Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.

Favole

Anbefalte innlegg

Når kl passerer ni og ungen fortsatt sover :overrasket: måtte vekke fyren for å berge legginga i kveld :laugh: Jaja, jeg føler meg uthvilt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen startet ihvertfall bra :ler:

Ungen går fra dette :nigo::rodmer: til dette :sur::rasende: på null komma svisj for tiden. Eller, siste uka ish? :klo: Og han har blitt veldig, veldig mammadalt. Før faren begynte på kurs for to uker siden eller når det var var det ikke nøye hvem av oss han var med. Nå...? Kan ikke gå på do engang uten at ungen hamrer på døra og gråter så tårene spruter. Jaja, han glimter til innimellom og er supersjarmis, og jeg blir forelska igjen :P

Og så tror jeg kanskje smokken må avvennes snart? Når gjør man det egentlig? Den siste uka (sammenhenger og det der) har han begynt å spørre etter den. Hele. Tida. "Tutte? Tutte? Tuuuutteeee??? :grine: ". Vet ikke hva som er best nå som alt tydeligvis er ille, å la han ha den som vanlig eller begynne å begrense? :vetikke: Forsøker å begrense det til soving, bilkjøring og trøst om ingenting annet funker, men på mystisk vis finner han alltids en i ei skuff eller under sofaen (eh, må kanskje litt oftere under der med moppen :x). 

Ifølge google og Gro Nylander (ugh) er halvannetåringer som en tornado fra og med nå og et år frem i tid. Er det nå jeg skal begynne med sånn mindfullness og andre hallelujagreier for å bevare det lille som er igjen av psyken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Fargelegging :opplyser:

Eller strikking med masse mønster :ler:

Det blir bedre! Jeg syntes 18-23-ish mnd var innmari slitsomt her, og så har det gått seg til litt igjen. Men fortsatt innmari binært og brå humørsvingninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert begge deler, men innser at jeg kommer nok til å ende med å stikke både strikkepinner og fargeblyanter i ørene på et visst tidspunkt bare for å få freeeed :ler:

Men jo, det blir bedre. Det er bare mer høylytt enn før og ungen er litt sterkere enn før og alt det der. Fikk ikke lov til å rave rundt som han selv ønsket inne på coop bygg = HYLORAMA! deluxe edition. Egentlig er han nok akkurat som han skal være med tilhørende testing av alt mulig, det er bare mor som er litt uforberedt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

Heldigvis for meg tror jeg ikke på Gro Nylander på noenting, for ett HELT år til ville gjort oss sinnsyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå vi bare må være sterke i året som kommer. 100 % konsekvente, aldri gi oss, aldri bestikke med kjeks og timmy tid. Og tenk hvor veloppdragne små folk vi har ordnet oss om et års tid. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Det er nå vi bare må være sterke i året som kommer. 100 % konsekvente, aldri gi oss, aldri bestikke med kjeks og timmy tid. Og tenk hvor veloppdragne små folk vi har ordnet oss om et års tid. :hjerte:

Eh. Hjemme med ungen idag.

Gjett hva vi gjør :ler:

Sandkassa neste. Men ikke før jeg har fått kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Hjemme med ungen idag.

Gjett hva vi gjør :ler:

Sandkassa neste. Men ikke før jeg har fått kaffe.

Kjeks og barnetv er en nødvendighet på slike dager. Ihvertfall om det blir mange av dem. Og kaffe. Spesielt kaffe.

Vi har faktisk rukket å være sosiale med venninne og bebis, J har holdt hylorama på kafé og nå sover han. Jeg skal spise en is og lese ei dårlig bok.

Dere med barnehageunger. Gidder dere åpen bhg når ungen har ferie fra barnehagen? Har ei jeg kjenner som spør flere ganger i uka om ikke ungen skal være hjemme fra den vanlige bhg for å være med dit om jeg har fri, og særlig nå i ferien. Jeg blir litt sånn :klo: Gjør man det? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Nå har aldri jeg vært i åpen bhg, men jeg tenker litt at det er et fint sosialiseringstiltak for unger som ikke går i barnehagen? Og at unger med barnehageplass ikke "trenger" det? I hodet mitt blir det litt bakvendt å ta ungen ut av den faste barnehagen for å heller gå i åpen bhg. :klo:

Men som sagt, aldri prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært i åpen barnehage etter permen var over. Ser ikke helt vitsen?

Smokkeslutt her var å inndra alle smokkene og ferdig med det. :laugh: Men han var jo litt yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Åpen barnehage ser jeg 0% poeng med med mindre ungen virkelig åpenbart gir uttrykk for sosialiseringsønske med andre barn.

Ved en veldig lang sommerferie kunne jeg kanskje gått innom en tur, men det hadde ikke falt meg inn på egenhånd.

Jeg gjør hundre andre ting før åpen barnehage.

Jeg er litt sånn at fri=rolige former og hele poenget er noe annet enn daglige greier.

Kanskje gøyere for eldre barn uten lekekompiser på sommeren?

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også at det ikke er nødvendig. Og har han en fridag fra sin vanlige barnehage bruker jeg den ikke i en annen barnehage. Ser bare ikke poenget. Men men.

