Gå til innhold

brush on whitening fra tv-shop !


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei ! har noen av dere prøvd brush on whitening fra rapid white som selges gjennom tv-shop? lurer på om tennene blir så hvite som det reklameres for.......

takk for svar! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var IKKE fornøyd! jeg merka ikke selv at tennene ble hvite ihvertfall.... Jeg brukte bare den ene tuben da (spleiset med en annen og tok en hver), kanskje det var meninga at jeg skulle bruke begge for å få noe effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ønsker å bleke tennene, burde du gjøre det hos tannlegen. Da er du garantert både et fint resultat - og ikke minst slipper du å skade tennene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke brukt penger på det. For det første skjønner jeg ikke hvordan det de pensler på (som ser mistenkelig ut som blanco ja...) skal få mulighet til å virke, ettersom det jo trolig bare vil bli vasket vekk av lepper/kinn med èn gang. For det andre tror jeg sånne billige selvblekingsting er mer til skade for tennene enn nytte. Ville satset på å gjøre det tryggest mulig hos tannlegen, selv om det er dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har VELDIG lyst til å bleke tennene hos tannlegen, men jeg ble litt redd etter å ha lest en artikkel (i Det Nye eller noe sånt) om folk som hadde gjort det syntes om det, og begge to sa det gjorde sinnsykt vondt.. hun ene fortalte at hun måtte stoppe midt i prosessen fordi hun hadde smerter :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har VELDIG lyst til å bleke tennene hos tannlegen' date=' men jeg ble litt redd etter å ha lest en artikkel (i Det Nye eller noe sånt) om folk som hadde gjort det syntes om det, og begge to sa det gjorde sinnsykt vondt.. hun ene fortalte at hun måtte stoppe midt i prosessen fordi hun hadde smerter :-?[/quote']

Har også lyst til å bleke tennene.

Men jeg har dessverre fått med meg samme reportasje som deg...

Jeg har også hørt at man må gå jevnlig til tannlegen for å "etterbleke" tennene.

Hørt at etter bleking så blir tennene mer motagelig for flekker og sånt.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det jeg har fått fortalt (av en tannlege) er at tennene kan bli mer følsomme for varme og kulde, slik at det iser og er vondt når man spiser og drikker varme og kalde ting. I tillegg sliter blekemiddelet på emaljen slik at den blir svakere. Man må tydeligvis betale for skjønnheten... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bleke tennene, er det viktig at man bruker produkter som ikke inneholder syre. Det ødelegger emaljen og tennene blir mer følsomme. De fleste tannleger har ikke syre i sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har også hørt at man må gå jevnlig til tannlegen for å "etterbleke" tennene.

Hørt at etter bleking så blir tennene mer motagelig for flekker og sånt.

Noen som vet?

Bleking er nok ingen garanti mot senere misfarvinger, vil tro at det er som å starte på "et blankt ark" igjen, men ei stund vil det jo selvfølgelig vare hvis man gjør det skikkelig hos tannlegen.

Har også hørt at blekede tenner ikke blir som før, at overflaten liksom blir ruere. Går ut fra at dette isåfall betyr at emaljen blir svekket, og i så tilfelle blir tannen litt mer mottagelig for skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleking er nok ingen garanti mot senere misfarvinger, vil tro at det er som å starte på "et blankt ark" igjen, men ei stund vil det jo selvfølgelig vare hvis man gjør det skikkelig hos tannlegen.

Har også hørt at blekede tenner ikke blir som før, at overflaten liksom blir ruere. Går ut fra at dette isåfall betyr at emaljen blir svekket, og i så tilfelle blir tannen litt mer mottagelig for skader.

emaljen blir mer porøs av bleking, så det betyr at du ikke starter med blanke ark, men med ark som har klart lettere for å absorbere misfarging enn før blekeprosessen. desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emaljen blir mer porøs av bleking, så det betyr at du ikke starter med blanke ark, men med ark som har klart lettere for å absorbere misfarging enn før blekeprosessen. desverre.

Hmmm... det høres ikke bra ut.

Tror jeg dropper det inntil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til tannlegen og fikk bleket tennene i overkjeven for 4 år siden ca. Fikk lagd skinne som jeg hadde gele i og sov med den. Brukte den i 6-7 dager, og ble superfornøyd. Fikk heller ikke noe vondt, bortsett fra at de første dagene så var tennene litt følsomme for kalde ting. Må si det har holdt seg veldig bra, har ikke trengt å gjøre det om igjen enda hvertfall! Om jeg trenger det så kjøper jeg bare geleen av tannlegen min, skinnen har jeg jo....den er bitteliten, helt tilpasset mine tenner..ikke noe hinder for nattesøvnen hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...