Gjest Gjest_Idja Skrevet 1. oktober 2015 #301 Del Skrevet 1. oktober 2015 Men hvis overvekt er en medvirkende årsak er det jo like greit å få vite det? Det er jo hjelp å få selv om man er overvektig. De er restriktive på ivf, men det skal jo ikke du gjennom, og i verste fall stiller det private opp. På hausken sier de at de ikke ser redusert sannsynlighet for graviditet hos overvektige. Jeg mente ikke at det ville være lettere for deg om du nå fikk vite at det er noe galt. Jeg mente at for meg som har visst om problemene siden før vi begynte å prøve har det nok vært litt enklere, fordi jeg aldri har gått gjennom den Berg og dalbanen hver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 1. oktober 2015 #302 Del Skrevet 1. oktober 2015 Men hvis overvekt er en medvirkende årsak er det jo like greit å få vite det? Det er jo hjelp å få selv om man er overvektig. De er restriktive på ivf, men det skal jo ikke du gjennom, og i verste fall stiller det private opp. På hausken sier de at de ikke ser redusert sannsynlighet for graviditet hos overvektige. Jeg mente ikke at det ville være lettere for deg om du nå fikk vite at det er noe galt. Jeg mente at for meg som har visst om problemene siden før vi begynte å prøve har det nok vært litt enklere, fordi jeg aldri har gått gjennom den Berg og dalbanen hver måned. skjønt hva du mente nå er jo sant det, du var jo klar over det før du begynte å prøve, så du "slipper" liksom falskt håp hver måned hehe. har en følelse at det kan være overvekten min som er skylden i min fraværende graviditet.. jobber daglig for å gå ned i vekt, og håper det kan hjelpe, men selvfølgelig er det det som er problemet, så vil det nok kanskje ta litt tid før jeg blir gravid. men igjen, er det det som er problemet, så er det jo egentlig ganske lett å fikse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 1. oktober 2015 #303 Del Skrevet 1. oktober 2015 Etter bitte litt spotting i dag, og tanken om at tr skulle komme hvert øyeblikk, tenkte jeg å gjøre det jeg alltid gjør for at hun skal komme; sex så dusj! hehe funker bestandig, så nå er hun her, ikke velkommen, men like greit hun kom isteden for å lure meg og gi meg falske håp etter tusen google forsøk på "brun spotting før mens, gravid?" "rosa utflod, gravid?" så nå venter jeg spent på hva de neste 28 dagene har å bringe meg, skal gå til innkjøp av grapefruktjuice til mandag, drikke resten av hostesaften min og har masse masse sengekos spise sunt, gå tur, ta vitaminene mine, tvinge i mannen sink men ellers prøve så godt jeg kan for å leve "normalt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 1. oktober 2015 #304 Del Skrevet 1. oktober 2015 skjønt hva du mente nå er jo sant det, du var jo klar over det før du begynte å prøve, så du "slipper" liksom falskt håp hver måned hehe. har en følelse at det kan være overvekten min som er skylden i min fraværende graviditet.. jobber daglig for å gå ned i vekt, og håper det kan hjelpe, men selvfølgelig er det det som er problemet, så vil det nok kanskje ta litt tid før jeg blir gravid. men igjen, er det det som er problemet, så er det jo egentlig ganske lett å fikse Men hvis overvekt for eksempel er skyld i manglende eggløsning finnes det jo medikamenter som kan gi eggløsning. Eller hvis du har cyster eller noe annet som kanskje ikke er knyttet til overvekt så finnes det jo løsninger. Nå er det forhåpentligvis ingenting galt med deg, men jeg syns ikke du skal la overvekt hindre deg i å søke og motta hjelp! du har rett på utredning, selv om du er overvektig og ung. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 1. oktober 2015 #305 Del Skrevet 1. oktober 2015 Men hvis overvekt for eksempel er skyld i manglende eggløsning finnes det jo medikamenter som kan gi eggløsning. Eller hvis du har cyster eller noe annet som kanskje ikke er knyttet til overvekt så finnes det jo løsninger. Nå er det forhåpentligvis ingenting galt med deg, men jeg syns ikke du skal la overvekt hindre deg i å søke og motta hjelp! du har rett på utredning, selv om du er overvektig og ung. tusen takk for støtten tenker at jeg gir det til etter jul, og går det ikke til da, så skal jeg ikke være sein om å kontakte lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 1. oktober 2015 #306 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hvis du drikker juice og hostesaft for å få bedre eggløsningsslim (?) kan kanskje pre-seed være en løsning? Det er glidemiddel som skal "fungere" som eggløsningsslim (og fungerer ellers godt som glidemiddel også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 1. oktober 2015 #307 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hvis du drikker juice og hostesaft for å få bedre eggløsningsslim (?) kan kanskje pre-seed være en løsning? Det er glidemiddel som skal "fungere" som eggløsningsslim (og fungerer ellers godt som glidemiddel også). hmm kanskje det er noe jeg skal prøve, hvor får jeg kjøpt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 1. oktober 2015 #308 Del Skrevet 1. oktober 2015 hmm kanskje det er noe jeg skal prøve, hvor får jeg kjøpt dette? Billige-tester.no. Mulig noen apotek kan ha, og sikkert eBay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 1. oktober 2015 #309 Del Skrevet 1. oktober 2015 Billige-tester.no. Mulig noen apotek kan ha, og sikkert eBay. tusen takk for link skal se på apoteket også, så kanskje jeg kjøper inn dette til denne pp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 1. oktober 2015 #310 Del Skrevet 1. oktober 2015 pree-seed Jeg har ikke lest hele dagboken din så da spør jeg heller: hvor lenge har dere prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 2. oktober 2015 #311 Del Skrevet 2. oktober 2015 pree-seed Jeg har ikke lest hele