Gjest Pet Skrevet 21. august 2004 #181 Skrevet 21. august 2004 Til dere som har pupper med mer melk enn puppen kan holde . Bruker dere ikke brystpumpe ? På kafe?
Anders26år Skrevet 21. august 2004 Forfatter #182 Skrevet 21. august 2004 På kafe? Før du går ut dah !
Gjest Poirot Skrevet 21. august 2004 #183 Skrevet 21. august 2004 Før du går ut dah ! Melken er ikke tilstede i puppen hele tiden. Om man vet man skal på cafe om 2 timer, er det ikke dermed sagt at det er melk i puppen så lang tid i forveien. og uansett vil det komme mer melk og puppen kan begynne å lekke når den er full og babyen vanligvis ville ha sugd. I tillegg til melkespreng.
Catia Skrevet 21. august 2004 #184 Skrevet 21. august 2004 Kattepus: hvis man skal tas buss i 45 minutter, og babyen begynner å skrike fordi den er sulten: hva foretrekker du? Som busspassasjer må jeg si at jeg håper for guds skyld moren ammer!!! Ja hvis de MÅ så må de jo. Men ikke på uteresturant feks. når jeg spiser. Klarer ike fullføre taco'en da asså
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #185 Skrevet 21. august 2004 Melken er ikke tilstede i puppen hele tiden. Om man vet man skal på cafe om 2 timer, er det ikke dermed sagt at det er melk i puppen så lang tid i forveien. og uansett vil det komme mer melk og puppen kan begynne å lekke når den er full og babyen vanligvis ville ha sugd. I tillegg til melkespreng. Hallo?!! Det går faktisk an å bruke melkepumpe for å få greiene opp i baby-flasker! Så kan man ta med baby-flaskene på kafé! Klarer babyen å suge fra en pupp, er den i stand ti lå suge fra en flaske også.
Gjest Pet Skrevet 21. august 2004 #186 Skrevet 21. august 2004 Klarer babyen å suge fra en pupp, er den i stand ti lå suge fra en flaske også. Det er faktisk HELT feil! Ikke alle babyer tar flaske, skjønner du.
Annie Skrevet 21. august 2004 #187 Skrevet 21. august 2004 anonym skrev: Klarer babyen å suge fra en pupp, er den i stand ti lå suge fra en flaske også. Det er faktisk HELT feil! Ikke alle babyer tar flaske, skjønner du. AMEN!!!
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #188 Skrevet 21. august 2004 Gidder ikke å lese hele tråden, men må bare få si noen. Når man ammer, så hiver man ikke fram puppen i all offentlighet, og vifter med den. Man setter seg god til rette og lar barne suge, men genseren sjuler alt rundt munne. Så hvis det plager deg, så har du et problem. Det er faktisk det mest naturlige som finnes, og barnet må da også få spise, når mor spiser på restaurant. Forskjellen er jo at mor bruker fat, og babyen suger pupp.
Furstina Skrevet 21. august 2004 #189 Skrevet 21. august 2004 De flesta jag känner försöker dra sig undan lite för att amma, men det är inte alltid lätt. Det är inte alltid det finns stellerum - och det vill man inte blockera i 15-20 minuter för att amma. Jag har pumpat mjölk. Ofta. Och mycket. Jag började nämligen jobba när min baby var 3½ månad och han fortsatte att äta bara bröstmjölk i ytterligare 2 månader. På pupp och flaska. Visst kan du pumpa men det kräver planering. Du ska ha tillräckligt med mjölk "över" för att pumpa ut i flaska samtidigt som ditt barn ska ha så det räcker. Mjölken ska gärna kylas på en gång för bästa hållbarhet, och serveras ljummen. Den måste alltså värmas upp. Det kan man visserligen göra i varmvattenbad. Lite pilligt och det tar lite tid. Amning är MER än bara mat. Bröstmjölk är det bästa för barnet, laddat med immunförsvar från mamman, det kommer praktiskt förpackat; i bröst där den håller rätt temperatur, är skyddad från bakterier och vid amming stimuleras mer mjölkproduktion, det frigörs massa bra hormoner hos både barn och mamma som ger lugn och trygghet. Det tog oss en dryg vecka att lära vår son att äta på flaska, det är inte alls samma teknik som används när man ska suga på bröstet (det liknar mer lapa som en katt, babyn trycker ut mjölken med tungan) och suga på en plastnapp/tåte. De rekommenderar mödrar som vill fortsätta amma att inte ge flaska för tidigt då det kan konkurrera med och störa amningen eftersom tekniken är olika. Samma sak är det med napp/smokk.
Gjest Poirot Skrevet 21. august 2004 #190 Skrevet 21. august 2004 Hallo?!! Det går faktisk an å bruke melkepumpe for å få greiene opp i baby-flasker! Så kan man ta med baby-flaskene på kafé! Klarer babyen å suge fra en pupp, er den i stand ti lå suge fra en flaske også. 1. Ikke alle bayer vil ha flaske, de skriker selv om de er ultne. 2. Hva skal man gjøre når puppen begynner å lekke melk fordi babyen evt suger av flaske (og brystet har fylt seg opp igjen til normal tid)? Er det bedre å sitte ved siden av en dame på cafe som har melk rennende ut av brystet fordi hun gir flaske?
