Gå til innhold

Røyker du? Drikker du?

SecretDiamondF

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Yes! 😉 Er 17, og har røyka i fem år.

Jeg synes det er helt greit at du gjør det da du er fullstendig ansvarlig for ditt eget liv, men jeg synes det er trist at det virker som du er stolt av det...

Anonymous poster hash: 772a5...123

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Hverken røyker eller bruker snus. Mat og vin er en hobby, tar en coctail av og til, men har aldri drukket meg full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg har aldri røyket eller snust.(eller skrives det snuset?) og er stolt over det.

Jeg drikker alkohol som i 1 liten boks øl 1 gang i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker relativt regelmessig sigarer eller pipe, jeg har røykt siden jeg var 18. Jeg har aldri røykt sigaretter eller brukt snus.

Jeg drikker regelmessig også. Går kanskje med en flaske whisky i løpet av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Ikke så mye egentlig!

Da er det kanskje på tide å vurdere om røyken er verdt lungekreft, kols, røykebein og en tidlig og smertefull død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig bekymret for egen helse, da spesielt kreft og kols. Dette er sykdommer som normalt sett ikke er assosiert med pipe. og sigarrøyking, ettersom du ikke inhalerer like mye røyk. Egentlig skal du ikke inhalere røyk i det hele tatt dersom du røyker pipe eller sigar. Jeg står derimot i fare for å få kreft i munnhulen, svelg og magesekk.

Røyker uansett ikke oftere enn et par ganger i uken, så jeg er vel strengt talt å regne som festrøyker.

Og dersom du tar utgangspunkt i tallene som tilsier at piperøyking gir forøket kreftrisiko i munn, mage og svelg, så stammer statistikken fra en annen tid, da man ikke hadde restriksjoner og mange røykte hele tiden. Min oldefar er den eneste i min slekt som har fått kreft på grunn av røyking, og han var omtrent 90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ofte men ikke mye. Tar meg gjerne en pils hver dag. Slutta og røyke for 8 år siden da jeg skulle bli far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke.

Drikker alkohol - både et glass hjemme nå og da for smaken og kosens skyld, og en fest eller pubtur innimellom når det måtte passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri røyket, men drikker :)

Stordrikking nå bare en gang i måneden, men det blir alltid noen øl i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri rørt alkohol og aldri rørt tobakk! :danse: Så jeg er veldig glad for det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje på tide å vurdere om røyken er verdt lungekreft, kols, røykebein og en tidlig og smertefull død.

Ja, huff... Det er skummelt! Men tenker ikke så mye på det! Trives med røyke min jeg! Skal vel kanskje slutte en gang, men tenker ikke på det nå! Kjenner mange som har blitt gamle selvom de har røyka i alle år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det viser at du ikke helt forstår konsekvensene av det du gjør. Håper du forstår det ganske fort slik at du slutter så fort som mulig og unngår å påføre deg selv så mye sykdom og dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viser at du ikke helt forstår konsekvensene av det du gjør. Håper du forstår det ganske fort slik at du slutter så fort som mulig og unngår å påføre deg selv så mye sykdom og dritt.

Det er også farlig å kjøre bil, drikke alkohol, drikke brus, spise godteri osv... Men gjør jo det og! Og det er farlig å ha noen kilo ekstra...! Det har jeg også... Men jeg bekymrer meg ikke så mye! Det er farlig å leve, men jeg syns det er viktig og kose seg og trives!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det er også farlig å kjøre bil, drikke alkohol, drikke brus, spise godteri osv... Men gjør jo det og! Og det er farlig å ha noen kilo ekstra...! Det har jeg også... Men jeg bekymrer meg ikke så mye! Det er farlig å leve, men jeg syns det er viktig og kose seg og trives!

Vi har i dag veldig mye kunnskap om hva røyking fører til. Kjører du en bil eller spiser godteri en lørdag innimellom får du ikke svarte lunger som avgir en ekkel, svart væske om du klemmer på de.

Siden vi vet hva røyking fører til, blir det som selvskading. Og derfor håper jeg om du vil leve et godt liv i mange år at du slutter å røyke :)

Jeg, som alle andre som ikke røyker kan fint kose oss og trives. Jeg kan gå en lang tur i fint vær og tenke hvor utrolig heldig jeg er som har det så bra! Da koser jeg meg. Jeg koser meg også med en god middag og med mine hobbyer.

En kan leve et sunt og godt liv og samtidig kose seg. :)

Jeg tviler på at du vil si du koser deg når du får kols og ikke engang kan gå opp en trapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i dag veldig mye kunnskap om hva røyking fører til. Kjører du en bil eller spiser godteri en lørdag innimellom får du ikke svarte lunger som avgir en ekkel, svart væske om du klemmer på de.

Siden vi vet hva røyking fører til, blir det som selvskading. Og derfor håper jeg om du vil leve et godt liv i mange år at du slutter å røyke :)

Jeg, som alle andre som ikke røyker kan fint kose oss og trives. Jeg kan gå en lang tur i fint vær og tenke hvor utrolig heldig jeg er som har det så bra! Da koser jeg meg. Jeg koser meg også med en god middag og med mine hobbyer.

En kan leve et sunt og godt liv og samtidig kose seg. :)

Jeg tviler på at du vil si du koser deg når du får kols og ikke engang kan gå opp en trapp.

Ja, så fint du koser deg med en tur! Så koser jeg med min deilige Tiedemann! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri røykt, men snuser.
Drikker ikke.

Anonymous poster hash: 74084...b09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...