Kanskje jeg lar meg overtale til en tur den siste ferieuka, men er jo mye annet jeg heller vil gjøre. Jeg synes J alene er mer enn nok støy innimellom, særlig nå for tiden. Så å frivillig dra i en barnehage med enda mer støy? Neeei :ler:

Jeg har mest lyst til å brenne samtlige smokker, men det e kanskje ikke så lurt. Æsj :P Angrer litt på at jeg vente ham med den, men jeg husker den dagen hvor jeg virkelig gikk all in med smokk alt for godt. Hadde han ikke tatt den hadde jeg nok lagt meg ute i kulden for å dø. Neida. Bare nesten. Med litt frostskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli litt sutring og søvnvansker hvis du hiver alle smokkene med én gang, men det går seg jo til etter noen ekstra slitsomme dager. :P Eventuelt gir du opp og løper for å kjøpe nye smokker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Smokk = slutte å grine = no way in hell at jeg kvitter meg med smokker enda :ler:

Jeg venter til vi kan legge den i kista til Kaptein Sabeltanns smokkkiste(de driver vel på med den ennå?)  :overrasket:

Eller så bare finner jeg på noe på en ferie når jeg kan bestikke med noe annet.

Pedagogikk og korrekthet ikke akkurat så lenge leve her i heimen!

Mannen prøver å begrense det mens jeg bare stapper inn nærmeste smokk til enhver anledning som måtte by seg :P Skal sies at han aksepterer fint å leve uten inntil han ser en ligge foran seg og har behov for smokk.

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har større tru på det siste alternativet! :ler: Nei, får vel bare være strenge og begrense den til soving, bilkjøring og trøst når ingen ting annet virker. Jeg må gjennomsøke hele huset for smokker, han har sikkert en inne hos naboen selv om vi aldri har vært der inne.

Særrjøst. Like før jeg stikker ned til byen og bryter meg inn hos barnas hus for å få tak i sovepose med stropper til den ikke sovende akrobaten jeg har produsert. Er det mulig å være så trøtt og så aktiv? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk = slutte å grine = no way in hell at jeg kvitter meg med smokker enda :ler:

Jeg venter til vi kan legge den i kista til Kaptein Sabeltanns smokkkiste(de driver vel på med den ennå?) :overrasket:

Eller så bare finner jeg på noe på en ferie når jeg kan bestikke med noe annet.

Pedagogikk og korrekthet ikke akkurat så lenge leve her i heimen!

Mannen prøver å begrense det mens jeg bare stapper inn nærmeste smokk til enhver anledning som måtte by seg :P Skal sies at han aksepterer fint å leve uten inntil han ser en ligge foran seg og har behov for smokk.

Jeg foreslo det med kaptein sabeltann, mannen bare "eh, nei" :jolie:

Han har klart seg helt fint uten den så lenge han ikke har sett den, inntil nå den siste uka. Spør etter den hele dagen :/ Håper det går over.

Jaaaja, noe skal man vel slite med. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Jeg foreslo det med kaptein sabeltann, mannen bare "eh, nei" :jolie:

Han har klart seg helt fint uten den så lenge han ikke har sett den, inntil nå den siste uka. Spør etter den hele dagen :/ Håper det går over.

Jaaaja, noe skal man vel slite med. :laugh:

Uh ja, ungen her peker og hele tiden på noe mot kjøkkenet hver gang han sitter ved kjøkkenbordet, jeg tror det er rosiner :P

Han blir helt sinnsykt fornøyd om det er rosin eller youghurt,tar gledelig imot skinke også - alt annet? Skyver stolen fra bordet og sier "dæmæ" og peker selvsagt mot kjøkkenskapet :roll:

Jeg tror det er en universalbetegnelse for "smokk/rosin/youghurt". Den som finner opp smokker med rosinyoughurtsmak :P

Det verste er at de faen meg ikke lar seg distrahere, de bare "nei, jeg skjønner hva du driver med - vil ikke ha den jæskla brødskiva eller middagen eller leken der og jeg VET DU SKJØNNER HVA JEG SIER GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG" 

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh ja, ungen her peker og hele tiden på noe mot kjøkkenet hver gang han sitter ved kjøkkenbordet, jeg tror det er rosiner :P

Han blir helt sinnsykt fornøyd om det er rosin eller youghurt,tar gledelig imot skinke også - alt annet? Skyver stolen fra bordet og sier "dæmæ" og peker selvsagt mot kjøkkenskapet :roll:

Jeg tror det er en universalbetegnelse for "smokk/rosin/youghurt". Den som finner opp smokker med rosinyoughurtsmak :P

Det verste er at de faen meg ikke lar seg distrahere, de bare "nei, jeg skjønner hva du driver med - vil ikke ha den jæskla brødskiva eller middagen eller leken der og jeg VET DU SKJØNNER HVA JEG SIER GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG" 

:hjerte:

Sånn type smokk = great success! :tommel: Og ganske nasty.

Jeg savner litt å kunne distrahere ham med hva som helst, men samtidig er det jo et tegn på at han faktisk har noe fungerende oppi nøtta :ler: Lettelse og frustrasjon i skjønn harmoni. :hjerte:

Tullingen her har begynt å si "neeeei" med søt, lys stemme til ALT mens han rister på hodet. Og når han ikke vil ha hva enn jeg gir ham av mat plukker han opp en bit mens han ser på meg med det djevelblikket, beveger armen utfor bordkanten og slipper matbiten elegant ned mens han sier "vovve, taaaakk" :hoho::glare: Selvfølgelig stirrer han på meg hvert sekund av hele seansen. Og klapper til seg selv etterpå.

Alternativt reiser han seg halvveis opp i stolen, knytter nevene mens han løfter armene litt opp, strammer maska skikkelig og brøøøøøler! Skikkelig sjarmis ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...