Carmen_ Skrevet 18. august 2004 #1 Skrevet 18. august 2004 Har tenkt meg til Praha med en venninne i okt. Noen som vil dele sine erfaringer fra stedet med meg? Vi drar mest for shoppingens skyld (billig billig, sant?) og for å se... har hørt det er kjempe fint der. Noe man absolutt MÅ se?
maiia Skrevet 18. august 2004 #2 Skrevet 18. august 2004 Det er en utrolig vakker by! Hele sentrum er som å komme tilbake til middelalderen, med trange smug og brosteinslagte gater (Husk gode sko!!). Anbefaler å starte en sightseeingtur oppe ved slottet, gå inn i St, Vitus katedtalen og videre ned over Karlsbroen og inn i Gamlebyen til Rådhusplassen. Like ved Rådhusplassen finner du det kjente Astronomiske uret. Det slår en gang i timen, og er verdt å få med seg. Rådhusplassen er nydelig, særlig på kvelden da alle lysene kommer på. Det er billig å handle skinn, sko og krystall. Vi var blant annet inne i en 6 etasjers skobutikk (har skodilla...). Måtte også kjøpe med meg en marionettdukke. Ellers er det billig å spise og drikke ute. ( Øl er nesten gratis... :-) ). Anbefaler å ta en avstikker inn i et av de mange smugene, vekk fra turistmassen. Der er det mange koselige kafeer. Vær oppmersom på lommetyver, Praha er kjent for det - dessverre... :veldigsur: Ønsker deg god tur. Jeg skal helt sikkert tilbake...
Carmen_ Skrevet 18. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2004 Takk for svar du. Har skodilla selv så den butikken med skobutikken hørtes virkelig ut som noe for meg. Takk takk :-)
liv Skrevet 18. august 2004 #4 Skrevet 18. august 2004 Var noen som fortalte meg da vi var der at det ikke er lov å ta med tjekkisk krystall ut av landet.. Vet ikke hvor strenge de er da.
Gjest gjesta Skrevet 18. august 2004 #5 Skrevet 18. august 2004 Var noen som fortalte meg da vi var der at det ikke er lov å ta med tjekkisk krystall ut av landet.. :o Har jeg aldri hørt før! De gangene jeg har vært i Praha har flyet vært så tunglastet med krystall-shoppende turister at det er såvidt vi har kunnet lette... Ellers: veldig enig med det maiia skriver.
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #6 Skrevet 24. august 2004 :o Har jeg aldri hørt før! De gangene jeg har vært i Praha har flyet vært så tunglastet med krystall-shoppende turister at det er såvidt vi har kunnet lette... Ellers: veldig enig med det maiia skriver. er det billig krystall der???????????????
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 praha e ein kjempeflotte by! møkje fint å sjå. ein bør få me seg ein tur på karlsbroen kor da e mykje forskjellige aktiviteter på dagtid. eller ein tur på elva med båt m sigtseeing 8) ellers bør ein jo ta seg ein tur i hovudgata, der det er drøssevis m butikker. både sko, klær å krystall e ein del billigare enn her heima. men alt e vel billigare litt vekk i fra den gato. den e vel helst basert å turista.. me var på et marked utenfor byen, der me kunne pruta på omtrent alt ned i ein ganske billig peng. Ska dåke ut å eta litt fint ein kveld bør dåke absolutt prøva Kampas Park på den sida av karlsbroen kor slottet ligg. ska dåke ha billige drinka å mat e papas bar å restaurant tingen ligge med det betlehemske kapell. da blei stam plasen vår :-)
Gjest care Skrevet 1. september 2004 #8 Skrevet 1. september 2004 Takk for svar du. Har skodilla selv så den butikken med skobutikken hørtes virkelig ut som noe for meg. Takk takk :-) Jeg var i Praha nå i begynnelsen av august - var innom 10-12 skobutikker og fant ingenting. Ble bare litt krystallshopping. Men Byen i seg selv er verdt å se. Nå reiste vi egentlig for å se arkitektur, ikke for shopping og det er jeg glad for. Men absolutt verdt turen. God mat og vin har de også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå