kjøpe med meg en marionettdukke.

Ellers er det billig å spise og drikke ute. ( Øl er nesten gratis... :-) ). Anbefaler å ta en avstikker inn i et av de mange smugene, vekk fra turistmassen. Der er det mange koselige kafeer.

Vær oppmersom på lommetyver, Praha er kjent for det - dessverre... :veldigsur:

Ønsker deg god tur. Jeg skal helt sikkert tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar du.

Har skodilla selv så den butikken med skobutikken hørtes virkelig ut som noe for meg.

Takk takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som fortalte meg da vi var der at det ikke er lov å ta med tjekkisk krystall ut av landet.. Vet ikke hvor strenge de er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som fortalte meg da vi var der at det ikke er lov å ta med tjekkisk krystall ut av landet..

:o Har jeg aldri hørt før! De gangene jeg har vært i Praha har flyet vært så tunglastet med krystall-shoppende turister at det er såvidt vi har kunnet lette...

Ellers: veldig enig med det maiia skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o Har jeg aldri hørt før! De gangene jeg har vært i Praha har flyet vært så tunglastet med krystall-shoppende turister at det er såvidt vi har kunnet lette...

Ellers: veldig enig med det maiia skriver.

er det billig krystall der???????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

praha e ein kjempeflotte by! møkje fint å sjå. ein bør få me seg ein tur på karlsbroen kor da e mykje forskjellige aktiviteter på dagtid. eller ein tur på elva med båt m sigtseeing 8)

ellers bør ein jo ta seg ein tur i hovudgata, der det er drøssevis m butikker. både sko, klær å krystall e ein del billigare enn her heima. :) men alt e vel billigare litt vekk i fra den gato. den e vel helst basert å turista..

me var på et marked utenfor byen, der me kunne pruta på omtrent alt ned i ein ganske billig peng.

Ska dåke ut å eta litt fint ein kveld bør dåke absolutt prøva Kampas Park på den sida av karlsbroen kor slottet ligg. ska dåke ha billige drinka å mat e papas bar å restaurant tingen :wink: ligge med det betlehemske kapell. da blei stam plasen vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar du.

Har skodilla selv så den butikken med skobutikken hørtes virkelig ut som noe for meg.

Takk takk :-)

Jeg var i Praha nå i begynnelsen av august - var innom 10-12 skobutikker og fant ingenting. Ble bare litt krystallshopping. Men Byen i seg selv er verdt å se. Nå reiste vi egentlig for å se arkitektur, ikke for shopping og det er jeg glad for. Men absolutt verdt turen. God mat og vin har de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...