Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.

Favole

Anbefalte innlegg

Mann legger unge; mor tar seg tidenes lengste dusj, hårkur, ansiktsmaske og rett og slett nyyyyyter (:ler:) litt etterlengta selvpleie ;) ungen er IKKE enig i at far skal legge ham da, men det går jo over. Han er vel blid igjen etter en god natts søvn!

I helga reiser vi til mine foreldre, tipper mini får det helt topp med fjøs, traktor og alt som hører til bondelivet. :danse:

Nå er jeg kvalm som faen, begynner å få vonde pupper og skal feire det med litt frukt :sikle::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Åh, så deilig!

(Sikter nå til hjemmespa & gårdsferie, de andre greiene kan du ha for deg sjøl :P )

Skjønner at du gjerne vil ha tall fra legen, men det høres da ut på tilstanden din som hcg stiger som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Kommer dere til å fortelle familien din om graviditeten nå, forresten, eller er dere sånne som venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles jo som om noe skjer, så blir veldig skuffa om den ikke stiger :\ 

Jeg har SÅ lyst til å fortelle, og hvis vi får svar på bra hcg-tall i morgen vet jeg ikke om jeg klarer å holde kjeft :P Sist ringte jeg mamma innen en time etter positiv test og hun svarte bare "ja, men det skjønte jeg jo på fredag når vi møttes at du var gravid! Så gøy at du endelig vet det selv!". Jeg fant det ut mandagen etter :ler: I morgen kommer kanskje svigersøster + mann innom her på kvelden for vin&øl, jeg kommer meg IKKE unna vinsmaking uten ei god forklaring der altså. Men tror de kan holde på hemmeligheter.

Og søsteren min er jo hjemme, herreguuud som jeg vil fortelle henne det! Tenkte å se om jeg finner en fin strikkeoppskrift på et teppe eller et sett og spørre om hun kan ha det klart til påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Så koselig med så nært forhold til familien! Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det denne gangen. Vi ser jo svigers flere ganger i uka, og jeg har egentlig lyst til å si det til dem med én gang. Både pga muligheter for avlastning, og fordi de uansett kommer til å skjønne det.

Men jeg har ikke lyst til å si noe til mamma før etter 12 uker. Hm. Hvor slemt er det å fortelle på ulikt tidspunkt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor! Vi fortalte det senere til de (hun ene...) som ikke alltid vet å holde noe for seg selv ;)

Vi tulla med samme person noen dager før fødselen, hun spurte hvordan det gikk og mannen svarte at vi var slitne, jeg hadde tette rier, så-så mange cm åpning og ikke lenge igjen. Under ti min senere ringer et familiemedlem og spør om det virkelig er sant at fødselen er i gang. :sjenert:

Jeg ville fortalt svigers, ventet med mamma :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv hcg-stigning! :hoppendeglad:

Og, jeg digger vikarlegen min! Han ringte for å gi meg resultatet, og siden vi hadde flere SA i forkant av forrige svangerskap bestilte han tidlig ul til meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Helt innafor! Vi fortalte det senere til de (hun ene...) som ikke alltid vet å holde noe for seg selv ;)

Vi tulla med samme person noen dager før fødselen, hun spurte hvordan det gikk og mannen svarte at vi var slitne, jeg hadde tette rier, så-så mange cm åpning og ikke lenge igjen. Under ti min senere ringer et familiemedlem og spør om det virkelig er sant at fødselen er i gang. :sjenert:

Jeg ville fortalt svigers, ventet med mamma :jepp:

Haha! Eller, det er jo ikke morsomt med sånne. Bare trist. Men det var bare spot on!

Mamma deler ikke ting med vilje, men hun er av typen som holder ting hemmelig på en veldig... aktiv måte, sånn at hun på en måte avslører seg baklengs. For eksempel kunne hun funnet på å gjøre et stort nummer ut av at hun selv droppet alkohol hvis vi spiste ute, i et forsøk på å "dekke over" at jeg ikke drakk. Funker dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Positiv hcg-stigning! :hoppendeglad:

Og, jeg digger vikarlegen min! Han ringte for å gi meg resultatet, og siden vi hadde flere SA i forkant av forrige svangerskap bestilte han tidlig ul til meg :nigo:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hurra, hurra! Sånne leger er gode å ha! :hoppe:

Så lenge det er folk som klarer å holde tett, tenker jeg det er greit. I Grastustas tilfelle ville jeg fortalt svigers og ventet med mor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville absolutt ventet med å fortelle i et slikt tilfelle :)

Veldig stas med gode leger, men min faste er vel tilbake fra mammapermen sin om noen uker, hun er heldigvis god i jobben sin :)

Er spent på om sykehuset innvilger ul, og isåfall når. Sist hadde vi i uke 10, veldig ok tidspunkt. Kunne jo se at det var en baby inni der liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Haha! Eller, det er jo ikke morsomt med sånne. Bare trist. Men det var bare spot on!

Mamma deler ikke ting med vilje, men hun er av typen som holder ting hemmelig på en veldig... aktiv måte, sånn at hun på en måte avslører seg baklengs. For eksempel kunne hun funnet på å gjøre et stort nummer ut av at hun selv droppet alkohol hvis vi spiste ute, i et forsøk på å "dekke over" at jeg ikke drakk. Funker dårlig ;)

Oi, "Sheldonism".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi hadde tidlig ul da jeg var 10+3. (10.juli 2014! over ett år siden :bond:) og er helt enig i at det var et bra tidspunkt :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi plutselig får time veldig tidlig kan jeg prøve å flytte den, men spørs hvor populært det blir :P

Vi har fortalt det til svigermor, ene søstera til mannen, og hennes mann. Nyheten ble godt mottatt ;) Vi kommer nok til å si det til mine foreldre i morgen, regner jeg med. De hadde fått vite om det ved en SA/MA uansett, så hvorfor ikke.

Pizza i ovnen, blir godt :sikle: Mannen kjøpte munkholm til meg i dag som en trøst siden han og besøket skulle drikke øl :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei fin helg! Besøk hos foreldrene mine, både søster og bror har vært hjemme de også. Mini har storkosa seg med mye plass ute, fjøs, traktor og alt som hører til. I dag slo vi til med en liten topptur, til og med mannen var med :D veldig stas for oss alle, og J koser seg veldig med å sitte i bæremeisen og se hele verden ;)

Jeg har vært litt smånervøs for lite symptomer de siste dagene, selv om jeg vet det er normalt. Angrer meg nå som kvalmen virkelig kom og slo meg i bakken :ler: Jeg er spent på neste hcg-måling, og enda mer spent på når/om vi får ul.

Hjem igjen i morgen, skulle så gjerne vært her noen dager ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kreperer litt av å vente på resultatet av dagens hcg :bond: og får vel ikke noe svar før i morgen tidlig heller. Sannsynligvis er jeg særdeles frynsete i kantene i morgen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...