Gjest agurk Skrevet 22. august 2004 #191 Skrevet 22. august 2004 1. Ikke alle bayer vil ha flaske, de skriker selv om de er ultne. 2. Hva skal man gjøre når puppen begynner å lekke melk fordi babyen evt suger av flaske (og brystet har fylt seg opp igjen til normal tid)? Er det bedre å sitte ved siden av en dame på cafe som har melk rennende ut av brystet fordi hun gir flaske? Det er som poirot sier. ikke alle babyer vil ha flaske, ikke alle klarer pumpe seg og melk som renner er heller ikke spesielt lekkert! Er det virkelig slik at dersom du ønsker deg ett liv samtidig som du har baby så må du gi tillegg og ikke amme??
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 #192 Skrevet 22. august 2004 Høres nesten ut som om dere produserer melk som kuer her . Men hva vet jeg . Er jo mann og har ikke barn
Anders26år Skrevet 22. august 2004 Forfatter #193 Skrevet 22. august 2004 Høres nesten ut som om dere produserer melk som kuer her . Men hva vet jeg . Er jo mann og har ikke barn Min post . Glemte logge inn
*Emma* Skrevet 22. august 2004 #194 Skrevet 22. august 2004 Min post . Glemte logge inn Er det mulig? Hvor tar du alle de idiotiske kommentarene dine fra? Er poenget ditt med denne diskusjonen å bevise for alle hvor utrolig umoden og barnslig du er? Eller har du en annen tanke med dette? Når man ammer produseerer man hele tide melk - for at babyen skal få nok! er det så vanskelig å forstå da...jeg må si at jeg håper at du ikke finner noen som vil ha barn med deg - for makan til mangel på forståelse og modenhet er det lenge side jeg har sett!!! (Tipper at du pleier å holdetil på Backstage på vgnett!!)
Anders26år Skrevet 22. august 2004 Forfatter #195 Skrevet 22. august 2004 Er det mulig? Hvor tar du alle de idiotiske kommentarene dine fra? Er poenget ditt med denne diskusjonen å bevise for alle hvor utrolig umoden og barnslig du er? Eller har du en annen tanke med dette? Når man ammer produseerer man hele tide melk - for at babyen skal få nok! er det så vanskelig å forstå da...jeg må si at jeg håper at du ikke finner noen som vil ha barn med deg - for makan til mangel på forståelse og modenhet er det lenge side jeg har sett!!! (Tipper at du pleier å holdetil på Backstage på vgnett!!) Hvorfor angriper du meg som person ! Jeg jeg prøver å si med innlegget er at det virker som det er helt umulig for dere å ikke kunne amme på et spisested . At dere har melkespreng , barnet sulter , puppen har ikke plass til mere .
Gjest agurk Skrevet 22. august 2004 #196 Skrevet 22. august 2004 Skal jeg fortelle deg en ting eller fire om amming? Ok, da begynner jeg. Man produserer melk etter hvor mye barnet spiser. dersom du da gir flaske i hytt å pine vil melka minke, barnet vil ikke blir fornøyd og du kan risikere og måtte begynne med morsmelkerstatning på heltid. Når moren ser barnet kan melken begynne å renne. Dersom du da sitter med melkespreng og ser barnet spise vil du nok lekke en hel del. Melkemengeden produseres som sagt etter hvor mye barnet spiser og puppene er som oftest ganske så fulle på den tiden barnet blir sultent. Og dersom du da hopper over en runde med amming vil du få ganske så kraftig melkespreng. Og det gjør vondt! Ett barn kan heller ikke vente med å spise. Slik er det bare. Mer du lurer på?
Anders26år Skrevet 22. august 2004 Forfatter #197 Skrevet 22. august 2004 Skal jeg fortelle deg en ting eller fire om amming? Ok, da begynner jeg. Man produserer melk etter hvor mye barnet spiser. dersom du da gir flaske i hytt å pine vil melka minke, barnet vil ikke blir fornøyd og du kan risikere og måtte begynne med morsmelkerstatning på heltid. Når moren ser barnet kan melken begynne å renne. Dersom du da sitter med melkespreng og ser barnet spise vil du nok lekke en hel del. Melkemengeden produseres som sagt etter hvor mye barnet spiser og puppene er som oftest ganske så fulle på den tiden barnet blir sultent. Og dersom du da hopper over en runde med amming vil du få ganske så kraftig melkespreng. Og det gjør vondt! Ett barn kan heller ikke vente med å spise. Slik er det bare. Mer du lurer på? Nope
dreamy Skrevet 22. august 2004 #198 Skrevet 22. august 2004 Jeg har skrevet før, men må bare si igjen at jeg ikke skjønner problemet ditt . Amming er naturlig og må gjøres når behovet kommer. Jeg tror at du har problemer med blueferdighet eller noe.. Det er isåfall ditt problem. Hvis du en gang får barn selv, så tror jeg kanskje du endrer syn... HÅper det.. Jeg har fremdeles ikke sett noen som "flasher" puppen sin..
Gjest agurk Skrevet 22. august 2004 #199 Skrevet 22. august 2004 Og foresten: Det er også slik at ikke alle barn tar flaske. Nyfødte babyer skal helst ikke ha flaske for da kan det hende at de ikke vil ta puppen etterpå. Det er forskjellig sugeteknikk på flaske og pupp. Dersom du da gir barnet flaske kan det ha problemer med å få til å amme etterpå. og noen barn får abselutt ikke til å drikke av flaske.
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2004 #200 Skrevet 22. august 2004 Det er heldigvis ingen unger i mine kafeer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå