Gå til innhold

Se nazien flykte i panikk! :D


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke mulig å "se forbi at de fleste av dem han konfronterer har oppført seg som idioter på nettet", når det er selve poenget med det Aschberg gjør. Han konfronterer folk som har oppført seg skikkelig ille på nettet under dekke av sin anonymitet. Ikke folk som har tatt opp et pinlig seksuelt problem eller fortalt at de er forelsket i kusina si.

Det er mange gode og aktverdige grunner til å være anonym på nett. Men at man kan benytte det til å skrive tusenvis av hatefulle og sjikanerende meldinger og innlegg til folk er ikke en av dem.

Igjen, har han rett til å dømme folk? Hvem bestemmer hva som er sjikanerende o.l?

Og er det sjikanernede nok, så overleverer de bevisene til politiet her. Men det er ikke poenget her. Poenget deres er å drite de ut på TV, og gi de en sosial straff. Om ikke, så hadde de vært mye flinkere på sensuren sin for å holde de anonyme, men neida, det gjør de ikke.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å "se forbi at de fleste av dem han konfronterer har oppført seg som idioter på nettet", når det er selve poenget med det Aschberg gjør. Han konfronterer folk som har oppført seg skikkelig ille på nettet under dekke av sin anonymitet. Ikke folk som har tatt opp et pinlig seksuelt problem eller fortalt at de er forelsket i kusina si.

Det er mange gode og aktverdige grunner til å være anonym på nett. Men at man kan benytte det til å skrive tusenvis av hatefulle og sjikanerende meldinger og innlegg til folk er ikke en av dem.

Javel, så det er altså noen som ikke burde vært hengt ut?

Kan jeg melde meg til jury-tjeneste i Arschbergs selvtekts-rett?

Skrevet

Igjen, har han rett til å dømme folk? Hvem bestemmer hva som er sjikanerende o.l?

Og er det sjikanernede nok, så overleverer de bevisene til politiet her. Men det er ikke poenget her. Poenget deres er å drite de ut på TV, og gi de en sosial straff. Om ikke, så hadde de vært mye flinkere på sensuren sin for å holde de anonyme, men neida, det gjør de ikke.

Hvordan kan de få en sosial straff eller bli uthengt når ansiktene ikke vises og navnene ikke avsløres? Jeg ser ikke på programmet, men du har jo linket til en episode, og jeg så ingen ansikter og hørte ingen navn.

Poenget her er å ansvarliggjøre dem og tvinge dem til å se noen i hvitøyet og eie sine handlinger.

  • Liker 2
Skrevet

Javel, så det er altså noen som ikke burde vært hengt ut?

Kan jeg melde meg til jury-tjeneste i Arschbergs selvtekts-rett?

Jeg siterer Examples formulering i det innlegget. Ikke noe annet. Og jeg skulle gjerne svart deg på spørsmålet ditt dersom jeg faktisk hadde sett på programmet, men det gjør jeg altså ikke.

Du får kontakte Aschberg selv og høre om han trenger en som deg på sitt team.

  • Liker 1
Skrevet

Hvordan kan de få en sosial straff eller bli uthengt når ansiktene ikke vises og navnene ikke avsløres? Jeg ser ikke på programmet, men du har jo linket til en episode, og jeg så ingen ansikter og hørte ingen navn.

Poenget her er å ansvarliggjøre dem og tvinge dem til å se noen i hvitøyet og eie sine handlinger.

De er ikke gjennkjennelige for meg og deg, men det er garantert gjennkjennelige for mennesker som kjenner dem. Flere ganger jeg har kjent igjen personer på f.eks. Nattpatruljen, og de sensurerer langt mer enn dette. Det holder at én person kjenner de igjen, og det er det alltids.

De burde først og fremst IKKE filmet nabolaget de bor i, de burde ikke filmet helfigurer av menneskene og de burde sensurert stemmene deres.

  • Liker 1
Skrevet

De er ikke gjennkjennelige for meg og deg, men det er garantert gjennkjennelige for mennesker som kjenner dem. Flere ganger jeg har kjent igjen personer på f.eks. Nattpatruljen, og de sensurerer langt mer enn dette. Det holder at én person kjenner de igjen, og det er det alltids.

De burde først og fremst IKKE filmet nabolaget de bor i, de burde ikke filmet helfigurer av menneskene og de burde sensurert stemmene deres.

Vet du hva? Dette blir litt sytete for meg. Buhu, jeg får ikke trakassere folk på nettet, og nå vet kanskje naboene at jeg sa at man burde oppsøke dem og trakassere dem personlig.

Dette er ganske enkelt ikke den offenlige gapestokken du skal ha det til at det er. Det er høyst personlig sjokkterapi når trollet får et lite WTF-øyeblikk da det går opp for dem at selv om de i det alt vesentlige er anonyme, så er de langt fra umulige å finne.

  • Liker 2
Skrevet

Vet du hva? Dette blir litt sytete for meg. Buhu, jeg får ikke trakassere folk på nettet, og nå vet kanskje naboene at jeg sa at man burde oppsøke dem og trakassere dem personlig.

Dette er ganske enkelt ikke den offenlige gapestokken du skal ha det til at det er. Det er høyst personlig sjokkterapi når trollet får et lite WTF-øyeblikk da det går opp for dem at selv om de i det alt vesentlige er anonyme, så er de langt fra umulige å finne.

Personlig sjokkterapi ville det vært uten et TV-kamera, men det er ikke poenget her. Det er langt i fra noe forsøk på personlig sjokkterapi når man velger å filme det, og sende det på TV, uten å bli valg.

Det er en grunn til man skal være varsom med slike ting. At du ikke skjønner det, får være ditt problem.

For å si det på en annen måte. Det de gjør er ulovlig i Danmark, og det er en grunn til at TV3 ikke har laget noen norsk sesong enda..

  • Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er pent å drive gjøn med personer med litt annerledes politisk syn enn seg selv... Selvsagt kommer det fra kommunister...

  • Liker 1
Skrevet

Personlig sjokkterapi ville det vært uten et TV-kamera, men det er ikke poenget her. Det er langt i fra noe forsøk på personlig sjokkterapi når man velger å filme det, og sende det på TV, uten å bli valg.

Det er en grunn til man skal være varsom med slike ting. At du ikke skjønner det, får være ditt problem.

For å si det på en annen måte. Det de gjør er ulovlig i Danmark, og det er en grunn til at TV3 ikke har laget noen norsk sesong enda..

Jeg vet ikke hvor representativt det programmet du linket til er, men det jeg så der, var at Aschberg ringte til gutten og forklarte hvem han var og hvorfor han var der. Gutten la på. Aschbeg ringte en gang til og fikk moren i tale, og det var HUN som inviterte ham inn og sa at det var OK at de gjorde intervjuet.

Om ingen hadde tatt telefonen andre gang, hadde Aschberg ganske enkelt forlatt stedet.

Jeg kan ikke tolke hans "Han la på. Da kommer vi vel ikke lenger med dette." på noen annen måte.

  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvor representativt det programmet du linket til er, men det jeg så der, var at Aschberg ringte til gutten og forklarte hvem han var og hvorfor han var der. Gutten la på. Aschbeg ringte en gang til og fikk moren i tale, og det var HUN som inviterte ham inn og sa at det var OK at de gjorde intervjuet.

Om ingen hadde tatt telefonen andre gang, hadde Aschberg ganske enkelt forlatt stedet.

Jeg kan ikke tolke hans "Han la på. Da kommer vi vel ikke lenger med dette." på noen annen måte.

Og HUN sa det var ok at de gjorde et intervju med en annen myndig person, som allerede hadde vist null interesse for å bli intervjuet.

Ikke så vanskelig å se at hun er skremt heller.

Som sagt tidligere. Det er etisk dilemma her, hva man kan og burde gjøre. Det hjelper ikke hva personen har gjort eller ikke gjort. Det er en grunn til at vi har politi og rettsvesen.

Skrevet

Og HUN sa det var ok at de gjorde et intervju med en annen myndig person, som allerede hadde vist null interesse for å bli intervjuet.

Ikke så vanskelig å se at hun er skremt heller.

Som sagt tidligere. Det er etisk dilemma her, hva man kan og burde gjøre. Det hjelper ikke hva personen har gjort eller ikke gjort. Det er en grunn til at vi har politi og rettsvesen.

Hvordan SER man det, all den tid hun faktisk er sladdet, hun også? Hun kunne bare sagt nei, og det ville vært slutten på det intervjuet,

  • Liker 1
Skrevet

Hvordan SER man det, all den tid hun faktisk er sladdet, hun også? Hun kunne bare sagt nei, og det ville vært slutten på det intervjuet,

Jepp, akkurat som det var slutten på intervjuet når gutten sa nei første gang... :rolleyes:

  • Liker 1
Skrevet

Jepp, akkurat som det var slutten på intervjuet når gutten sa nei første gang... :rolleyes:

Det var slutten på intervjuet helt til Aschberg ble INVITERT inn av moren. Skal vi si det en gang til, dere? INVITERT. Og høyt, i kor, så alle kan høre det! IN! VI! TERT!

  • Liker 1
Skrevet

Det var slutten på intervjuet helt til Aschberg ble INVITERT inn av moren. Skal vi si det en gang til, dere? INVITERT. Og høyt, i kor, så alle kan høre det! IN! VI! TERT!

Jepp, la oss sitte ute i en bil utenfor vinduet til noen og mase til vi blir invitert. Hun er meget skeptisk, og ber om ID før dette skjer.

Gjør du et googlesøk på nicket de faktisk gir ut, finner man både navn, adresse og telefonnummer. Så so much for sensurering :)

  • Liker 1
Skrevet

Jepp, la oss sitte ute i en bil utenfor vinduet til noen og mase til vi blir invitert. Hun er meget skeptisk, og ber om ID før dette skjer.

Gjør du et googlesøk på nicket de faktisk gir ut, finner man både navn, adresse og telefonnummer. Så so much for sensurering :)

Du underslår her at kvinnen faktisk BAD om å få snakke med Aschberg. Han ville snakke med sønnen en gang til, men etter at han hadde sagt hvem han var, så var det moren som styrte samtalen og både forhørte seg om hvilken kanal han representerte og bad ham om å komme og snakke med henne og vise sine papirer. Deretter inviterte hun ham inn. Aschberg satt ikke og maste. Han ringte opp igjen en eneste gang, og hans intensjon var å få gutten i tale.

Har du gjort dette google-søket? Hvor ligger personopplysningene? Er det TV3 som legger dem ut, eller er det en privatperson? Jeg tar det nesten for gitt at det ikke er Youtube.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...