dagboken din så da spør jeg heller: hvor lenge har dere prøvd? har du prøvd pree-seed? og funket det for deg? var prøvere i ca. 9 måneder før jeg ble gravid for føste gang, mistet og har prøvd etter det igjen nå i 8 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 2. oktober 2015 #312 Del Skrevet 2. oktober 2015 N.B EKLE DETALJER til nå har tr oppført seg skikkelig rart begynte i går med pitte litt rosa på papriet på morgenen, etterfult av lyse brun utflod så vidt det var resten av dagen, og i går kveld kom det mer rosa mens etter sex. forventet i dag tidlig at jeg måtte løpe til do pga. blodbad, men nei.. når jeg gikk på do var det kun mørke brun utflod.. blææ kan hun ikke bare komme på ordentlig da.. så jeg kan bli ferdig med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. oktober 2015 #313 Del Skrevet 2. oktober 2015 Haha uff, kjenner meg igjen. Jeg har også de siste dagene googlet "mensen første måneden som gravid", "blør, men er gravid" osv osv. Jeg har også hatt en merkelig mens denne runden. I motsetning til deg har det her bare vært friskt blod Tror vi lurer vår egen kropp med alle tankene jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 2. oktober 2015 #314 Del Skrevet 2. oktober 2015 Haha uff, kjenner meg igjen. Jeg har også de siste dagene googlet "mensen første måneden som gravid", "blør, men er gravid" osv osv. Jeg har også hatt en merkelig mens denne runden. I motsetning til deg har det her bare vært friskt blod Tror vi lurer vår egen kropp med alle tankene jeg... haha "godt" jeg ikke er alene (utrolig dritt at du ikke har blitt gravid ennå, men på en måte fint å ha en som går gjennom akkurat det samme som meg). tror også jeg bare lurer meg selv, tenker at "å det må være et tegn" osv.. haha! men har ganske mye murringer nå, så tenker hun åpner alle slusene i løpet av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. oktober 2015 #315 Del Skrevet 2. oktober 2015 Huff, kjedelig at TR kom denne mnd også.. Det kunne kanskje være noe å tenke på som de over her sier, å høre med legen om hjelp siden dere har holdt på så lenge. Men ser at det kan være skummelt også, god plan å se det ann etter jul. Da har man en plan å gå etter. Hva gjør hostesaften? Gir mer slim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. oktober 2015 #316 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ja Jeg har iallfall fått min dose smerter denne uka. Startet med to dager i strekk med murringer etterfulgt av et par dager hodepine og rygg/nakke-smerter. Synes det er på tide med oss begge! Men det føles ikke så alene å være her inne og se at vi er flere i samme bås Faktisk vil jeg, som idja også skriver, anbefale å få henvisning til utredning. Ventelista i det offentlige er gjerne lang, så det tar nok en god del måneder før det skjer noe. At du har litt ekstra på kroppen har ikke noe å si. Du er flink nå og jobber med vektnedgangen din Du skal da ikke ha mindre rett på å bli gravid enn andre av den grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 2. oktober 2015 #317 Del Skrevet 2. oktober 2015 Huff, kjedelig at TR kom denne mnd også.. Det kunne kanskje være noe å tenke på som de over her sier, å høre med legen om hjelp siden dere har holdt på så lenge. Men ser at det kan være skummelt også, god plan å se det ann etter jul. Da har man en plan å gå etter. Hva gjør hostesaften? Gir mer slim? ja, tenkte jeg skal jobbe ekstra godt for å gå ned i vekt til jul, og så etter jul (om det ikke har klaffet), drar jeg til legen og sjekker meg, får tvinge samboeren til å levere en sæd prøve også hostesaften skal visst tynne ut slimet, så det blir mer svømmervennlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. oktober 2015 #318 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Huff, kjedelig at TR kom denne mnd også.. Det kunne kanskje være noe å tenke på som de over her sier, å høre med legen om hjelp siden dere har holdt på så lenge. Men ser at det kan være skummelt også, god plan å se det ann etter jul. Da har man en plan å gå etter. Hva gjør hostesaften? Gir mer slim? Hostesaft som fungerer slimløsende fungerer ikke bare slimløsende i halsen, men også der nede Det gjør altså slimet mer tyntflytende. Det er visst enkelte som har problemer med litt for tykke slimhinner. Så håper det gjør susen også for min del Grapefruktjuicen er med på å gi mer slim, så tenker at en kombinasjon av disse to må bli bra. Edit: så ikke at Crem allerede hadde svart på spørsmålet Endret 2. oktober 2015 av siela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 2. oktober 2015 #319 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ja Jeg har iallfall fått min dose smerter denne uka. Startet med to dager i strekk med murringer etterfulgt av et par dager hodepine og rygg/nakke-smerter. Synes det er på tide med oss begge! Men det føles ikke så alene å være her inne og se at vi er flere i samme bås Faktisk vil jeg, som idja også skriver, anbefale å få henvisning til utredning. Ventelista i det offentlige er gjerne lang, så det tar nok en god del måneder før det skjer noe. At du har litt ekstra på kroppen har ikke noe å si. Du er flink nå og jobber med vektnedgangen din Du skal da ikke ha mindre rett på å bli gravid enn andre av den grunn... uff da dritt at tanta gjerne tar med seg andre ting også! jeg pleier også å få vondt i nakken, ryggen og hode sammen med vanlig mensmurring.. syntes så absolutt det er på tide at vi har litt lykke med oss tusen takk, skal ta det med meg, og kommer nok til å sjekke både meg og samboeren etter jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 2. oktober 2015 #320 Del Skrevet 2. oktober 2015 Oi. Så lenge ja.... krysser for neste pp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå