Gå til innhold

Amming

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er heldigvis ingen unger i mine kafeer :)

Jobber du på kafee Susanne ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hillary..
Skrevet
Det er heldigvis ingen unger i mine kafeer :)

Nå skal jeg si rett ut hva jeg mener:

Voksne som ikke tåler unger burde skamme seg, stikke finger'n i jorda og finne ut hvor de er her i livet.

:evil:

Hvor overfladisk går det an å bli?

Skrevet

Nå skal jeg si rett ut hva jeg mener:

Voksne som ikke tåler unger burde skamme seg, stikke finger'n i jorda og finne ut hvor de er her i livet.

:evil:

Hvor overfladisk går det an å bli?

Skal man skamme seg over at man føler ubehag over noe ?

Skrevet

Skal man skamme seg over at man føler ubehag over noe ?

Over enkelte ting bør man kanskje det. Iallefall så burde man jobbe litt med seg selv.

Skrevet

men Anders26 og dere andre som synes amming er så forferdelig unødvendig, HVA er det ved amminga dere synes er så ekkelt?

Det er få mødre som virkelig gir dere muligheten til å SE noe særlig pupp, det er få mødre som lar puppen henge fritt og renne melk av så dere ser det.

Er det det at dere ikke klarer å skille mellom matpupp og seksuell pupp?

Synes dere det er ekkelt at et barn suger av noe dere selv kun bruker til seksuelle gleder?

Hva er det?

Og du som nevnte denne ufyselige moren som var så ekkel at hun ammet barnet sitt på venterommet hos legen... hva mener du hun skulle gjort da? skal man la være å gå til legen dersom man blir syk mens man har ammende barn? eller dersom barnet blir sykt, skal man bare LA det være sykt? siden man tydeligvis ikke skal gi det mat når man venter på legen heller?

Og ja, brystene produserere melk hele tiden, det ER ikke så stor forskjell på melkeproduksjonen hos ett menneske og hos ei ku sånn sett. Hadde kvinnen pumpet seg flere ganger om dagen + ammet normalt, så ville brystet produsert melk nok til begge deler= mer melk en barnet selv spiser.

Det er flere barn som verken vil ha flaske eller smukk, fordi, som noen sa, det er totalt forskjellig sugeteknikk på pupp og flaske/smokk! niesa mi vil ikke ta verken smokk eller flaske, skal da søstern min mure seg totalt inne? verken gå på legebesøk, butikken, kafe eller noe annet?

eier dere evnen til empati (= prøve å sette seg inn i andres situasjon... bare sånn om dere var usikre)

Skrevet
men Anders26 og dere andre som synes amming er så forferdelig unødvendig, HVA er det ved amminga dere synes er så ekkelt?

Er det det at dere ikke klarer å skille mellom matpupp og seksuell pupp?

Synes dere det er ekkelt at et barn suger av noe dere selv kun bruker til seksuelle gleder?

Skal ikke putte ord i munnen på folk her (ikke puppen heller for den saks skyld), men jeg tror du er inne på noe der...

Tror jeg har fått med meg det meste som er blitt skrevet i denne lange tråden, men jeg tror fortsatt ikke motstanderne av amming offentlig har gitt noen klar grunn til at de syns det er ekkelt... Men, som sagt, tror du er inne på noe der?

For min egen del syns jeg det er ekkelt med en mann som skal sutte og sleike på puppene mine, de er forbeholdt barna som skal overleve på melka mi...

Skrevet

Jeg sitter også fremdeles og venter på forklaringen på HVORFOR eller HVA det er som gjør det ekkelt med amming.

Det virker også som om de få her inne som finner det ekkelt, selv er barnløse - ergo er dette en situasjon de ikke kan sette seg inn i. Dere får sannsynligvis et annet syn på det den dagen dere selv blir foreldre. (Håper i hvert fall det for barnas skyld - kjipt å være liten, og ha magesmerter pga sult, men ikke kunne få mat på en time eller mer fordi mor synes ikke det passer å gi mat i folks påsyn).

Som det sies tidligere i tråden - alle barn tar ikke flaske. Min mellomste gjorde ikke det. Da han var femten mdr måtte jeg tvangsavvenne ham fordi han dro i genseren min når som helst og hvor som helst. Han kunne drikke av kopp også på den tiden.

På samme måte som han ikke ville ha flaske, nyttet det aldri å gi narresmokk til lillesøsteren hans.

Å pumpe seg er ikke så lett - det kan være vanskelig å få melka til å "løsne" og krever både teknikk og tålmodighet, og enkelte ganger går det bare ikke.

Når det gjelder produksjon og hvor mye en pupp kan holde.... Anders, en pupp er ikke en pose. Den starter og produsere fra det øyeblikket den er tømt, og fylles så gradvis opp til neste måltid. Når tiden da er inne kan det være både vondt og plagsomt dersom ikke ungen er tilgjengelig.

Noen her nevner at bare synet av babyen kan få melka til å renne. Javisst - jeg husker ved flere anledninger da jeg var f.eks. i butikken - uten mitt eget barn til og med - men hørte jeg en baby som gråt så begynte det å renne. Det kunne holde å bare tenke på babyen også, så satte det i gang. Heldigvis finnes det noe som heter ammeinnlegg som jeg var veldig avhengig av den gangen.

Så dere barnløse der ute, som kommer med alle deres enkle løsninger på hvordan bli kvitt ammeproblemet på kaffeer og rundt omkring - dere vet jo ikke hva dere snakker om!! :roll: Og mener dere faktisk at alle mammaer med babyer på la oss si under ett år burde holde seg hjemme?? Lykke til når det blir deres tur - og Anders, du som blir far og ikke mor - jeg går utifra at du også vil holde deg hjemme sammen med barnets mor i solidaritet??

Skrevet

Sadie da - han er jo bare en liten gutt som ikke vet så mye ennå...

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg føler meg lita til tider jeg også, men amminga lar jeg være i fred.

Skrevet

Amming gjør meg ingenting, men skrikende unger er ikke hva jeg forbinder med hyggelig kafekos :) Så derfor er jeg veldig glad i mine favorittkafeer, som er så godt som barnløse.

Skrevet
Pågår denne debatten enda? :o

Gjør visst det.

Skrevet

"Jeg er en papegøye fra Amerika, der ble jeg født for veldig lenge siden.... tralala"

Skrevet
Jeg har aldri likt amming på offentlig steder , spesielt ikke på steder man spiser .

Det er ikke fordi jeg synes pupp eller brystvorter er ekkelt ( heller tvert imot:P )men fordi jeg liker bare ikke at folk slenger med puppen sin der jeg spiser .

Virker på meg at de fleste kvinner synes jeg er teit som har sånne meninger og at amming er en naturlig ting.

Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming?

Jeg tror nok du har misforstått litt gutten min. Når kvinner ammer "slenger" man ikke rundt med puppene. Man tar diskret en pupp og dytter inn i munnen til babyen. Jeg syns det er hårreisende med slike holdninger du viser. I mange land lar man faktisk babyene sulte i flere timer mens de hylgråter fordi mødrene ikke tør gi dem mat offentlig. Mener du virkelig at vi skal sitte inne hele det første leveåret?

Vedder på at du er en som går rundt og banker opp folk på byen og synes det er greit. Men at amming skal være naturlig, nei det er klart. :evil:

Gjest GreenSky
Skrevet

Vedder på at du er en som går rundt og banker opp folk på byen og synes det er greit. Men at amming skal være naturlig, nei det er klart. :evil:

Og andre mennsker er krasse og usaklige mot dem som har andre meninger enn dem selv.

Skrevet
Pågår denne debatten enda? :o

Vi venter på en forklaring på hvorfor det er ekkelt med amming, eller hva som er ekkelt med det. Hva foregår i hodet på en ung mann/kvinne når vedkommende oppfatter amming som ekkelt. Hva er asosiasjonen dette mennesket sitter med? Men se DET svarer de ikke på!!!

Skrevet

...og i mellomtiden blir dette den lengste puppen...eeeh...debatten om pupper skal få lov til å viftes rundt med slik at andre stakkarer ikke får spist mat på restauranter...når små barn gjerne også vil spise på restauranter...

Gjest GreenSky
Skrevet

Ok. Kan ikke hjelpe der. Jeg synes barn ofte er ekle, men amming synes jeg ikke er det.

Skrevet
Ok. Kan ikke hjelpe der. Jeg synes barn ofte er ekle' date= men amming synes jeg ikke er det.

Jeg syns ikke barn er ekle, men jeg syns det er ekkelt å se hvis små barn spiser mat og nyser og spruter snørr utover og griser med maten og kliner utover alt...

Men, det er sånn unger lærer å spise selv, så det hører jo med. Men unger er ikke ekle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...